Ledūklis rašė:Matau, temos pradžioje kilo tam tikrų klausimų ir neaiškumų, kurių taip ir nepaaiškino niekas. Pabandysiu kuo objektyviau paaiškint, nes su šiais klausimais dažnai susiduriam.
Registracija
Istorinis įvertinimas nesudaro pagrindo registruoti, jei dokumentų nėra. Istorinis vertinimas gali atitikti tik ekspertizę (pvz. jei dokumentai tarybiniai, atlikus istorinį vertinimą papildomai ekspertizės atlikti nereikia). Ir istorinė, ir paprasta ekspertizė kainuoja. Ką rinktis, jūsų reikalas.
Pasibaigus tiems 10 metų jūsų registracija niekur nedings. Mašina nebus išregistuojama, ji tik praras istorinį statusą. Kaip istorinis statusas bus pratęsiamas dar niekas negali pasakyt, nes 10 m. dar nepraėjo, bet, manau, labiausiai tikėtina, kad tai bus pkartotinė "ekspertų" apžiūra ir pakartotinis mokėjimas. Taigi, ko gero, kas 10 m. vertindami mašiną ir kas 5 m. eidami TA mokėsit tiek pinigų, kiek panašiai padalinus gautųsi kas 2 m. eiti normalią TA.
Tai įsivaizdavimas, kad sutaupysit pinigų ant TA tėra tik iliuzija. Nebent save nurašot ir manot kad ilgai negyvensit.
Rudi arba H numeriai
"Istorinių" numerių imti neprivaloma. Mašina gali turėt "istorinį statusą", bet numeriai gali likt paprasti.
"Kasdieninės reikmės" ir apribojimai
Įstatymiškai nėra apibrėžta, kas tai yra kasdieninė reikmė, taigi jokie apribojimai iš esmės neegzistuoja. Svarbu kaip tai paaiškinsit. Jei grynai pažodžiui, "naudojimas kasdien" reiškia 365 dienas per metus. Nevažiuokit vieną dieną per metus, ir tai jau nebus kasdieninė reikmė. O jei net ir važiuosit, dar nėra tokio registratoriaus kuris tai nustatys, todėl didelė tikimybė kad jūsų nepagaus
Tiek va trumpai apie kai kuriuos terminus. Visa kita yra labiau subjektyvu. Bet gal ir gerai ir visai įdomu, kad diskusijos vyksta. Reiškia esam dar gyvi, neabejingi ir turim vienokią ar kitokią nuomonę.
Man labai patinka, kaip gražiai dėstai mintis. Ir pačios mintys, argumentai. Atsimenu ir tą ginčą dėl Audi 80, buvo netgi smagu
Dėl TA mintis netgi savotiškai prajuokino. Ar tikrai kažkam aktualu sutaupyti pinigų senam automobiliui už techninės apžiūros atlikimo mokestį? Suprantu, kad gali būti taupomas laikas, kad rečiau reikia rūpintis. Rečiau beprasmiškai taisyti kažkokius tipinius gedimus, kur senom mašinom būna, kad sutaisai tik apžiūrai, o po mėnesio vėl nebeveikia, nes niekada gyvenime tam modeliui ten neveikė, kol nebuvo perdaryta, o žmogui labiau patinka originaliai. Suprantu, kad aplamai gali būti taupomos nervų ląstelės, kai reikia diskutuoti, kas tai mašinai priklauso ir kas nepriklauso, kai kontrolieriai apžiūrų centruose nelabai gaudosi arba tingi pasigilinti, arba nesilaiko tavo minėto "protingumo kriterijaus", pvz nori, kad 50ties metų senumo automobilyje būtų idealios būklės saugos diržų juostos arba kad valytuvas sustotų lango apačioje, jį išjungus bet kada, arba kad purškiant ant lango, kartu įsijungtų ir valytuvas. Būna ieško granatų apsaugų automobiliui, kuris jų niekada neturėjo. Arba kuriame iš gamyklos vienas jos galas užmautas ant pusašio, o kitas liečiasi (spaudžiasi) į obuolinį granatos korpusą, sako kad suplyšę. Arba kad žibintų trosinis aukščio reguliavimas neveikia.
Tie reikalavimai, arba bent jau dauguma jų istoriniams yra arba turėtų būti netaikomi. Tai yra argumentas.
Bet sutaupyti pinigų už TA mokestį?
Na, gerai
Dar labai sutinku su tavo mintimi, kad niekas niekur nedings ir niekas nieko neatims. Ir kad pas mus nuolat viskas keičiasi ir dar gerokai per anksti stresuoti dėl kažko, kas galbūt vyks po 10 metų. Geriau stresuoti dėl to, kas dabar vyksta už lango. Bet geriausia išvis kuo mažiau stresuoti dėl tokių dalykų. Čia ne šeima ar draugai, o tik daiktai.
Po 10 metų greičiausiai bus viskas kitaip, negu dabar tikimės ar manom, ypač šitoj srity. Gal išvis nebebus galima vairuoti pačiam gatvėje, nes važinės vien tik autonominiai automobiliai ir jie nesugebės efektyviai kartu su žmogumi dalyvaut tam pačiam eisme, nes žmogus nenuspėjamas ir apie savo ketinimus negali pranešti tiek stipriai iš anksto, kiek kompiuteris, bei susiderinti su kitais kompiuteriais centrinėje sistemoje, kad pvz nebereikėtų šviesoforų ir kitokio eismo reguliavimo. O gal tiesiog vidaus degimo varikliais varomi automobiliai bus uždrausti viešuose keliuose arba apkrauti tokiais mokesčiais, kad niekas jų nebenorės eksploatuoti, o tik eksponuoti. Bet, kaip nuosavybės, tikrai niekas neatims ir neuždraus naudoti privačiai. O jei bus galima važiuoti, tai bus galima ir su tokiu. Na, nebent vėl įvyks karinis perversmas ir bus vėl sunaikintas, pavogtas arba nacionalizuotas privatus turtas.