Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=38770
Puslapis 11

Autorius:  npn [ 2011 Rgs 22 Ket, 9:37 ]
Pranešimo tema:  Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos

Kilo poreikis restauruoti stabdžių suportus ir susidūriau su šiokiomis tokiomis problemomis. Jie pagaminti iš ketaus, o jo galvaninis padengimas yra šiek tiek komplikuotas (jei ruošiamas padengimui kaip įprastas plienas, dėl rūgšties poveikio paviršiun lenda anglis ir dėl jos tiesiog nepasidengia). Bet faktas kad originalūs buvo padengti - atskyrus puses matėsi geltonas padengimas, o pati išorė dar buvo ir dažyta.
Nugabenau pas vienus padengėjus - bandant dengti pasireiškė tai ką aprašiau ir konstatavo, kad jie nepadengs. Suportai liko paveikti rūgšties, bet nuvalyti nuo rūdžių. Atidaviau cinkuoti kitur ir atsižvelgdamas į rekomendacijas paviršių mechaniškai nušveičiau iki metalinio blizgesio, kad pašalinčiau paviršinį trukdantį sluoksnį. Teoriškai reikėjo smėliuoti, tai, žinoma, tiktų jų išorei, bet ne vidui ir tikslioms pusių sujungimo plokštumoms. Šį kart padengimas pavyko, nors nebuvo idealu. Viskas būtų neblogai, bet jiems kelias dienas pastovėjus per cinką pradėjo muštis korozija, dar aktyviau ji pasireiškė stumokliukų vietose.
Įdomu ar čia nepavykusio pirmojo bandymo pasėkmės ir jei paruošint rūgštyje laikytų tik trumpai būtų gerai ar dar kažką galvoti. Stumokliukų vietas prašveičiau smulkiu švitriniu ir purkštelėjau aerozolinio cinko, kad padėtis netaptų visai nevaldoma, bet norint naudoti manau čia labai nekokia išeitis, abejoju ar atlaikys stabdžių skysčio poveikį? Visa laimė bandžiau ne su restauruojamo automobilio detalėmis, bet jos praktiškai analogiškos, o rezultato norisi gero..

Autorius:  Kęstutis 57 [ 2011 Rgs 22 Ket, 23:24 ]
Pranešimo tema:  Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Man detalės iš ketaus taip pat nepasidengė. Nudažiau su aliuminio pudra.

Autorius:  npn [ 2011 Rgs 23 Pen, 9:01 ]
Pranešimo tema:  Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Kęstutis 57 rašė:
Man detalės iš ketaus taip pat nepasidengė. Nudažiau su aliuminio pudra.


Na, kad dažymas nelabai išeitis, ypač stabdžių dalims, kurias reikia apsaugoti nuo korozijos ir iš vidaus, nekalbant apie tai, kad stabdžių skystis neigiamai veikia dažus bei neatrodo priimtina danga vietoms, kuriose juda stūmokliukai. Galų gale tai neturėtų būti neįmanoma, užsienio foruomuose paskaičius matosi, kad daro tuos padengimus ir padaro. Apmaudoka, kad čia padengėjai konstatavo problemą po nesėkmingo bandymo, geriau nedarę išvis būtų. Matyt teks bandyti toliau kuo geriau nuvalius mechaniškai, kad būtų galima išvengti ilgų laikymų rūgštyje, tik kažin ar dabartines detales pavyks išgelbėti...

Autorius:  Raimis [ 2011 Rgs 23 Pen, 10:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Kažkaip įdomu su tais stūmokliukais. Ar tikrai jų vieta pačios apkabos („suporto“) korpuse? Ar neturėtų būti cilindriuko, kuris nėra tiesiogiai apkabos dalis. Ir dėl cinkavimo- cilindriuko vidus (kur juda stūmokliukas) mano supratimu neturi būti galvaniškai apdirbamas, o tik šlifuojamas.

Autorius:  npn [ 2011 Rgs 23 Pen, 12:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Ketaus (stabdžių suportai) cinkavimo problemos

Raimis rašė:
Kažkaip įdomu su tais stūmokliukais. Ar tikrai jų vieta pačios apkabos („suporto“) korpuse? Ar neturėtų būti cilindriuko, kuris nėra tiesiogiai apkabos dalis. Ir dėl cinkavimo- cilindriuko vidus (kur juda stūmokliukas) mano supratimu neturi būti galvaniškai apdirbamas, o tik šlifuojamas.


Nežínau ar teisingai supratau, bet manuoju atveju (kalba eina apie 8-9 dešimtmečio Mercedes galinius "suportus", suveržtus iš dviejų dalių, kuriose yra po stumokliuką) stumokliukai įsistato į suportą tiesiogiai t.y. jame nėra kažkokio kitos medžiagos cilindro. Turbūt nelabai yra ir būtinybės, nes chromuotas stumokliukas juda manžete teoriškai net nesiliesdamas prie sienelių. Kalbant apie galvaninį padengimą išardant viduje matėsi irgi geltonas padengimas. Kadmiavimas galbūt, o po nepavykusio padengimo ten atrodė tarsi buvę variuota. Mano manymu vidus šlifuotas ar kažkaip kitaip apdorotas, bet po to jis visas buvo galvaniškai dengiamas, tada suveržtos abi pusės ir dar dažoma išorė. Vidinis padengimas manyčiau gana svarbu, nes stabdžių skystis higroskopiškas ir ilgainiui (aišku skystį kaip priklauso keičiant kas metus gal ir nieko) korozija ten visai įmanoma... O dar virš manžeto kraštelis, kuris liktų tik apsaugota gumine apsauga, būtų ypač jautrus. Jau ir taip nevisus stumokliukus pavyksta ištraukti kai ten pro pažeistą gumą patekę drėgmės... Kita vertus darant padengimą vidaus išsaugoti vistiek neitų...

Autorius:  loudspeakers [ 2019 Geg 10 Pen, 21:26 ]
Pranešimo tema:  Re: Ketaus (stabdžių "suportai") cinkavimo problemos

Sveiki,

Ar pavyko kam kažkur padengti cinku ketaus suportus?
Iškilo problema su padengimu ir ieškau kaip tai išspręsti.
Beja po nepavykusio padengimo ar cilindriuko vidus nebūna paveiktas/ sugadintas? T.Y. ar reiktų jau kito suporto?

Ačiū.

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/