Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

WD Iž Liepsniukas
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=29&t=67878
Puslapis 14

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 29 Pir, 1:30 ]
Pranešimo tema:  WD Iž Liepsniukas

Sveiki visi,
Norėčiau pasidalinti savojo ižo istorija ir pastaraisiais darbais. Motociklas gal kažkam buvo matytas ivairiuose megejiškuose filmukuose (2004-2010 metais) o gal net ir keliuose žiemos renginukuose. Jei dar kas nors prisimena Moto-Zone bendruomenę tai jis buvo kaip ir talismanas Utenos apylinkese (o gal ir ne).

Truputį istorijos:

2004 metais (tiksliau 2004.09.09) keletas vaikėzų iš Utenos nusprendė sukurpti tinklapį apie sovietinius motociklus. Tiksliau padarė kažką panašaus į tuomet dar egzistavusį Moto-Planet.tk tinklapį ir iš lėto pradėjo pritraukti jaunuosius bendraminčius. Tais pačiais metais buvau įsigyjęs šį motociklą iš vaikystės draugo, kuriam jis nelabai rūpėjo. Tada motociklas visiškai niekuo nesiskyrė nuo eilinio kaimo ižo, surinktas iš begalės dalių. Kadangi tada dar nežinojau visų Planetos modelių, jį visada vadinau 56-tu. Su juo pirmąkart išmokau tiesia linija važiuoti, o taip pat ir patyriau pirmuosius įspūdžius prisikabinęs lopšelį ir netyčia išaręs kaimynės braškes.

Prikabinti failai:
arpas2.jpg
arpas2.jpg [ 189.33 KiB | Peržiūrėta 3198 kartus(ų) ]
arpas3.jpg
arpas3.jpg [ 178.52 KiB | Peržiūrėta 3198 kartus(ų) ]
arpas6.jpg
arpas6.jpg [ 142.4 KiB | Peržiūrėta 3198 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 29 Pir, 1:38 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Prasidėjus visai motociklizmo karštligei, Ižas buvo teptuku išgražintas ir nuo tada įgyjo liepsniuko vardą, kuris taip ir prilipo iki šių dienų. Buvo susukta nemažai įvairių filmukų drožiant jį laukais ir kaimo keliukais. Kas jau kas, bet šis motociklas išliko patikimas metų metus, be jokių didesnių gedimų ar remontų. Per ateinančius metus (iki 2015) iš variklio pusės buvo keičiamos tik žvakės ir sankabos diskeliai, valomas karburatorius ir iškratomi akmenys iš oro filtro. Niekada nebuvo jokių problemų su krovimu net iki šių dienų.

Prikabinti failai:
040826_124452.jpg
040826_124452.jpg [ 45.31 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]
040826_124509.jpg
040826_124509.jpg [ 50.17 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]
040826_124557.jpg
040826_124557.jpg [ 49.34 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 29 Pir, 1:46 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Buvo pakeista daug eksperimentinių ratų ir aparta nemažai laukų ir vasarą ir žiemą.

Prikabinti failai:
HPIM0913.jpg
HPIM0913.jpg [ 135.98 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]
HPIM0915.jpg
HPIM0915.jpg [ 112.32 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]
stunt1.jpg
stunt1.jpg [ 68.43 KiB | Peržiūrėta 3196 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 29 Pir, 2:34 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Tapus legalių kelių dalyviu ir prasdėjus domėtis renginukais, teko motociklą truputi atnaujinti, o tada vėl sugadinti, kad atitiktų tuomet turėtus dokumentus... :? ką jau padarysi, kai į renginukus važinėti labai norėjosi.. o po renginukų ir mokslų taip jau susiklostė kad teko iškeliauti už Lietuvos ribų ir Liepsniukas kelis metus buvo apleistas.

Prikabinti failai:
200812141674.jpg
200812141674.jpg [ 94.52 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
Picture%20073.jpg
Picture%20073.jpg [ 83.71 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
412476_3285515418504_1704682831_o.jpg
412476_3285515418504_1704682831_o.jpg [ 58.88 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
201001163474.jpg
201001163474.jpg [ 110.29 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
BV2008 001.jpg
BV2008 001.jpg [ 88.78 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
DSCF8366.jpg
DSCF8366.jpg [ 126.4 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 29 Pir, 2:45 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Galiausiai 2014 metais supratau kad pats laikas ji prikelti antram gyvenimui ir su Lietuvėlėje likusių draugų pagalba pradėjau po truputį prikelinėti. Išardžius motociklą pamačiau, kad pats rėmas keliose vietose yra trūkes per vamzdžių siūles o ir kadangi aš jį visada laikiau modeliu, nusprendžiau susirasti keletą originalesnių dalių ir bandyti sukrauti panašesnį į tikrąjį Iž 56. Deja originalumonėra siekiama, todėl bus įvairių niuansų. Buvo rasta keletas pagrindių detalių, viskas sukomplektuota ir vėliau nudažyta milteliais. Nesu didelis špakliaus mėgėjas, todėl jo nedėjau. Asmeniškai mieliau jausti duobutes ant bako prisimenant iš kur jos atsirado.

Prikabinti failai:
DSCF8417.jpg
DSCF8417.jpg [ 121.7 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
DSCF2029.jpg
DSCF2029.jpg [ 103.45 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
IMGP6878.jpg
IMGP6878.jpg [ 107.03 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]
DSCN5859a.jpg
DSCN5859a.jpg [ 115.7 KiB | Peržiūrėta 3195 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 31 Tre, 0:01 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Gaila iš rėmo darbų neturiu nuotraukų, bet yra pora video nufilmuota.

Kadangi motociklą rinko kolegos Lietuvėlėje, paklausius kaip mano Liepsniukas laikosi, gavau tokį atsakymą: "Tavo liepsniukas užsiliepsnojo". Pagalvojau gal pokštauja ir turėjo omeny, kad pagaliau užsikūrė. Bet tuo pačiu gavau šį klipuką:
https://youtu.be/o_YBdY90kSg

Na nieko blogo nenutiko, tik teko gesintuvo miltelius išsivalyt :D
https://youtu.be/SDZnDS3MLGI
Taigi, motociklas kaip ir atgaivintas, užsikuria ir važiuoja, variklis originalus, daug metų buvo vaikytas ir negailėtas bet vis dar turintis šiek tiek jėgos.

Prikabinti failai:
IzMG_20140618_213844.jpg
IzMG_20140618_213844.jpg [ 65.41 KiB | Peržiūrėta 3079 kartus(ų) ]
20150809_143040.jpg
20150809_143040.jpg [ 111.1 KiB | Peržiūrėta 3079 kartus(ų) ]
20150809_143310.jpg
20150809_143310.jpg [ 164.64 KiB | Peržiūrėta 3079 kartus(ų) ]

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgp 31 Tre, 1:27 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Aš pats gyvenu užsieny, tad nusprendžiau ji atsivežti ir legalizuotis, nes jokių dokumentų jis neturi. Norėjau pasidalinti visu procesu, gal kam nors tai bus naudinga, nes turint angliškus dokumentus galima visada atgal į Lietuvą atsivežti ir lengvai prisiregistruoti.

Taigi prieš isvežant motociklą, tam kad apsidrausti kelionėje ir turėti bent kokį popierėlį, susisiekiau su didžiausiu Anglijos klasikinių motociklų klubu (The Vintage Motor Cycle Club arba VMCC http://www.vmcc.net), kurie turį įgaliojimą išduoti motociklo identifikavimo sertifikatą (Statement of Search). Taip pat jis bus reikalingas norint įregistruoti motociklą vėliau, nes jame klubas suranda ir patvirtina kad tai tikrai toks modelis, metai ir visa kita. Beje, jie niekada nebuvo susidūrę su Iž markės motociklais ir neturėjo jokių duomenu savo bibliotekoj, tad teko pačiam jiems siūsti literatūrą ir manualus.
Užpildžiau formą, prisegiau motociklo nuotraukas su rėmo ir variklio numeriais (variklis B/N), sumokėjus 27,50£ ir sertifikatas po savaitės atkeliavo į namus (1 foto). Nebūtina jo turėti kartu su motociklu, bet pačiam truputi lengviau ant širdies buvo turint popierį kartu su motociklu.
Tada per kurjierius, kurių šiomis dienomis apstu, ižas pakraunamas kartu su sertifikato kopija ir jos pildyta forma, kurioje yra įrašytas mano vardas ir už 120e pristatomas prie pat durų Anglijoje.
Pirmas dalykas kurį reikia nuveikti, tai pranešti muitinei (HMRC NOVA), jog motociklas buvo importuotas. Pagal įstatymus, tą reikia padaryti per 14 dienų o realybėje kad ir per ilgesnį laiko tarpą nes niekur jis neegzistuoja ir niekas nežino kada jis buvo atvežtas. Tam reikia užpildyti šią formą (tiksliau trečdalį jos, nes motociklas skaitosi klasikinis):
http://www.2cvgb.co.uk/images/stories/d ... a-form.pdf
Kadangi klasikinės transporto priemonės yra neįtrauktos į jokius VAT (PVM) ir kelių mokesčius, nieko papildomai už importą nereikia mokėti. Kartu su forma įtraukiau laišką (patartinas dalykas nes tada jiems kyla mažiau klausimų dėl popierių) ir parašiau jog motociklas priklausė seneliui ir paveldėtas iš jo, jog importuojamas iš Lietuvos, ir kad dokumentai senai prarasti kai ji dar buvo okupuota ir atgavus nepriklausomybei visa vistema keitėsi, ir blah blah.. Taip pat prisegiau motociklo nuotraukas su matomu rėmo ir variklio numerio vieta. Po poros savaičių atėjo laiškas (2 foto) kuriame jie viskuo patenkinti ir išdavė Notification Reference (numeriukas, kurio reikia registruojant motociklą).
Pusė pradžios jau yra :D
Prieš atliekant technikinę motociklą reikia apsidrausti. Čia viena iš lengviausių registravimo etapų, nes draudėjų pilna ir kainos svyruoja nuo keliasdešimt iki kelių šimtų svarų, priklausomai kokiam laikui draudiesi, vairuotojo amžiaus stažo ir kitų detalių.
Toliau sekė motociklo techninės apžiūros atlikimas (MOT) bent kuriame tam kvalifikuotame servize pristatant draudimą ir dar dėl visako parodant iš muitinės gautą laišką. Jei ten darbuotojai supratingi ir neišrankūs, jie papildomai pareikalaus tik spidometro kurie rodo mylias per valandą (tam tinka dviračio spidometras prisegtas prie vairo) ir angliško priekinių šviesų stiklo. Kadangi tų metų gamintas stiklas buvo neišrankus keliams ir neturėjo šviesų kreipiančiųjų, jiems labai tas tiko. Palikęs motociklą dienai ir 35 svarus, atsiėmiau praeitos technikinės popierėlį su patarimais pasikeisti galinius amortizatorius (iš kurių likę tik spyruoklės) ir prasitekint galinio rato stabdžių diską, nes stabdant matomai mušė per kojelę. Beje, jei motociklas yra datuotas iki 1960 metų sausi 1, jam nereikia jokios technikinės! Deja šito nežinojau prieš pildydamas motociklo paieškos certifikatą....
Ir galiausiai turint motociklo sertifikatą, NOVA muitinės laišką, draudimą ir technikinę (MOT), galiausiai pildoma pagrindinė motociklo registravimo forma v55/5 (https://www.gov.uk/government/uploads/s ... V355X5.pdf) Ją galima nemokamai užsisakyti internetu iš https://www.gov.uk/dvlaforms kurios tenka laukti apie 10 dienų.
Su apsišarvavusia kantrybe ir VMCC patarimais užpildoma dalis formos, pridedami visi prieš tai turėti popierėliai ir dar papildomai pridedant:
1.motociklo nuotraukas
2.dar vieną beveik identišką laišką paaiškinant kodėl jis be dokumentų
3.paso ir vairavimo pažymėjimo kopijas
4.pora laiškų patvirtinančių gyvenamajį adresą (elektros, telefono, banko, medicininio, kokiu kitokių mokesčių oficialaus laišką)
5. 55 svarus, kuriam čekį galima išsiimti pačiame pašte (jokiu būdu nesiunčiant grynujų)
Ir visas storas laiškas keliauja į DVLA (Regitros atitikmuo).

Po poros ar daugiau savaičių gaunami motociklo dokumentai jei visi popieriai nusiūsti ir jiems nekyla nesutapimų ar klausimų.

Prikabinti failai:
^4F66E283FCFFB4DD59BBF0B30A0A79C016FEAB92D74C2345B6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
^4F66E283FCFFB4DD59BBF0B30A0A79C016FEAB92D74C2345B6^pimgpsh_fullsize_distr.jpg [ 84.16 KiB | Peržiūrėta 3075 kartus(ų) ]
nova.jpg
nova.jpg [ 50.53 KiB | Peržiūrėta 3075 kartus(ų) ]
vmcc.jpg
vmcc.jpg [ 79.93 KiB | Peržiūrėta 3075 kartus(ų) ]

Autorius:  jarukas89 [ 2016 Rgp 31 Tre, 10:05 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Nu Anglijos popierizmas ne Lietuvos

Autorius:  type4ozone2 [ 2016 Rgs 10 Šeš, 22:56 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

Taip, ypač kai parodai motociklo dokumentus, kur registracijos numeris yra, o rėmo - bn, variklio - bn. Galima iškart išmesti, nes gali i belangę išpradžių pasodint už dokumentu klastojimą kol išsiaiškins kad Lietuvoj tai pilnai galiojantys.

Autorius:  Xottabich [ 2016 Rgs 11 Sek, 1:25 ]
Pranešimo tema:  Re: WD Iž Liepsniukas

type4ozone2 rašė:
Taip, ypač kai parodai motociklo dokumentus, kur registracijos numeris yra, o rėmo - bn, variklio - bn. Galima iškart išmesti, nes gali i belangę išpradžių pasodint už dokumentu klastojimą kol išsiaiškins kad Lietuvoj tai pilnai galiojantys.



Pamenu DVLA laiske parasiau eilute kad variklis buvo pirktas kaip atsarginis is tuometiniu parduotuviu todel jis be numerio :D

Puslapis 14 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/