Puslapis 12

Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 25 Bir 2017, 17:20
gkeleris
Sveiki, berūšiuodamas kompiuteryje esančias senas nuotraukas atradau savo buvusios jawos tvarkymo albumą. Tai sugalvojau pasidalinti juo, galbūt kažkam bus įdomu.

Taigi, jawa 638, 1985 metų gimimo. Ji buvo įsigyta iškeičiant keletą špyžinio pečiaus segmentų (svorio santykiu) :D Po to dar "N" metų prastovėjo nejudinama malkinėje, kol sugalvojau ją prikelti tam, jog galėčiau palakstyt laukais. Man buvo gal 18 metų, kai pradėjau ją atkėlinėt (tai buvo antras mano projektas). Aišku, skirti tam didelių lėšų nenorėjau (pradinis planas buvo išvis padaryti jog ji kažkiek važiuotų), todėl daugiausia buvo naudojamos dalys kurias radau namie, o jeigu neišeidavo atrasti dar tinkamų dalių tekdavo pirkti naujas.

Taigi pirminės nuotraukos kaip atrodė Jawa prastovėjusi "N" metų malkinėje:

Vaizdas ne pats gražiausias. Viskas aplaužyta, išklerę, daug "kolhozo", priekinės šakės, tiltelis lenkti, rėmas irgi aplaužytas.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 18:35
gkeleris
Parsivarius į šiltesnes patalpas pradėjau dalinai (nelabai buvo vietos viskam išskleist) išardinėt ir iškarto tvarkyt dalis.

Pirmiausia sekė oro filtro išvalymas.

Aišku, nupirktas naujas galinių stabdžių trosas vietoje senojo (galima pamatyti nuotraukose koks jis buvo). Taip pat nupirkta synelė su rakteliu vietoje jungtuko.

Nupjaustyti visi nereikalingi atlošai ir kitos nesamonės.

Taip pat išplautas acetonu karbiuratorius ir prapūtinėtas kompresoriumi. Nuotraukoje daromas meketėlis tarpinės iš storelesnio (turbūt paranito) gamybai.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 18:50
gkeleris
Kadangi vietos nelabai buvo, o ir patį motociklą buvo nuspręsta daryti tik padraskymui po laukus tai labai daug kruopštumo įdėti neplanavau...

Su autogenu pašildyti ir atitiesinti galiniai rėmo vamzdžiai (ištaisytas sovietinis tiuningas).

Pervirintos duslintuvus ir pakojus laikančios rėmo vietos.

Taip pat, kadangi sugalvojau dėti turimą gero stovio "Ižo" vairą su ižinėmis rankenėlėmis, kuriose nesideda priekinio stabdžio varlytėss trosas, tai stabdžio lempa daroma jog šviestų tik nuo galinio stabdžio. O kadangi nelabai įsivaizdavau kaip ten turi kas kurioje vvietoje originaliai būti, tai prie rėmo privirinau stabdžio troso šarvui atraminį vamzdelį, kurį nupjoviau nuo dviračio :D Gavosi visai neblogai :D

Taip pat pusė rėmo nušveista ir nugruntuota.

Surastos savo atsargose geresnės naujos ir naudotos dalys, bei kitas ratas su geresniu chromu.
Taip pat gero stovio su idealiais šlicais ir chromu bėgių ir stabdžių kojelės. Bėgių kojelė iškart pakaitinus išlenkta jog nekliudytų duslintuvų (palyginimui kokią kojelę nuėmiau).

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 19:00
gkeleris
Pirmoje nuotraukoje matyti labai gražių spalvų Jawą, bei gražius originalius lankus (arba tai kas iš jų liko).

Antrojoje matosi praplatinta akumuliatoriaus dėžė pai pajungta stabžių varlytė.

Toliau sekė naujo šakės tiltelio dėjimas bei priekinės šakės tiesinimas. Tiesinama buvo po presu, kaip patramas naudojant ovaliai išpjautas ąžuolo trinkeles (kad neįspausti šakių plunksnų).

Taip pat beardant nulaužta priekinio sparno tvirtinimo auselė, todėl pakeistas visas šakės aliuminis vamzdelis nuo kitos jawos.

Jawa nudažyta, šakei pakeisti riebokšliai ( įvorės buvo neišdilusios dar) ir ji įstatyta į savo vietą. Taip pat surinktas visas galas įdedant ižinius amortizatorius (tik tokius turėjau gerai dar funkcionuojančius ir ganėtinai geros išvaizdos). Taip pat nauja grandinė, žvaigždės.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 19:11
gkeleris
Kadangi dar "Motoveržliaraktyje" nebuvo tokių dalių kaip galinis jawos sparnas, o ant turgaus taip pat nebuvau radęs, pažystami neturėjo o ieškot nelabai turėjau daug laiko bei noro, sugalvojau sutvarkyt senąją senamadišku būdu - suvirinant. Gavosi tikrai ganėtinai neblogai kaip "drapakui lakstyt po laukus" :D

Taip pat surinktas ižinis vairas su šiokiomis tokiomis "chalturkėmis" bei prietaisų panelė, pravedžiotas naujai laidynas.

Suvirinta ir nušveista sėdynė skarda, nugruntuota ir nudažyta. Taip pat išvalytas bako vidus nuo rūdžių kūrybiškai panaudojant betono maišyklę ir medvaržčius. Taip valant bako pozicija buvo laikas nuo laiko keičiama. Išsivalė tikrai puikiai.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 19:20
gkeleris
Betaisant motociklą bei esant šiek tiek pedantiškam gavosi taip, jog buvo perrinkti kone visi kritiniai arba apgedę mazgai ir ruošti motociklą važinėti laukais nebesinorėjo, tad iki galo paruošiau važinėti normaliais keliais su normalia išvaizda.

Vieliniu disku ant kampinio šlifuoklio nušveistos iki metalo visos skardos, palygintos bei šiek tiek pašpakliuotos kur reikėjo. Taip pat užvariuotos tos bako vietos (ties apatiniu tvirtinimu), kur rasojo benzinas.

Na ir aišku toliau sekė rūdžių surišėjas, dvikomponentis gruntas, bei dažų padas.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 26 Bir 2017, 22:51
HotRod
Tai cia suprantu jau darbai baigti, liko tik istorija pasidalinti .Dar gal dadarinesi ... :puiku: ,lenkas bande kavinuka daryt.

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 27 Bir 2017, 20:40
gkeleris
Bandė tai bandė ir ką? Asmeniškai neskaitant to jog nesuprantu išvis šio stiliaus esmės šiuose kraštuose (angluose tai dar suprasčiau kažkiek) ir jo visai nevertinu, aš būčiau prieš tokį perdarymą jawai. Taip perdarinėti galima ir šiuolaikiškesnį, daug patikimesnį japoną, su kuriuo bent jau galima dideles distancijas nuvažiuoti be gedimų ir kitokių pasikrapštymų, o jawa turi būti jawa. Bet kokie stiliaus keitimai, kurie visiškai nukrypsta nuo gamyklinių man netoleruotini, nes vien jawos dizainas turi būti atpažystamas ir keliantis kitiems prisiminimus ir t.t. O jeigu perdarinėti ir padaryt net nepanašų į klasikinę jawa tai tam tikslui galima rasti ir patikimesnių ir geresnių modelių, ypač dar po apvirtimo kai nubyra visi plastikai :puiku: .

O jeigu gryžtant prie mano temoje aprašinėjamos jawos tai ji jau seniausiai pas kitą šeimininką, dabar telikusios nuotraukos ir prisiminimai :)

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 27 Bir 2017, 20:46
gkeleris
Toliau sekė dažymas. Pačių dažų, kaip ir pado bei kitų dažų buvo atlikę nuo pirmojo projekto.

Taip, dėl paruošimo kokybės galėjau pasistengti ir labiau, bet tuo metu pritrūkau kantrybės :D

Re: Jawa 638 atgaivinimas (1985)

Parašytas: 05 Lie 2017, 23:10
gkeleris
Tęsiant temą, - toliau sekė pamarginimas. Žinau, kad daugelis sakysit, jog kam to reikėjo ir panašiai, bet kadangi jau pati jawa buvo renkama iš turimų dalių stengiantis minimaliai investuoti ir nesiekiant originalumo, tik paliekant pačios jawos stilių (jog visi atskirtų jog tai vistiek ta pati jawa), leidau sau paeksperimentuoti ir pagražinti pagal save. Aišku, turbūt dabar būčiau daręs kitaip, bet tada tai irgi pasirodė savotiškai gražu ir įdomu. Taigi visi pagražinimai buo atlikti pasitelkus limpantį popierių, kurio buvo galima rasti kanceliarinėse parduotuvėse. Lapai parduodami A4 formato, o pats lipimas nėra labai stiprus, todėl nulupant nepalieka klijų žymių. Daugiausia laiko ir kruopštumo reikalavo smulkių detalių išpjaustymas nesuplėšant popieriaus. Pjaustyta išstumiamu peiliuku ant stiklo. Prieš dažant reikėjo viską per naują prispaudyti. Rezultatu likau patenkintas.