VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Perdarytos senovinės technikos (hotrod) skyrelis yra skirtas diskusijoms apie senovinę techniką, kuriai yra daugiau nei 30 metų ir kuri turi esminių perdarymų.

Moderators: TVR, Moderatoriai

Post Reply
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Ledūklis »

Šiais metais suėjo 50 metų nuo VAZ-2101 gamybos pradžios, tai jau tapo seniena... Jau net pačiam keista. Ta proga nusprendžiau parodyti savo VAZ-2101 automobilį. Turėjau ir turiu ne vieną mašiną, bet su šitu esu nuvažiavęs daugiausiai. Turiu nuo 2008 metų. Važinėta daug visom progom, visais sezonais. Du kartus perdažyta jau mano paties. Buvęs savinikas norėjo priduot in metalo laužą, nes mašina buvo jo tėvo, o jis numirė. Jam jos nereikėjo. Taigi be sąžinės graužaties paskyriau mašiną kūrybai, nuotykiam ir bandymam. Galiu pasakyt, kad tai patvariausia mašina iš visų turėtų. Kadangi važinėjama visaip ir visur greit išlindo ir silpnos vietos. Viską nuolat perdarinėju kap man patogiau ir kaip labiau patinka. Jau buvo apie 3 metus aktyviai nenaudojamas, bet šiais metais pagaliau vėl suvirintas, nudažytas, pereita TA ir toliau gyvens. Tik dabar jau gal žiemom taip aktyviai nenaudosiu, nes nuo druskų labai greit supūva. Virintas jau kelis kartus, nelabai ką padėjo ir nuolatinis nutepimas moviliu. Taigi surašysiu kiek perdarymų jau padaryta, ką tik atsiminsiu. Viskas daryta paties, kai paėmiau buvo paprastas aptrintas pilkas pirmukas. Tobulinamas nuolat. Indedu nuotraukas kaip dabar atrodo, o betvarkydamas archyvus inkelsiu ir senesnių, kaip atrodė seniau, nes vaizdas nuolat kinta. Taip pat ir su kai kuriais nuotykiais.
Išorė:
2103 buferiai;
2106/03 langų apvadai ir pjaustyti moldingai;
GAZ-24 stoikių apdaila;
Perdaryta numerio vieta;
Dvispalvis dažymas;
21011 priekinės lempos su gabaritais;
M-412 IŽ grotelės;
2102 bagažinės spynelės apdaila;
Užrašai ant sparnų šonų;
Rakinama bako propkė;
Kampuotas veidrodis;
Apvalios lempos gale nuo priekabų ir sunkvežimių;
Opel Ascona B ratai (prieky su špilkom ir rastafkėm, kitaip netinka);
Šildomas galinis stiklas;
Papildomi STOP žibintai;
Neržaveikinis duslintuvo antgalis (bei pats duslintuvas).
Attachments
IMG_3247.JPG
IMG_3241.JPG
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Ledūklis »

Vidus:
Žalia juosta ant priekinio stiklo;
2106 veidrodėlis;
2106 galinė palangė ir durų rankenos;
2103 abloškės;
2105 sėdynės;
Rankų darbo spidometro skydelis su angliškais užrašais, lempučių simboliais ir kitokia lempučių forma;
Panelės apdaila nudažyta auksine spalva;
Chromuota peleninė;
Dėkliukas prie bėgių rankenos;
Bėgių rankena ir rankinio rankenos nuo 2106, chromuotos;
Pioneer magas ir garsiakalbiai palangėje;
Papildomas garsiakalbiukas po panele;
Ilgų-trumpų šviesų jungiklis kojinis, nuo GAZ automobilių;
Kalinių darbo bėgių rankena ir užrakinimo spaustukai;
2106 skydeliai nuo saulės ir visas viršutinis skydas;
Mėlyni LED plafonai lėtai užgęstantys;
Salono apšvietimas nuo seno namo tik 12V lemputė;
Išlupta visa garso ir šilumos izoliacija nuo dugno, nes tik kaupią drėgmę, guminiai kilimai tiesiai ant metalo;
Pagaminti guminiai kilimai ir gale po sėdyne, sėdynės lengvai išimamos vežant krovinius;
Masės jungiklis (jau buvo);
Sportinis vairas su savadarbiu signalo mygtuku.
Attachments
IMG_3250.JPG
IMG_3921.JPG
IMG_3248.JPG
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Ledūklis »

Po kapotu ir bagažinėje:
Generatorius nuo japoniškos mašinos;
Žvakių laidai skirti Opel (Made in USA);
Elektrinis langų apiplovimas;
Dujos;
Bosas ir stiprintuvas.
Attachments
IMG_3255.JPG
IMG_3258.JPG
IMG_3257.JPG
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1252
Joined: 2014 Jan 31 Fri, 15:49
Location: Šilutė

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by kęstutis »

O kas gi čia nudažė durų spyną............... :susigedes:
z1.jpg
Eisinas
Forumietis
Forumietis
Posts: 343
Joined: 2011 Oct 26 Wed, 11:34
Location: Vilnius

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Eisinas »

Kiek teko važinėti su Žiguliais, tai jų vairai sunkiau sukiojasi ir už Moskvičių ir už Volgų vairus, o kaip sekasi tokį mažą vairiuką sukioti? :)
User avatar
tadas1991
moderatorius
moderatorius
Posts: 2067
Joined: 2006 Nov 15 Wed, 21:03
Location: Kaunas

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by tadas1991 »

Dėl patikimumo klausimas, kiek toliausiai yra pavykę juo nuvažiuoti nuo gyvenamos vietos be rimtų gedimų, t.y. tokių, dėl kurių tenka nutraukti kelionę ilgiau, nei keliom valandom?
Girdėjau, kad seniau žmonės nebijodami mindavo į Jugoslaviją ir dažniausiai sėkmingai grįždavo. Kokie silpniausi mazgai, jei nori išvažiuoti į tolimą kelionę ir kuo mažiau lįsti po kapotu? Ar kontaktinis degimas, karbiuratorius, membraninis kuro siurblys nekelia problemų?
Kalbėjau su keliais perekupais, kurie pradėjo vežti mašinas vos kai atsidarė sienos. Sakė 93-95tais metais Olandijoj ar Vokietijoj matydavo parduodamų tom rinkom skirtų importuotų žigulių su 100-200kkm ridomis ir dar neremontuotais varikliais. Arba varikliai buvo geresni, nei vidaus rinkai, arba tiesiog kad vakaruose nepylė jiem Autolo ar kokio kito marmalo, triskart naudoto, perkošto per nailoninę kojinę ir supilto atgal.
User avatar
PASHKA31
Forumietis
Forumietis
Posts: 278
Joined: 2008 Mar 19 Wed, 22:01
Location: Vilnius

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by PASHKA31 »

tadas1991 wrote:Kalbėjau su keliais perekupais, kurie pradėjo vežti mašinas vos kai atsidarė sienos. Sakė 93-95tais metais Olandijoj ar Vokietijoj matydavo parduodamų tom rinkom skirtų importuotų žigulių su 100-200kkm ridomis ir dar neremontuotais varikliais. Arba varikliai buvo geresni, nei vidaus rinkai, arba tiesiog kad vakaruose nepylė jiem Autolo ar kokio kito marmalo, triskart naudoto, perkošto per nailoninę kojinę ir supilto atgal.


O žigulių odometrai nebuvo tik su dešimtimis tūkstančių? Kiek pamenu, pirmuko tai tikrai.
User avatar
m105
Forumietis
Forumietis
Posts: 431
Joined: 2006 Apr 09 Sun, 20:40
Location: Alytus

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by m105 »

Neseniai teko šnekėt su garažo kaimynu katras vis dar vežinėja su "šeštuku". Jo žigulukas šitais laikais jau būna lauki palei namus, ba savinykas jau ne jaunuolis ir iki garažo ait toloka. Pas jį spidometras jau ovaš persivertis per šimtą tūkastančių. Kai paklausiau kadu jis jį remontavo - atsakie kad niekadu. Modelis buvo eksportinis. Tiesa sakė pamainiau padangas ba senos ėmė sproginet no senatvės. Kap jis sakė "aš gyvenimi turiu vieną žmoną ir vieną mašiną - va tep". Taigi mislykit kap norit bet kai sakė vienas buvis bendradarbis "вешчь в руках дикоря - кусочек железа".
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Ledūklis »

Spyna nusidažė matyt kai nukrito apklijavimas bedažant. Bet ji dėl to vistiek veikia.
Vairas Žigulio sunkus, bet kai pripranti tai nieko. Važiuojant nieko, aikštelėse jei nepratus tai nesmagu.
100-200 tūkst. tai dar nėr daug žiguliui, čia vidutiniškai. O jei iki 100 tai dar laikom kad benveik naujas, mažai nuvažiavęs. Čia gi ne zapas koks kad kiekvieną žiemą išardyt ir kapitalinį daryt.
Kai kuriuos metus nuvažiuodavau ir keliolika tūkst. per metus. Visais sezonais. Variklio vidaus neremontavau irgi niekada. Nu tik grandinės įtempėjas buvo subyrėjęs.
Ką rekia perdaryt ir kas dažniausiai gedo, tai krovimo rėlės ir generatorius. Suvažinėjau ne vieną. Tai norint kad būt patikima reik dėt iš importinės mašinos. Ką mes ir padarėm.
Dar nevykus vieta yra aušinimo/šildymo sistemos kranelis. Greit užpūva.
Jei norint kur toliau važiuot tai patariu pasiimt komplektą žvakių, paskirstytojo dangtelį, generatoriaus dirželį ir zagluškių in pagrindinį stabdžių cilindruką insukt jei kuris stabdis prakiurtų. Ką dar... Žigulio knygą, saugikių, antifryzo, įrankių komplektą...Gal dar kondensatorių...
Šiaip gedo labai mažai. Net neatsimenu kad būtų kada reikėję parvilkt. Gal tik kokį vieną kartą. Dažniausiai sutaisoma namie arba prieš technikinę. Ant kelio retai pagenda arba tas gedimas leidžia toliau važiuot ar būna greit pašalinamas.
Ką teko taisyt: daugiausia tai, kas sudyla. Vieną kartą keista sankabos diskas, kardano kryžmės ir guma, galinis tiltas (ūžė jau nuo pirkimo).
Vieną kartą valytas karbiuratorius. Keista kai kurios tarpinukės. Gal jei labai ilga kelionė tei reiktų insidėt atsargos bent pagreitinimo siurbliuko membraną.
Stabdžiai kelis kartus tvarkyti dėl susidėvėjimo.
Šarnyrai keisti kartą. Gal kas iš traukių antgalių, jau nepamenu.
Visokių smulkių kaip lemputės, saugikliai, termostatas, kažkurios šlangos, valytuvai ir pan...kontaktai daug kartų valyti...duslintuvai kelis kart surūdijo...
Dar ką reikia padaryt iš kart tai vietoj skriejiko varžos indėt dratą, nes ta varža gali bet kada sugest ir mašina nesikurs.
Kuro siurblys sugenda tada kai ilgą laiką nevažinėjama. Kai dažnai naudojamas, viskas gerai.
Viską sunku išvardint kur lįsta per tiek metų.
Bet variklio kapitalinio nedarėm. Ir šiap laikau kad nieko baisiai rimto. O važinėjau negailėdamas, dažniausiai sportiniu rėžimu ir šiaip draskydamasis. Kelis kartus dalyvauta ir varžybose. Vežta 11 žmonių kelis kartus. Vežiota statybinės medžiagos ir daržovės iš laukų bei visoks laužas. Tai lyginant su užsienietiškom tai baisiai patvari mašina. Kėbulas tik silpnokas, rūdija, lengvai lankstosi, blogai kad sparnai privirinti. Kėbulą reiktų stiprint.
Važiuoju visur be baimės, jei klausimas kiek nuo namų tai gal keli šimtai km. teko nuvažiuot, jei reiktų važiuotų ir daugiau, bet neprireikė. Būna kad pravažinėji labai daug ir dažnai be jokio gedimo.
Kas dėl variklių tai labai ten nevienodai juos pavykdavo gamykloj surinkt, kiek teko girdėt. Vienas sukdavosi puikiai o kitas nenusisekęs, čia kaip loterija. Tai dėl to ir Žigulys Žiguliui nelygu.
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
User avatar
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Posts: 1412
Joined: 2004 Feb 29 Sun, 1:03
Location: Alytus

Re: VAZ-2101 1973 m. eksploatacija ir tobulinimas

Post by Ledūklis »

Pora nuotraukų iš žiemos varžybų. Žigulys taspats.
Attachments
3.jpg
IMG_0099.JPG
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
Post Reply