Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū

Vykdomas projektas Pannonia T5 1972 restauravimas

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

papaukst rašė:Ir pavyko atsukt tą veržlę nenuėmus viršutinės šakės dalies? Man asmeniškai nepavyko. Nepadėjo nei kaitinimas autogenu,nei šaldymas spec priemonėmis. Pradžiai nukaliau viršutinę dalį,tada apipjausčius veržlę pavyko atsukti.


Sąvokos
Pagal Pannonia 250 dalių katalogą, verčiant iš rusų kalbos :
1. Viršutinis aliuminis šakės laikiklis – Viršutinis šakės tiltelis.
2. Supjaustyta dalis - Reguliavimo veržlė M 27 x 1.5.
3. Aliumininė veržlė – Aliumininis kamštis M 32 x 1.5
4. Varžtas - Veržlė su 6kampe galvute. M 8 x 32
5. Šakės dalys ant kurios maunasi tiltelis – Viršutinis šakės vamzdis (blogai pažymėtas nuotraukoje, bet manau suprantama)

Klausymas: Ir pavyko atsukt tą veržlę nenuėmus viršutinės šakės dalies?
Atsakymas: Nesupratau ką jūs turėjote omeny - viršutinės šakės dalies, bet numanau, kad kalba apie aliumininius kamščius. Jos aš nuėmiau. Taip, pavyko

Kaip man pavyko?
1. Išsukau aliumininius kamščius
p.s. nuimant Veržlė su 6kampe galvute, kartu su juo išsisuko aliumininis kamštis.
2. Pasiekiau reguliavimo veržlę, išsukdamas tarpinius mazgelius
Nuimant viršutinį tiltelį nepadės joks raktas, jeigu neatsižvelgti į tai, kad atlaisvinant reguliavimo veržlę, šakės tiltelis laužią kampą. Atsukant / užsukant reguliavimo veržlę tiltelis remiasi į viršutinius šakės vamzdžius taip sudarydamas klyną! Dėl to nuimti nenupjaunat reguliavimo veržlės turbūt neįmanoma. Tarkime atsukant reguliavimo veržlę reikia pastuksenti tiltelį iš apačios netoli skylių skirtu viršutinėms šakių vamzdžiams. Taip sumažinamas laužimo kampas. Užsukant pastuksenti iš viršaus. Man padėjo kolega, vienas suko reguliavimo veržlę, kitas stukseno per tiltelio kraštus ir laikė pagrindinę Pannonijos šakę iškeldamas į viršų, tam kad lengviau suktusi reguliavimo veržlė. Pagamintas raktas TIK palengvino darbą.

Jeigu aš klystu komentuokite. Įdomų kaip kiti sprendžią šią problemą?
Prikabinti failai
Pažymėjimai
Pažymėjimai
Klynai
Klynai
Paskutinį kartą redagavo Artiom Patron 21 Sau 2017, 15:30, redaguota 1 kartą(us).
Vartotojo avataras
papaukst
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 01 Kov 2014, 22:24
Miestas: Kaunas

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė papaukst »

Viršutinė šakės dalis - viršutinis šakės tiltelis. Ačiū už ptikslinimą. Net kai aš jį nukaliau,ta veržlė nė krust. Pasikartosiu,mano atveju nepadėjo nei kaitinimas,nei šaldymas,teko pjaustyt. Skaitau,kad tau labai pasisekė. :mirkt:
Pannonia de Luxe TLF 250 1959m
Pannonia DUNA 1974m
Jawa 350 354 1962m
Kovrovec K-175B 1960m
Variklių remontas, Motociklų remontas
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Paruošimas, dažymas
Apie dažymą daug nepasakosiu. Standartinės procedūros. Kadangi nepavyko visas dalis nusmėliuoti vienu ūpu, dalį dalių teko šveisti rankomis. Gruntavimui naudotas rūgštinis gruntas, tam kad apsaugoti dalis nuo korozijos. Ar pateisins save gruntas, parodys laikas. Baką valiausi rankomis su Latvišku dažu valikliu Rilak, tam kad nepažeisti chromo. Rilak nepilnai pateisino save, teko ir paprakaituoti. Kai kurias bako vietas patepus Relak dažai pakildavo, kaip sena oda, kai kuriuos bako vietos neapsėjo be šveitimo.

Dalių dažymui buvo naudojami juodi akriliniai baziniai dažai. Nedažytas liko tik rėmas. Rėmo stovis patenkinamas, bet galbūt kada nors … Raudoniems ornamentams dažyti buvo išvęstos linijos su lipnia juosta. Juostų dažymui buvo naudojami akriliniai dažai (spalvos kodas #3016).
Prikabinti failai
Bakas prieš/po
Bakas prieš/po
Paruošimas
Paruošimas
Gruntavimas
Gruntavimas
Po dažymo
Po dažymo
Rilak
Rilak
images.jpeg (15.11 KiB) Peržiūrėta 2994 karus(ų)
Vartotojo avataras
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1412
Užsiregistravo: 29 Vas 2004, 00:03
Miestas: Alytus

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Ledūklis »

Įdomi istorija, išsamus aprašymas. Autoriui siūlau panaudoti šios temos medžiagą ir sukomponuoti straipsni žurnalui "RETROMANAI". Paredagavus gautųsi įdomus straipsnis ir šiaip gera pamoka pradedantiems :)
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Ledūklis rašė:Įdomi istorija, išsamus aprašymas. Autoriui siūlau panaudoti šios temos medžiagą ir sukomponuoti straipsnį žurnalui "RETROMANAI". Paredagavus gautųsi įdomus straipsnis ir šiaip gera pamoka pradedantiems :)


Malonu girdėti. Šios temos esmė perduoti kuo daugiau išsamesnes informacijos pradedantiesiems. Restauruojant pirmą kartą bent kokią techniką tikimasi gauti spindintį rezultatą: blizgančius ratlankius, nepriekaištingai veikianti motorą, sudėti naujas detalės ir t.t . Taip, įmanoma! BET, kol išriedės techniką į asfaltuotus kelius prireiks: titaniškų pastangų, daug pinigų ir laiko. Senokai iš gamyklos išriedėjusiai technikai, surasti autentiškas dalis tinkančias restauravimui reikia :idemiai:. Blizgumui kruopštumo. Restauracijai žinių.

Esu sudomintas publikuoti temą "RETROMANAI" straipsnyje, būtu puikus Pannonijos restauravimo istorijos papildas. Noriu aprašyti savo restauravimo praktiką nuo Pannonijos įsigijimo iki registravimo. Straipsnio turiniui turėtu užtekti. Kaip šį tema galėtu pasiekti "RETROMANAI" redakciją?
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Pannonija bako rudys
Turėdamas keturis Pannonijos bakus svarsčiau kurį pasirinkti dažymui. Trys bakai turėjo išorinius trūkumus, bet jų vidus labai gerai išsilaikė. Ketvirto bako išorinė išvaizda lenkė paminėtuosius tris bakus, bet dėl netinkamo laikymo ir neatliktu konservavimo darbų bako vidus pasidengė rūdimis kaip pelėsiais sūris. Užtat ketvirtas bakas turėjo vieną sveriamą privalumą prieš konkurentus, originalius Pannonijos lipdukus ant chromuotų šonų. Po kelių dienų svarstymo favoritų buvo išrinktas bakas su lipdukais. Šiame poste norių pasidalinti darbo procesais, kurie buvo nuveikti siekiant atsikratyt korozijos Pannonijos bako viduje.

Korozija išeik arba papjausiu!
Korozijos likvidavimui bako viduje pradėjau teirautis meistrų patarimų. Populiariausiais patarimas sulauktas iš meistru: “Skrosk baką tada, smėliuok vidų”. Bako skrodimas pasirodė komplikuotu sprendimu. Toks pasiūlymas vienareikšmiškai buvo atmestas, 21 amžius kieme, o meistrai vis siūlo lanką kaip medžioklės įrankį.

Jūros krantai
Pasikapstęs www platybėse sutikau patrauklesnį rudžių šalinimo būdą. Dalinuosi receptu:
    1. Įberti į baką grubaus smėlio su smulkaus kalibro akmenukais (tiktu žvyras), kiekis toks kad akmenys turėtu erdvės laisvokam judėjui bako viduje
    2. Į baką įpilti benzino arba dyzelinio kuro.
    3. Užgermitizuoti bako angas.
    4. Baką įdėti į automobilį ir leisti mūsų keliams padaryti darbą už jūs.
Visi turbūt matėt kaip atrodo stiklo šukė išmesta ant jūros kranto. Trinties jėgos nušlifuoja stiklą su smėlio ir bangų pagalba. Toks pats efektas turėjo būti ir su bako vidumi nes paplūdimį ir jūrą aš supyliau į baką, liko tik reguliariai kelti bangas. Atsikratyti tokių būdu korozijos nepavyko, nes reikėtu ypatingai daug važinėti, patartina labai nelygiais keliais, kad sukelti bangas jūroje. Pastoviai vartyti baką tam, kad akmenukai trintųsi į paviršiaus plotą, kuriame yra korozijos.

Elektrolizė
Elektrolizė buvo mano antrasis korozijos šalinimo būdas. Pradėjau domėtis ties šia tema. Internete krūva pavyzdžiu ir būdu kaip valyti rūdys nuo metalinių paviršių pasinaudojant elektrolizę. Pavyzdžių esmė: įpyliau, pamaišiau, įjungiau maitinimą, laiko intervalas, nuvaliau, rudžių kaip nebūta. Ar verta aprašinėti, kaip gamintis elektrolitą ir elektrolizę? Manau verta, nes visuose pavyzdžiuose trukdavo detalių. Būtu patogu surinkti medžiagą į vieną vietą ir išdėstyti medžiagą taip, kad nereiktu gilintis į chemijos vadovėlius.
    1. Elektrolito paruošimas
    Paruošti elektrolitui reikia paprasto vandens ir valgomosios sodos.
      1.1 Valgomąją sodą pakepinti tam, kad gauti kalcinuotą sodą (KS). Kepinti tol kol nustos išsiskirti (kažkokia chem. Medžiaga). Patartina valg. sodą kepinti gerai vedinamoje patalpoje. Aš atlikau šia procedūrą virtuvėje ant viryklės. p.s. Kai kurie naudoja skalbimo sodą. Jos kepinti nereikia.
      1.2 Elektrolito proporcija vanduo/KS pagal interneto šaltinius: 4L/1x valgomasis šaukštas, 3L/1x arbatinis šaukštelis. Konkretumo mažai, gal kas pakomentuos kaip tinkamai išlaikyti proporcijas gaminant elektrolitą. Arba pasiūlys alternatyvas.
    2. El. maitinimas
    Pateiktuose žemiau nuorodose naudojama 6V - 12V pastovi įtampa. Srovė priklauso nuo elektrolito tankio kiek suprantu ir maitinimo prietaiso galios. Gal kas gali pakomentuoti.
    3. Elektrolizė
    Į baką supyliau pagamintą elektrolitą. Paruošiau metalinį strypą. Strypas atliks Anodo(+) vaidmenį, bakas atliks Katodo(-) vaidmenį. Kadangi stripas pagal logišką seką turi būti kišamas į baką, strypui palietus baką, įvyks trumpas jungimas. Fantazijos reikalas, kaip išvengti trumpo jungimo, aš panaudojau plastikinį butelį(savotiška tarpinė tarp bako ir strypo). Perpjoviau butelį išilgai, susukau jį kaip ruloną tam, kad tilptu į baką. Tai pat pridariau rulone kuo daugiau skylių, kad efektyviau vyktu elektrolizė. Sukišau į baką “saugiklį” nuo trumpo jungimo. Anodui padariau kamštį, kad jis neįkristu giliau į baką. Principas matosi foto medžiagoje. Pajungiau akumuliatoriaus pakrovėjo teigiama gnybtą prie Anodo, neigiamą gnybtą prie Katodo. Įjungiau maitinimą. Pradėjo vykti elektrolizė. Dėl silpnos srovės procesas užtruko keliais savaites. Kadangi bakas sudarytas iš dviejų pusių, pirmą savaitę butelis su anodų mirkė kairėje bako pusėje, antrą savaitę dešinėje bako pusėje. Anodą teko intervalais prasivalyti, nes apauginėjo nešvarumais, mažėjo srovės pralaidumas. Pajungimo metu pakrovėjas rodė 1A srovę. Po kelių dienų srovė nusistovėjo ties 0.5A. Lyginant su žemiau pateiktais straipsniais elektrolitu tekėjo per silpna srovė. Ateityje paaiškėjo, kad pakrovėjas buvo ant mirties slenksčio.
    Rezultate gavau baką be rudžių, bet ne tokį blizganti kaip nuorodose, o apaugusi kažkokią juoda konsistencija.

Nuoruodos iš kur buvo semtasi elektrolizės metodika:
https://www.drive2.ru/l/288230376152983569/
http://chemistry-chemists.com/N3_2013/C ... -P1-2.html
https://bikepost.ru/blog/49156/Bezumnyj ... sidki.html
https://www.drive2.ru/l/1880040/
https://www.drive2.ru/l/3689527/
http://www.instructables.com/id/Electro ... aka-Magic/
Prikabinti failai
Anodas
Anodas
Kalcinuotos sodos gamyba
Kalcinuotos sodos gamyba
Principas
Principas
Anodas po valandos elektrolizės
Anodas po valandos elektrolizės
Pakrovėjo ampermetras
Pakrovėjo ampermetras
Paskutinį kartą redagavo Artiom Patron 25 Sau 2017, 10:38, redaguota 3 kartą(us).
Vartotojo avataras
marjaxxx
Aukcionų arbitras
Aukcionų arbitras
Pranešimai: 1623
Užsiregistravo: 05 Spa 2007, 13:50
Miestas: Panevėžys - Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė marjaxxx »

Na ir kantrybės turėjimas mirkyti dvi savaites :)
Pirmasis jūsų pasirinktas būdas buvo geras, bet gal žvyras buvo nekoks. Tam labai tinka skalda ar smulkesnės veržlės. Smagiai papurčius visai gerai išsivalo, o ir plius treniruotė rankoms :D
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė augism »

Žiemą rasti žvyro sunkoka, o jei jau eiti į Senukus, tai geriau pirkti smulkią skaldelę. Aštresni kraštai. Nusipirkau 2 kg, ir visam gyvenimui, nes jie tik išsipurvina, bet nesidėvi :puiku:
Tiesa... bešokant šamano šokį su baku rankose labai svarbu naudoti laikmatį, ir iš anksto nusistatyti laiką, kiek kratysi baką. Labai pravartu darbą dirbti keletą dienų. Nepaprastai nuobodus ir varginantis darbas. Aš esu skaitęs visokių juokingų išradimų kratymo tema: 1) pritaisyti prie pakeltos auto stebulės, įjungus 1 bėgį palikti 10 min. 2) Įvynioti į poroloną ir dėti į skalbyklę be vandens; 3) Dėti ne į skalbyklę, o į betono maišyklę...
Bet kuriuo atveju, aš neįstengiau kratyti ilgiau kaip 20 min. Baką praskalauju su rūdžių rišikliu, ir po 24 val. naudoju.
O dar forume kažkas rašė apie kažkokią vokišką chemiją, sukurtą specialiai tam reikalui.
Vartotojo avataras
Rudge
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1919
Užsiregistravo: 23 Bal 2004, 13:38
Miestas: VILNIUS

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Rudge »

Vokiška chemija yra, kainuoja apie 40Eur, bet mechaninio apdirbimo nieks nepakeis. Kračiau ne vieną baką, juodas darbas. :verkti2: Geriausia pritaisyti prie kokio lėtaeigio reduktoriaus ir laikas nuo laiko keisti bako padėti. Vienas malonumas. Tada jau galima naudoti ir įvairias chemijas.
Domina-ieškau-perku
Motociklai ir jų dalys iki 1945
Sportinė technika-automobiliai, motociklai
Ir viskas, kas su tuo siejasi
86988919vienas
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

O dar forume kažkas rašė apie kažkokią vokišką chemiją, sukurtą specialiai tam reikalui.

Vokiška chemija yra, kainuoja apie 40Eur

Koks chemijos pavadinimas? Kur galima įsigyti? Nuoroda?

Smagiai papurčius visai gerai išsivalo, o ir plius treniruotė rankoms.

Tiesa... bešokant šamano šokį su baku rankose labai svarbu naudoti laikmatį, ir iš anksto nusistatyti laiką, kiek kratysi baką. Labai pravartu darbą dirbti keletą dienų. Nepaprastai nuobodus ir varginantis darbas. Aš esu skaitęs visokių juokingų išradimų kratymo tema: 1) pritaisyti prie pakeltos auto stebulės, įjungus 1 bėgį palikti 10 min. 2) Įvynioti į poroloną ir dėti į skalbyklę be vandens; 3) Dėti ne į skalbyklę, o į betono maišyklę...
Bet kuriuo atveju, aš neįstengiau kratyti ilgiau kaip 20 min. Baką praskalauju su rūdžių rišikliu, ir po 24 val. naudoju.

Kračiau ne vieną baką, juodas darbas. :verkti2: Geriausia pritaisyti prie kokio lėtaeigio reduktoriaus ir laikas nuo laiko keisti bako padėti. Vienas malonumas.

Norėtusi palengvinti šį procesą, labiau automatizuoti. Būtu pravartu turėti prietaisą, kuris galėtu sukti baką 360 laipsnių dvimatėje plokštumoje. :galvoti: Pritvirtinai baką, įbėriai skaldos/veržlių, nustatei timerį ir ilsiesi sau.

Norėčiau pamatyti pragaro skalbyklę į kurią tilptu bakas :puiku: :D
Skelbti atsakymą