Jeigu susiduriate su problemomis ar neveikia funkcionalumas, praneškite administracijai.
Dėkojame už supratingumą.

Vykdomas projektas Pannonia T5 1972 restauravimas

Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.

Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai

Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.

Plačiau: Visos taisyklės
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Variklio tarpinių gamyba
Restauruojant variklį teko gamintis tarpines. Pritaikiau gan paprastą tarpinių pagaminimo būdą, kuris išdėstomas žemiau.

Metodika
    1. Ant paviršiaus, kuriam gaminama taprinė naudojant pieštukinius klijus lipdomas paprastas popieriaus lapas. Jeigu popieriaus lapas per mažas suklijuoti kelis lapus.
    2. Trupinamas pieštuko grafitas ant popieriaus paviršiaus
    3. Grafitas paskirstomas lapo paviršiuje iki aiškaus tarpinės kontūro atsiradimo. Jeigu grafito per mažai pakartoti antrą žingsnį.
    4. Popierius su tarpinės kontūru priklijuojamas prie būsimos tarpinės medžiagos.
    5. Pagal popierinį kontūrą išpjaunama tarpinė

Įrankiai
    - Kanceliarinis peiliukas

Medžiagos
    - Pieštukiniai klijai
    - Paprastas popierius
    - Tarpinės medžiaga (Paranitas - Temac TemaFlexD 750x1000x0.6 mm).

Paranitą įsigyjau http://www.autoaibe.lt. Autoaibė tuo tarpu įsigyja paranitą iš http://www.plastena.lt. Plastena turi didėsnį paranito asortimentą.

Apibendrinimas
0.6mm paranitas pasirodė per storas. Naudočiau plonėsnį.

Įdomu iš kokių medžiagų galimą pasigaminti panašios paskirties tarpines?

Nufilmavau tarpinės gamybos procesą. Jis nelabai dėtalus. Filmavau nepasiruošęs.
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Laimiss123
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 153
Užsiregistravo: 20 Geg 2014, 08:53
Miestas: Kaunas

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Laimiss123 »

Įdomus tarpinių gaminimo būdas. Aš gaminu tarpines sunkiojo transporto pavarų dėžėm, tai renkuosi paprastesnį būdą - korpusą, kur bus tarpinė patepu "atrabotke", uždedu paranitą, švelniai patrinu ir gaunasi puikus antspaudas, belieka tik iškirpti. Dėl paranito tai Plastenoj yra ir plonesnių - 0,5 ar 0,3 mm storio, tik kad parduodama dideliais lapais 2x2 m. Taip pat mano gamybos metodui labiau tinka Reinz paranitas, nes viena jo puse neslidi.
Zhynys
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 08 Bir 2010, 16:58

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Zhynys »

Dar paprastesnis būdas yra uždėt elektrokartoną ar paranitą ant korpuso ir su mažu plaktuku apkalti per kantą. labai getai atsispaudžia kontūrai. Kad nepasislinktų reikia į dvi skyles varžtus įkišti per paranitą.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Variklio cilindro dažymas
Internete pilna pavyzdžių Pannonijų variklių su nudažytais cilindrais. Nusprendžiau savo cilindrą tai pat pagražinti. Dažytojai cilindrą dengti milteliniais dažais mane atkalbino, kadangi cilindrui įkaitus dažai suminkštėja - trumpėja tarnavimo laikas. Cilindrui nudažyti senukuose radau aerozolinius karščiui atsparius dažus skirtus išmetimo kolektoriams dažytis. Jie atlaiko temperatūrą iki 600~650 laipsnių. Nudažius rezultatu likau patenkintas.

Prieš dažymą cilindro paviršius buvo smėliuojamas (cilindras buvo smėliuojamas kartu su detalėm, kurios paminėtos Variklio paviršių apdirbimas poste) ir nuriebintas acetonu.
Cilindrą dažiausi penkiais dažų sluoksniais(užtikrintai). Po kiekvieno sluoksnio cilindrą kepiau įkaitusioje orkaitėje maksimalioje temperatūroje po 15min. Leisdavau cilindrui atvėsti. Tada procesą pakartodavau iš naujo. Ir taip penkis kartus kol višta galutinai iškepė.

Kilo klausymas ar tikrai šio modelio motociklams būdingi juodai nudažytas cilindras ? :galvoti:
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Variklio greičio dėžės alyva
Pannonia variklio sankaba šlapi. T.y. greičių dėžė ir sankaba mirksta toje pačioje alyvoje. Pagal dokumentaciją į variklį alyva pilama vasara SAE 50 1,5 l., žiema SAE 35 1,5 l. Tokių tepalų neradau, įpyliau Manol alyvą UNIVERSAL SAE 15W-40 API SG/CD. Pasekoje pradėjo buksuoti sankaba.

Vėliau patarė pilti dyzelinių variklių alyvą M-10G2K. Jeigu patarėjas neklysta M10 seniau buvo pilama į tokio tipo variklius. Pakeitus variklio alyvą, sankaba kabina užtikrintai. :taip:
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Raimis »

M-10G2K - vadinamoji „Kamazinė“ alyva. Keista, kad sankaba taip sureagavo.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
kęstutis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1253
Užsiregistravo: 31 Sau 2014, 14:49
Miestas: Šilutė

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė kęstutis »

Dėl alyvos taip ir turėtu būti. Kuo klampesnis tepalas, tuo gaunasi didesnis tepalo pleištas tarp detalių -na ir sankabos diskelių. Žinoma greičių dėžėm klampesnis gerai , bet sankabai gaunasi peilis. Šiuolaikiniams motociklams naudoti automobilinio tepalo į greičių dėžes ir tuo pačiu į sankaba negalima. Pilamas tik motociklams skirtas tepalas- 4T. Jų būna taip pat įvairių klampumų, tačiau jie pritaikyti būtent tam kad nebuksuotų šlapios sankabos. Na senuose moto variklių sukimo momentai nėra dideli todėl ant ribos atlaiko ir automobiliniai tepalai.
Vartotojo avataras
Artiom Patron
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 58
Užsiregistravo: 01 Spa 2012, 11:50
Miestas: Vilnius

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė Artiom Patron »

Atskiras tepalų mokslas. Buvau užsukęs į kelias specializuotas motociklo parduotuves sostinėje, nei viena nepasiūlė kažko tinkamo mano varikliui.
karolis.666
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 28
Užsiregistravo: 21 Bir 2006, 10:16
Miestas: Kaunas

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė karolis.666 »

abc
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 388
Užsiregistravo: 18 Sau 2007, 16:39
Miestas: Ukmergė

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Standartinė abc »

Ką jūs čia vargstat ir išradinėjat dviratį su tom alyvom..Paimi, nusiperki pigiausio dyz tepalo,supili,ir važiuoji.Tas tinka visiems anų laikų motociklams ir nieks ten nebuksuoja.Šitie motociklai neišrankūs.
Mes,visi maži vaikučiai,norim augti dideli, bet pasenę suvaikėjam,ir vėl tampame ...maži.