Oldtimers forumas http://www.oldtimers.lt:80/ |
|
Pannonia T5 1972 restauravimas http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=67418 |
Puslapis 1 iš 7 |
Autorius: | Raimis [ 2016 Lie 14 Ket, 11:21 ] |
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas |
Labai gerai. Tvarkinga ir sklandi pradžia žada gerą temą. Lauksime. |
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Lie 15 Pen, 13:16 ] |
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas |
Trumpas Intro prieš techninę audrą. Karts nuo karto nuvykdavau su tėvais aplankyti į Gardiną giminių. Gardine turiu pusbrolį, kuris vos metais vyresnis už mane. Vieną iš vizitų į Baltarusiją pusbrolis nuvedė mane į senelio skardinį garažą ir parodė IŽ Planetą motociklą, kurį surinko su savo draugais. Davė pravažiuoti, man tada buvo vos 15 metų. Tuo metu vairuoti mokėjau tik dviratį. IŽ'o užvedimas, išmetamųjų dujų kvapas, motoro darbas, važiavimas paliko nemažą įspūdį. Mintyse buvo nuspręsta: “Noriu seną motociklą!”. “Kodėl tada neįsygijai paprasto mopedo, arba įprasto motociklo?”, - paklausite jūs. Atsakymas labai sentimentinis, nemėgstu "POPSO", bei labai vertinų senienas, kuriuos turi bent kokią istoriją. Gyvenimas tekėjo savo vagą, baigiau mokyklą, įstojau į universitetą. Eilinę studentavimo dieną draugas paprašė padėti iš tėvo garažo išvežti šiukšles. Pamenu tą dieną kaip dabar. Atidaromos garažo durys ir pamatau į sieną atremtą seną motociklą. Pavadinimas dar toks negirdėtas Pannonia. Motociklo juodą spalvą papildė raudonos linijos, bei chromuoti bako šonai. Netgi pusiau išardytas su apsilupusiais dažais, pažeistas korozijos, motociklas atrodė stilingai. Į mano klausymą draugas atsakė, kad tai jo tėvo motociklas. Paprašiau draugo pasiteirauti ar neparduotu tėvukas Pannonijos. Po savaitės sulaukiau skambutį ir teigiamą atsakymą. Pokalbio metu paaiškėjo, kad tėvukas rinko Pannonijos dalys iš visos Lietuvos. Dėl patyrties stokos neklausiau ar yra dokumentai ar visos dalys yra sveikos. Kokios problemos gali kilti ateity manęs nebedomino, balsas iš praeities: “Noriu seną motociklą!”, - ir draugo tėvo pasakymas: “Galėsi surinkti bent vieną motociklą!”, - išblaškė dvejones. Sukirtome rankomis. Sumokėjau 750 dar lietuviškais pinigais. Pradėjome rinkti Pannonijos dalys iš tėvuko garažų, o jų buvo keturi! Perkant gavau 4 rėmus, 4 varyklius ir labai daug kitų reikiamų motociklo atributų. Prireikė 2 “kablukų” ir pusės dienos Pannonijoms išgabenti į mano valdas. Ironija tame, kad valdų - garažo neturėjau, taigi teko visą džiaugsmą tempti pas kitą draugą. Taip prasidėjo mano ilgas restauravimo laikotarpis, kurį aš norėsiu išdėstyti šiame forume. Neesu mechanikas, neišmanau daug techninių įmantrybių. Ne visada finansai leido tęsti projekto. Dabartiniame etape iki ledo dar tolį, bet pagrindinis tikslas išvažiuoti į asfaltuotus kelius man pavyko. Taigi norėsiu pasidalinti savo patiritimi šiame forume, kad kiti galėtu apeiti mano darytas klaidas. Beje projektas nesibaigia, norėsiu sulaukti ir jūsų dėmesio, bei patarimų. Kai kurių restauravimo etapų nepavyko įamžinti. Kadangi sugedo kietasis diskas. Išanksto atsiprašau už Foto kokybę yra dar kur tobulėti Patarimai pradedantiesiems: 1. Norintis įsygyti seną motociklą būtinai sutikrinkite tech. pase rėmo numerį su fiziniu rėmo numeriu! Bent vienas neįskaitomas skaičius gali sukelti abejonių moto registrojančiajam inspektoriui. 2. Projekto sekmė atsiremią į finansus, laiką, bei sugebėjimus perlaužti save. Pannonijos restauracijos terminai: 1. Pannonijos įsigyjimo laikas: 2011-06 2. Valst. numerius gavau: 2016-05 |
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Lie 18 Pir, 10:57 ] | |||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | |||
Pannonijų įsigyjimas. Prikabintose nuotraukose moto turtas kurį įsigijau. Viename iš "kablukų" po dalimis matosi vos išsikišantis rėmas. Čia vienintelė nuotrauka Pannonijos kaip jį atrodė ankščiau - plikas rėmas po dalių krūva. Užkastas po dalimis rėmas buvo naudotas moto surinkimui, kadangi ateityje paaiškėjo, kad jis vienintelis turi sovietinį tech. pasą. Kitame "kabluke" rėmai su kėbulo dalimis. Jie atliko donorų vaidmenį. Vienas iš rėmų nuo Pannonijos T1 1962m.
|
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Rgs 13 Ant, 11:25 ] | |||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | |||
Techninės nuorodos. Atliekant Pannonijos restauravimo darbus vadovavausi oficialia Pannonijos dokumentacija bei neoficialias interneto šaltiniais. Dokumentaciją sudarė Dalių katalogas, bei Motociklo priežiūros žinynas. Iš neoficalių šaltinių sėmiausi informacijos iš : Lietuviški forumai: 1. viewtopic.php?f=40&t=23076&hilit=Pannonia 2. viewtopic.php?f=40&t=52909&hilit=pannonia&start=90 3. viewtopic.php?f=40&t=13427&hilit=Pannonia Kiti forumai: 1. http://forum.jawaold.com/viewtopic.php?t=19360 2. https://roker.kiev.ua/techinfo/moto.htm 3. http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/informacje_tech.php 4. http://www.motomanual.net/pannonia/250/index.html
|
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Gru 18 Sek, 18:04 ] |
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas |
Pirmas variklio užkūrimas. Įsigijus Pannonia buvo daug bandymų surinkti bent vieną motociklą. Be patirties, laiko ir pinigų bandymai baigdavosi nesėkme. Kai tik atsivežiau Pannonijas į laikinąjį garažą prasidėjo pseudo restauravimo darbai. Su draugų pasirinkome prioritetą restauruoti variklį. Vizualiai įvertinę keturių variklių būkles pasirinkome berods purviniausią variklį ir pradėjome skerdinęs. Skerdinės buvo švelniai tariant grubios, nes ardymo instrumentai buvo kuvaldos, plaktukai metaliniai strypai. Instrumentas labiau tikęs senos kelio dangos demontavimui, negi variklio ardymui. Darbo metu variklio restauravimo darbai pakeitė kryptį į variklio ardymą, todėl darbo kokybe nelaibai rūpinomės. Iki šiandienos guli pacientas nesurinktas. Graudžiai linksmi atsiminimai. Darbų marios .. Po variklio restauravimo darbų sutelkėm dėmesį į bent vieno variklio užkūrimą. Uždėjome vieną iš likusiu trijų variklių ant rėmo, pamaitinome variklį benzinu, keli užvedimo kojelės spustelėjimai ir ... volia, sekmė, variklis užsikūrė! Susirinko vos ne visą garažo bendruomenė pažiūrėti kas atsitiko! Kadangi varikliui nebuvo primontuoti išmetimo vamzdžiai, garsas buvo toks kad varnos ir varnėnai skuodė tolyn kaip įmanydami. Variklis spjaudėsi ugnimi, purtėsi. Nuo jaudulio ir įšgaščio negalėjome jo užgesinti. Laimė, kad benzino porcija buvo kukli ir greitai varyklis nutilo pats. Štai toks sėkmingai nesėkmingas pirmas Pannonijos užkūrimas. |
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Gru 20 Ant, 12:11 ] | |||||||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | |||||||
Pirmas Pannonijos surinkimas Atėjo ta diena, kai rimtai pradėjo skaudėti galva, nuo nebaigto projekto. Nuvažiavau į garažą atidariau vartus ir maščiau nuo ko pradėti. Užmirštos Pannonijos nematė šviesos apie pora metų, po pirmojo variklio užkūrimo. Per tą laiką, kai kurios dalys pasidengė rūdimis. Į duobę sumesti rėmai, ratai ir kitos motociklų dalys pasirodė visus tuos metus plaukiojo vandenyje, kadangi garažo duobėje po žiemų rinkosi vanduo. Yra posakis anglų kalbą Think Big Start Small, nusprendžiau pradėti nuo smulkių detalių. Ir su laiku pereitį prie didėsnių darbų. Pirmuoju restauravimo elementų buvo galinis žibintas. Pradėjau drožti iki blizgesio galinio žibinto tvirtinimą ir sudedamasias dalis. Po to išvaliau nuo rūdžių galinę ir priekinę šakes ir nudažiau juodų balionėlių (finansai leido tik tiek). Galinei šakiai net sugebėjau nupiešti raudonus ornamentus. Restauravimo kokybė buvo tragiška. Darbas labai lėtai judėjo. Pasiekti išvajotą ledinį stovį beveik neimanoma. Spjoviau eilinį karta į visus tikslus, uždariau garažo vartus ir vėl dingau pusmečiui. ... Neužbaigtas projektas vis nepalikdavo manęs, kaskart vaidendamasis sapnuose. Surinkęs valią į kumštį, vėl atvykau po ilgos pauzės į garažą, bet jau koordinaliai pakeitės restauravimo stratėgiją. Atskiras Pannonijos dalių restauravimas atitolintu mane nuo projekto užbaigimo. Nusprendžiau vykdyti darbus sistemiškai: 1. Surinkti bent vieną motociklą 2. Nurinkti motociklą iki pliko rėmo 3. Paruošti dalis dažymui 4. Dažymas 5. Surinkimas, šviežių dalių 6. Pereferinių mazgų pajungimas 7. Elektra 8. Variklis 9. Išmetimo sistema 10. Gedimų tvarkymas 11. Registracija Pirmajame etape buvo nuspręsta surinkti bent vieną motociklą iš dalių kokybės kokios jos yra. Idėja pirmo surinkimo buvo maksimaliai aprinkti motociklą, tam kad įvertinti dalių pilnumą. Tai pat pirmas surinkimas leido susipažinti su pačia Pannonija. Išmokau nuiminėti Pannonijos dalis ir vėl uždėti jas į vietas. Praktikos metu išmokau esminį dalyką, svarbūs surinkimo eiliškumas! Tekdavo nuimti jau sumontuotas dalis ir tik tada sumontuoti kažkokį šuduką nes jis [keiksmažodis] nelenda, dėl konstrukcinių savybių. Surudyje varžtai, dar vieną kliūtis! Pastoviai, vienas arba kitas sunkiai pasiduodavo! Kartais vieno varžto atsukimui aukojau vieną dieną ar net kelias, o tai labai demotivodavo jaunąjį restauratorių! Motociklo rėmas lėtai apauginėjo raumenimis. Atsirado azartas - dingo laisvas laikas. Visus vasaros savaitgalius liejau prakaitą prie Pannonijos. Va jė tau kiek reikėjo valios perlaužti save grįžti krapštytis vienam prie motociklo. Rankos neišlysdavo iš tepaluoto purvo. Galu gale aprinkau motociklą iki galo. Pridedu nedaug foto medžiagos. Pirmojo surinkimo metų įgyta praktika ateityje leido išsaugoti naujai nudažytas dalis nuo mechaninių pažeidimų.
|
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Gru 20 Ant, 21:29 ] | |||||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | |||||
Išrinkimas Sekančiu restauracijos žingsniu buvo surinktos Pannonijos išrinkimas sekančiam etapui. Varžtai buvo ne karta sukioti ir sutepti, tad dalių demontavimo darbai vyko sklandžiai, išskyrus priekinę šake. Reikalingas specialus raktas tam kad nuimti priekinę šake nuo rėmo. Išrinkimo metu jo neturėjau, dėl to teko naudoti plaktuką ir metalinį strypelį (norėjosi kuo greičiau priduoti dalis dažymui). Daužydamas į detalė ją deformavau, matosi nuotraukoje.
|
Autorius: | Artiom Patron [ 2016 Gru 26 Pir, 16:12 ] | ||||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | ||||
Priekinės šakės nuėmėjas Priekinės šakės nuėmimui buvo pagamintas raktas. Rakto nuotraukos su išmatavimais prisegiamos kartu su potėme. Veržlės išmatavimas pagal poreikį.
|
Autorius: | papaukst [ 2016 Gru 26 Pir, 22:38 ] | ||
Pranešimo tema: | Re: Pannonia T5 1972 restauravimas | ||
Ir pavyko atsukt tą veržlę nenuėmus viršutinės šakės dalies? Man asmeniškai nepavyko. Nepadėjo nei kaitinimas autogenu,nei šaldymas spec priemonėmis. Pradžiai nukaliau viršutinę dalį,tada apipjausčius veržlę pavyko atsukti.
|
Puslapis 1 iš 7 | Visos datos yra UTC + 2 valandos |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |