Puslapis 124

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 26 Rgs 2017, 20:58
Vima
Sveiki. Taip jau nutiko, kad nepabaigus iki galo savo pirmo projekto nelauktai atsirado dar vienas. Ir kad ir kaip nesinorėtų nebaigus vieno imtis kito, bet atsiradusia proga nepasinaudoti tiesiog negalėjau.

Taigi... į rankas pakliuvo labai įdomus ir retas egzempliorius - Suzuki GV 1200 Madura. Kadangi jam jau sukakojo 32 metai, todėl pagal visas forumo taisykles tai jau yra oldtaimeris, plius manau jis įneš šiokio tokio įvairumo.

Truputis istorijos:

1980 metų pradžioje Honda sudrebino motociklų pasaulį pristatydama naują modelį, kurio pavadinimą žino daugelis. Tai Honda Magna. Magna buvo pirmasis motociklas, turėjęs V4 formos variklį, tuo pačiu pradėjęs naujo tipo motociklų, dar vadinamų "Power Cruisers" ar "Muscle Bikes" erą. Naudojamas variklis buvo V4, 90°, 16 DOHC, skysčiu aušinamas, 116 AG galingumo. 80-ųjų pradžioje tai buvo greičiausias serijinis motociklas.

Kiti gamintojai negalėjo nereaguoti, todėl po kelių metų atsirado dar 3 modeliai, tai Kawasaki ZL 900 (Eliminator) (nors jis neturėjo V4 formos variklio, tačiau vis tiek priskiriamas šiai kategorijai), Yamaha V-MAX ir minėtasis Suzuki GV 1200 Madura

Apie pačia Madurą. Motociklas gamintas tik 2 metus (1985-1986). Taip pat buvo gaminta GV 700 versija (700 cm3 variklis), tačiau ji išgyveno tik vienerius metus. Kadangi Honda užpatentavo savo 90° variklį, todėl Maduros variklis buvo "pakrypęs" 82°, dėl ko buvo tikimasi šiokių tokių vibracijų ir variklis tvirtintas prie rėmo per gumines įvores. Madura taip pat turėjo kelias naujoves - tai automobilio tipo užsukamas tepalo filtras, hidraulinė sankaba, vožtuvų hidrokompensatoriai, kas ištaisė Magnos bėdą dėl vožtuvų reguliavimo. Taip pat buvo naudojami šešiakampio formos vamzdžiai rėmui, bėgių indikatorius (6 bėgių pavarų dėžė), galinis amortizatorius montuotas centre, o jo kietumas reguliuojamas specialia rankenėle (nereikia įrankių).
Kodėl Madura tebuvo gaminta 2 metus? 1985-1986 metai buvo JAV ekonominės krizės metai ir jų metu rinkoje parduotas istoriškai pats mažiausias skaičius motociklų. Taip pat buvo priimti nauji mokesčiai, darantys didelės kubatūros motociklus labai nerentabilius. Maduros vyresnysis brolis GV 1400 Cavalcade išsilaikė iki 1989m.

Taigi iš šių dinozaurų išliko tik Yamaha V-MAX. Suzuki sugrįžo į rinką išleisdama Intruder modelius, o Honda pradėjo gaminti Shadow seriją

Iš viso per 2 metus buvo pagaminta tik apie 5100 Suzuki Madura motociklų.

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 26 Rgs 2017, 22:58
Vima
Apie patį projektą:

Šis motociklas man į rankas papuolė jau apardytas. Buvo eksploatuotas Lietuvoje keletą metų, vėliau išlindo kelios problemos. Bandyta jas spręsti, tačiau dėl laiko stokos ir kitų dalykų toks ir liko stovėti garaže

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 26 Rgs 2017, 23:35
Vima
Šiaip visos dalys yra, trūksta tik šoninių dangtelių, teks siųstis iš JAV. Dalių rasti sudėtinga ir jos brangios, bet dar kai kas sugraiboma. Visame pasaulyje susiformavę įvairūs klubai, kurie stengiasi išsaugoti šiuos motociklus, ypač, kai jų yra tiek nedaug. Lietuvoje ilgą laiką šis motociklas buvo vienintelis, vėliau mačiau skelbimą antro tokio, tik nežinau ar jis buvo nupirktas ir ar važinėja mūsų keliais. Įvertinus visą tai tiesiog privalu jį prikelti ir išstumti į dienos šviesą.
Daryti restauracijos nesiruošiu, pradžiai noriu jį suremontuoti, pavažinėti o po to matysim. Stovis nėra blogas, tik rida nemaža, tai šiek tiek neramina.

Pagrindinės problemos:
1. kažkur gale, tikėtina per vieną iš paskirstymo grandinės įtempėjų sunkiasi tepalas. Menka bėda
2. Savininkas minėjo, jog variklis truputį metė dūmą. Tikėtina reikia pakeisti vožtuvų gumeles, patikrinti vožtuvų sandarumą, kompresiją
3. Šaltas variklis labai sunkiai užsivesdavo. Reikės išvalyti karbiuratorius, patikrinti jų reguliavimą, persinchronizuoti

Darbo etapai:

1. Išimti variklį ir pamatuoti kompresiją. Aišku, po ilgo stovėjimo ir esant šaltam varikliui rodmenys nebus tikslūs, na bet gal vis tiek pagal juos bus galima susidaryti šiokį tokį vaizdą apie variklio būklę. Savininkas trauka nesiskundė, tačiau miegosiu ramiau kai žinosiu, jog ten viskas normos ribose, tuo labiau, kad pats motociklo remontas yra genėtinai sudėtingas ir nepatogus.

2. Nuimti galvutes, jas patikrinti. Motociklas griuvęs ant dešinio šono, todėl priekinės dešinės duslintuvo alkūnės tvirtinimo vieta ištrupėjus. Prašysiu Jūsų patarimo kaip tą vietą sutvarkyti.

3. Viską nušveisti, chromuotas dalis, kurių čia tikrai nemažai, poliruoti

4. Pakeisti visus skysčius

5. Surinkti atgal, sureguliuoti ir tikėtis, kad viskas veiks :roll:

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 26 Rgs 2017, 23:40
Vima
Kaip jau minėjau, dalys jo brangios ir bet kur nerasi. Reikės nuiminėti galvutes, tad automatiškai teks keisti tarpines. Ar yra kokia firma Lietuvoje, kuri galėtų jas pagaminti? Gal kas esat susidūręs ir žinot arba turit kontaktus?

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 27 Rgs 2017, 20:49
m105
Žinau kas daro Alytuj, reikia atsivežt pavyzdį.

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 01 Spa 2017, 00:23
Vima
Ruošiu išsikelti variklį. Ardau viską aplink, tuo pačiu atlieku apžiūrą. Nuėmiau karbiuratorių bloką, kol kas dar jo neardžiau. Pastebėjau, jog visos diafragmos buvo užstrigę, pralaisvinus atsidarinėja, bet visos skirtingais aukščiais. Na bus įdomu:)

Taip pat radau, jog vieno iš kolektorių guma yra įtrūkus, tačiau lygtais ne kiaurai. Ji pati tikriausiai priklijuota prie kolektoriaus, nes atskirai neparsiduoda (pagal katalogą vientisa detalė). Įdomu, gal ją galima pritaikyti nuo kokio kito modelio?

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 01 Spa 2017, 00:26
Vima
Nuėmus aušinimo sistemos žarnas matosi gana didelė korozija. Manau reikės nusiimti vandens pompą ir pažiūrėti kaip ten viskas atrodo, tuo pačiu bandyti sistemą išplauti

Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 01 Spa 2017, 00:36
Vima
Ką daryti su duslintuvo tvirtinimo vieta? Nelabai suprantu, kas ten daryta. Gal lūžus smeigė, gręžta šone varžtui mažesniu diametru..tik nelabai suprantu kam..

Ar išeitų tą vietą apvirinti, apšlifuoti, gręžti naują skylę? Nesusikraipys galvutė?

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 01 Spa 2017, 13:51
kęstutis
Sveiki.
Kas dėl tarpinių po galvute, tai gamina: Asvela - Vilnius; Narbučio įmonė - Klaipėda. Klaipėdoje gamina tik jei metalizuojamos vietos apvalios. Jei reikės kontaktų - parašykit. Asmeniškai man senam auto pavyko pigiau originalą nupirkti iš ebay.
Dėl variklio: manau kad reikėtų kelti ne tik galvutes bet ir mauti šalin cilindrus, nes kaip minėjot kad meta dūmą tai ir tepalo pavalgymas bus. Be to jei šaltas blogai vedasi tai dar viena galima priežastis mažos kompresijos. To pagrindinės bėdos būna '' cilindrinės grupės'' reikalai - geriausiu atvėju keisti žiedus, blogiausiu šlifuoti cilindrus keisti stūmoklius su žiedais. Tai atlikęs žinosit kad tikrai važiuosit ir galva neskaudės dėl paliktų problemų. Be to reiktų pasižiūrėti sankabos elementus. Ten moka padilti guoliai, diskeliai. Atsiranda stuksenimas dirbant ant tuščių apsukų, bet nuspaudus sankabą tai išnyksta. Šių motociklų varikliai dirba aukštom apsukom ir jų darbiniai resursai daug mažesni nei automobilių.
Dėl nulaužtos duslintuvo smeigės tai manau pradžiai ją reikėtų išsukti jei ji ten yra ir gal jums pakaks naudoti seną sriegį.
Pats turiu Honda Shadow/750- 1985m tai tepalo filtras sukasi taip pat kaip pas auto, sankaba hidraulinė, kardanas, skysčiu aušinamas, 6 pavaros.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 01 Spa 2017, 23:11
Stumoklis24
oooooooo :galvoti: :puiku: kazkas idomiau, nei ssrs technika. Liux