Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Volga 24, 1972m.
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=74905
Puslapis 121

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 05 Pir, 0:20 ]
Pranešimo tema:  Volga 24, 1972m.

Pries kelis menesius nusipirkau Volga, norejau atrestauruoti ir biski "patiuninguoti".
Kolkas dar tik kiauras kibiras, bet neuzilgo baigsiu darytis inverterini kempa ir susivirinsiu.
Volga gulejus penkis metus po medziu ant zemes. Kai pirkau rida buvo 92 tukstanciai, diedukas kur pardave sake, kad rida originali, variklis neperrinktas, nes jis ta Volga gavo nauja.
Deja tam diedukui turbut su atmintim negerai, nes variklyje jau buvo sveciu ir greiciausiai neviena, o du kartus.

Is pradziu galvojau sita varikli vezt i metalo lauza, nes jame jau perdaug rankdarbiu, bet apsigalvojiau ir ji trumpam prikelsiu ir pries isvezant i lauza kaip reikiant dabaigsiu. Sitam varikliui reik perdaug investiciju, kad ji tinkamai atkelt.

(tiksliu daliu pavadinimu nežinau, todel dadedu angliska pavadinima)
Voztuvu traukes (pushrods) buvo kazkieno suzymetos, bet tos zymes neatitiko ju vietu. Veleno guoliavietes buvo suzymetos, bet ir tos zymes neatitiko vietu, kaikurios guoliavietes turi net dvi skirtingas zymes.
Zodziu nesamone kazkas pridirbo.
Velenelio varztas buvo atsisukes ir pradejes grezti skyle dangtyje, pats velenelis pasislinko ir sudauze viena vostuvo pakeleja (lifter).
Veleneli dar iseitu isgelbeti, pakelejo reiks naujo.
Kai atsukau karterio varzta isbego penki litrai vandens ir puse litro tepalo, variklis buvo uzstriges, bet pora smugiu is paskatintojo ji atlaisvino.
Supyliau nauju tepalu ir bandziau pakurt varikli, bet kazkas pradejo girgzdet, todel baigiau bandymus ir pradejau ardymus.

Galvos spilkos buvo pagave korozijos, bandziau viska nuo rugsties iki brutalios jegos bet neisejo nuimti, todel siek tiek virs bloko isgreziau spilkas kiaurai per galva ir pagaliau nuemiau. Galva keliaus i lauza. Gilzes tobulos bukles, nera nei rudziu nei isdilimo.
Dvi indeklu poros stipriai sudile, visi kiti atrodo kaip nauji.

Rasta girgzdejimo priezastis - viename indekle visdar buvo vandens.
Is keturiu stumuokliu, triju pirstai sukiojiosi stumuoklyje ir isdilimo nera, vieno pirstas sukiojasi svaistiklyje ir tas kliba, todel reikes vieno naujo svaistiklio ir pirsto.
Velenas stipriai isdiles, "big end" guoliavietes sveikos, taciau visos iskyrus viena "main" guoliavietes stipriai sudile, velena reiketu restauruoti, taciau as to nedarysiu.

Velena pasveisiu amerikonisku metodu su batraisciu ir svitriniu, ir idesiu atgal, sudilusius indeklus pakeisiu naujais.
Galvos ieskosiu naujos, gali but kreiva kai bananas, nesvarbu, nes ja vesiu, kad nuimtu puse centimetro nuo pavirsiaus.
Pagal visagali interneta, sito variklio kompresija yra 6.7:1, akivaizdziai tam, kad kurtusi su rankena, todel as ja sukelsiu iki kokiu 9:1.
Mano kambaryje jau beveik du metus dulkes renka restauruota Garrett T25 turbina, todel suvirinsiu jai nauja ismetimo kolektoriu, kurio vistiek butu reikeje nes mano brolis sugebejo sulauzyti sena, bandant nuimti ta prakeikta galva.

Neturiu jokios inzinerines/mechanines knygutes todel visus tolerancus darysiu kaip iseina.
Su slankmaciu pamatavau velena, mano slankmatis nera labai tikslus, taciau bus geriau nei nieko, pridesiu veleno nuotrauka, idomi jusu nuomone.

Mano nuomone, sitas variklis turejo daug potencialo, taciau pavirto inzinerine tragedija.
Turiu pazystamu, kurie remontuodavo sitas masinas ir man sake, kad kas 100 tukstanciu reikedavo slifuot velena, kosmaras. :neigiamai:
Butent del to dar vieno tokio variklio nepirksiu, o darysiu taip vadinama "engine swap", turiu nusiziurejes viena varikli kurio kubatura pagal istatyma tinka, taciau galia tris kartus didesne. Pas mane dokumentuose nera parasyta galia, todel galbut pavyktu ta varikli idet ir ekspertize praeit. :roll:

Bet visa tai dar negreitai, mano nuojauta sako, kad iki kol sita volga bus mechaniskai ir kosmetiskai tvarkinga preais dar bent du metai.

Prikabinti failai:
IMG_20190804_165252.jpg
IMG_20190804_165252.jpg [ 97.42 KiB | Peržiūrėta 9053 kartus(ų) ]
IMG_20190805_003253.jpg
IMG_20190805_003253.jpg [ 50.47 KiB | Peržiūrėta 9053 kartus(ų) ]

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 06 Ant, 21:24 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Nauja diena, naujos problemos.
Kadangi tas puse litro tepalo kur isbego is karterio buvo tirstas ir juodas kai smala sugalvojau patvarkyt tepalo pumpa.
Sukant varikli niekaip neuzpumpavo tepalo, nors iesmas rode norma tai tuo paciu issiaiskinsiu kame reikalas.

Isardzius pumpa pasimate, kaip amzius ir nesvarus tepalai veikia toki itaisa. Aliuminis korpusas buvo stipriai pakramtytas, dantraciai taip pat.
Ant viso sito buvo spizinis dangtelis, kuriame buvo tepalo slegio reguliatorius.
Tepalo reguliatoriaus spyruokle buvo luzus, o stumuokliukas (+voztuvas) pastriges atidarytoje padetyje, tai reiskia, kad variklis negavo jokio tepalo spaudimo, puikumelis. :neigiamai:

Stumuokliukas buvo gana stipriai pastriges, bet truputis karscio ir tepalo ji atlaisvino. Luzusiai spyruoklei pakaitalo neradau, todel nulyginau luzusius krastus, apsukau galus, kad abu ploksti galai susidurtu, tarp ju ikisau saibuke ir va taip spyruokle buvo pataisyta.

Nepatiko man sitos pumpos dizainas, spizinis dangtelis sandarinasi su popierine tarpine, sitaip neina nustatyt tarpo tarp dantraciu ir korpuso.
Gali buti, kad butent del to dantraciu sonai taip stipriai isdile, nes mazu perstipriai suverze ir prispaude dantrati prie aliumo.
As perdarysiu kaip siuolaikinese masinose daro, kad vietoje tarpines butu silikono sluoksnis.
Pas mane SAAB'e taip yra (zinau nes varikli perrinkau) ir kuo puikiausiai veikia.

Sito siurblio gamyklinio frezavimo zymes labai grubios, toks vaizdas, kad bebras isgrauze, todel daug ka slifuosiu. Neturiu jokiu stakliu, taciau turiu marmuro bloka ir svitrinio popieriaus, kuriu cia uzteks per akis.

Pradejau slifavima nuo spizinio dangtelio, poto perejau iki dantraciu.
Vienas dantratis uzspaustas ant varomos asies ir dar sone fiksatoriu ikalta turi, sita fiksatoriu greziant nuluzo man grastas, kurio nejo isimt ir negana to jis sulizo i kokias penkias dalis.
Todel as ta dantrati pakaitinau ir per jega isstumiau, grazto ir fiksatoriaus likutis buvo kai kokiu zirkliu perkirptas.
Asi pasveiciau ir islyginau, nes nuimant siek tiek susibraize.
Nuslifavau dantracius iki 35.05mm (kas yra dar negalutinis slifavimas) ir perejau prie aliuminio korpuso, ant kurio, kaip ir visur kitur, gamyklinis apdirbimas buvo ganetinai prastas.
Sitame korpuse yra keletas pavirsiu, kurie sandarina, todel visus paslifavau, vienus daugiau, kitus maziau.
Po slifavimo dar matosi gilios gamyklines zymes, kurios parodo gamyklinio apdirbimo grubuma.
Suslifavus aliumini korpusa tesiau dantraciu slifavima. Juos slifuojant kartas nuo karto idejau i korpusa ir su liniuote paziurejau ar laisvai sukasi.
Kai buvau patenkintas tarpu uzdejau varoma dantrati atgal ant asies, pragreziau nauja skyle ir uzfiksavau 3mm geleziniu strypeliu.
Galutinis dantraciu dydis 34.95mm.

Surinkau pumpa ir prasukau. Is pradziu nesisuko, nes truputis silikono ant dantraciu pateko, bet labai lengvai atsilaisvino ir pradejo suktis kuo puikiausiai.

Vakar isploviau juodulius is bloko, ryt tepalo kanalus praplausiu, radau namie nauju indeklu sitam varikliui tai vis sis tas, dar reikes veleno kanalus isplaut ir gal biski dar paslifuot.

Kyla minciu kaip ta galva su skylem galeciau patvarkyt. Skyles tik per ausinimo kanala pragreztos tai kompresija niekur neprapuls.
Joki klijai nepades, nes antifrize yra glikolio (kuris mikstina klijus) ir neturiu kaip metalo uzliet, bet ryt paziuresiu ar mano planas pavyktu.
Savo super slapto plano neaiskinsiu, nes niekas jo vistiek nesuprastu, galiu garantuot. 88888)

Kazkur namie nauja sankabos diska maciau, kas dar primine viena dalyka.
Diedukas kur pardave sake, kad pavaru deze visiskai mirus, nes nevienas begis neveikia, o tai pasirodo buvo del to nes sankabos diskas buvo tiek sudiles, kad laisvai sukosi diskatoriuje. O su pavaru deze viskas gerai, begiai jungiasi puikiai.

Prikabinti failai:
IMG_20190806_165130.jpg
IMG_20190806_165130.jpg [ 66.3 KiB | Peržiūrėta 8983 kartus(ų) ]
IMG_20190806_173135.jpg
IMG_20190806_173135.jpg [ 74.29 KiB | Peržiūrėta 8983 kartus(ų) ]
IMG_20190806_185830.jpg
IMG_20190806_185830.jpg [ 65.05 KiB | Peržiūrėta 8983 kartus(ų) ]
IMG_20190806_194436.jpg
IMG_20190806_194436.jpg [ 76.83 KiB | Peržiūrėta 8983 kartus(ų) ]

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 07 Tre, 12:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Perziurejau ta galva ir turetu pavykt pataisyt. Nuo jos nuslifuoti saugiai eitu tik 2mm, poto jau butu rizika susiplninti zvakes sriegi.
Tuo paciu pasiemiau svirksta ir pamatavau degimo kameros kubatura, gavosi 70cc.
Paskaiciavau degimo kameros pavirsiaus plota ir gavosi mazdaug 52.75cm^2.
Visa sita paskaiciavus apskaiciavau kompresija ir gavau apie 8.34:1.
Sito variklio buvo du modeliai, vieno kompresija 6.7:1 (2401), kito 8.2:1 (24D).
Taip iseina pas mane yra 24D modelis. :)

Autorius:  Raimis [ 2019 Rgp 07 Tre, 13:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Kiek prisimenu, tai kaip tik atvirkščiai. 24D- deforsuotas, t.y. su mažesniu suspaudimo laipsniu.

Autorius:  Zhynys [ 2019 Rgp 07 Tre, 17:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

SAABakas rašė:
Perziurejau ta galva ir turetu pavykt pataisyt. Nuo jos nuslifuoti saugiai eitu tik 2mm, poto jau butu rizika susiplninti zvakes sriegi.
Tuo paciu pasiemiau svirksta ir pamatavau degimo kameros kubatura, gavosi 70cc.
Paskaiciavau degimo kameros pavirsiaus plota ir gavosi mazdaug 52.75cm^2.
Visa sita paskaiciavus apskaiciavau kompresija ir gavau apie 8.34:1.
Sito variklio buvo du modeliai, vieno kompresija 6.7:1 (2401), kito 8.2:1 (24D).
Taip iseina pas mane yra 24D modelis. :)
O kaip kameros plotas su kompresija koreliuoja?
Man rodos reikia imti degimo kameros tūrį ir jį padalinti iš kameros tūrio ir cilindro darbinio tūrio sumos.

Išsiųsta naudojantis SM-G960F Tapatalk 4 Lt

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 07 Tre, 18:29 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Raimis rašė:
Kiek prisimenu, tai kaip tik atvirkščiai. 24D- deforsuotas, t.y. su mažesniu suspaudimo laipsniu.


Is gaz24.com :
Cituoti:
two compression ratios available – 8.2:1 (model 24D) or 6.7:1 (model 2401)

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 07 Tre, 18:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Zhynys rašė:
SAABakas rašė:
Perziurejau ta galva ir turetu pavykt pataisyt. Nuo jos nuslifuoti saugiai eitu tik 2mm, poto jau butu rizika susiplninti zvakes sriegi.
Tuo paciu pasiemiau svirksta ir pamatavau degimo kameros kubatura, gavosi 70cc.
Paskaiciavau degimo kameros pavirsiaus plota ir gavosi mazdaug 52.75cm^2.
Visa sita paskaiciavus apskaiciavau kompresija ir gavau apie 8.34:1.
Sito variklio buvo du modeliai, vieno kompresija 6.7:1 (2401), kito 8.2:1 (24D).
Taip iseina pas mane yra 24D modelis. :)
O kaip kameros plotas su kompresija koreliuoja?
Man rodos reikia imti degimo kameros tūrį ir jį padalinti iš kameros tūrio ir cilindro darbinio tūrio sumos.

Išsiųsta naudojantis SM-G960F Tapatalk 4 Lt


Plotas rupetu tik tada jei noreciau slifuojant galva kelt kompresija, nes kitaip neapskaiciuociau kiek reik nuslifuot, del to as ji skaiciavau, bet kai pamaciau, kad pas mane gera dar kompresija nusprendziau nesivarginti.

Autorius:  SAABakas [ 2019 Rgp 07 Tre, 19:53 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Siandien visa diena praleidau tvarkydamas galva.
Yra kelios bedos kurias reikejo sutvarkyt: pastrige ar nuluze spilkos su varztais, isgreztos skyles ir plaktuko zymes prie ismetimo angos.
Is anksto pasakysiu, kad plaktuko zymiu pataisyt nespejau.
Pirma emiau tvarkyt skyles, kurias pragreziau, kai spilkas nutraukt reikejo. Tame buvo dvigubas darbas, nes reik uztaisyt skyles is ausinimo skyscio kameros i spilka ir uztaisyt skyles is ausinimo skyscio kameros i lauka.
Pirma tvarkiau skyles is kameros i spilkas, jas patvarkyt nebuvo sunku, tinkamu irankiu trukumas irgi nesutrugde.
Radau 16mm aliuminio vamzdelio nuo senos rusiskos slidziu lazdos, tada praplatinau skyle kur eina spilka iki 16mm ir ispaudziau ta aliumini vamzdeli.
Pries ispaudziant vamzdeli ir skyle sutepiau hermetiku. Is pradziu bandziau ikalt plaktuku, bet skyle buvo truputi per maza.
Tada radau ilga M10 varzta ir pasato vaziuokles ir ji prakises uzmeciau pora saibukiu ir su verzle verziau, kol vamzdelis buvo ispaustas.

Poto reikjo uztaisyt skyles, kad ausinimo skystis nebegtu lauk.

Sugalvojau padaryt aliumini kamsciuka su nedideliu konusu, ji ikalt ir is sonu priplakt.
Aliumo gavau is seno kieto disko, ispjoviau gabaliuka su fleksu ir su dilde dildinau, kol dydis tiko i skyle. Poto pries ikalant sutepiau hermetiku, ikaliau ir su kaltu is sonu priplakiau.
Ta pati padariau ir su kita skyle ir sitaip uztaisiau savo pragreztas skyles.

Toliau reikejo istraukt splika su nuluzusiu varztu, viena spilka taip pat buvo nuluzus. Is viso keturios spilkos ir vienas varztas.
Viena spilka atsisuko su dviem suverztom verzlem, kitas sukant prasisuko sriegis verzlese. Verzles 10mm smulkiasrieges, ir ju turejau tik tiek kiek is sito variklio istraukiau.

Pastrigusias spilkas issukau standartiniu budu, uzvirinant verzle, siuo atveju naudojau tas pacias prasuktas smulkiasrieges verzles.
Spilkos viename gale turi smulku sriegi, bet kitame paprasta M10, todel desiu paprastas M10 spilkas.
Pas mane SAAB'e metrinis sriegis ir viskas laikosi, tai Volgoje irgi turetu problemu nebut.

Viena spilka buvo luzusi kokiu 5mm gylyje. Jai isimt pirma ikisau elektroda ir priliejau metalo, tada uzvirinau verzle.
Verzle nesilaike, todel paemiau kaltuka numust slaka, kad uzvirint kita verzle, taciau taip isejo, kad pradejo suktis ir su replem atsukau.

Tada liko tik nuluzes varztas, prie jo privirinau verzle ir iki baltumo uzkaitinau, bet jis niekaip neatsisuko.
Po triju bandymu pasidaviau ir isgreziau, pasirodo jo sriegis eina tiesiai i ausinimo skyscio kanala, todel jis bus nuo korozijos prilipes.
Isgrezes susriegiau, siek tiek varzto liko, bet nesvarbu, nes sitas varztas (kartu su kitais trim) laiko tik skardini dangteli galvos sone.

Patvarkes galva isplausiu bloka, poto stumuoklius ir jei netingesiu surinksiu varikli.
Pries surenkant varikli noretusi susirast nauja svaistikli, nes mano vienas ties pirstu kliba ir zinoma nauja galvos tarpine, nes sena ismeciau jau seniai, nes ji buvo supuvus ir greiciausiai is asbesto padaryta.

Indeklu verzliu niutonmetru nežinau, tai jei nerasiu kiek sukt versiu pagal koki Chevy small block ar Mopar standarta.

Prikabinti failai:
IMG_20190807_140139.jpg
IMG_20190807_140139.jpg [ 121.93 KiB | Peržiūrėta 8920 kartus(ų) ]
IMG_20190807_143423.jpg
IMG_20190807_143423.jpg [ 104.02 KiB | Peržiūrėta 8920 kartus(ų) ]
IMG_20190807_143732.jpg
IMG_20190807_143732.jpg [ 142.15 KiB | Peržiūrėta 8920 kartus(ų) ]
IMG_20190807_151507.jpg
IMG_20190807_151507.jpg [ 97.93 KiB | Peržiūrėta 8920 kartus(ų) ]
IMG_20190807_151947.jpg
IMG_20190807_151947.jpg [ 104.87 KiB | Peržiūrėta 8920 kartus(ų) ]

Autorius:  Raimis [ 2019 Rgp 07 Tre, 20:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

SAABakas rašė:
Raimis rašė:
Kiek prisimenu, tai kaip tik atvirkščiai. 24D- deforsuotas, t.y. su mažesniu suspaudimo laipsniu.


Is gaz24.com :
Cituoti:
two compression ratios available – 8.2:1 (model 24D) or 6.7:1 (model 2401)

Patikrinau žinyną. Pasirodo- klydau. 24D iš tiesų yra didesnio suspaudimo laipsnio.

Autorius:  Yha [ 2019 Rgp 08 Ket, 6:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Volga 24, 1972m.

Suspaudimo laipsnis ir kompresija yra du skirtingi dalykai... Nesuprantu kam belenkaip prikelti ta virikli, gaminti kolektoriu ir "susprogdinus" (kas manau bus labai greit jei ji isvis paleisi) keisti kitu.

Puslapis 121 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/