Puslapis 12

Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istorija.

Parašytas: 03 Gru 2023, 15:16
gkeleris
Sveiki, sugalvojau ir čia pasidalinti savo vieno pavargusio K750M variklio surinkimo istorija. Šiaip projekto eiga dalinausi savo facebook paskyroje bei instagrame https://www.instagram.com/gkeleris/, pamaniau gal ir jums bus įdomu, nes šiaip forumas merdėja :)

O istorija prasidėjo taip, jog kažkada benaršydamas facebook pamačiau jog žmogus parduoda K750M variklio likučius už 50€, o pats tuo metu kaip tik turėjau atliekamus 50€ ir pamaniau jog bus visai nieko, pigus pirkinys pasikrapštymui neturint ką veikti, o juolab sugalvojus parduoti maniau jog atsiimčiau tuos pinigus.

Na ir viskas gavosi tuo, jog per pusę valandos daug negalvojus aš jį nusipirkau, be jokių apžiūrėjimų, tiesiog nuvažiavau, įsimečiau į bagažinę, susimokėjau ir išvažiavau :D

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 03 Gru 2023, 15:40
gkeleris
Taigi, po kurio laiko, kai susigulėjo mintys, pradėjau šio variklio gaivinimą.

Prasidėjo gana nelengvas ardymas. Visos špilkos su surūdijusiais sriegiais, kuriuos pirmiausia prieš išsukant tekdavo susitvarkyti.

Turbūt sunkiausiai sekėsi su sankabos išardymu, kai smulkiasriegiai varžtukai buvo taip „užkepę“ kad nė krust nejudėjo, + dar užkernuoti. Kaitinti nenorėjau nes būčiau sudeginęs sankabos diskelius. Pabandžius atsukti su smūginiu atsuktuvu, kai nepavyko, varžtus gręžiau. Pradėjau nuo mažų skylių, vėliau didinau kiek tik galėjau. Ir naudojau atvirkštinio sriegio varžtų išsukėjus. Vargais negalais pavyko atsukti. TIk su vien uvaržteliu ilgia uteko pažaisti nes... Varžte užlūžo išsukėjas. Bandant jį išgręžti, jame užlūžo ir grąžtas, žodžiu, turėjau visą „sumuštinį“ viename varžte :puiku: Bet pavyko išjudinti.

Kadangi dalies detalių trūko, sugalvojau susisiekti su vienu geru draugu iš Žemaitijos, kuris kadaise yra turėjęs ne vieną sunkiasvorį opozitą. Iš jo kadaise savo projektui buvau gavęs ir paskirstymo velenėlį tokiam varikliui.

Ir gavosi taip, jog žmogus sako atvažiuok turėsiu.
Nuvažiavus pas jį gavau apardytą beveik naują K750M variklį. Apardyta todėl, jog buvo trūkęs velenas. Taigi veleno nebuvo. Paskirstymo velenėlio taip pat, nes jį man buvo davęs jau anksčiau. Taigi, donorinį variklį + papildomų cilindrų gavau už... Vėl metalo kaina - 50€. Taip pat šis variklis mane nuvedė prie kito pirkinio iš to paties žmogaus -1953 metų M-72. :roll:

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 06 Gru 2023, 18:38
gkeleris
Pratęsti darbai.
Išplautas variklio blokas, atitaisyti visi špilkų ir vidiniai sriegiai. Nušveistas variklio blokas. Šveitimui naudojau tiesiog vielinius šepečius.
Sekantys darbai buvo prišveisti visas plokštumas. Tam atlikti panaudojau nemažą šlifavimo naują akmenį.
Taip pat teko pafrezuoti variklio bloką, kur statosi tepalo siurblys, nes, kaip visi žino, originalūs tepalo siurbliai silpnoki šiuose varikliuose, nuspręsta statyti didesnio našumo siurblį. O jo neuždėsi šiek tiek neprafrezavus variklio bloko.

Pradėtas surinkinėti variklis. Įstatytas restauruotas alkūninis velenas, nauji guoliai, riebokšliai - viskas kaip ir priklauso. Taip pat uždėtas pratekintas galinis variklio dangtelis, kur vietoje veiloko įstačiau riebokšlį.
Sudėti vožtuvų stūmikai, paskirstymo velenėlis, aišku su nauju guoliu, na ir dantračių mechanizmai, krūtinė su nauju velenėlio riebokšliu.

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 06 Gru 2023, 18:43
gkeleris
Uždėtas smagratis, surinkta sankaba.
Uždėtas perrinktas naujomis dalimis generatorius, nupoliruotas krūtinės dangtelis ir vožtuvų dangteliai, taip pat uždėtas didžiausio tūrio karterio dangtis, dėl didesnės tepalo talpos ir geresnio tepalo aušinimo.

Taip pat atlikęs beveik naujas variklio blokas išplautas ir supakavus padėtas į lentyną sekantiems projektams :)

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 07 Gru 2023, 19:29
Raimis
gkeleris rašė:... paskirstymo velenėlis, aišku su nauju guoliu...

Kaip pavyko pakeist guolį? Tiksliau- kaip pavyko nuimt dantratį? Aš, kai bandžiau su nuimtuvu nuimt, dantratį sulaužiau, bet nenumoviau nuo velenėlio.

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 07 Gru 2023, 21:16
gkeleris
Raimis rašė:
gkeleris rašė:... paskirstymo velenėlis, aišku su nauju guoliu...

Kaip pavyko pakeist guolį? Tiksliau- kaip pavyko nuimt dantratį? Aš, kai bandžiau su nuimtuvu nuimt, dantratį sulaužiau, bet nenumoviau nuo velenėlio.


Tai kad nieko ypatingo nenaudojau, kaip kad ir tamsta nuiminėjot su sjomniku. Jau ne kartą esu ėmęs su juo, nei karto nesulaužiau nieko :D Gal pas Jus labai užkibęs buvo? O šiaip dar galima bandyt šiek tiek dantratį šildyti ir tada nušoks (bet to dar niekada neprireikė man.

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 08 Gru 2023, 23:45
Vima
Aš pirmą kartą numoviau sėkmingai, buvo matyt originalus, o kai antrą kartą reikėjo nuimti jau mano uždėtą atgal - sulaužiau. Kogero reikėtų visgi pakaitinti.

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 11 Gru 2023, 18:14
gkeleris
Supirkti nauji stūmokliai, pirštai, pirštų fiksatoriai ir VAZ žiedai. Susverti tiek stūmokliai, tiek pirštai, tiek patys švaistikliai. Sukomplektuota, jog būtų kuo mažesni svorių skirtumai tarp kairiojo ir dešiniojo komplektų. Kadangi skirtumas buvo apie 8g, tai teko vieną stūmoklį šiek tiek nufrezuoti, taip sulyginant svorių skirtumą iki 0,2g. Turėtų būt gerai.

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 13 Gru 2023, 22:42
kęstutis
Papasakokite plačiau apie keičiamą tepalo siurblį į našesnį. Iš ko jis pritaikomas, koks skirtumas gaunamas. Esu nekartą girdėjęs kad vasarą užkaitus Dniepr ant tuščių užsidega tepalo spaudimo lemputė. Ar čia ir pas K750 tas pats būna? Ar čia pas jų bėda dėl netikslių indėklų tarpų kad spaudimo nelieka, ar tai siurblys kaltas?

Re: Mini projektėlis. Vieno pavargusio K750M variklio istori

Parašytas: 14 Gru 2023, 18:02
gkeleris
kęstutis rašė:Papasakokite plačiau apie keičiamą tepalo siurblį į našesnį. Iš ko jis pritaikomas, koks skirtumas gaunamas. Esu nekartą girdėjęs kad vasarą užkaitus Dniepr ant tuščių užsidega tepalo spaudimo lemputė. Ar čia ir pas K750 tas pats būna? Ar čia pas jų bėda dėl netikslių indėklų tarpų kad spaudimo nelieka, ar tai siurblys kaltas?


Tepalo siurblys nėra pritaikomas, tokie yra specialiai gaminami šiems varikliams, nes kaip ir minėjau originalūs „slabnoki“, o jeigu dar padyla, tai išvis. Pirkau šį siurblį gal prieš tris metus, tai specifikacijų jau nebepamenu, bet manau gali pasiieškoti šiame puslapyje, gal daugiau info bus:
https://vk.com/public183396182

Matote, K750 yra blogiau nei dnepr, nes nėra nei tepalo lemputės jokios, ir šiaip kiek girdėjęs kas turėję ir dnepr ir apatinių vožtuvų opozitą, tai sakė jog palyginus dnepr tepalo siurbliai ganėtinai galingi yra. Bet nieko daugiau pakomentuoti negaliu nes dnepro neturėjęs gyvenime.