Puslapis 37

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 26 Sau 2017, 10:19
Kolchida
Del bako, labai neblogas budas su betono mesalka, tik baka reik det ne i vidu, o pritvirtinti isoreje ( pora rulonu lipnios juostos, ar viena didesni) paleidi mesalka ir rezultatas nenuvyle.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 27 Sau 2017, 23:38
Direktorius
Savo auto naudojau ši skysti.
Meistras kuris tvarkė baką tikrai ne pirmą baką tvarkė. Tai jam patiko.
Vokiška chemija. Gamykla Elektrėnuose. Biocircle. Vadybininkai dirba visoje Lietuvoje.
Priveš, patars, ....

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 29 Sau 2017, 18:38
Artiom Patron
Akriliniai dažai
Kaip minėjau ankščiau, dažyti Pannonijos kėbulo dalis pasirinkau bazinius akrilinius dažus. Kadangi akriliniai dažai savo sudėtyje turi laką, papildomai dengti laku dalis atsisakiau. Pasekoje, menkas brūkštelėjimas per nudažytą akriliniais dažais paviršių palieka žymes. Svarbu dažant akriliniais dažais, pasidengti dažyta paviršių laku, tam kad nudažyti paviršiai tarnautu ilgiau.

Ornamentai (juostos)
Ornamentų piešimui naudojau akrilinius dažus ir teptuką. Ornamentų išvedimui panaudojau dviejų tipų lipniasiąs juostas, paprastą popierinę dažymo juostą ir spec. dažymo juostą, kuriuos apibrėžimo nežinau, prisegu nuotrauką. Spec. juostą gavau iš pažįstamo, kur įsigyti irgi nenumanau.

Išvedinėjant ornamentus galiniai šakiai nusprendžiau išnaudoti popierinės dažymo juostos likutį, kuris praleido skardiniame garaže žiemą. Kitų dalių ornamentų išvedimui panaudojau spec. juostą.

Piešimui naudotas teptukas buvo grubios struktūros (tokį radau namie), piešiant ornamentus atsirasdavo oro burbuliukai (žr. video). Išdžiuvus ornamentų dažams burbuliukai paliko smulkias įdubas dažytose juostose.

Šalinant izoliaciją nuo galinės šakės išvydau liūdna vaizdą. Senos izoliacijos lipnioji medžiaga prarado lipnias savybes ir neglaustai prigludo prie detalės paviršiaus, ko pasekoje juostos dažai prasiskverbė po izoliacija. Neilgai verkšlenęs ėmiausi taisyti ornamentą. Milimetras po milimetro naudojant ašmenį, kruopščiau apipjauščiau už ribų išsiliejusius dažus. Apipjaustęs išlindusias dešras, iš naujo apklijavau sugadintą ornamentą lipnia juosta, praplatinęs ornamento plotį. Smulkiu švitriniu popieriumi apvaliau sugadintą ornamentą ir padengiau dažais iš naujo. Problema buvo išspręsta. Rezultatas nuotraukoje. Nuėmus spec. juostą nuo kitų dalių, buvo ryški ribą tarp ornamento ir paviršiaus. Bendra nudažytų ornamentu kokybę esu nelabai patenkintas. Teks pieštis iš naujo.

Iš ornamentų piešimo pamokos susidariau tokią išvadą:
    1. Piešiant ornamentus teptuku netinka grubaus plauko teptukas, nes pasilieka oras pačiame teptuke
    2. Išvedinėjant ornamentus, geriau naudoti spec. lipnią juostą, nes pastaroji geriau priglunda prie paviršiaus. Tai pat spec. izoliacija yra labai plona, susidarys mažesnis lygių skirtumas tarp ornamento ir dažomo paviršiaus.
    3. Piešiant ornamentą teptuku, stengtis dengti kuo plonesniu dažu sluoksniu, susidarys mažesnis lygių skirtumas tarp ornamento ir dažomo paviršiaus.
    4. Nenaudoti senų, popieriaus pagrindo dažymo izoliacijų

Naudinga būtu susipažinti, kaip taisyklingai piešti ornamentus:
    1. Kokiomis priemonėmis dažyti ?
    2. Kokie dažai skirti ornamentų piešimui?
    3. Nudažius ornamentus ar reikia visą paviršių padengti lakų?
    4. Kaip padaryti, kad ornamentų lygis nesiskirtu nuo bendro paviršiaus ?
    5. Kas Vilniuje apsiima ornamentų piešimu ?
    6. Naudingo nuorodos susijusios su ornamentais?

Piešimo procesas

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 29 Sau 2017, 21:03
Kalvis
Ta spec. juosta tai kontūrinė juosta. Ja prekiauja automobilinių dažų parduotuvėse.
https://www.google.lt/search?q=konturin ... D-cQsAQIJw
Kad geriau susilietų dažai, juosta reikia nulupti netrukus po dažymo (15-20 min). Kad gauti plonesnį dažų sluoksnį, dažus purkšti pulverizatoriumi. Tada visą detale reikia apklijuoti.
O šiaip juostelės piešiamos "iš rankos", ilgo plauko teptukais. Procesas vadinasi pinstriping . Google tau padės.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 30 Sau 2017, 08:58
abc
Va neblogas būdas,bet aparatas ne visai pigus.


Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 30 Sau 2017, 09:01
abc
Jei jau darot restauraciją,tai vidury raudonos juostos,dar priklauso ir plona sidabrinė. :mirkt:

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 30 Sau 2017, 11:43
sss
abc rašė:Jei jau darot restauraciją,tai vidury raudonos juostos,dar priklauso ir plona sidabrinė. :mirkt:


ar tikrai sidabrinė? čia tau ne ižas :D

temos autoriui:
jei nori originaliai - su teptuku "iš rankos"...bet tiesiai!!! dažyk paprastais mašininiais akriliniais dažais... užlakuoti nebereikia, turi likti nežymus kantelis, taigi nereikia nieko daryti, kad jis nesiskirtu nuo paviršiaus (aišku turi nebūti aštraus kampo - dažai turi būti "subėgę")...

"Svarbu dažant akriliniais dažais, pasidengti dažyta paviršių laku, tam kad nudažyti paviršiai tarnautu ilgiau" ... nesamonė... tai tada iškarto dažyk su baze ir lakuok su spec laku atspariu įbrėžimams... kam tada tas akrilas? arba jei jau važinėsi po krūmynus, ir nuolat braižysi tas dalis, bet nori dažyti akrilu, dažyk kelis kartus po 3 sluoksnius, kad galėtum kas kelis mėnesius poliruoti.. čia pusiau juokais ;) Arba jei jau tavo dalys labai jautrios - susimastyk ar dažai buvo nepasenę ir tinkamai laikyti, ar tinkamu santykiu su kietikliu sumaišyti ir t.t.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 30 Sau 2017, 17:17
abc
Atsiprašau.Norėjau pasakyt auksinė.

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 31 Sau 2017, 00:18
Artiom Patron
abc rašė:Atsiprašau.Norėjau pasakyt auksinė.


Iškėliau juostas į diskusiją. viewtopic.php?f=1&t=13241&p=512230#p512230

Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Parašytas: 31 Sau 2017, 20:59
abc
Pagal metus,tamstos variklio blokas turėjo būti dengtas balta emale.Ar prieš restauraciją neradot emalės likučių?