Puslapis 33

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 12 Rgs 2017, 17:19
virginijus007
Laimiss123 rašė:Kadangi domiuosi ne tik senovine technika, bet ir kemperiais, radau gražią nuotraukėlę, manau kaip Trabių gerbėjui patiks :D :labas:


Joo, čia kažkas tokio. :D Bet čia manau beprotiška apkrova Trabio varikliukui, ar nebus tik koks kitas įdėtas.. :)

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 12 Rgs 2017, 20:33
virginijus007
Sveiki,
Dėkui, stengiuosi, kad būtų įdomu paskaityti ir pažiūrėti, juk dėl to čia ir keliu visą šitą istoriją. :labas:

Taigi pratęsimas. Užkūrus variklį ir jį sureguliavus normaliam darbui, sekė stabdžių sistemos remontas. Pasistengsiu labai neišsiplėsti be reikalo, tik papasakosiu faktus. Visi keturi ratai sunkiai prasisuko, kad užvaryti ant traliuko reikėjo pasistengti, taip pat ir nuvarant nuo traliuko, nereikėjo stabdyti ar dar ko daryti. Su stabdžiais dirbau taip - ardžiau po vieną ratą ir tvarkiau stabdžių sistemą. Pradžioje, pamačiau, kad stabždžių kaladėlės gero stovio, tai turėjau mintį tiktais prajudinti mandžetus cilindrėliuose ir bandyti varyti technikinę. Galiniai stabdžiai buvo smarkiai paveikti korozijos, tad juos ardant nulaužiau stabdžių vamzdelius abiejose pusėse. Šiaip vamzdeliai buvo gero stovio ganėtinai, neprarūdiję, bet bandant atsukti, sulūžo (sukosi kartu su vamzdelio priveržimo varžtu cilindrėlyje). Ardant vieną cilindrėlį galinį, niekaip neišsukau nuorinimo varžtelio, net ir kaitinant ir visaip kaip dar bandant ne atsisuko, tai bandžiau gręžti, sriegti, bet galų gale, prasprūdo gražtas ir sugadinau darbinį cilindrėlio paviršių. Tada ėmiau ieškoti naujų dalių. Galvojau nepavyks, bet paieškos buvo sėkmingos, ko tikėjausi mažiausiai :D Autoaibėje dirbantis draugas, kataloguose rado man visas reikalingas dalis Trabio stabdžių sistemos remontui. Pradžioj užsisakiau abu galinius cilindrėlius ir kalades, vėliau dar ir priekinius stabdžių cilindrėlius bei kaladžių komplektą, sudūriau galinius stabdžių vamzdelius su naujais vamzdeliais, naudojant sujungėjus.
Padariau klaidų, arba iš nesuvokimo, arba iš bandymo sutaupyti. Techninę apžiūrą praėjau tik iš 5 karto. Pirmą kartą, buvau nepraleistas dėl per mažų visų keturių ratų stabdymo jėgų, priekinių šakių laisvumo, bei dėl benzino pratekėjimo. Šakes tereikėjo paveržti (pakišau poveržles didels, pats ištekinęs jas, tereikėjo praplatinti paprastų didelių poveržlių centrines skyles, kad galėtų užsimauti ant storokos ašies (gal 32mm) ir kad estetiškai atrodytų - per daug neišsikištų į šalis). Benzinas pratekėjo, dėl per laisvos žarnelės užmautos ant kranelio esančiu po benzino baku. Tvarkymas perdaug paprastas, kad jį aprašyti. :lol:
Antrą kartą varant TA bebuvo netolygaus stabdymo bėda. Prieš tai galvojau, kad prastai nuorinau stabdžių sistemą, tai nuorinau iš naujo, draugo paprašiau spaudyti stabdžių pedalą. Bet šį kartą prakiuro vienas stabdžių cilindrėlis (tas kurį pataupiau, galvojau praeis, keičiau tik vienoje pusėje naują). Tada pakeičiau ir kitą naują cilindrėlį gale, bei naujas kaladėles.
Trečią kartą varant TA netolygus stabdymas buvo priekiniams ratams. Galinių ratų stabdymo skirtumas buvo 0.00% !! :shock: Vis taupiau ir taupiau. Bandžiau senas kaladėles pritrinti, kad jos tolygiau liestų stabdžių būgną (taip, priekyje irgi būgniniai stabdžiai, tik po du cilindrėlius vienam ratui - po cilindrėlį ant kaladėlės).
Ketvirtą kartą, stabdymo jėga priekiniuose ratuos buvo dar netolygesnė... Kairys ratas beveik nebestabdė... Tada pamačiau kad ir priekinis vienas cilindrėlis prakiuro, tai pakeičiau dar du cilindrėlius (apatinius), viršutiniai buvo labai gražūs, bei pakeičiau priekines kaladėles naujomis, nors norėjau jas pataupyti ateičiai. Dar kartą visą stabdžių sistemą nuorinau, užklydusiam draugui į garažą spaudinėjant stabdį. Tuo pačiu pertikrinau visą elektrinę dalį, pilnai išrinkau salono kilimus, galines sėdynes, viską išsisiurbiau, išsivaliau, bei užsidėjau stogo bagažinę, nes juk ale madinga.
Penktasis kartas buvo laimingasis, Techninę Apžiūrą pagaliau praėjau ir seną svajonę įgyvendinau, laisvai galėjau dūminti gatves, su savo senelio, mano išsvajotu automobiliuku. Tarp kitko, po antro bandymo varyti TA važinėdamas dviračiu ekstremaliai, susilaužiau kairįjį raktikaulį, tad 2-3 savaitėm darbai buvo apstingę. Bet neištvėriau sėdėti namuose ir viena ranka pilnai, kitą iki pusės galėdamas pakelti, tvarkiau Trabį toliau. Nes tikslas buvo suremontuoti - "paleisti" iki vasaros, bet dėl problemos tikslą įgyvendinau tik 2016 Birželio pabaigoje. Na, kad ir sulamdytas, tikslą pasiekiau :puiku:

Nuotraukos iš darbų.

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 12 Rgs 2017, 20:35
virginijus007
Dar..

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 12 Rgs 2017, 20:40
virginijus007
Dar foto.

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 12 Rgs 2017, 20:45
virginijus007
Kadangi Ta praeita, reikėjo kažkur ir išbandyti Trabį. Buvo Latvijoje Sabilės miestelyje Vyšnių šventė, kurios metu Jawa klubas organizavo draugų sąskrydį. Mane ten buvo kvietę atlėkti, bet kadangi dar buvau susilaužęs raktikaulį, su Jawa lėkti bijojau. Tad išlėkiau su Trabiu ir buvau maloniai sutiktas. Trabis +- 350km kelionę atlaikė visiškai be jokių defektų. Net lemputė jokia neperdegė. :puiku:

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 01 Spa 2017, 23:28
Ledūklis
Įdomūs aprašymai. Džiaugiuosi už tave :) Gal kokį straipsniuką iš savo nuotykių su Trabanto remontais ir "RETROMANAI" žurnalui parašytum? Manau visai tiktų.

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 03 Spa 2017, 23:23
virginijus007
Ledūklis rašė:Įdomūs aprašymai. Džiaugiuosi už tave :) Gal kokį straipsniuką iš savo nuotykių su Trabanto remontais ir "RETROMANAI" žurnalui parašytum? Manau visai tiktų.


Dėkui, stengiuosi, kad būtų įdomūs. :) Na, jeigu kažkam būtų įdomu, radęs laisvesnio laiko, parašyčiau, manau, tik gal klaidas reiktų patikrinti ir stiliaus klaidų daug darydavau :lol:

Re: Trabant 601 S De Luxe 1987

Parašytas: 04 Spa 2017, 22:34
Ledūklis
Paredaguosim jei reikės :) Rašyti straipsnius mūsų visų bendras reikalas, kad žurnalas gyvuotų :)