Motociklo atsiradimo istorija.
Tik pradėjus domėtis motociklais akys visad krypo į vadinamus ,,opozitus” – dnepr, ural ir kitus, juos laikiau patikimesniais, kokybiškesniais ir pan. tuo tarpu rusiškieji dvitakčiai atrodė įtartinai Kodėl? Praktiškai visur juos mačiau apžliaugusiais tepalais, sunkiai važiuojančiais, todėl gal būt susidarė tokia nuomonė, jog su tokiu motociklu kažkur toliau važiuoti tiesiog sunkiai įmanoma. Tiesa ir japoniški motociklai tuo metu atrodė nesutaisomi, priešingai negu rusiškieji ,,opozitai“.
Laikas bėgo į ,,rankas“ atsidūrė labai gero stovio JAWA 360 – ji kiek reabilitavo tarybinių dvitakčių klausimą – su ja pavyko gan neblogai pakeliauti po Lietuvą. Pasirodė, kad tie 2T nėr jau tokie baisūs – visai nebėga tie tepalai, jei juos pili santykiu ne 1:25 ( ar kiek ten knygutei nurodyta), o 1:50 ir pan. Na bet, kur vakariškoji Čekoslovakija ir kur rytietiškas Iževskas.. Vistiek galvojau, kad ižas yra tragedija. Na apie iž tragedija galvoju ir šiandiena, bet tik tai kas liečia dviejų cilindrų variklius su magišku užrašu ,,JUPITER“.
Pirmas ,,ižas“ pas mane atsidūrė su visiška kuriozine situacija. Su draugu nutarėme leistis Antano Poškos ir Gedimino ir Birutės Ilgūnų 1972 m. kelionės takais. Šioje kelionėje A. Poškai buvo jau beveik 70 metų ir jie tryse vienu motociklu Iž jupiter 2 k nutarė nuvykti nei arti, nei toli – iki magiškojo Kaukazo. Nors tuo metu garaže jau turėjau ir vakarietiškos technikos kaip BMW, Honda, Yamaha, Royal enfield kuriais važiuoti iki to magiškojo Kaukazo būtų lengviau ( gal išskyrus Royal enfield), bet proto užteko tik nusipirkt dar vieną motociklą – iž planeta 4-5. ( dėl to nesigailiu). Pirminė mintis buvo paprasta – viską persirinkti, o jei taip jau bus, kad motociklas nevažiuot tai jį ir palikti kažkur toli nuo Lietuvos.
Pradėjus dairytis legendinio iž 2013-2014 metais pasirodė, kad tie ižai jau kiek prabrango, bet vieno forumiečio dėka atsirado vienas padorus variantas. Gavus pasiūlymą įsigyti jį vėlyva sekmadienio vakarą jau kitą pirmadienio popiete ižas buvo garaže ir kas svarbiausiai ižas užsivedė be pastangų! Nesvarbu, kad variklio švaistiklis buvo linkęs, bet variklis dirbo kaip bitė. Renkant ižą pamačiau, kad ižai nuo ,,opozitų” skiriasi savo gražesniu metalų liejimu, suvirinimo siūlėmis ir pan. Prieš pat išvažiuojant į kelione su Iž į Kaukazą buvo nupirkas ir antras ižas iš Nemenčinės gyventojo Voitecho už gal +-1500 litų
Nuvažiavus iki Azerbaidžiano ir net sugryžus iš jo nuomonė apie ,,ižus“ dar labaiu pasitaisė. Įveikti 10 tūkst. Km buvo praktiškai be gedimų, o atsižvelgiant, kad kai kuriuos kalnus teko ,,imti“ pirmu bėgiu iki dugno tai buvo labai gerai. Taip pat sugryžus iš Kaukazo dar labiau pradėjau domėtis XX a. kelionių motociklu istorija – pasirodo buvo renkamasi važiuoti tik su ,,dvitakčiais“. Tikiuosi nesupyksite, bet pridėsiu iš šių kelionių nuotraukų ( iš istorinių XX a. kelionių), tikiuosi šių kelionių istorija kadanors baigsiu rašyti knygos pavidalu - jau esu šį darbą parašęs magistrinio darbo pavidalu ir jį apsigynęs, tikiuosi šį darbą patobulinti. Na o apie Kaukazo kelionę galite pažiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=0F7emuHj7kU
Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.