Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Kov 28 Ket, 23:33

Visos datos yra UTC + 2 valandos



Forumo taisyklės


I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės



Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 78 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 Tre, 8:14 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
štai informacija apie priedus:

Kodėl atsisakyta tetraetilšvino (etilinio skysčio) priedo benzinui?

Anksčiau benzino antidetonacinės savybės būdavo gerinamos švino junginių priedais, kadangi technologiškai pagaminti daugiaoktaninius benzinus buvo sudėtinga ir brangu. Dabar benzino savybės daugiausia gerinamos tobulinant benzino sudėtį, modernizuojant gamybos technologijas bei pridedant reikiamą kiekį oksigenatų (MTBE – metil-tretbutilo eterio ir ETBE – etil-tretbutilo eterio ir kitų), kurių oktaninis skaičius siekia 118 punktų ir daugiau nustatant tiriamuoju metodu.
Benzino degimui pagerinti jau seniai ieškoma kitokių priedų. Tam taip pat gali būti naudojami organiniai mangano junginiai (Metilciklopentano magnio trikarbonatas – MMT) ir ferocenas.Kai kuriose šalyse kaip priedas naudojamas n-metilanilinas. Tačiau dabar antidetonacinių savybių pagerinimas nėra toks aktualus, kadangi nauji benzino gamybos metodai ir labai efektyvūs oksigenatai leidžia pakankamai lengvai koreguoti benzino oktaninį skaičių. Tokiu būdu, atsisakius švino junginių priedų, teko spręsti dar vieną šių priedų funkciją – vožtuvų lizdų tepimą, kurį sėkmingai atlikdavo plona švino oksido plėvelė. Naujos kartos automobiliuose šie lizdai gaminami iš specialuas lydinio ir dilimo problemos beveik nėra, tačiau benzinas senesniems automobiliams turi pasižymėti tepimo savybėmis. Nuo 1986 metų šiam tikslui „Shell" pradėjo naudoti organinius kalio junginius (benzinas Formula Shell). Tokiu būdu, sukūrus gerai tepantį benziną, buvo galima visiškai atsisakyti švino junginių ir kaip antidetonatorių, ir kaip tepimo medžiagų. Organinių kalio junginių yra dedama tik į bazinį benziną. Naujuosius kalio junginių tepimo priedus gamina arba pačios naftos kompanijos (pvz., „Shell" priedas TOUCAN benzinui Formula Shell), arba chemijos koncernai (pvz., „BASF" priedas Kerocom ES 3280 - olefino (alkeno) ir maleino anhidrido kopolimero kalio druska) ir kt., kurių produkciją naudoja benziną gaminančios ir pardavinėjančios kompanijos, pvz., „Statoil" benzinui Stimuli K. Vidinio tepimo problema vis aktuali, kadangi tepumą taip pat užtikrinantys sieros junginiai yra šalinami iš šviesiųjų produktų pagal vis griežtėjančius gamtosauginius reikalavimus.
AB "Mažeikių nafta" gaminamiems benzinams ši problema išspręsta kompleksiškai – tepimo priedas yra multifunkcinio priedo sudėtinė dalis. Tokiu būdu "Ventus" benzinai ir dyzelinas nors ir yra labai mažo sieringumo (besieriai) užtikrina normalų variklio vožtuvų lizdų tepimą benzininų variklių atveju ar degalų siurblio tepimą dyzelinių variklių atveju.

Tetraetilšvinas – Pb(CH2-CH3)4 tai toksiška medžiaga, kuri buvo naudojama benzino oktaninio skaičiaus (atsparumo detonacijai) didinimui. Pradėtas naudoti nuo 1920 m. kaip benzino priedas, norint išvengti kuro detonacijos variklio cilindruose. Detonuojančio kuro pasekmė - vožtuvų, jų lizdų ir žiedų nusidėvėjimas. Tetraetilšvino garai yra labai žalingi žmogaus ir kitų gyvybės formų sveikatai, gali sukelti nervines ligas, silpnaprotystę, apakimą, taip pat yra kancerogeninė medžiaga. Tetraetilšvinas buvo naudojamas etilinio skysčio pavidalu, tai yra ištirpintas organiniuose chloro junginiuose. Dėl to jo deginiai yra labai toksiški. Sunkieji metalai tokie kaip švinas pasižymi kumuliatyviniu poveikiu (kaupiasi organizme ir labai sunkiai iš jo pasišalina), dėl to yra kenksminga
Dar vienas pageidaujamas tetraetilšvino efektas – taip vadinamas "sausas" vožtuvų tepimas.
Norint išvengti tetraetilšvino keliamos grėsmės imti naudoti kietesni metalai automobilų variklių cilindrų vožtuvų gamybai, taip pat pradėti naudoti alternatyvūs benzino priedai:

· Metilciklopentano magnio trikarbonatas (MMT)
· n-metilanilinas
· Ferocenas (bisciklopentadienilgeležis) – Fe(C5H5)2.


Atsisakius tetraetilšvino dėl jo ir jo deginių toksiškumo, vietoj jo naudojami multifunkciniai priedai, kurių atskiri komponentai atlieka specialias funkcijas. AB "Mažeikių nafta" labai anksti (nuo 1995 metų) atsisakė tetraetilšvino naudojimo kaip priedo benzinams ir jį pakeitė MTBE (metil-tretbutilo eteriu), bei multifunkciniais priedais. Išsamiau skaitykite skyrelyje Benzinai su multifunkciniu priedu.

į viršų


Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 Tre, 8:18 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
Benzinai su multifunkciniu priedu

Lietuvos rinkoje parduodami naujieji benzinai, kuriuos įmonė pradėjo gaminti paleidus ir suderinus izomerizacijos įrenginio veiklą nuo 2003 metų rugsėjo pradžios. Ventus benzinai. Ventus pavadinimas nurodo, kad į šį benziną yra dedama papildomų multifunkcinių priedų, pagerinančių automobilio eksploataciją.
Viena iš pagrindinių šio priedo funkcijų – užtikrinti kuro tiekimo sistemos ir variklio švarumą. Tai plaunanti medžiaga, kuri tirpina nuodegas ir leidžia joms pasišalinti iš variklio. Tokiu būdu palaikomas variklio, vožtuvų, purkštukų, degimo kameros švarumas, dėl to netgi šiek tiek sumažėja kuro sunaudojimas.
Be to, į multifunkcinio priedo Ventus sudėtį įeina oksidacijos inhibitoriai (antioksidantai), kurie lėtina kuro oksidacijos (senėjimo) procesą. Tokiu būdu kuras ilgiau išlaiko savo cheminės sudėties stabilumą.
Antikoroziniai priedai saugo visą kuro tiekimo sistemą nuo korozijos, lėtindami šį procesą bei padengdami sistemą plonu molekulių sluoksniu.
Išsamiau apie Ventus priedų veikimą


Paskutinį kartą redagavo kurlikas 2008 Bir 19 Ket, 22:43. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 Tre, 8:19 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
Antrasis kvėpavimas Jūsų automobiliui — VENTUS

AB “Mažeikių nafta” siūlo Jums benziną VENTUS. Tai pirmasis, lietuviškas, neetiliuotas visų markių benzinas su multifunkciniais priedais.

Turbūt jau seniai pastebėjote, kad Jūsų automobiliui — ne tas pats, ką į jo baką pilate. Nuo to, kokį benziną pasirinksite, priklausys, ar automobilis springs ir trūkčios it nartus arklys, ar lėks kaip vėjas.

Frakcinė sudėtis. Benzinas — tai angliavandenilių mišinys. Kiekvienas angliavandenilis jame turi tikslią virimo temperatūrą. Šis mišinio virimo temperatūrų intervalas ir vadinamas frakcine sudėtimi.

Nuo benzino virimo pradžios ir 10 proc. tūrio išvirimo temperatūros priklauso, kaip Jums pavyks paleisti šaltą variklį. Kuo ši temperatūra žemesnė, tuo lengviau jį užvesite, ypač žiemą, tačiau jei ji pernelyg žema, karštą vasaros dieną gali susidaryti dujų kamščiai kuro padavimo į degimo kamerą sistemoje.

50 proc. tūrio išvirimo temperatūra. Kuo ši temperatūra žemesnė, tuo greičiau įkaista variklis, vadinasi, sunaudojama mažiau degalų. Taip pat variklis lengviau pereina iš vieno darbo režimo į kitą. Tai labai svarbu važinėjant mieste. Jei ši temperatūra pernelyg žema, tai net esant aplinkos temperatūrai +10 oC gali apledėti karbiuratorius, nes benzinas, išgaruodamas jame, sugeria labai daug šilumos. Tada ant karbiuratoriaus sienelių ir gali susidaryti šerkšno ar ledo sluoksnis.

Benzino virimo pabaigos temperatūra. Kai ji pernelyg aukšta, pablogėja degalų garavimas, jie netolygiai pasiskirsto cilindruose. Ten gali patekti benzino mikrolašeliai. Taip išplaunamas tepalas, greičiau dyla variklis, be to, didėja nuostoliai dėl nesudegusio kuro. Standartai šią temperatūrą griežtai riboja. Pasauliniai standartai numato 215-220 oC benzino virimo pabaigos temperatūrą, o “Mažeikių naftos” gaminamo benzino ji siekia 210-215 oC. Šio rodiklio stabilumą gali garantuoti tik naftos perdirbimo įmonės, kuriose yra tinkamos komponentų sumaišymo sąlygos. Įvairių komponentų maišymas “namų” sąlygomis neleidžia išlaikyti šio rodiklio.

Oktaninis skaičius. Jis nusako benzino savybę vidaus degimo variklyje sudegti be detonacijos. Detonacija — savaiminis ir priešlaikinis benzino garų ir oro mišinio užsidegimas ne nuo žvakės, bet nuo suspaudimo bei įkaitusių cilindro dalių. Minėtojo mišinio atsparumas savaiminei detonacijai nusakomas oktaniniu skaičiumi. Oktaninis skaičius nustatomas dviem būdais: varikliniu (charakterizuoja važiavimą miesto sąlygomis) ir tiriamuoju (greitkelio sąlygomis). Kuo šis rodiklis aukštesnis, tuo variklio suspaudimo laipsnis ir galia didesni. Pagal oktano skaičių benzinai skirstomi į markes. Pvz., A-95 markė reiškia, kad benzino atsparumas detonacijai yra ne mažesnis kaip 95, o raidė E po benzino markės — kad jis yra be tetraetilšvino. Šiuo metu visų markių benzinas, pagamintas “Mažeikių naftoje”, yra neetiliuotas ir visiškai atitinka Europos standartus.

Korozinis benzino aktyvumas. Jį charakterizuoja cheminių reakcijų greitis tarp benzino, jo degimo produktų ir medžiagų, iš kurių pagamintos visos sistemos, kuriomis produktai cirkuliuoja: kuro padavimo, išmetimo sistemos, degimo kameros. Korozinis aktyvumas priklauso nuo benzino rūgštingumo, bendro sieros kiekio, merkaptaninės sieros, vandenyje tirpių rūgščių ir šarm. “Mažeikių naftos” gaminamame benzine sieros kiekis svyruoja nuo 0 iki 0,05 proc. Tai visiškai atitinka dabartinius Europos standartus. Kai sieros kiekis didesnis, benzinui sudegus susidaro SO2 ir SO3, sukeliantys koroziją.

Nuodegų susidarymas degimo kameroje, ant įleidimo ir išleidimo vožtuvų — viena svarbiausių karbiuratorinių variklių eksploatacinių problemų. Jų kaupimosi greitis priklauso nuo degalų cheminės sudėties, švino bei sieros kiekio, aromatinių junginių. Aromatinių junginių kiekiui padidėjus nuo 25 iki 52 proc., nuodegų padaugėja dvigubai. Sieros kiekiui padidėjus nuo 0,02 iki 0,2 proc., nuodegų susidaro 6 kartus daugiau, kai benzine yra 0,26 g/l švino junginių — 1,5 karto daugiau.

Bandymais nustatyta, kad net labai geras benzinas sudegdamas palieka nuodegas. Joms pašalinti naudojami multifunkciniai priedai. Jie yra pilami į benziną tik prieš pateikiant vartotojui. Tada nuodegos neprilimpa prie sienelių, išsivalo cilindrai, degimo kamera, vožtuvai ir kuro purkštukai — šitaip išplaunama visa kuro sistema, pradedant nuo benzino bako. Multifunkciniai priedai skatina geresnį kuro sudegimą cilindruose, dėl to kuro sąnaudos sumažėja iki 2,5 proc. Jie padengia variklio kuro sistemą antikorozine plėvele, šalina iš šios sistemos vandenį ir neleidžia užsikimšti filtrams, kas ypač aktualu žiemos metu.

Benzinas su multifunkciniais priedais, pagamintas AB “Mažeikių nafta”, turi prekinį pavadinimą VENTUS. Naudojant šį benziną dėl multifunkcinių priedų poveikio žymiai pagerėja automobilio variklio darbas ir sumažėja išmetamų į atmosferą kenksmingų medžiagų kiekis.

VENTUS dėka ir automobilis Jums tarnaus ilgiau, ir aplinka bus teršiama mažiau.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 Tre, 8:26 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
tai iseitis piulůti ta ventus benzina, kaip suprantu. tik kokio jis oktaninio skaiciaus?


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 28 Tre, 10:28 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Spa 31 Tre, 12:24
Pranešimai: 399
neblogai pavarei... :lol: kol viska perskaiciau.

del 95 tai nežinau,pilu kol kas 92.Bet kaip as lenkiskose forumuose skaiciau, tai jie pila 95 ir sako normaliai vazineja, nes 92 isviso nera.
jau koki 1500 km padariau,kol kas jokiu pasikeitimu nematau :roll:


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 Ket, 7:02 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Spa 31 Tre, 12:24
Pranešimai: 399
Man idomu kaip tokiems automobiliams butu dujos ? Dujine iranga pacia paprasciausia,kartu ir pigiausia.Kuro problema kaip ir issprendziama,tik va idomu kaip tai paveikia tokius variklius senus :roll:

o jei kas nori po to uz kazkiek metu atstatyti varikli iki originalumo,tai galima perrinkti ir viskas.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 Ket, 14:17 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Geg 24 Ant, 13:16
Pranešimai: 1465
Miestas: Vilnius
Jaroslav rašė:
Man idomu kaip tokiems automobiliams butu dujos ? Dujine iranga pacia paprasciausia,kartu ir pigiausia.Kuro problema kaip ir issprendziama,tik va idomu kaip tai paveikia tokius variklius senus :roll:

o jei kas nori po to uz kazkiek metu atstatyti varikli iki originalumo,tai galima perrinkti ir viskas.


Dzin ten tokiems varikliams dujos...Priklauso kam naudoji, jei tu užsiimi nuoma ir nemažai maliesi tai tau aktualu, va ir Antanas dyzelį įsimetė į volgutę... Jei kaip man, pvz.: per praeitus metus prasukau 10 (dešimt) mylių (ne tūkstančių), tai man dujos nieko gero, nes būtinai atsiras kas tose dujose suges...


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 Ket, 19:04 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
Cekijoje radau prieda AGIP degalinese ten rodo kad svino priedas. bet jis uzdraustas, nežinau kaip parduoda ji. kaina 107 cekijos kronos uz 250 ml kazkas apie 17 lt.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 Ket, 20:45 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2007 Spa 31 Tre, 12:24
Pranešimai: 399
tai jei 95 benzinas gali pakenkti voztuvams tai kaip ir kitos iseities nera, liks tik duju iranga :-)


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2008 Geg 29 Ket, 22:57 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Kov 16 Ant, 12:56
Pranešimai: 176
Miestas: Vilnius
nu as nežinau ar pakenks ale kai duosi auksto oktaninio sk benzina tai apdega voztuvai, ar ne?


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 78 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos



   Panašios temos   Autorius   Atsakymai   Peržiūrėta   Paskutinis pranešimas 
Naujų neskaitytų pranešimų šioje temoje nėra. Tema turi prikabintų failų Neatsakyta Vokiškas benzino kranelis???

forume Kieno tai dalis? Kas tai galėtų būti?

interdailis

0

2705

2022 Rgs 21 Tre, 11:03

interdailis Peržiūrėti naujausius pranešimus



Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 71 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  




Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas


 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Tarybiniai dokumentai - auto registravimas

[ Eiti į: 1, 2 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 28 Ket, 10:43

marjaxxx Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra senovinis lempinis imtuvas su UTB (FM)

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 26 Ant, 9:08

satsek12 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Senos automobilinės radijos perdarymas į FM

[ Eiti į: 1, 2 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Kov 26 Ant, 9:06

satsek12 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Išmetimo kolektoriaus dažymas

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 26 Pir, 10:34

Valkata Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Dazymas

[ Eiti į: 1 ... 33, 34, 35 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 19 Pir, 22:41

kukutis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Nesikuria audi 1.6d 1985m

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 04 Sek, 18:03

Audifanas123 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Iž-49 Saturno ženklo vieta ant variklio sankabos dangčio

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Sau 21 Sek, 21:31

Smygolas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Pakonsultuokite dėl smėliavimo

[ Eiti į: 1 ... 13, 14, 15 ]

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2024 Sau 16 Ant, 19:02

npn Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Motociklo su (sovietiniai dokumentais) registravimas

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgs 25 Pir, 7:28

virginijus007 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Kuro bako padengimas rūdims atsparia medžiaga

forume Bendros diskusijos

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgs 22 Pen, 20:31

zpla Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų