Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Gėda
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=75861
Puslapis 14

Autorius:  VERSLOVAS [ 2020 Bal 11 Šeš, 4:53 ]
Pranešimo tema:  Gėda

Sveiki.Dalis mūsų forumiečių ėjo ilgus kelius, kol mes ir kiti "oldtimer" puosėlėtojai, mylėtojai iškovotų savo technikos istorinės technikos statuso įsiteisėjimą. :labas: Lenkiu galvą jiems, kas šį statusą iškovojo mums ir kitiems. Na, bet manau jau pradeda ši idėja "išsigimt".Prisiminus pirmus metus, kai daug kas stengėsi išties pateikt vertinimui vos ne 80-90% autentiškas transporto priemones ir gauti pirmuosiuos istorinius numerius- tai dabar mes prienam "liepto galą". Technikos vertinimą jau praeina viskas, kam virš 30 metų.Tiesiog matau vieną perspektyvą, kažkam iš "seimo ir tt" užklius tie golfai perdaryti, bulkos, volgos su ralankiais r17 ir tt. kurie parsiduoda portaluose su istoriniais numeriais - ir visa ši graži idėja baigsis ir gryšim prie senos tvarkos. Kadangi šį mūsų puslapį vienija kaip matau visi šalies senos technikos mylėtojų klubai ir jų atstovai transportų priemonių vertinime- tad linkiu sąmoningumo ir prisimint ne taip senus laikus, nuo ko ir kaip pradėjom šią idėją įgyvendint.

Nuoroda į pavyzdį: https://autogidas.lt/skelbimas/volkswag ... 94127.html

Autorius:  kęstutis [ 2020 Bal 11 Šeš, 9:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Idėja buvo tikrai graži. Kaip savininkui ir žiūrovui aukščiausias patvirtinimas, kad transporto priemonė teisingai prikelta antram gyvenimui pagal gamintojo standartus. Manau yra ir blogų įrašytų punktų - transportas tampa nekasdieniniam naudojimui. Aš tai priimu už esamo įstatymo trūkumą. Su istorine transporto priemone galima vykti į suderintus renginius, remonto dirbtuves, degalinę, tech. apžiūrą ir gal dar kur. Bet ne į Maximą ar pavežėti jaunuosius į santuokos rūmus. Čia Lietuvoje į tai niekas nekreipia dėmesio - nei savininkas, nei policija, nei draudikai. Gerai kol visi tyli ir neatsitiko kokių problemų. Jei toks automobilis patektų į avariją, ar draudikai nenorėdami mokėti žalos nesusidomėtų šiuo įstatymu, kad automobilis važiavo ne pagal paskirtį? Dar problema ir tai kad statusas galioja tik 10 metų. O kas po 10 metų atsitinka su tokiu auto, jei savininkas paseno ir nebenori žaisti su vėl komisijos kvietimu ir statuso priėmimu. Taigi transportas lieka išregistruotas, o eiliniai registracijai tai jis jau kaip ir nebetinkamas, nes prieš 10 metų savininkas ir komisija pripažino kad ši transporto priemonė jau nebetinkama kasdieniniam naudojimui ???????
Manau problema, kad šį statusą gali priimti klubų, asociacijų nariai. Juose manau daugumas yra tikri technikos mylėtojai, bet ne ekspertai turintys eksperto diplomą ir kvalifikaciją, kurią bijotų prarasti. Ir kuo jie dabar rizikuoja priimdami visokius sprendimus - savo garbe......
Manau, kad įstatymą galėtų tobulinti :atsisakant 30 metų senumo termino ( nes šiemet galima jau registruoti 1990m. visus automobilius) ir paliekant tarkim fiksuotą - nejaunesnių kaip 1975 metų gamybos. Teisę priimti statusą galėtų tik viena ekspertų įstaiga su savo padaliniais, kad jų darbo brokas nebūtų nurašomas ant kitų.

Autorius:  sigis404 [ 2020 Bal 11 Šeš, 11:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Esu daug metų važinėjęs į Vokietiją ir ten gyvenęs, tai kiek man teko pastebėti ir domėtis į automobilio originalumą ten dar labiau "pro pirštus žiūri", kas man labai nepatinka. Manau technika turi būti kuo originalesnė, bet kas liečia važinėjimus, tai mano požiūris yra visai kitoks. Smagu matyti seną puikiai atrodantį ir naudojamą automobilį, nes galbūt kaip tik tas dalykas jį išgelbėjo nuo žiauraus likimo. Kai kurie vokiečiai juos naudoja kasdien jei taip būtų ir pas mus nematau tame bėdos, tai tik džiugintų akį :)

Autorius:  kęstutis [ 2020 Bal 11 Šeš, 14:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Visą seną transportą ir pas mus galima naudoti kas dieną, tik jis turi turėtį normalią įprastą registraciją kuri leidžia judėti kada nori.
Ar Vokietijoje su istoriniais numeriais važinėja be apribojimų?

Autorius:  VERSLOVAS [ 2020 Bal 19 Sek, 2:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Gaila, kad nė vienas istorines technikos puosėlėtojų klubas neatsakė į mano ir kitų forumiečių žinutę.Na ka, paėmus kiek jau įteisinta 'istorinės technikos" galima paskaičiuoti kiek pajamų gavo klubai.Kaip pvz. kas atplaukia is USA- iskart tampa istorine technika.Nereik jokių restauravimų ir tt. O kiti tuo metu krapšto techniką iki varžtelio,kad atitiktų "atvykusių specialistų' atranką.Technikos vertintojų niekas nereglamentuoja, tad galima numatyt tik jų "išprusimą" volgų,žigulių,moskvičių žinojimę ir tai, neabejoju, kad vienetai iš jų žino kur ir kas turi būti pagal tą laikotarpį vertinamoj technikoj.Apie USA techniką - tai kita "dimensija", kur kartais tais pačiais metais keitėsi daug tiek kėbulo, konstrukcijos elementų, tad vertintojas turi būti gerai pasikaustęs. Tad gerbiami kolegos, kurie yra klubų vadovai ar "vertintojai"- laikykitės to ką iškovojom ir nepraraskim to dėl pinigų.Daugiau aš nerašysiu, nes "moralų" ir taip užteks:) Džiugu,kad šis puslapis vienija visus mus kartu, kas myli techniką:)

Autorius:  Fon [ 2020 Bal 19 Sek, 7:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

:labas:

Spaudžiu dešinę Verslovui ir pritariu visu 100 %.

Pradžia šio reiškinio, aišku, buvo rožinė ir idiliška. Bet... labai čia tinka tas lietuviškas jumoristinis posakis - ,,Kai tu gimei, buvai kaip mažas rožinis paršelis, kai išaugai - pavirtai į didelę purviną kiaulę''. Deja... Pas mus Lietuvoj visada sugebama sušikt gerą idėją, atleiskit už mano prastą prancūzų kalbą. Bent jau man pirmas prastas kvapas atsirado, kai priviso visokių ,,istorinių'' ,,legendinių'' IŽ'ų, Moskvičių ir t.t., kuriems JAU VIRŠ 30 METŲ, VALIOOO!!!
Visiškai gi pasmirdo, kai pardavimuose pradėjo rodytis tie rudi istoriniai numeriai.
Ir dar, šnekant apie vertintojus - primena man laikus, kai vežant seną motociklą į užsienį (mano atveju Zündapp K800) reikėjo pasirašyt ,,pasižadėjimą, kad parveši atgal''. Jame buvo būtina įrašyti daikto kainą, atseit, kiek sumokėsi valstybei, jei neparsiveši atgal. Ir turėjo būt Kultūros ministerijos (!)įvertinimas. Kaip dabar pamenu - atvariau jį prie Operos teatro, atėjo iš ministerijos komisija (!), rimtais veidais pavaikščiojo ratais apie motociklą, kažkas iš jų , perskaitę pavadinimą ant bako, autoritetingai ištarė ,,a... zundap'' , ir reikalas buvo baigtas. Romanas Senapėdis neduos sumeluot, o gal dar ir patikslins ką, jei kiek nugrybavau, jis dalyvavo toj komedijoj.
Kas tie tokie vertintojai ? Aš pats negaliu pasakyt, kad apie savo techniką viską žinau 100 %, o čia, matai, ateis koks JAWOS ar ,,kaškės'' specialystas, ir nuspręs...
Iš pat pradžių nenorėjau to ,,statuso'', o dabar tuo labiau. Kad mano daiktas yra istorinė transporto priemonė, puikiai žinau aš pats, ir ratas tokių pačių Lietuvoj, o ir aplink Lietuvą. ,,Istoriškesnis'' jis nepasidarys, jei prisuksi prie jo ,,istorinį numerį''
Sėkmės ,,vertintojams''
Nebūtinai pagarbiai

Fon

Autorius:  Rudge [ 2020 Bal 19 Sek, 9:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Pritariu. Šis reiškinys atsirado iškart priėmus šia tvarką. Daug apie tai buvo šnekėta, bet money, money. Šiai dienai 2313 "istorinių." transporto priemonių!!! https://ltsa.lrv.lt/lt/technine-prieziura čia rasite TP sąrašus ir vertintojus. Privertinta sočiai, gal laikas susimastyti, kol nenusivertinom visiškai.

Autorius:  Raimis [ 2020 Bal 19 Sek, 10:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Kritikuoti lengviausia. Pasiūlykit ir įgyvendinkit tobulesnę tvarką.
Pagrindinis vertintojas- paties žmogaus sąžinė.

Autorius:  kęstutis [ 2020 Bal 19 Sek, 12:56 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Šių dienų įstatymas labai palankus parvarytiems seniems auto iš JAV. Tai tikras jiems išsigelbėjimo ratas, kad galima išlaikyti autentiškas neperdarinėjant žibintų ir t.t. Imant vertintojų darbą, tai su šių dienų įstatymu ir jų rankos surištos. Atvarys įvertinti eilinę Audi 1990 metų, na ir ką - ji originali, nieko ten tetrūksta. Ir vertintojas bus priverstas išduoti teigiamą įvertinimą. O audi savininko sąžinės supratimas nukeliaus į komerciją ar bent į 5 metų tech. apžiūros lengvatą. Aš buvau čia minėjęs - manau, kad šiai dienai įstatymas yra pasenęs ir būtų galimybė siūlyti įstatymui pataisas. Viena iš jų fiksuoti pripažinimo metus -diskutuotini, bet tarkime 1975m. (nemanau kad jaunesni patempia daug istorinio paveldo).
Bandžiau čia klausti apie registraciją po 10 metų. Bet matomai niekas nežino, nors manau daug kam tai aktualu. :verkti2:

Autorius:  Direktorius [ 2020 Bal 20 Pir, 16:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Sistema gera, o apeiti norinčiu visada bus. "Retromobile" siūlo įvesti papildomos patikros mechanizmą jau įvertintiems automobiliams. Pasirinktinai. Manau tai šiek tiek sudrausmintų vertintojus komersantus.

Puslapis 14 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/