Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Gėda
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=75861
Puslapis 24

Autorius:  VERSLOVAS [ 2020 Geg 11 Pir, 1:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

"Retromobile" - tikrai klubas, kuris daug prisidėjo prie šio įstatymo įgyvendinimo. Tačiau yra ir kitų klubų mūsų Lietuvoj, kurie daro daug darbų šiam mūsų "oldimer" judėjimui judėt toliau:)) tačiau iš teisinės pusės dėja jau vėlu. Jei įstatymas priimtas su jame nustatymomis nuostatomis, joks klubas negali daryt "patikrinimus ir tt". Tiesiog gerb.klubiečiai kurie "pramušė"šį įstatymą nepagalvojo, kad ateity jų idėja gali tapti įstatymo apėjimu. Peržvelgus šio forumo istoriją ( ačiū jo sukūrėjui, kuris kažkada suvienijo visus, kas turi ir kas neturi senovinę techniką- svarbu, kad tu tik ją mylėtum ar gyventym ją) tikrai matau kaip visi su užsidegimu gyveno kaip ir kokią techniką prikelt naujam gyvenimui. O dabar mes turim faktą, kad "apeinam" viską. Aš, kaip teisininkas ( daugiausia bankroto teisės) siūlau nieko nekeist, nes jei pajudinsim įstatymą - galim sulaukt tokių pataisų,kad viskas baigsis. Atsiminkim kokių naujų įstatymų gavom per šiuos 3 metus:( Tiesiog kiekvienas klubas tegu vadovaujasi savo garbės kodeksu ir priima sprendimus "auto vertinime".P.S.Ačiū šio forumo senbuviams, kurių dėka šis nuomonės išsakymas tampa svaresniu:)

Autorius:  npn [ 2020 Geg 12 Ant, 11:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Nelogiška ir neteisinga siekti fiksuotos datos nuo kada automobilis jau istorinis. Įstatymo kas metus niekas nekoreguos (jūs tikrai to nenorėtumėte) ir parėjus 5 metams data atrodys labai absurdiška. 30 metų yra normali praktika. Ir su antikvaru yra 50 metų riba. Reikia turėti omenyje, kad "pakankamai senas ar "nepakankamai senas" labai priklauso nuo paties stebėtojo amžiaus. Jei esi 1940 metų gimimo tai ir 1975 "istoriniai" kels juoką, nes čia net ne tai kad pokarinis, o galima sakyti naujas automobilis (net kai už lango 2020). Bet realybė ir, greičiausiai, statistika pasakytų, kad 30-ies metų automobilis yra senas šių dienų kontekste ir jų nėra daug pagal bendrą skaičių. Man keista, kad žmonėms taip širdį skauda dėl vw golf 2 ar audi 80, aš puikiai prisimenu laikus, kai jų buvo pilna, bet kažkada ir Ford T buvo pilna arba Volkswagen vabalų važinėjo milijonai. Jūsų vaikams ar anūkams vw golf 2 bus labai senas ir irgi istorinis automobilis.
Anaglogija sovietiniai baldai. Siauresnio požiūrio hardcore antikvaristai pasakys - fuuu... plokštė, plastmasė, 1970 dažnas tokį turėjo. Į malkas tas šlykštynes. Dauguma taip ir padarė ir daro. Bet tai yra to laiko, dizaino ženklai. Tai verta išsaugoti ir pamatyti naujai. Bus kas įvertins.
Problema visai kitur. Mūsų visuomenėje mažai kas gerbia, vertina, supranta paveldą. Su skoniu, dizaino supratimu irgi ne visada gerai. Gal sovietmetis tai nužudė, gal net susiformuoti neleido. Arba traukia bajoriškas aukso ir krištolo blizgesys ir rokokinė "senovė", arba yra nenumaldomas noras "patiuninguoti" pagal save (vis dar laisvės stoka? Laisvo pasirinkimo?). Be viso to turime dar polinkį iš sovietų laikų "nukristi kampus", matyt yra kas primerkia akį vertindami ir dirba nesąžiningai. Reikia laiko, kad daugėtų supratingų žmonių vertinančių bei norinčiu išsaugoti ir daiktus tokius kokie jie yra.
O dėl ribojimų įprastam naudojimui. Jei restauruosi rūmus ir jie nebus reikalingi ir prasmingai naudojami, jie ir vėl sunyks. Jei restauruotas automobilis užsidirbs pragyvenimui pavežęs vestuvininkus ar tai taip blogai? Logiška tikėtis, kad nevažinės kaip taksi nes tai per brangu.

Autorius:  npn [ 2020 Geg 12 Ant, 12:29 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

kęstutis rašė:
Ar Vokietijoje su istoriniais numeriais važinėja be apribojimų?


Nežinau kaip ten teisiškai ar kaip gyventojo akimis, bet dažnai besilankydamas Berlyne esu matęs tikrai daug (bent jau centre ar įdomesniuos rajonuose ilgai ieškoti nereikia) automobilių su "H" numeriais ne pastatytų saugiai už stiklo, o stovinčių ar važinėjančių miesto gatvėmis. Ir tikrai nebūtinai tai vasaros savaitgalis. Kaip suprantu turi laisvesnes galimybes patekti į ribotų emisijų zoną miesto centre (daugiau džiaugsmo visiems), draudimas berods pigesnis (nes yra didesnis interesas tokį automobilį saugoti). Natūralu, dažniausiai tai youngtimeriai iš 1980 eros, bet juda ir egzotika. Geros techninės būklės - išrūdiję, sukritę ir dūmijantys laužai "H" numerių negauna. Tiuninguoti, dropinti, fluoroscencinių spalvų "istoriniai", kažkaip atmintyje neužsifiksavo...

P.S. 218 maršrutu kursuoja seni (tyčia) miesto autobusai. Taip jie net "pensijoje" išlaiko gyvastį ir turi prasmę. Važiuoja keleiviai su įprastais bilietais.

Autorius:  Direktorius [ 2020 Geg 13 Tre, 22:38 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Vokietijoj važinėja be apribojimų mašinos ir tikrai ne idealaus stovio. Tas pats Švedijoj ir Norvegijoj. Dedasi H raidę, kad būtų mažesni mokesčiai. PVZ vertimas ir mobile . de . Kemperio pardavėjo: jis tikrai nevažinėja į renginius ar parodas. :

"Tai daugiau nei 30 metų transporto priemonė su natūralaus nusidėvėjimo požymiais, o ne visiškai nauja prabangi transporto priemonė!!! Klasikiniame automobilyje visada yra ką veikti !!
2019 m. Gegužės mėn. Buvo atliktas naujas TÜV su nedideliais trūkumais, atliktas H patvirtinimas ir dujų bandymas. Gavus H patvirtinimą, 192 € vietoj 470 € mokesčių ir nemokamos kelionės aplinkosaugos zonose. "

Autorius:  npn [ 2020 Geg 14 Ket, 14:17 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Direktorius rašė:
Vokietijoj važinėja be apribojimų mašinos ir tikrai ne idealaus stovio. Tas pats Švedijoj ir Norvegijoj. Dedasi H raidę, kad būtų mažesni mokesčiai. PVZ vertimas ir mobile . de . Kemperio pardavėjo: jis tikrai nevažinėja į renginius ar parodas. :

"Tai daugiau nei 30 metų transporto priemonė su natūralaus nusidėvėjimo požymiais, o ne visiškai nauja prabangi transporto priemonė!!! Klasikiniame automobilyje visada yra ką veikti !!
2019 m. Gegužės mėn. Buvo atliktas naujas TÜV su nedideliais trūkumais, atliktas H patvirtinimas ir dujų bandymas. Gavus H patvirtinimą, 192 € vietoj 470 € mokesčių ir nemokamos kelionės aplinkosaugos zonose. "


Net neabejoju, kad daugelis tikrai nėra idealios būklės, bet dažniausiai tai atrodo kaip gamyklinės išvaizdos automobilis, turintis laiko ir normalaus naudojimo ženklų, bet iš esmės tvarkingas (ne kaip lt skelbimuose "kuriasi ir važiuoja" kas yra "schrott"). Labai svarbu, kad tvarkingumo samprata skiriasi ir kodėl tas automobilis naudojamas, koks požiūris į jį. Tikiu, kad vis dar yra esminių kultūrinių skirtumų. Mes gi nesam istoriškai itin techniška šalis, nedaug kartų nuo artojų praėjo, tai arba bandom pasisukti, gudrauti, o širdies dėl technikos ir kokių nors reikalavimų neskauda, arba krentam į maksimalizmą padaryti geriau nei naują (nesakau, kad tai blogai) ir tada labai labai saugoti. Jei žmogus praktiškas, pasiskaičiuoja mokesčius ir H numerius gavęs jų sumoka mažiau nereiškia, kad viskas tik tam, kad apmautų valstybę. Sprendimas važinėti, turėti 30 metų senumo automoblį yra kažkas daugiau nei tai. Tiesiog egzistuoja platesnis požiūris, daugiau žmonių tiesiog džiaugiasi kažkokiu youngtimer automobiliu vairuodami jį gana dažnai, remontuoja palaikydami būklę, bet nesileidžia į 10 metų projektą restauruoti iki paskutinio varžto. O paskui vežioti ant traliuko ir žiūrėti.
Tikiu, kad su laiku susitvarkys ir pas mus. Atsiradus visuomenės supratimui automobiliai visiškai neatitinkantys istorinio kriterijų nebus labai kam įdomūs ir reikalingi. Arba juos sutvarkys arba dings kartu su numeriais kaip donorai. Kaip ir 2000-ųjų makroflekso tiuningo drakonai. Kur jie dabar, kas nori tokį turėti?

Autorius:  SAABakas [ 2020 Bir 15 Pir, 15:07 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Asmeniskai as tai vengiu tu istoriniu numeriu. Kam man det papildomas pastangas issaugojant originaluma, jei galu gale man bus neleidziama su ta masina vazinet kiek noriu ir kur noriu.
Staiga tos pastangos tampa isipareigojimu su ta masina nevazinet.
Paskui marinuojasi tos masinos garazuose kai agurkai, kol savininkai gincijasi kieno masina originalesne. :neigiamai:
O mano masina bus pati originaliausia, nes ji bus vienintele tokia ir man to uztenka.

Autorius:  npn [ 2020 Bir 16 Ant, 16:54 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

SAABakas rašė:
Asmeniskai as tai vengiu tu istoriniu numeriu. Kam man det papildomas pastangas issaugojant originaluma, jei galu gale man bus neleidziama su ta masina vazinet kiek noriu ir kur noriu.
Staiga tos pastangos tampa isipareigojimu su ta masina nevazinet.
Paskui marinuojasi tos masinos garazuose kai agurkai, kol savininkai gincijasi kieno masina originalesne. :neigiamai:
O mano masina bus pati originaliausia, nes ji bus vienintele tokia ir man to uztenka.


Na juk visi turi laisvę su savo turtu elgtis kaip tinkami. Originalumo laikymasis yra tam tikra griežta pozicija, tikslas. Jei žaidi futbolą naudoji futbolo kamuolį ir remiesi tam tikromis taisyklėmis, tame žmonės mato kažkokią prasmę, grožį. Paspardyti kieme ir skardinę galima nevaržomam, kam čia tos papildomos pastangos, stadionai, komandos, varžymasis? Bet gal ateina laikas kai skardinę vienam spardyt savam kieme pasidaro neįdomu? Gal kažkas kito ima atrodyti vertinga?

Kodėl turėtų nesiginčyti dėl originalumo? Tai konkretūs dalykai, kurių nederėtų iškraipyti, o ne subjektyvūs ginčai gražu-negražu. Šiaip susidaro vaizdas, kad gi daugelis šneka "nebūsiu kaip visi nedarysiu originalo, pasidarysiu pagal save, vienetinį, kaip man gražu". Bet tai yra slidus, patogus, lengvesnis kompromisų kelelis. O tų visų su originalais tikrai ne dauguma. Nes turi būti tikrai kietas, kad atsispirtum pagundoms kažką padaryti pagal save (+ tai reikalauja didelės kantrybės, išteklių). Manyčiau verta pagarbos. Galimybės kažką kūrybiško daryti iš kitų juk neatima. Svarbu tik sugebėti atskirti vieną nuo kito.

Autorius:  tadas1991 [ 2020 Bir 17 Tre, 20:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

npn rašė:
SAABakas rašė:
Asmeniskai as tai vengiu tu istoriniu numeriu. Kam man det papildomas pastangas issaugojant originaluma, jei galu gale man bus neleidziama su ta masina vazinet kiek noriu ir kur noriu.
Staiga tos pastangos tampa isipareigojimu su ta masina nevazinet.
Paskui marinuojasi tos masinos garazuose kai agurkai, kol savininkai gincijasi kieno masina originalesne. :neigiamai:
O mano masina bus pati originaliausia, nes ji bus vienintele tokia ir man to uztenka.

O kiek jau esi turėjęs važiuojančių tokių automobilių, kurie galėtų tiek teoriškai, tiek praktiškai gauti istorinio automobilio statusą, kad rašai "vengiu" ?
Niekas tau nedraudžia su ta mašina važinėti. Tas reikalavimas Nekasdienėms reikmėms nėra realiai kontroliuojamas šiuo metu, nes nėra aprašyta, ką tai reiškia ir kokiomis priemonėmis (ridos ribojimas, dienų ar laiko ribojimas, naudojami keliai, važiavimo maršrutas ir tikslas) tai kontroliuojama. Atsiras didesnis aiškumas, kai arba bus pridėtas paaiškinimas, arba kai atsiras teisminė praktika, jei kažkas bus nubaustas ir bus teismo išaiškinimas.
Šiuo metu dažnai matau po Kauną ir Garliavą važinėjantį suleistą raudoną antrą golfą su visai ne jo ratais, ir man irgi akis kliūna už tų H numerių. Bachūrėlis atvaro į parduotuvę, nusiperka alaus, ir varo toliau. Važiuoju pro šoną su pakankamai tvarkingu ir originaliu Citroen BX, turbūt tokių pačių metų gamybos, bet kažkaip nekiltų ranka ant to BX siūlyt dėt numerius. Klientas su juo žiemą nevažinėja, bet vasaromis naudoja gana aktyviai, ir į sodą, ir į darbą, ir darbo metu pas savo klientus.

Autorius:  augism [ 2020 Bir 19 Pen, 20:34 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Speju, autorius parašęs straipsnį, neatsimena, kur skaičiau, bet mintis tą patį: bet pakrapštęs į pakūres kad ir motorinį dviratį gali dėti H numerius.
Aš tas, kuris motoriniam dviračiui ėmiau numerius. Patikekite, ne savo noru. Brangokas tai malonumas parpalui, bet ką daryti, kaip važiuoti gatve? Buvo mano tema dėl motorinio registracijos. Teoriškai - nereikalinga. O dabar konkreti situacija. Ryžomės amžiaus žygiui. Su transporto priemonėmis, kuri evoliucijoje užima pirmą vietą pradžioje (žemiau nieko su motoru nėra, nebent žoliapjovė), nutarėme apvažiuoti Lietuvą, 1400 km. Ir ką daryti, jei įpusėjus žygiui uolus policininkas suabejota, ar tai motorinis dviratis? O gal greitis daugiau nei 25 km/h. Po teisybei, einamas greitis kelionėje buvo 34 km/h.
Ir niekur nesidejau, teko registruoti. Ir nėra čia jokio pasididžiavimo. Biurokratizmas, daugiau nieko.

Autorius:  npn [ 2020 Bir 21 Sek, 20:11 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

O gėdingų dalykų vis tik yra šioje srityje. Neperseniausiai susidūriau su pasiūlymu gal man reikia istorinių numerių, nes juokų reikalas, keli šimtai eur ir "yra kas daro ir primerkia akį". Tai yra problema, o ne kad "per nauji" auto gauna šį statusą. Įprastai kitose srityse jei esi kažkoks ekspertas, specialistas, kuris kažką vertina tai turi kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą. Ir jis nesuteikiamas už gražias akis, yra terminuotas, kad būtum priverstas išmanyti savo sritį ir jo dažniausiai niekas nenori prarasti, todėl nepasirašinėja ant bet ko. Čia, panašu, jokia atsakomybė negręsia, sąžinė negraužia. Ką čia gaila, vienu mažiau ar daugiau. Tai kaip galim norėti pavyzdžiui techninių apžiūrų ne pas monopolininkus ar dar kažko...

Puslapis 24 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/