Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Gėda
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=75861
Puslapis 34

Autorius:  tadas1991 [ 2020 Bir 24 Tre, 17:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

npn rašė:
O gėdingų dalykų vis tik yra šioje srityje. Neperseniausiai susidūriau su pasiūlymu gal man reikia istorinių numerių, nes juokų reikalas, keli šimtai eur ir "yra kas daro ir primerkia akį". Tai yra problema, o ne kad "per nauji" auto gauna šį statusą. Įprastai kitose srityse jei esi kažkoks ekspertas, specialistas, kuris kažką vertina tai turi kvalifikaciją patvirtinantį dokumentą. Ir jis nesuteikiamas už gražias akis, yra terminuotas, kad būtum priverstas išmanyti savo sritį ir jo dažniausiai niekas nenori prarasti, todėl nepasirašinėja ant bet ko. Čia, panašu, jokia atsakomybė negręsia, sąžinė negraužia. Ką čia gaila, vienu mažiau ar daugiau. Tai kaip galim norėti pavyzdžiui techninių apžiūrų ne pas monopolininkus ar dar kažko...

Dėl techninių apžiūrų ne pas monopolininkus, tai turbūt jūs turėjot omeny, kad pas mus dar ne laikas. Aš galvoju, kad apie tai reikia svarstyti labai atsargiai. Ta sistema su laisva rinka yra labai demokratiška, ir veikia keliose valstybėse, kurios laikomos daug labiau ekonomiškai ir kitaip pažengusios už mus, kaip Norvegija, Anglija. Ir ten kyšininkavimas ir draugų praleidinėjimas labai aktyvus, gal net aktyvesnis už mūsiškę sistemą. Kuri vis dar šiek tiek korumpuota, bet už tat valstybės prižiūrima. Ir kontrolierius, nors ir dirba kažkokioje įmonėje, bet teisiškai yra laikomas valstybės pareigūnu,ir turi kitokią atsakomybę. Taip pat ten ir kontrolė tokia, kur gedimai pastebimi daugiau tokie, kuriuos tie patys servisai gali ir nori sutaisyti. Pvz, klibantys šarnyrai, sudilę stabdžių kaladėlės. Bet mašinos būna gauna techninę apžiūrą su skirtingomis padangomis ant ašių, su stipriai skilusiu priekiniu stiklu, su degančiomis Airbag ar ABS lemputėmis. Kur pas mus be kyšių - niekaip, o kas matosi per kameras arba matuojama stendais, neina ir su kyšiais. Žmonės iš artimiausio rato, gyvai mačiau tas mašinas. Sakė, kad važiuoja į servisus, kuriuose dirba lietuviai, lenkai arba latviai. Kyšių jokių neduoda. Tiesiog jiems suranda trūkumų, juos ištaiso, viskas atrodo labai švariai. Jie gauna pinigų už remontą ir antkainį nuo dalių, tu gauni sėkmingai atliktą techninę apžiūrą. Nesakau, kad tai labai sisteminga, bet tikrai vyksta, ir dažnai.
Aš gal net visai patenkintas, kad pas mus tai kontroliuojama valstybės, yra sistema kontrolierių darbui tikrinti, yra imuniteto taisyklės ir jų laikomasi. Žinoma, kyšininkavimo vis dar likę, bet visai neprimena to, kas buvo prieš 10 metų, kad galėjai atvirai pasiūlyt pinigų nepažįstamam kontrolieriui arba prieš 20-25 metus, kai galėjai gauti apžiūros lapą ir lipduką atvažiavęs į stotį troleibusu. Dabar reikia turėti pažįstamų žmonių, sudėtinga susitarti datą ir laiką, būna jiems netikėtas patikrinimas ir nieko nepeši. O dar ir kainuoja dabar visai nemažai, dažnai būna pigiau tiesiog susitaisyti, jei automobilis dar ne laužas.
Bet dėl istorinių sutinku. Nebūtinai tų sertifikatų ar atestacijos reikia, svarbiau, kai žmogus moka ir gali pats susirasti jam reikalingą informaciją. Bet apie tai, kad pasirašius ant bet ko, būtų galimybė prarasti teisę vertinti, ir tai būtų reali galimybė, o ne teorinė. Jei daromos nuotraukos apžiūros metu, tuomet nereikėtų įrodinėti, kad žmogus persidarė po sertifikavimo, nes aiškiai būtų matoma.

Autorius:  peziss [ 2020 Bir 24 Tre, 22:10 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Ačiū, Rudge, už nuorodą.

Autorius:  npn [ 2020 Bir 25 Ket, 12:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

tadas1991 rašė:
Dėl techninių apžiūrų ne pas monopolininkus, tai turbūt jūs turėjot omeny, kad pas mus dar ne laikas. Aš galvoju, kad apie tai reikia svarstyti labai atsargiai. Ta sistema su laisva rinka yra labai demokratiška, ir veikia keliose valstybėse, kurios laikomos daug labiau ekonomiškai ir kitaip pažengusios už mus, kaip Norvegija, Anglija. Ir ten kyšininkavimas ir draugų praleidinėjimas labai aktyvus, gal net aktyvesnis už mūsiškę sistemą. Kuri vis dar šiek tiek korumpuota, bet už tat valstybės prižiūrima. Ir kontrolierius, nors ir dirba kažkokioje įmonėje, bet teisiškai yra laikomas valstybės pareigūnu,ir turi kitokią atsakomybę. Taip pat ten ir kontrolė tokia, kur gedimai pastebimi daugiau tokie, kuriuos tie patys servisai gali ir nori sutaisyti. Pvz, klibantys šarnyrai, sudilę stabdžių kaladėlės. Bet mašinos būna gauna techninę apžiūrą su skirtingomis padangomis ant ašių, su stipriai skilusiu priekiniu stiklu, su degančiomis Airbag ar ABS lemputėmis. Kur pas mus be kyšių - niekaip, o kas matosi per kameras arba matuojama stendais, neina ir su kyšiais. Žmonės iš artimiausio rato, gyvai mačiau tas mašinas. Sakė, kad važiuoja į servisus, kuriuose dirba lietuviai, lenkai arba latviai. Kyšių jokių neduoda. Tiesiog jiems suranda trūkumų, juos ištaiso, viskas atrodo labai švariai. Jie gauna pinigų už remontą ir antkainį nuo dalių, tu gauni sėkmingai atliktą techninę apžiūrą. Nesakau, kad tai labai sisteminga, bet tikrai vyksta, ir dažnai.
Aš gal net visai patenkintas, kad pas mus tai kontroliuojama valstybės, yra sistema kontrolierių darbui tikrinti, yra imuniteto taisyklės ir jų laikomasi. Žinoma, kyšininkavimo vis dar likę, bet visai neprimena to, kas buvo prieš 10 metų, kad galėjai atvirai pasiūlyt pinigų nepažįstamam kontrolieriui arba prieš 20-25 metus, kai galėjai gauti apžiūros lapą ir lipduką atvažiavęs į stotį troleibusu. Dabar reikia turėti pažįstamų žmonių, sudėtinga susitarti datą ir laiką, būna jiems netikėtas patikrinimas ir nieko nepeši. O dar ir kainuoja dabar visai nemažai, dažnai būna pigiau tiesiog susitaisyti, jei automobilis dar ne laužas.
Bet dėl istorinių sutinku. Nebūtinai tų sertifikatų ar atestacijos reikia, svarbiau, kai žmogus moka ir gali pats susirasti jam reikalingą informaciją. Bet apie tai, kad pasirašius ant bet ko, būtų galimybė prarasti teisę vertinti, ir tai būtų reali galimybė, o ne teorinė. Jei daromos nuotraukos apžiūros metu, tuomet nereikėtų įrodinėti, kad žmogus persidarė po sertifikavimo, nes aiškiai būtų matoma.


Dar ne laikas, būtent taip. Nes norinčių kirsti kampus turim oi dar daug (kažkaip vis atkreipiu dėmesį kaip elgiasi pėstieji prie raudono šviesoforo kai nėra auto, ar kur tako kampą įmanoma nukirsti per veją - tarybinė karta dažnai be skrupulų renkasi variantą "apgauti valdžią"). Aišku pokyčiai yra ir teigiami. Užtenka pažiūrėti žinių laidų iš 199x metų ir supranti dabar viskas labai labai neblogai, tie buvę toleruotini dalykai dabar atrodo ganėtinai absurdiški. Nelaimingų yra ir bus, kad prasisukti neebeišeina, papirkinėjimo irgi niekas negali visiškai išvengt, bet viliuosi, kad vis daugiau suabejoja ar verta savo paties labui važinėti netvarkingu auto ir kažkam dar mokėti užuot susitvarkius ar nusikračius. Net ir auto mokestį patyliukais imu suprasti, jei tai vyktų protingai, gal atsiras pagalvojančių kad iš tiesų jam nereikia to bmw visureigio prieš kitus savo pranašumą pademonstruoti, gatvėse būtų mažiau įtampos, daugiau švaresnio oro ir daugiau pinigų atostogoms ar kažkam prasmingesnio.
Su istorinių vertinimu manau norai buvo geri, turbūt nebuvo norėta kad įstatymų leidėjai tiek įsigilinų ir šią sritį sureguliuotų, kad vertinti galėtų kokia kultūros ministerijos komisija ir tai būtų taip neįkandama, kad turėtume 30 automobilių per visą šalį ir tų pačių tik muziejuose, norint jį taisyti reiktų projekto, o parduoti komisijos pritarimo. Bet dabar gali pasisukti taip, kad reikės sukti galvą kaip tą procesą suvaldyti, o jei ne kaip paskui nusikratyti pseudoistorinių-tiuninginių užsimaniusių lengvatų ar apskritai lavonų. O kalbant apie sertifikatus ar atestaciją geriau nereikėtų, bet kažin ar įmanoma kitaip, be egzamino, pamatuoti žinias, gebėjimą susirasti informaciją ir palyginti ekspertus tarpusavyje, kad jie kažkokį lygį atitiktų. Net suvirintojas, jei jau virina kažką atsakingo turi turėti tinkamą kvalifikaciją, nes kitaip kas ten jį žino...

Autorius:  Ledūklis [ 2020 Bir 28 Sek, 11:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Matau, temos pradžioje kilo tam tikrų klausimų ir neaiškumų, kurių taip ir nepaaiškino niekas. Pabandysiu kuo objektyviau paaiškint, nes su šiais klausimais dažnai susiduriam.

Registracija

Istorinis įvertinimas nesudaro pagrindo registruoti, jei dokumentų nėra. Istorinis vertinimas gali atitikti tik ekspertizę (pvz. jei dokumentai tarybiniai, atlikus istorinį vertinimą papildomai ekspertizės atlikti nereikia). Ir istorinė, ir paprasta ekspertizė kainuoja. Ką rinktis, jūsų reikalas.
Pasibaigus tiems 10 metų jūsų registracija niekur nedings. Mašina nebus išregistuojama, ji tik praras istorinį statusą. Kaip istorinis statusas bus pratęsiamas dar niekas negali pasakyt, nes 10 m. dar nepraėjo, bet, manau, labiausiai tikėtina, kad tai bus pkartotinė "ekspertų" apžiūra ir pakartotinis mokėjimas. Taigi, ko gero, kas 10 m. vertindami mašiną ir kas 5 m. eidami TA mokėsit tiek pinigų, kiek panašiai padalinus gautųsi kas 2 m. eiti normalią TA.
Tai įsivaizdavimas, kad sutaupysit pinigų ant TA tėra tik iliuzija. Nebent save nurašot ir manot kad ilgai negyvensit.

Rudi arba H numeriai

"Istorinių" numerių imti neprivaloma. Mašina gali turėt "istorinį statusą", bet numeriai gali likt paprasti.

"Kasdieninės reikmės" ir apribojimai

Įstatymiškai nėra apibrėžta, kas tai yra kasdieninė reikmė, taigi jokie apribojimai iš esmės neegzistuoja. Svarbu kaip tai paaiškinsit. Jei grynai pažodžiui, "naudojimas kasdien" reiškia 365 dienas per metus. Nevažiuokit vieną dieną per metus, ir tai jau nebus kasdieninė reikmė. O jei net ir važiuosit, dar nėra tokio registratoriaus kuris tai nustatys, todėl didelė tikimybė kad jūsų nepagaus :D

Tiek va trumpai apie kai kuriuos terminus. Visa kita yra labiau subjektyvu. Bet gal ir gerai ir visai įdomu, kad diskusijos vyksta. Reiškia esam dar gyvi, neabejingi ir turim vienokią ar kitokią nuomonę.

Autorius:  kęstutis [ 2020 Bir 28 Sek, 13:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Manau kad tai bandymas nusiteikti optimistiškai.
Bet: 1. Po 10 metų istorinės transporto priemonės registracijos terminas pasibaigia. Tai yra įrašyta iki kada transporto priemonės registracija galioja. Pasibaigus transporto priemonės judėjimas viešajame eisme sustabdomas ir važiuoti nebegali. Kaip asmens turtas jis neprapuola, bet be registracijos viešajame eisme jo vertė krenta ir lieka tik eksponatas. Jei transporto priemonė nebus pakartotinai pripažinta istorine - ji manau "pakibs". Aš net nežinau ar yra koks įstatymas leidžiantis iš jau nebetinkamos naudoti kasdieniniam naudojimui (istorinės) -gražinti transportą į įprastinę registraciją? Į šį klausimą atsakymo diskusijoje nėra. Gal šiam reikalui aprašo nėra? tai gal ir grąžinimo nebus.
2. Dėl kasdieninio ir nekasdieninio naudojimo - jei nėra aprašo tai policija nesikabinėja ir viskas gražu. Bet jei atsitiks nelaimė ir istorinė transporto priemonė pateks į avariją. Draudikai nuostolius atlygins tik jei transporto priemonė atitiks visus numatytus reikalavimus. Reikia nepamiršti kad gyvename ir Europos sąjungoje ir yra priimtų visokių nutarimų. O kaip tai pavyks įrodyti jei auto bus sudaužytas prie Maximos ar uždarbiaujant - vežant jaunuosius į santuokos rūmus? Kaip pvz.: gruodžio mėnuo, oras pasitaikė šiltas ir auto pateko į avariją su vasarinėmis padangomis - kiek girdėjau draudikai atsisako mokėti dėl sąlygų nesilaikymo nors įvykiui įtakos padangos ir neturėjo.
Dėl istorinių transporto priemonių draudimo buvau skaitęs straipsnį, kad bandoma sukurti jiems spec. draudimą metams už 50e. Bet neva tai atlikti internetu negalima ir būtina gyvai kreiptis pas draudikus. Bet manau ir ten bus įrašas "nekasdieniniam naudojimui".
O gal kas esate patekęs į avariją su istorine tr. priemone ir atgavote patirtus nuostolius? - tai išsklaidytu abejones. :galvoti:

Autorius:  Vidminas [ 2020 Bir 29 Pir, 11:50 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Jei kalba eina apie privalomą TP draudimą , tai draudimo įmonės neatsižvelgia į tai , kad TP yra įstorinė (kaina skaičiuojama kaip įprasta) , taigi ir įvykus eismo įvykiui , viskas vyks kaip ir kasdienei TP. Be abejo , jei žiemą važiuosit su vasarinėm padangom , draudimas į tai "atsižvelgs" nors kaip jus rašėte , tai neturėjo įtakos eismo įvykiui.(kaip ir įvykus nelaimei su šiuolaikine TP).
Atskira kalba apie KASKO .

Autorius:  kęstutis [ 2020 Bir 29 Pir, 14:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Diskusija tik dėl diskusijos.
Kalba eina apie privalomą TP draudimą ir šiuolaikinio transporto patirtį.
Draudimo ypatumai ir sąlygos nereikalingos dėl policijos, tech. apžiūros ir registracijos. Nusiperki pigiausią draudimą ir viskas gerai. Bet tai ne visada tinka jei stuktelėji pats, ar kitas stukteli pačiam. Pvz. mano vardu automobilis, stažas virš 10 metų. Man metinis draudimas apie 40 -50e. Mano dukra turi 2 metų stažą. Su šiuo draudimu ji gali važiuoti su mano automobiliu ir policija priekaištų neturi. Tačiau jei dukra stuktels kitam - draudimas atlyginęs visą žalą nukentėjusiam, pusę tos sumos reikalaus iš manęs, nes aš neįvertinau galimos rizikos ir sutartyje trūksta kelių papildomų žodelių - "gali vairuoti ir neturintys stažo". Dėl tų žodelių įrašymo draudimas išbringo iki 119e. Savo laiku dukrą mokiau važiuoti automobiliu. Išlaikė teorijos egzaminą, užsidėjome M ženklus, eilinis mano draudimas. Ir tuo metu net nesusimąsčiau kad jei kur mokinys stuktels - tai draudimas atims krūvą nenumatytų pinigų - nes aš tai rizikos neįvertinau..... :apalpti: Esame turėję auto įvykį stovėjimo aikštelėje: stūmiau atbulas ir matau kad kitas pradėjo judėti atgal link manęs. Sustojau, pypinu, o jis į mano auto stukt. Pripažino kad jis kaltas, užpildėme deklaracijas su aprašu kaip įvyko. Po savaitės skambina draudikas ir klausia, kaip buvo. Tai ar abu važiavote kai susidūrėtė? , - ne tik jis. Na tada gerai, o jei būtumėte abu judėję, tai būtumėte gavęs tik pusę žalos dydžio nors kaltę prisiėmė ir kitas. Žodžiu jei deklaracijoje būtų trūkę vieno žodelio, būčiau gavęs tik pusę žalos ............... :shock: Taip gali būti ir su istorinėmis T.P., nes jos iš techninės pusės kaip ir pusiau nurašytos laikomos, nes jau nebetinkamos kasdieniniam naudojimui. :D Tai jei bus draudikų supratimu neįvertinta rizika, manau nelaimės atvėju - išlaidų gali mažai nepasirodyti.
Įkeliu straipsnio nuorodą apie minėtą istorinių T.P. draudimą.
http://www.retromobile.lt/oldtimer-draudimas/

Autorius:  Vidminas [ 2020 Bir 29 Pir, 16:22 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

Kestuti, čia jau jus gvildenat temą , visai nesusijusią su Oldtimerio statusu. Čia jau privalomo draudimo peripetijos, kuriomis aš taip pat piktinuos.Mano manymu turetų buti draudžiamos teisės (žmogus/vairuotojas), atsižvelgus į turimas tp, vairavimo stažą , istoriją ir tt, o ne tp , kuri pati pati nuostolių nepadaro. Bet taip manau niekada nebus.....

Autorius:  Ledūklis [ 2020 Bir 30 Ant, 10:15 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

kęstutis rašė:
Bet: 1. Po 10 metų istorinės transporto priemonės registracijos terminas pasibaigia. Tai yra įrašyta iki kada transporto priemonės registracija galioja. Pasibaigus transporto priemonės judėjimas viešajame eisme sustabdomas ir važiuoti nebegali. Kaip asmens turtas jis neprapuola, bet be registracijos viešajame eisme jo vertė krenta ir lieka tik eksponatas. Jei transporto priemonė nebus pakartotinai pripažinta istorine - ji manau "pakibs". Aš net nežinau ar yra koks įstatymas leidžiantis iš jau nebetinkamos naudoti kasdieniniam naudojimui (istorinės) -gražinti transportą į įprastinę registraciją? Į šį klausimą atsakymo diskusijoje nėra. Gal šiam reikalui aprašo nėra? tai gal ir grąžinimo nebus.


Esate iš dalies teisus, jei kalba yra apie patį registracijos pasą kuriame yra galiojimo data. (Bet ji yra tik naujai registruotose Istorinėsė TP). Jei numerių niekas nekeitė į "Istorinius", nesikeitė ir pasas. 100 proc. pasakyti kaip bus, negali niekas. Ar registracija prasitęs automatiškai, ar reiks pasikeisti pasą, ar reiks papildomos patikros ir ar už ją reis papildomai sumokėti. Manau, kad bus atliekamas pakartotinis vertinimas, kuris kainuos, o nenorintys ar neįvertinti privalės atlikt apžiūrą įprastine tvarka ir išsiimti naują paprastą pasą. Manau, kad tai logiškiausias spėjimas. Esmė tame, kad nereikia bijot, kad mašina "neteks dokumentų ir bus tik laužas", nes taip nebus. Lietuviška registracija įtraukta į kompiuterinę sistemą, polpieriaus galiojimas gali pasibaigt, sudegt, dingt, bet atkurt visada galima. Nėra ko bijot. Išvis nėra ko bijot, ko nėra. Viskas keičiasi nuolat.

Autorius:  Ledūklis [ 2020 Bir 30 Ant, 10:41 ]
Pranešimo tema:  Re: Gėda

kęstutis rašė:
Dėl kasdieninio ir nekasdieninio naudojimo - jei nėra aprašo tai policija nesikabinėja ir viskas gražu. Bet jei atsitiks nelaimė ir istorinė transporto priemonė pateks į avariją. Draudikai nuostolius atlygins tik jei transporto priemonė atitiks visus numatytus reikalavimus. Reikia nepamiršti kad gyvename ir Europos sąjungoje ir yra priimtų visokių nutarimų. O kaip tai pavyks įrodyti jei auto bus sudaužytas prie Maximos ar uždarbiaujant - vežant jaunuosius į santuokos rūmus? Kaip pvz.: gruodžio mėnuo, oras pasitaikė šiltas ir auto pateko į avariją su vasarinėmis padangomis - kiek girdėjau draudikai atsisako mokėti dėl sąlygų nesilaikymo nors įvykiui įtakos padangos ir neturėjo.
Dėl istorinių transporto priemonių draudimo buvau skaitęs straipsnį, kad bandoma sukurti jiems spec. draudimą metams už 50e. Bet neva tai atlikti internetu negalima ir būtina gyvai kreiptis pas draudikus. Bet manau ir ten bus įrašas "nekasdieniniam naudojimui".
O gal kas esate patekęs į avariją su istorine tr. priemone ir atgavote patirtus nuostolius? - tai išsklaidytu abejones. :galvoti:


Tai va, kadangi aprašo nėra - tai lieka tik vairuotojo sąžinės ir policijos protingumo faktoriaus laikymosi reikalas. Esu girdėjęs tik vienintelį atvejį, kada jau buvo akivaizdu ir virš ribų. Statybininkai pasidarė "istorinį" sunkvežimį ir kažkur Vilniuje nuolat vežė statybines medžiagas, dirbo prie kelių remonto ir pan. Šita "diela" jiem neilgai truko.

Kas dėl draudimo - draudikam nesvarbu tas istorinis statusas išvis. O TP privalo būt techniškai tvarkinga bet kuriuo atveju. (Tai ne tik saugumo, bet ir garbės reikalas.)
Kaip pažiūrės draudimas į tavo senieną - čia irgi gal nuo bendrovės ar nuo ten dirbančio žmogaus priklauso.
Jei klusiate konkretaus atvejo, tai man buvo taip prieš kelis metus:
Važiuoju žiemą su VAZ-2101 (NE "istoriniu"!) Tech. tvarkingas, padangos žieminės, apteptas moviliu - viskas tvarkoj. Drausta paprastu pigiausiu draudimu. Ir mane nuneša "fūra". Nuvažiuoju in draudimą, sufotografuoja ir pan. Sako paskambinsim. Po kiek laiko skambina ir sako: "Jūsų automobils yra specifinis. Galbūt galėtumėte pats nustatyti, kiek kainuotų žalos atlyginimas." Pagalvojau, kiek maždaug kainuotų nuvarius pas meistrą, dar šiek tiek užmečiau už moralinę žalą - tiek kiek paprašiau, tiek ir gavau. Mašiną susitvarkiau pats ir dar pinigų liko. Taigi visur svarbu supratingumas, mandagumas, sąžinė. O net ir teisėje be sauso popierizmo yra toks dalykas kaip "protingumo faktorius". Galim tik pasidžiaugt, kad yra žmonių kurie tuo vadovaujasi. To visiem ir linkiu.

Puslapis 34 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/