Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

GAZ21 co2 emisija
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=76099
Puslapis 12

Autorius:  tukas [ 2020 Bir 30 Ant, 15:41 ]
Pranešimo tema:  GAZ21 co2 emisija

Gal kas mate kurnors parasytus gaz 21 co2 emisijos kiekius ir kaip juos skaicuos? nes dar neuzregistraves ir teks moketi mokesti ar ne?

Autorius:  Bamperis [ 2020 Bir 30 Ant, 15:58 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

https://www.delfi.lt/verslas/transporta ... d=82421803

Autorius:  npn [ 2020 Bir 30 Ant, 16:42 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

tukas rašė:
Gal kas mate kurnors parasytus gaz 21 co2 emisijos kiekius ir kaip juos skaicuos? nes dar neuzregistraves ir teks moketi mokesti ar ne?


Regitros tinklalapyje yra visa informacija kuo aiškiausiai pateikta. Norint sužinoti greituoju būdu Regitros skaičiuoklė čia. https://eregitra.lt/viesa/registracijos-mokestis/

Autorius:  tadas1991 [ 2020 Lie 01 Tre, 5:14 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

tukas rašė:
Gal kas mate kurnors parasytus gaz 21 co2 emisijos kiekius ir kaip juos skaicuos? nes dar neuzregistraves ir teks moketi mokesti ar ne?

Jeigu automobilis originalus ir tvarkingas, tai galite jį registruoti kaip istorinį. Jiems, jei neklystu, buvo planuojama to mokesčio netaikyti. Kaip ir motociklams, nesvarbu pagaminimo datos ir variklio tipo (gali būti dyzelis, gali būti dvitaktis). Manau, tokiu atveju įvertinimą reikia atlikti prieš automobilį planuojant registruoti, tuomet apdrausti, tuomet su įvertinimo dokumentu kreiptis į techninę apžiūrą, kad ją irgi atliktų kaip istoriniam automobiliui, ir tuomet jau kreiptis į Regitrą, ir tuomet tas mokestis turėtų būti netaikomas. Bet pasiskambinkit ir pasitikslinkit. Tik siūlau tą daryt, jeigu nėra skubu, po kokių poros savaičių ar netgi mėnesių. Nes dabar, kai tik atsirado nauja tvarka, jie dar patys nieko nežino ir nieko aiškaus jums negalės pasakyti. Paskui jau susidarys kažkokia tvarka, vidaus taisyklės, patys darbuotojai išmoks dirbti ir galės pakonsultuoti ar pakomentuoti aiškiau nestandartines situacijas. Tegul kas nors kitas išbando savo kailiu pirmas, kaip tai veikia :D

O tokių skaičių, kaip CO2 emisijos, gamintojai nepateikinėjo jokiems automobiliams, pagamintiems iki kokių 90-95tų metų. Paskui kai kuriems jau yra, t.y. paknisus internetuose ar popierinėse charakteristikose galima rasti, bet labai retam modeliui. Praktiškai mūsų valstybės registracijos dokumentuose pradėjo toks skaičius būti tik prieš kelis metus, ir tik pagamintiems nuo kokių 2000tųjų ir tik tiems, kuriems tas skaičius buvo įrašytas užsienietiškuose dokumentuose, taigi irgi ne visiems. Tai net ir tiems, kuriems iš užsienio būdavo, bet jeigu jau Lietuvoje labai seniai, gali nebūti to skaičiaus. O jei nėra, teks skaičiuoti pagal lenteles. O pagal lenteles skaičiuojant nesigauna ten jokia ekologija, nes automobilis ar 1960tųjų, ar 2000tųjų metų, jei darbinis tūris ir masė sutampa - kainuos tiek pat. Bet tai iš esmės beveik teisinga. Kadangi skaičiuojama pagal būtent CO2 emisiją, o ne kietų dalelių, CO ar kitų tikrai blogų darinių, tai šitas skaičius priklauso ne nuo modernių išmetimo dujų neturalizavimo sistemų ar modernių kuro įpurškimo/uždegimo sistemų, o didžiausia dalimi tiesiog nuo bendro sudeginto kuro kiekio. Jei lyginsim 1950tais ir 2020tais pagamintus automobilius, tai dabartiniai sudegina kažkiek mažiau kuro, bet jei lyginsim 1990tais ir 2020tais pagamintus automobilius, tai dar geras klausimas. Benzinukai mažo litražo gal šiek tiek pagerino situaciją, bet apie dvilitrį dyzelį (atsiminkim, kad lentelėje svarbu darbinis tūris, o ne galia), kuris mieste tilptų į 6L dyzelio, visi jau pamiršo, dabar normalu 7-9, o su automatu ir 10.
Jei kažkur internete arba netgi iš gamintojo oficialių šaltinių tą skaičių pavyktų rasti, taip paprastai niekas nepavyks, nes jūsų nuomonė nebus įdomi. Kad tokie duomenys atsirastų dokumente, reikalinga ekspertizė. Tam reikia ją atlikti. Ją atlieka arba nepriklausomi sertifikuoti ekspertai, arba sertifikuoti ekspertai kai kuriose centrinėse TA stotyse. Bet jiem tuos duomenis pateikti galimai teks jums patiems, ir iš interneto nepatikimo šaltinio netinka, greičiausiai reiktų iš gamintojo atstovo gauti dokumentą, kad būtent jūsų automobilis su būtent jūsų automobilio kėbulo numeriu iš gamyklos išriedėjo turėdamas tokią vat teorinę CO2 emisiją. Todėl, vistik, 99proc. atvejų bus lentelės.
Kažkada pasėdėjau prie tų lentelių, tai man gavosi praktiškai toks pats mokestis Audi 80 1986tų metų ir Citroen C4 Picasso 2013tų metų. Audi pagal lentelę, Citroen pagal skaičių dokumentuose. Audi senas karbiuratorinis benzinas be jokių katalizatorių ir išmetimo kontrolės. Citroen modernus šiuolaikinis dyzelis su pjeziniais purkštukais, lambda zondu, dviem katalizatoriais ir dideliu suodžių filtru (na, dar be AdBlue, bet AdBlue nemažina CO2, ir net nemažina CO, ir net nemažina kietųjų dalelių kiekio, o tik NOx (azoto oksidus).

Dar įdomiau, kaip bus su tais automobiliais, kurie Lietuvoje įregistruoti iki kokių 98tų metų ir seniau, ir nebus istoriniai, nes žmonės tiesiog taip nenori arba neatitinka kriterijų. Jie dažnai turi tokius super vaiduokliškus dokumentus, kur išvis nieko nėra. Esu matęs ne tik be kuro rūšies, masės, darbinio tūrio, bet netgi ir be kėbulo numerio. Kas turi, tas aišku ir turės. Bet, nusipirkus tokį, gali būti įdomu.

Autorius:  Karkonazz [ 2020 Lie 02 Ket, 8:53 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

Taip išeina, kad norint perregistruoti seną automobilį turėsi atlikti ekspertizę (už savo pinigus) tam, kad Regitra turėtų informaciją apie išmetamą CO2 emisiją ir registruojant vėl mokėti taršos mokestį? Skamba absurdiškai tarsi turi apmokėti už Regitros duomenų bazės spragų taisymą..

Autorius:  npn [ 2020 Lie 02 Ket, 12:08 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

Karkonazz rašė:
Taip išeina, kad norint perregistruoti seną automobilį turėsi atlikti ekspertizę (už savo pinigus) tam, kad Regitra turėtų informaciją apie išmetamą CO2 emisiją ir registruojant vėl mokėti taršos mokestį? Skamba absurdiškai tarsi turi apmokėti už Regitros duomenų bazės spragų taisymą..


Na liepos pirmoji buvo tik vakar. Tai gal dar ne laikas daryti išvadas kaip čia jau viskas bus absurdiška tais retais atvejais.
Su senais daiktais yra kaip yra, ir dokumentai užsivelia, rūpesčių padaro, ir iš keisto laikotarpio pasitaiko kai dar tiesiog nebuvo kažkokios tvarkos ir net pačios Regitros nebuvo (įmonei 20 metų ir 5 mėnesiai). Nesakom absurdas, kad kaip čia dabar, rusiški numeriai netinka, mokėk čia už naujus. Vargu ar tai svetima klaida (gal nerašė, nes nereikėjo), kaip ir ne paties klaida, greičiau tai jau istorija. Gal po 30 metų kažkas žiūrės į 2020 žalią popierinį techninį pasą sakys na ir absurdas, nerašo kokios klasės bepilotė mašina čia, kodėl iškart nepadarė tinkamo ir kodėl už savo pinigus dabar turiu keisti į hologramą.
O dar kai kuriem tokie dokumentai lobis ir laisvė perdaymams...

Autorius:  tadas1991 [ 2020 Lie 04 Šeš, 0:02 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

Karkonazz rašė:
Taip išeina, kad norint perregistruoti seną automobilį turėsi atlikti ekspertizę (už savo pinigus) tam, kad Regitra turėtų informaciją apie išmetamą CO2 emisiją ir registruojant vėl mokėti taršos mokestį? Skamba absurdiškai tarsi turi apmokėti už Regitros duomenų bazės spragų taisymą..


kęstutis rašė:
Nuo liepos 1d. įvedus taršos mokestį registruojant automobilį - yra skaičiuoklė mokesčiui apskaičiuoti.
Paskaičiavau Žiguliuko mokestį įvedus Wikipedijos duomenis. Gavau 30e arba 0e priklausomai kokį svorį taikai.
Paskambinau vienam šio automobilio pardavėjui. Automobilis žinoma registruotas Lietuvoje. Jo tech. paso duomenyse įrašytas tik leistinas didžiausias svoris.
Paskambinus dėl šių klausimų į Regitrą gavau atsakymą: Jei esamame tech. pase trūksta bent vieno duomens (plikas auto svoris; variklio kilovatai ; kuro rūšis} automobilį atsisako registruoti ir siunčia pasidaryti EKSPERTIZĘ duomenų tikslinimui - nustatymui. Ir jokios Wikipedos duomenis neturi teisės registracijai naudoti. O skaičiuoklę benzininiam auto turi turėti oficialiai patvirtintus svorius ir kilovatus. Klausiu : tai ekspertizė nuo 300e prasidės? - ne, ne amerikonai duomenų nustatymui įsitenka į 140e.
Na taip išeitų taršos mokesčio Žiguliukui kaip ir nebūtų, bet norint tai apskaičiuoti reikalinga ekspertizė :D .......................gal už 140e...................... :apalpti: . Gal su laiku kas nusistovės ir kitaip. Bet šia diena Regitroje chaosas :meile:


Pasirodo mano šūvis nebuvo į debesis :D

Autorius:  npn [ 2020 Lie 04 Šeš, 12:15 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

Na kaip tik užvakar pirkau automobilį su "vaiduokliškais" dokumentais - dar kelių policijos prieš 20 metų išduotu laminuotu tech. pasu - nėra galios, nėra kuro rūšies, nėra darbinio tūrio, variklio numerio. Todėl įregistruoti internetu negaliu. Ar apdausti tokio paprastuoju būdu internetu nėjo, teko telefonu + el. paštu. Dabar reikalai su Regitra aišku, sulėtėję, užsiregitravau kitai savaitei vizitą ir aptariau telefonu. Sakė yra gal keturi būdai kaip nustatyti tą taršos mokestį ir ekspertizė tai pats paskutinis variantas. 3 būdas, kad tiesiog paims duomenis pagal analogišką automobilį (kažkokį jų vidurkį galbūt) kurio duomenis turi. Net automobilio rodyti nereikia. Tai kitą savaitę matysiu realiai kaip bus. Bet būtų logiška ir normalu tikėtis, kad taip ir bus. Kol auto ne egzotiškas ir retas gal nebus čia tų ekspertizių poreikio.

Autorius:  kęstutis [ 2020 Lie 04 Šeš, 18:06 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

O kas per automobilis? Koks mokestis gaunasi per skaičiuoklę? Manau kad Regitra pati išsigando tos skaičiuoklės, nes ten išeina kad senas Žiguliukas, kurių ir bandė atsikratyti - jokios mokamos taršos nedaro :D ..................... :meile: .
Įdomu ar Jums registruojant ir skaičiuojant skaičiuoklėje atitiks taršos mokestis.

Autorius:  npn [ 2020 Lie 04 Šeš, 22:58 ]
Pranešimo tema:  Re: GAZ21 co2 emisija

kęstutis rašė:
O kas per automobilis? Koks mokestis gaunasi per skaičiuoklę? Manau kad Regitra pati išsigando tos skaičiuoklės, nes ten išeina kad senas Žiguliukas, kurių ir bandė atsikratyti - jokios mokamos taršos nedaro :D ..................... :meile: .
Įdomu ar Jums registruojant ir skaičiuojant skaičiuoklėje atitiks taršos mokestis.


Automobilis Volkswagen Golf II, variklis 1272 cm³, ko gero 40 kw, šio aparato maksimali masė 1360 kg. Pagal skaičiuoklę išeina 142,98 g CO2 ir kaina turėtų būti 30 Eur. Viskas čia gerai, manau gali tiek būti, mokestis juk už CO2, o tai susiję su degalų kiekiu (sąnaudos pagal senovišką DIN 70 030 metodiką yra 5,5/7,3/7,9). Palyginimui 2019 Fiat 500, pasinagrinėjau techninį pasą, auto kai kuriais parametrais identiškas arba beveik - max. masė irgi 1360 kg, variklio tūris 1242 cm³. Tik progresas įtakos turi - galia didesnė - 51 kw, atitinka euro 6, o CO2 nurodyta 110 g/100km. Nemanau Regitra ko nors nenumatė, vykdo tai ką reikia daryti. Faktas, kad reikia sumažinti to nelemto CO2, o transporto srityje mūsų šalis šito niekaip nesprendė. Retro automobiliai lašas jūroje, jų tarša neesmė, bijoti pradėti turėtų apysenių, sunkių, galingų auto turėtojai. Aišku jei toks bus senas, bet dėl kažkokių priežasčių ne istorinis tai gali būti skausmingoka. Bet o ką daryti.

Puslapis 12 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/