Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=76422
Puslapis 14

Autorius:  augism [ 2020 Gru 10 Ket, 11:18 ]
Pranešimo tema:  Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Tema daugiau skirta apklausai ir nuomonių surinkimui apie elektroinio degimo poreikį seniems motociklams ir automobiliams.

Aš daugiau domiuosi motoriniais dviračiais su D-4, D6, D8 varikliais. Visi jie pasižymi dideliu trūkumu: labai silpnas, vos 5 vatų generatorius, kuris jei duoda kibirkštį, tai šviesoms jau visai neužtenka. Prieš keletą metų entuziastai sugalvojo elektroninio degimo schemą, kurią aš ne kartą pakartojau. Šis degimas kibirkščiai sunaudoja niekingus 110mA, visa kita atiduodamas šviesai. Ir su D varikliais čia jau laiminga pabaiga, nes dar labiau sistemą supaprastinti reikia akumuliatoriaus, kurio motoriniame dviartyje tiesiog nėra kur padėti. Jei nenorima gadinti istorinio vaizdo, tokios "kišenės" jame nėra. Patikrinta.
O su motociklais galima būtų eiti toliau. Mano paskaičiavimu, jei būtų galima išnaudoti motociklo akumuliatorių arba jo vietoje dėti Li jonų akumuliatorių bloką, motociklui generatorius būtų praktiškai nereikalingas. Pirmas klausimas, kaip smarkiai problemų motocikluose kelia generatorius, ir kaip smarkiai būtų palengvintas gyvenimas jį pašalinus. Savaime aišku, paliktą akumuliatorių reikėtų krauti, bet klausimas, kaip dažnai. Jei jis būtų naudojamas vien tik degimui (bet taip nebus), tai krauti reikėtų du kartus į važinėjimo sezoną, o gal ir dar mažiau. Tai gi, didžiausias energijos vartotojas - šviesos. Parinkus tinkamus LED'us, ir čia galima rasti aukso vidurį, kai šviesos spektras bus imituotas analogiškai sovietinei lemputei, o energijos poreikis taip pat sumažėtų. Drąsiai sakau, su šviesomis važinėjant akmuliatorių reikėtų pakrauti kas 200-300 km. Kas tiek važiuoja senu motociklu? Kiek žinau, kelionė labai retai siekia 70-100 km.

Na štai, dauguma jau priėjo išvados: "Na ne brolyti... Aš savo motociklo originalumo nedraskysiu jokiais LED'ais"
Štai čia, kaip ir visur gyvenime, reikia kompromiso, kuriam pasiekti aš neturiu pakanakamų žinių. Aš nežinau, kiek vartoja senas motociklas. Klausimas ūkiškas: kiek kilometrų motociklas nuvažiuos be generatoriaus, vien tik nuo akumuliatoriaus? Aišku, čia turima omeny tik šviesos.

Pirmas atsargus kompromisas: kaip skausmingas orginalaus akumuliatoriaus pakeitimas ličio jonų bloku? Mano nuomone, jei vietoje originalaus kontaktinio degimo dedame elektroninį, tai tam tikras originalumas, nors ir paslėptas, vis gi eliminuojamas. Tai kodėl tada negalima pakeisti paslėpto akumuliatoriaus kitu, kurį galima bet kada krauti?
Apskritai, originalumo klausimas yra labai opus ir supratimas labai ne vienodas. Kažkas nori 100 proc. originalumo ir ieško sovietinių laikų rato kameros su užrašu Сделано в СССР, kiti drąsiai su CNC staklėmis pagamina 1:1 priekinio stabdžio rankenėlės kopiją, nudažo ir ramia sąžine kitiems pristato kaip originalą.

Labai daug raidžių. Bijau, kad daug kas neskaitys iki galo.
Dar du žodžiai apie paties degimo konstrukciją. Degimas susideda iš kumščio dydžio elektroninio bloko. Nuo jo 3 plonyčiais laidais prijungtas holo daviklis, maždaug degtuko galvutės dydžio, kuris reaguoja į magneto praėjimą. Būtų galima ant alkūninio veleno ašies prilipinti 5mm skermsens magnetuką, ir puikiai veiktų. Priklijavus 2 magnetukus drąsiai veiktų uždegimas dviems cilindrams. Degimo bloko pagaminimui reikia maždaug 16-20 valandų elektroniko darbo. Schema visai ne slapta, jei tik bus susidomėjusių - iš karto įkeliu, tik perspėju, neįgudusiai akiai ji pasirodys labai sudėtinga.
Pamršau paminėti, kad degimas su automatiniu uždegimo kampo reguliavimu.

Autorius:  Auryzzz [ 2020 Gru 10 Ket, 11:37 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

oj užmėtys akmenim... :) Aš tik du atvejus turėjau atkeldamas motociklus, originalumo visiškai nesivaikau ir net galvos nesuku, tai praktika tokia:

Pannonia palikau originalų degimą vien dėl to, kad jis puikiai veikia, kibirkštis ryškesnė/didesnė nei kokių šiuolaikiškų motociklų... :) Priekinė fara originali, o galinė/stopas - LED'ai (vien dėl ryškumo, originalios lemputės vos žibėjo, technikinėje net kabinosi kodėl nešviečia tai ir pasikeičiau į LED). Akumas želinis, 6V, niekada nekroviau per du metus, nuvažiavau per 600km.

Dnepr, dėjau visą elektroniką naują - degimas, krovimas tik palikau viską 6V nes nenorėjau keisti generatoriaus. Dėl lempų matysiu, kolkas visai neblogai šviečia originalios.

Autorius:  Raimis [ 2020 Gru 10 Ket, 12:04 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

O tas blokas, kurio gamyba 16... 20 valandų užtrunka?... Ar ne geresnė alternatyva- kiniško motorolerio degimo sistema? Pats nedariau ir nesu elektronikos specialistas, bet žinau, kad daug kas taip daro ir nesiskundžia.

Autorius:  kęstutis [ 2020 Gru 10 Ket, 12:15 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Variau motorolerį tech. apžiūrą. Priekinis žibintas turėjo įprastą lemputę ir gabaritui buvo pastatyta LED. Užkliuvo led lemputė, teko keisti į kaitrinę - tai nenumatyta gamintojo. Taigi motociklų priekiniuose žibintuose negali būti LED lempučių dėl tech. reikalavimų ir originalumui, nes tai akivaizdžiai matoma.
Aš pasisakau už elektroninį degimą, nes jis nebus akivaizdžiai matomas - kas ne trukdytų oldtimerių reikalavimui, o problemų dėl kibirkšties išsisprendžia daug. Bet generatorius reikalingas.

Autorius:  augism [ 2020 Gru 10 Ket, 12:29 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Dėl degimo kiniečių: jame nenumatyta šviesos, jokios.

Man vis tik neaiškus klausimas, ar dažnai pasitaiko generatoriaus darbo trukdžių? Pvz., D varikliuose šis mazgas man labai nepatinka. Magnetas ant šponkės be konuso, nuolat reikia sekti, ar neatsilaisvino veržlė, nes tuoj pat išmala šponkės vietą. Ko benorėti? Besisukanti dalis! Visada yra rizika, kad kažkas susilies, sudils, suluš, ir liksi kelyje su bėda.

Autorius:  marjaxxx [ 2020 Gru 10 Ket, 13:56 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Aš pats esu susidėjęs 12v sistemą ir holo degimą į IŽ Planetą 3. Sudėjau papildomas lempas priekyje nuo motorinių dviračių su H4 lemputėmis. Centrinė lempa net su 12v analogu švietė labai prastai, TA kankindavosi, kol aparatas kažką užfiksuodavo. Verta paminėti, jog reflektorius neturi jokio laužimo. Tokia kompozicija su paildomomis lempomis leisdavo gana neblogai apšviesti kelią, bet generatoriaus nepakakdavo ir akumuliatorius išsikraudavo važiuojant su visomis šviesomis (apie šildomų rankenų įjungimą pamiršt). Praėjęs TA susidėjau visur LED lemputes, kas sutaupė daug energijos ir pridėjo pastebimai daugiau šviesos. Dabar visiškai komfortiškai galiu važiuoti naktį ir dar įsijungti rankų šildymą.
Tad mano nuomonė yra tokia, jog tobulesnė degimo sistema bene privaloma, jei motociklas/mopedas bus naudojamas ne vien renginiams, o pasivažinėjimams dažniau. Tuo pačiu manau, jog degimas vien tik nuo nekraunamo akumuliatoriaus nėra geras sprendimas, nes kelionės tampa pririštos ne tik prie degalinių, bet ir prie rozečių.

Prikabinti failai:
LED.jpg
LED.jpg [ 122.66 KiB | Peržiūrėta 1937 kartus(ų) ]

Autorius:  bence [ 2020 Gru 10 Ket, 20:30 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

I savo iž-49 buvau isidejes power dynamo elektronini degima (jis gal labiau magnetas nei elektroninis) ir jo naudingumas pranoko visus lukeščius. Dėžutė veikia kaip priklauso, išoreje jokiu antikunių, žodžiu iš išores niekas nepasakys , kad ten elektronika. Ta patį dėsiu ir į iž-350, nes patinka važiuoti be nerimo.

Autorius:  kęstutis [ 2020 Gru 10 Ket, 21:27 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

bence rašė:
I savo iž-49 buvau isidejes power dynamo elektronini degima (jis gal labiau magnetas nei elektroninis) ir jo naudingumas pranoko visus lukeščius. Dėžutė veikia kaip priklauso, išoreje jokiu antikunių, žodžiu iš išores niekas nepasakys , kad ten elektronika. Ta patį dėsiu ir į iž-350, nes patinka važiuoti be nerimo.

Kas tas "power dynamo elektronini degima"?
Aš į savo iž49 dėjau Minckelio -mopedo kintamos srovės elektroninį degimą. Į akuliatoriaus korpusą pastačiau komutatorių. Dėžutėje veikia ta pati iž49 indukcinė ritė ir viskas puiku su kibirkštimi. Užvedant nebėra buvę kad mestų atgal. Šviesos nėra labai geros, bet tech. apžiūrai pakanka. O naktimis nesivažinėju. Bet užvedimui akumuliatorius nereikalingas. Problema buvo tik su originaliu garsiniu signalu, nes jis pastovios srovės. Pastačiau į akuliatoriaus korpusą mažą želinį akuliatorių tik signalui -veikia puikiai vieno pakrovimo užteko sezonui.

Autorius:  Ledūklis [ 2020 Gru 10 Ket, 23:07 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Mano YŽ Planeta-2 sudėta kiniško motorolerio degimas. Kuriasi gerai. Atgal kojelės nemeta niekada. Būna tik labai retai kad užsikuria ir važiuoja atgal. Gerai, nes nereikia akumuliatoriaus. Tik šviesos silpnos ir signalo nesigirdi.
Jawom yra "Vape". Manau, kad tiktų uždėt ir Yžui nesunkiai.
Minsko degimą uždėt viencilindriui kaip Kęstutis rašė, irgi geras dalykas.

Klausimas ar reikalinga tokie perdarymai, tai tikrai taip. Nes kiek teko važinėt su Jawom ir Yžais, tai kontaktinis 6V degimas buvo pagrindinė problema.

Autorius:  augism [ 2020 Gru 10 Ket, 23:38 ]
Pranešimo tema:  Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Kaip suprantu, kontaktinis degimas yra visuotinis blogis. Išsiderina ir reikia nuolatinio reguliavimo.
Tai gi, problema Nr. 1 yra kontaktai.

O va dėl šviesų norėtųsi daugiau. Sakote, kad praeinant tech.apžiūrą reikalauja originalių lempučių? Ar tikrai? Kokiu pagrindu? Tech.apžiūroje tikrinami transporto priemonės atitikimai šveisų ženklinimui... prie ko čia LED'ai nepraeina. Ar aš ką nors ne taip supratau?

Bandau spėti, kad niekas niekada nebandė pagal šviesos spektrą parinkti LED lempučių analogo kaitrinėms lemputėms.
Jei niekas nebandė, tai čia didelė perspektyva, nes paskutiniu metu LED'ų prikepta įvairiausių šviesų spektrų.
Vėl gi lieka klausimas, kiek būtų norinčių pažeisti motociklo originalumą LED'ais. Iš principo, net jei išoriškai skirtumų nebūtų įmanoma aptikti.

Tai paskutinį kartą paklausiu, bet kaip iš pasisakiusiųjų supratau, kad generatorius motocikluose - visai ne jokia problema, ar taip?
Jei gu taip, tai išskirtinai mažai energijos vartojantis el.degimas turėtų būti geidžiamas dalykas, nes visa kita generatoriaus galia būtų palikta šviesoms. Vienu žodžiu, ir degimas, ir šviesos pagerėtų...

Puslapis 14 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/