Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=76650
Puslapis 11

Autorius:  egidas [ 2021 Kov 28 Sek, 23:38 ]
Pranešimo tema:  Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

***
Prikabintas failas:
Istorinė technika.jpg
Istorinė technika.jpg [ 238.57 KiB | Peržiūrėta 16401 kartus(ų) ]

Nuo 2021 m. vasario 1 d. įsigaliojo teisės aktų pakeitimai, reglamentuojantys istorinių motorinių transporto priemonių pripažinimo tvarką. Juose numatyta, kad istorinės motorinės transporto priemonės bus tikrinamos techninės apžiūros stotyse, pagal išankstinę registraciją.

Kokius veiksmus turi atlikti senovinės technikos savininkas, kad jam priklausanti transporto priemonė būtų pripažinta istorine motorine transporto priemone? Į tai ir pabandysime atsakyti, populiariai ir vaizdžiai paaiškindami naujosios tvarkos reikalavimus.

Pirmiausia, reikėtų įsitikinti, ar Jūsų transporto priemonė atitinka LR istorinės transporto priemonės įstatymo apibrėžimą. T.y. Jūsų transporto priemonė – pagaminta prieš 30 metų ar anksčiau ir šis modelis nebegaminamas mažiausiai 15 metų. Be to, Jūsų transporto priemonė turi būti originali, tinkama eksploatuoti ir Jūsų tvirtinimu, nebus naudojama kasdienėms reikmėms...

Tolimesniam darbui Jums prireiks kompiuterio, interneto, daugiafunkcinio spausdintuvo, fotoaparato ir šiek tiek kompiuterinių žinių bei įgūdžių! O jeigu dar draugėn pasikviesite kaimyną ar kaimynę, tai kaip mat galėsime pradėti darbą.
Jau pasiruošę? Taigi, pirmyn!

1. Pradžiai, susipažinkite su istorinės TP techninės apžiūros atlikimo tvarka: https://www.vta.lt/istoriniu-transporto ... pazinimas/
Jeigu kažko ir nesupratote – ne bėda! Tiesiog, žingsnis po žingsnio sekite mūsų nurodymus ir viskas paaiškės proceso metu. Važiuojam!
2. Persisiųskite ir užpildykite „Transporto priemonės informacinį aprašą“...

Tolimesnius nurodymus ir pildymui paruoštus dokumentų pavyzdžius rasite Senovinių automobilių klubo "Klasika" svetainėje: https://www.klasika.us/2021/03/28/istor ... ansportas/

Autorius:  tadas1991 [ 2021 Kov 29 Pir, 12:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Man patinka punktas, kad pats savininkas butinai turi pateikti brosiuras, naudotojo instrukcijas, technine literatura ir panasia medziaga. Klasikine situacija, kai vezi savo automobili ivertinti ekspertams, neturintiems nei pakankamai ziniu, nei budu ar saltiniu tas zinias, esant reikalui, gauti. Bet turintiems pazymejima, kad jie ekspertai.
Tada, jei kas negerai, vel ieskai medziagos ir ja teiki ekspertams, kad jie pervertintu. Ir tada uz ta ekspertine nuomone pilnai susimoki, paciam atlikus puse darbo :)

Autorius:  kęstutis [ 2021 Kov 29 Pir, 13:19 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Kiekvienas atvejis ir nuomonė skirtingi. Manau gerai, kad savininkas įtraukiamas į šį procesą.
Man pernai registruojant seną automobilį įprastine tvarka, taip pat reikėjo ekspertizės dėl duomenų papildymo - taršos mokesčio nustatymui.
Kadangi automobilis buvo remontuotas ne vienerius metus, tai ir pats savo noru rinkau ir pirkau visą su automobiliu susijusią literatūrą. Buvo malonu , kai buvau "pasikaustęs" apie savo automobilį :puiku: . Ekspertas domėjosi sukaupta literatūra, ją skanavo, fotografavo ir manau rėmėsi literatūros duomenimis nustatant trūkstamus duomenis (variklio originalumu, kubatūra,galia....).

Autorius:  hid3 [ 2022 Lie 06 Tre, 13:18 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Sveiki,

gal kas plačiau galėtų papasakot apie tą istorinės transporto priemonės techninę apžiūrą iš praktinės pusės?

Perskaičiau tuos TA dokumentus, ir supratau, kad grubiai tariant, tikrina viską, išskyrus žibintų sureguliavimą, CO/CH ir stabdžių efektyvumą.

O kaip kiti niuansai? Ar labai tikrina pakabą ant kratytuvo?
Ir dar vienas dalykas, neraminantis mane - mašinoj išblukę šoniniai posūkių stikliukai. Sudėjau oranžines lemputes, tai spalva gaunasi tokia kaip turi būti, tik ar gali nepraleisti dėl išblukimo?

Būčiau dėkingas už bet kokią info iš tų žmonių, kurie varė istorines auto per TA...

Autorius:  augism [ 2022 Lie 06 Tre, 18:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Aš praėjau mopedo. Tai labai liberaliai viskas.

Autorius:  Raimis [ 2022 Lie 08 Pen, 6:58 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Prieš porą savaičių. Volga 1961 metų. Tikrino visas šviesas. Paklausė, ar tais metais nebūdavo saugos diržų. :D Pasiteiravo, ar galima pajudinti pakabą. Pasakiau, kad nesmarkiai galima, tai parodė pora nekaltų vietų- atseit, šiek tiek kliba. Ir viskas- apžiūra pereita. 88888)

Autorius:  hid3 [ 2022 Rgp 07 Sek, 9:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Visgi man nebuvo taip paprasta.

Kadangi mašiną iki manęs jau daug kas krapštė, tai teko vėl viską perrinkinėt, perdarinėt kad būtų normaliai. O perdarinėti reikėjo viską, pradedant sėdynėmis, baigiant perveržtais ratų guoliais ir trūkstamom ratų veržlėm, kurios beje važiuojant atsisuko... 2 mėnesius lygiai užtrukau nuo pirmos dienos kai prisiliečiau prie šitos mašinos iki kol nuvažiavo į TA.

Per TA labai žiūri dokumentus. Galima sakyti tikrina kiekvieną raidę. Buvom neteisingai užpildę padangų rūšį, t.y. įrašę radialines, nors ten stovėjo diagonalinės. Tai kontrolierius nepatingėjo, apėjo aplink pastatą ten kur mašina buvo priparkuota vien tam, kad patikrint šitą faktą. Gerai, kad draugė telefone sugebėjo pataisyti tą *.doc'ą ir jiems išsiųsti, nes jei būtų nepavykę, tektų mokėti už pakartotinę pusę dokumentų tikrinimo sumos, t.y. arti 60 EUR.

Šiaip tikrina viską, ką mato. Tikrino šviesas visas, valytuvus, apiplovimo mechanizmą, saugos diržus, signalą, ranka judino žibintus, bamperius, ir t.t. Taip pat atidžiai apžiūri stabdžių vamzdelius ir žarneles, kuro žarneles ir net filtriuką apžiūrėjo :)
Stabdžius tikrina važiuojant. Pakabą klibina rankomis, kiek tai įmanoma.
Netikrino salono apipūtimo ventiliatoriaus, vaistinėlės ir gesintuvo :)

Kadangi 2 mėn pats tvarkiau viską, buvau maždaug ramus. Bet pasirodo be reikalo :)
Kol nuvažiavau iki TA, prasitrynė pusašio apsauga ir pradėjo bėgti greičių dėžės alyva. :arrow: DT.
Paskui kontrolierius pasikvietė kitą kontrolierių, nuėmė plastmasinę apsaugą nuo vairo kolonėlės ir vienas sukiojo vairą, o kitas žiūrėjo laisvumą. Pasirodo, kad tas vairo reduktorius biški kliba, grynai 1 mm, nes vienas iš varžtų išsitempęs. Taigi :arrow: PT

Iš nedidelių trūkumų užrašė, kad išblukę posūkių stikliukai, bet neturi įtakos skleidžiamai šviesai (buvau užsakęs oranžines lemputes iš USA, nes tokio cokolio oranžinių aplamai niekas niekur neturi ir negamina :))

Dar pas mus padaryta nesąmonė su ta tech. apžiūra ir registravimu. Formaliai nepraeini TA nes ne istoriniai numeriai. Reikia eiti į Regitrą, keisti numerius, tada vėl į TA, mokėti už "pakartotinę"... Tai liečia ir paprastas auto, ne tik istorines. Mano manymu, labai blogas mechanizmas :?

Žodžiu, ekspertinzei, visoms TA, numeriams ir pan išleidom arti 180 EUR. Tai tokie būtų įspūdžiai :)

Autorius:  Mindaugas826 [ 2022 Rgs 13 Ant, 10:46 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Kiek kreipia dėmesį į kėbulo būklę?

Turiu seną mašiną, viskas ten originalu, tvarkinga.
Kadangi automobiliui daug metų, tai ant kėbulo yra požymių. Nuo amžiaus spalva pablukus. Bamperiai vietomis nubrozdinti, smulkus įlenkimas durelėse.

Bet niekas į akis per daug nekrenta, TA praeina, niekam nekliūna. Ar praeitų "istorinio automobilio TA" ?

Autorius:  hid3 [ 2022 Rgs 24 Šeš, 12:36 ]
Pranešimo tema:  Re: Istorinių transporto priemonių pripažinimo reikalavimai

Dėl kėbulo būklės negaliu pasakyt, nes pas mane buvo idealus kėbulas.
Jei praeina normalią TA, tai istorinę praeis be problemų taip pat, nes istorinėm reikalavimai žymiai mažesni

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/