Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=77177
Puslapis 11

Autorius:  hid3 [ 2022 Geg 28 Šeš, 20:15 ]
Pranešimo tema:  ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Sveiki,

yra ZAZ 968M, 87 metų, 1.2 l variklis, pagal tech. pasą 33 kW (tai čia gaunasi vadinamas keturiasdešimtukas?), variklis МеМЗ-968Н.

Automobilio rida 15'000 km. Tikslas yra šią transporto priemonę padaryti važiuojančią, praeiti T.A., užregistruoti kaip istorinę.

Auto turi pakankamai daug defektų, nes buvo apleista, ilgai stovėjo ir pan. Kai ką kiti žmonės jau sutvarkė (salonas, kėbulas, elektra), bet nemažai dar yra ir ką tvarkyti.

Mano tikslas yra maksimaliai sutvarkyti variklį. Turiu šiek tiek klausimų, taigi, pradėkim.

1) Žvakės. Išsukau senas žvakes. Ten buvo susuktos A17B. Trijų tarpai buvo 0.45 mm, o vienos (4 cilindre) elektrodas iš vis nusuktas į šoną. Tarpas gaunasi apie 2 mm. Ant visų buvo nedidelis kiekis juodų suodžių.
Apie žvakes skaičiau tiek šitame forume temą, tiek rusiškuose, bet man tai ir liko tamsus miškas.
Užsakiau BOSCH W7BC žvakes, kurių tarpas 0.7 mm. Ar šitos žvakės tinkamas variantas šitam varikliui? Ar reikia reguliuoti tarpą, ar palikti 0.7 mm?

2) Benzinas. Variklis liks originaliu, perdaromas nebus. Kadangi degalinėse yra tik 95 benzinas, kaip reikėtų elgtis? Ar galima pilti tiesiog 95, ar reiktų bent šiek tiek praskiesti su žibalu? Taip pat, ar reikia pilti priedą "švino pakaitalas" šitam varikliui?

3) Degimas. Čia jau seka po 2 punkto. Kaip iš vis reguliuoti degimą? "iš akies" pagal klausą ar yra kažkokių gudresnių rekomendacijų?
Kokie T.A. reikalavimai iš vis keliami emisijoms tokiai mašinai? Turiu omeny CO, CH ir kitus skaičius.
Ar T.A. praeiti reiktų daryti vienokį degimo sureguliavimą, o po to perreguliuoti, kad visiškai variklio neužmušt, ar tiesiog užtektų vieno ir T.A. praeiti ir važinėti? (Planuojama rida iki 600 km per metus šiltuoju sezonu)

4) Reiktų pakeisti variklio alyvą, nes per paskutinius 20 metų ji tikrai nebuvo keista. Kokios būtų rekomendacijos? Klampumas/specifikacijos/etc.

Esu remontavęs dyzelinius variklius, su benzais susidūręs nedaug, o su oldtimeriu susiduriu iš vis pirmą kartą, todėl trūksta žinių.
Būčiau labai dėkingas už patarimus ir konsultacijas.

Autorius:  kęstutis [ 2022 Geg 29 Sek, 21:10 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

ZAZo neturiu, tik diskusija.
Automobilis pagamintas 1987 nėra senas, nors jam jau virš 30metų. To meto vakarietiškų automobilių opel, audi, VW dar sutinkama keliuose. Taigi jie visi pila 95 oktano benziną ir važiuoja be problemų. Benzine švino priedai pageidautini daug senesniems automobiliams. Žibalas tai gal visai ne į temą, ar ten yra švino?
Dėl ZAZo techninių reikalavimų reikėtų žiūrėti į gamintojo literatūros žinyną. Ten turėtų būti rašomas rekomenduojamas tepalo klampumas, žvakių tarpai, gal ir degimo ankstinimo kampas ir žymos jo sureguliavimui.
Degimą galima reguliuoti statant ant žymų, su stroboskopu, galima ir klausantis pagal variklio darbą.
Sklandžiam variklio darbui reikalinga tvarkinga cilindrinė grupė ir jos darbą palaikančios sistemos.
1 Turi būti visuose cilindruose vienoda gera kompresija kaip nurodyta gamintojo.
2. Turi būti tvarkingas dujų paskirstymo mechanizmas. Laiku atsidaro ir būtinai sandariai laiku užsidaro vožtuvai.
3. Kuro padavimo sistema. Švarus benzino bakas, tvarkinga kuro pompa, švarus ir tvarkingai dirbantis karbiuratorius ir jo sandarumas su įsiurbimo kolektoriumi.
4. Sklandžiam variklio darbui reikalingas ir duslintuvas
5. Tvarkinga uždegimo sistema. Jei tai kontaktinė sistema - valomi kontaktai, reguliuojamas tarpas, keičiamas kondensatorius nauju, valomas skirstymo dangtelis ir skriejikas. Jei prie skirstytuvo yra vakumo pūslė, reikia tikrinti kad ji būtų sandari.
Žvakių tarpai 0,5 ar 07 didelės įtakos variklio darbui neturės, jei visos sistemos dirbs tvarkingai.
Jei kyla klausimų ar ką nesuprantamai parašiau rašykit - diskutuosime. :auto:

Autorius:  Raimis [ 2022 Geg 31 Ant, 12:39 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Taip pat neturiu ZAZ, tačiau turiu patirties su senovine technika. Mano pastabos.
1. Žvakės, kiek atsimenu, A24. Pasitikslinti literatūroje, paieškoti patikimo gamintojo analogo.
2. Benzinas A95. Žibalo jokiu būdu nereikia. Dėl kitų priedų, tai skonio reikalas. Aš pilu švino pakaitalo šiek tiek, bet čia 1955...1961 metų gamybos technikai.
3. Degimą reguliuoti pagal žymes. Stroboskopas dar geriau. Galima šiek tiek paankstinti, atsižvelgiant į tai, kad bus pilamas A95 benzinas.
4. Alyvą pasižiūrėti pagal rekomendacijas oru aušinamiems panašiems varikliams (pvz. VW Vabalui).

Autorius:  RIMIS [ 2022 Bir 01 Tre, 11:35 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Zvakes - A23. Alyva-mineraline.Nuo skystu alyvu kaista,barska variklis...

Autorius:  hid3 [ 2022 Bir 03 Pen, 13:41 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Dėkui už patarimus visiems.

Žvakės atėjo W7BC. Kažkur esu užmatęs šitas, kaip labai gerą variantą. Deja, pasirodo jos yra su SAE antgaliais, o ZAZ'ui, bent jau šitam, SAE antgaliai netinka į laidus. Plius pastebėjau, kad visų laidų antgaliai skirtingi. Reikės bandyti rasti normalius laidus, kad tiktų SAE.
Tuo tarpu išsisukau senas žvakes, sureguliavau tarpus ant 0.8 mm visų. Dar keletas manipuliacijų (kuro žarnelių keitimas, etc) ir pavyko auto užvesti. Užsiveda, dirba apie 10 sek., tada pradeda dirbti ant 3 cilindrų, paskui neilgai trukus ant 2 ir užgęsta. Pakartotinai užvest nepavyksta. Išsuku žvakes - šlapios, užpiltos benzu. Pravalau - ciklas kartojasi...

Gal turit idėjų, kur galima būtų pasiskolint / išsinuomot stroboskopą?

Dėl alyvos, radau Eolte 20w-50 mineralinę Febi. Kol čia bandysiu sutvarkyt degimą ir kitus dalykus, manau nekeisiu, pasikeisiu pačiam gale, kai jau viskas dirbs normaliai. Turbūt reikės ir karterį numesti, išvalyti viską.
Beje, dėl centrifūgos - ją nuėmus nebus taip, kad reikės keisti riebokšlį?

Autorius:  kęstutis [ 2022 Bir 03 Pen, 18:18 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Tepalo nekeiskite kol nesutvarkysite kad visi cilindrai dirbtų. Nes nedirbant cilindrui dalis kuro gali patekti į karterį ir praskies tepalą.
Tikėtina kad cilindre užpilama kuru žvakė, ji šlapia nesugeba skelti kibirkšties ir užpylimo ciklas kartojasi. Gali būti priežasčių daug. Gal silpna kibirkštis ir prie nepalankių sąlygų jos nelieka. Jei senos žvakės, gali būti pramuštos ir gavusios šlapumo nebeskelia kibirkšties. Dėl bandymo nupirkite visas naujas vakarietiškas pigiausias žvakes kad tiktų sriegio diametras, sriegio ilgis ir pajungimas - dažniausiai būna nusukamas antgalis. Prieš dedant sumažinkite tarpus iki 0,4mm kad lengviau būtų skelti kibirkštį. Būtų labai gerai kad prieš bandymą pakeistumėte skirstytuvo kondensatorių nauju. Jis kainuoja kelis eurus, o dėl jo kaltės būna kad variklis nustoja tinkamai dirbti .
Ar senas benzinas yra pašalintas iš bako ir užpiltas naujas? Jei santykinai bake yra labai seno benzino tai gali būti priežastis užpilti cilindrus.
Gal neužsidaro karbiuratoriaus kuro lygio adata ir dirbant gaunamas kuro lygio padidėjimas ir prasideda užpylimas?
Prieš degimo reguliavimą atsižymėkite kokioje padėtyje stovi skirstytuvas, kad nepabloginus padėties galėtumėt pastatyti į pradinę padėtį jei kas nepavyks. Po to pabandykite pasukioti pirmyn ir atgal dirbančiam varikliui ieškant sklandžiausio variklio darbo. Ankstinant degimą variklis tampa dinamiškesnis apsukų kėlimui. Jei degimas tampa per daug ankstyvas, keliant apsukas pasigirsta pirštų kalenimas. Vedant pastebimas variklio kirtimas.
Taigi surandama ta vieta kad būtų kuo ankstyvesnis, bet vedant nekirstų variklį ir akseleruojant nebarškėtų pirštai.

Autorius:  hid3 [ 2022 Bir 05 Sek, 14:19 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Bandžiau užvest paduodant benzą iš bakelio (šviežias, tik iš degalinės) - situacija ta pati.
Bagažinėj susiradau įvairiausių žvakių - A10H, A11-0, A11-1, A23-2. Pravaliau, pabandžiau pasižiūrėt kibirktšį. Man kaip ne motoristui pasirodė normaliai, kiekvieną kart vienodai.

Žodžiu, kadangi ZAZ'as dabar nepatogioj vietoj stovi, kitą sav. reikės bandyt traukt į dienos šviesą ir žiūrėt detaliau.
Iš savininko sužinojau, kad buvo nupirktas naujas (nenaudotas) skirstytuvas praeitais metais. Tai jei jis naujas (nedirbęs), jame vis tiek reikia tą kondensatorių keisti?
Ar yra to kondensatoriaus kažkoks numeris ar kiti parametrai, kad galima būtų bent susirasti, kur jį pirkt?

Dėkingas už info

Autorius:  kęstutis [ 2022 Bir 05 Sek, 16:14 ]
Pranešimo tema:  Re: ZAZ 968M degimas / žvakės / kuras / etc

Kondensatorius būna kad nuo senumo praranda savo veikimą. Daug šansų kad kaltas ir ne jis, bet visko būna. Nesvarbu kokį automobilinį įdėsit, svarbu jį tik prisukti prie korpuso nes jis per ten gauna minusą.
https://www.autoaibe.lt/detales/varikli ... 37627.html
Bandykite išsivalyti karbiuratorių ir žiūrėti ar užsidaro kuro padavimo adata. Nuėmus karbiuratorių jį apverti ir per kuro padavimo antgalį bandai traukti orą. Turi būti sandaru ir laikytis vakumas užspaudus liežuviu.
Bandykite tik užvedus atjungti kuro padavimą. Jei kalta karbiuratoriaus adata, tuomet užpylimo neturėtų būti ir užges variklis kai pasibaigs kuras ir žvakės bus sausos.

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/