Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Laikymo sąlygos, konservacija
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=1&t=77421
Puslapis 11

Autorius:  Ledūklis [ 2023 Kov 16 Ket, 11:07 ]
Pranešimo tema:  Laikymo sąlygos, konservacija

Tokie orai, klimatas, kad viskas rūdija tiesiog akyse. Aižėja gumos, oksiduojasi ir visa kita.
Suprantu, kad tai natūralus ir neišvengiamas 100 proc. procesas, bet gal pasidalintumėt, kaip laikote, saugote, konservuojate sezonams techniką?

Mano paties patirtis, įžvalgos:
Chromuotas detales nutepu moviliu.
Padangas ir kameras laikau tamsiame rūsyje.
Detales ir techniką (išskyrus gumas) stengiuosi laikyt ten kur sausa, bet kad to sausumo, bent jau mano gyvenamoje vietovėje, galima sakyt, niekur nėra (Dzūkijos ir Suvalkijos rubežius, molis, prie pelkių).
Techniką būtina judinti, naudoti. Jei mašina šiuo metu nevažinėji, tai bent praeinant paspaudyti sankabos, stabdžių pedalus.
Senus dažus, paviršius įtrinti tepalais, saliarka ar nupurkšti autopanelių blizgikliu.

Nepaisant visko, rodos, kad irimo procesas paspartėjęs ir kai kas nuveina velniop net nespėjus pabaigti restauruoti ar panaudoti. O tai visiškai apmaudu, Sizifo darbas ir vergovė daiktams.

Peršasi išvados, kad, jei įmanoma, reikia daiktą restauruoti konservavimo būdu (kaip Raimis Yž-49, Gicevičiai DKW ir pan.). Jei tai tik įmanoma konkrečiu atveju. Nes daiktai jau ir taip surūdiję, o taip išlaikoma ir autentika.
Neviltis ima, kai viskas akyse byra.

Ką išmokau per ekonomikos paskaitas: "Daiktų kiekis turi atitikt sandėliavimo galimybes".

Taigi, geriausia, jei nėra galimybių, daiktų atsisakyt, bet jeigu "Daiktas turi aiškią funkciją ir emocinę vertę", ir jo dar kol kas jo norisi, kaip tinkamiau prižiūrėt?

Pasidalinkit mintimis.

Autorius:  augism [ 2023 Kov 21 Ant, 10:15 ]
Pranešimo tema:  Re: Laikymo sąlygos, konservacija

Kolega, matau, akcentuoja automobilio laikymo sunkumus, o pas mane, jei kas žino, vien motoriniai dviračiai ir mopedai.
Visą savo techniką laikau mediniame name, kurį paverčiau garažu-sandėliu. Dalis motorinių sukabinta pastogėje, dalis, sunkesnių - sustatyta ant grindų.
Nieko naujo nepasakysiu: iš nuvalytų, nušlifuotų chromuotų ratlankių lenda rūdelės, visos grandinės - rūdija, seni dažai, kur nupoliruota, taškuojasi rūdelėmis, vienu žodžiu :verkti2: Tai pala, dar nekalbu apie bakus, jų viduje irgi korozija nelaukia. Spėju, nesustotų ir tada, jei bakai būtų iki viršaus pripilti benzino.
Kiekvieno motorinio dviračio instrukcijos pabaigoje rašoma apie ilgalaikį saugojimą, trumpas vertimas:
1. Kruopščiai nuplauti ir sausai nuvalyti;
2. Ištuštinti baką ir karbiuratorių, baką praskalauti alyva;
3. Chromuotas dalis sutepti berūgščiu vazelinu;
4. Į cilindrą įpilti 20-30 g alyvos ir kelis kartus pasukti alkūninį veleną, palikti jį žemutiniame taške;
5. Saugant žemesnėje nei -5'C temperatūroje padangas numontuoti, arba sumažinti slėgį iki 0,8 atm. Kai kur rašoma, kad mopedą laikyti ne pastatytą ant padangų, o pakeltą ant stovelių (ant ašių).

Nuo savęs pridėčiau, kad reiktų sutepti troselių vidų ir grandinę storai ištepti litolu ar pan. tepalu. Aš dar uždengiu ploniausiu polietilenu, nedulka.

Kaip ten bebūtų, matyt, protingiausia būtų didžiąją dalį savo gėrio nuvežti į Šeduvą, kur Retromobile muziejuje būtų mažesni temperatūrų svyravimai negu palėpėje po šiferiu.

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/