Laikymo sąlygos, konservacija
Parašytas: 16 Kov 2023, 11:07
Tokie orai, klimatas, kad viskas rūdija tiesiog akyse. Aižėja gumos, oksiduojasi ir visa kita.
Suprantu, kad tai natūralus ir neišvengiamas 100 proc. procesas, bet gal pasidalintumėt, kaip laikote, saugote, konservuojate sezonams techniką?
Mano paties patirtis, įžvalgos:
Chromuotas detales nutepu moviliu.
Padangas ir kameras laikau tamsiame rūsyje.
Detales ir techniką (išskyrus gumas) stengiuosi laikyt ten kur sausa, bet kad to sausumo, bent jau mano gyvenamoje vietovėje, galima sakyt, niekur nėra (Dzūkijos ir Suvalkijos rubežius, molis, prie pelkių).
Techniką būtina judinti, naudoti. Jei mašina šiuo metu nevažinėji, tai bent praeinant paspaudyti sankabos, stabdžių pedalus.
Senus dažus, paviršius įtrinti tepalais, saliarka ar nupurkšti autopanelių blizgikliu.
Nepaisant visko, rodos, kad irimo procesas paspartėjęs ir kai kas nuveina velniop net nespėjus pabaigti restauruoti ar panaudoti. O tai visiškai apmaudu, Sizifo darbas ir vergovė daiktams.
Peršasi išvados, kad, jei įmanoma, reikia daiktą restauruoti konservavimo būdu (kaip Raimis Yž-49, Gicevičiai DKW ir pan.). Jei tai tik įmanoma konkrečiu atveju. Nes daiktai jau ir taip surūdiję, o taip išlaikoma ir autentika.
Neviltis ima, kai viskas akyse byra.
Ką išmokau per ekonomikos paskaitas: "Daiktų kiekis turi atitikt sandėliavimo galimybes".
Taigi, geriausia, jei nėra galimybių, daiktų atsisakyt, bet jeigu "Daiktas turi aiškią funkciją ir emocinę vertę", ir jo dar kol kas jo norisi, kaip tinkamiau prižiūrėt?
Pasidalinkit mintimis.
Suprantu, kad tai natūralus ir neišvengiamas 100 proc. procesas, bet gal pasidalintumėt, kaip laikote, saugote, konservuojate sezonams techniką?
Mano paties patirtis, įžvalgos:
Chromuotas detales nutepu moviliu.
Padangas ir kameras laikau tamsiame rūsyje.
Detales ir techniką (išskyrus gumas) stengiuosi laikyt ten kur sausa, bet kad to sausumo, bent jau mano gyvenamoje vietovėje, galima sakyt, niekur nėra (Dzūkijos ir Suvalkijos rubežius, molis, prie pelkių).
Techniką būtina judinti, naudoti. Jei mašina šiuo metu nevažinėji, tai bent praeinant paspaudyti sankabos, stabdžių pedalus.
Senus dažus, paviršius įtrinti tepalais, saliarka ar nupurkšti autopanelių blizgikliu.
Nepaisant visko, rodos, kad irimo procesas paspartėjęs ir kai kas nuveina velniop net nespėjus pabaigti restauruoti ar panaudoti. O tai visiškai apmaudu, Sizifo darbas ir vergovė daiktams.
Peršasi išvados, kad, jei įmanoma, reikia daiktą restauruoti konservavimo būdu (kaip Raimis Yž-49, Gicevičiai DKW ir pan.). Jei tai tik įmanoma konkrečiu atveju. Nes daiktai jau ir taip surūdiję, o taip išlaikoma ir autentika.
Neviltis ima, kai viskas akyse byra.
Ką išmokau per ekonomikos paskaitas: "Daiktų kiekis turi atitikt sandėliavimo galimybes".
Taigi, geriausia, jei nėra galimybių, daiktų atsisakyt, bet jeigu "Daiktas turi aiškią funkciją ir emocinę vertę", ir jo dar kol kas jo norisi, kaip tinkamiau prižiūrėt?
Pasidalinkit mintimis.