Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Atsakyta: 1953 OAF type 6D 130 (sunkvežimis)
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=26&t=7064
Puslapis 12

Autorius:  Gintukas [ 2006 Rgs 12 Ant, 7:32 ]
Pranešimo tema:  Atsakyta: 1953 OAF type 6D 130 (sunkvežimis)

Iš kur yra kilęs šis sunkvežimis ir koks jo pavadinimas?

Prikabinti failai:
NY.jpg
NY.jpg [ 35.81 KiB | Peržiūrėta 1828 kartus(ų) ]

Autorius:  AWD [ 2006 Rgs 12 Ant, 7:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Mįslė Nr 183 ( Sunkvežimis)

Gintukas rašė:
Iš kur yra kilęs šis sunkvežimis ir koks jo pavadinimas?


Šios markės ir tokio modelio sunkvežimiai, tik kaip balniniai vilkikai buvo eksploatuojami Lietuvoje šeštajame ir septintajame dešimtmetyje. Toliau tegu pasisako dar kas nors...

Autorius:  Gintukas [ 2006 Rgs 12 Ant, 8:02 ]
Pranešimo tema: 

Nenoriu abejoti tamstos žiniomis, bet argi tai tiesa? Aš pats tai pirmą kartą tokią markę atradau. Pasufleruok tada kitiems nors šalies pavadinimą.

Autorius:  AWD [ 2006 Rgs 12 Ant, 8:49 ]
Pranešimo tema: 

Gintukas rašė:
Nenoriu abejoti tamstos žiniomis, bet argi tai tiesa? Aš pats tai pirmą kartą tokią markę atradau. Pasufleruok tada kitiems nors šalies pavadinimą.


Ar tikrai to norite? Prašom - tai OAF , greičiausia modelis 6D130, iš Austrijos. Iššifruoju: O-Osterreichische A-Automobil, F-Fabrik, 6 cilindrai, D-dyzelis, 130 - galia AG. Jei tai vėlesnis modelis, jo indeksas gali būti ir "745". Būtent su tokiu indeksu sidabrine spalva dažyti vilkikai pasirodė Kauno gatvėse apie 1956 metus. Paskutinį kartą važiuojantį šio modelio OAF mačiau Vilniuje apie 1975 metus.

Autorius:  Paulius43 [ 2006 Rgs 12 Ant, 9:07 ]
Pranešimo tema: 

ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?

Autorius:  AWD [ 2006 Rgs 12 Ant, 11:59 ]
Pranešimo tema: 

Paulius43 rašė:
ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?


ÖAF – Österreichische Automobilfabriks AG (Austrijos automobilių gamykla) buvo įkurta 1907 metais Vienos priemiestyje Floridsdorfe kaip Italijos firmos FIAT dukterinė įmonė“Austro-FIAT”, skirta čia montuoti “fiatus” ir aprūpinti jais visą Austrijos-Vengrijos imperiją. Netrukus jos direktorių taryba inicijavo savos konstrukcijos automobilių – lengvųjų, autobusų ir sunkvežimių – gamybą, o po Pirmojo pasaulinio karo pirmoji Austrijoje pradėjo tiems laikams greitaeigių 1,5 – 2 tonų sunkvežimių su pneumatinėmis padangomis gamybą. Kaip tik tada ją pavadino naujai – ÖAF. Ketvirtojo dešimtmečio viduryje tai buvo klestinti įmonė, gaminanti ir eksportuojanti įvairiausių tipų automobilius. Svarbus žingsnis - 1936 metais įsigyta firmos MAN licenzija tada vieniems iš moderniausių dyzelinių variklių. Tačiau vyko ir atvirkščias procesas – koncernas MAN nepraleido progos supirkti didelę dalį “Austro-FIAT” akcijų, taip užsitikrindamas esminę įtaką įmonės veiklai. Todėl prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, Floridsdorfe vietoje originalių austriškų konstrukcijų imtas gaminti vienas vermachtui tinkantis sunkvežimio modelis – 4,5 tonos MAN SML su 110 AG dyzeliu. Po karo ne vienas toks dūmijantis sudilusiu varikliu trofėjinis sunkvežimis važinėjo ir Kauno gatvėmis…Sąjungininkai paskutiniaisiais karo metais dažnai bombardavo pramoninius objektus Vienoje. Bombos stipriai apgriovė ir automobilių gamyklos korpusus – tik 1946 metų pavasarį iš sandėliuose likusių ir naujai pagamintų dalių surinkti pirmieji tokio pat kaip karo metais modelio nauji sunkvežimiai. Gamyba įsibėgėjo sunkiai – Austriją, nors formaliai nepriklausomą, valdė tarybinė karinė administracija, austrų įmonių problemomis ji ne itin rūpinosi. Tačiau Floridsdorfe po kurio laiko pavyko pradėti naujų modelių dyzelinių sunkvežimių ir autobusų gamybą. 1953 metais debiutuoja ÖAF 6D130 – klasikinės konstrukcijos kiek “barokinių” formų sunkvežimis su 6 cilindrų 130 AG dyzeliu po ilga “nosimi”. Jis gaminamas kaip 6 tonų sunkvežimis, savivartis, balninis vilkikas su pailginta miegama kabina. Vėl prasideda eksportas, tame skaičiuje ir į TSRS. Tačiau masinis austriškų automobilių tiekimas prasideda nuo modelio ÖAF 745. Tai modernizuotas “6D130” su iki 145 AG padidintos galios varikliu. Štai tokie automobiliai atsidūrė ir tuometinėje LTSR.

Autorius:  Raimis [ 2006 Rgs 12 Ant, 12:30 ]
Pranešimo tema: 

AWD rašė:
Paulius43 rašė:
ÖAF is pradziu lygtai buvo licencijiniai sunkvezimiai (vokieciu?), o paskui pradejo savo gamyba individualiai, ar klystu?


ÖAF – Österreichische Automobilfabriks AG (Austrijos automobilių gamykla) buvo įkurta 1907 metais Vienos priemiestyje Floridsdorfe kaip Italijos firmos FIAT dukterinė įmonė“Austro-FIAT”, skirta čia montuoti “fiatus” ir aprūpinti jais visą Austrijos-Vengrijos imperiją. Netrukus jos direktorių taryba inicijavo savos konstrukcijos automobilių – lengvųjų, autobusų ir sunkvežimių – gamybą, o po Pirmojo pasaulinio karo pirmoji Austrijoje pradėjo tiems laikams greitaeigių 1,5 – 2 tonų sunkvežimių su pneumatinėmis padangomis gamybą. Kaip tik tada ją pavadino naujai – ÖAF. Ketvirtojo dešimtmečio viduryje tai buvo klestinti įmonė, gaminanti ir eksportuojanti įvairiausių tipų automobilius. Svarbus žingsnis - 1936 metais įsigyta firmos MAN licenzija tada vieniems iš moderniausių dyzelinių variklių. Tačiau vyko ir atvirkščias procesas – koncernas MAN nepraleido progos supirkti didelę dalį “Austro-FIAT” akcijų, taip užsitikrindamas esminę įtaką įmonės veiklai. Todėl prasidėjus Antrajam pasauliniam karui, Floridsdorfe vietoje originalių austriškų konstrukcijų imtas gaminti vienas vermachtui tinkantis sunkvežimio modelis – 4,5 tonos MAN SML su 110 AG dyzeliu. Po karo ne vienas toks dūmijantis sudilusiu varikliu trofėjinis sunkvežimis važinėjo ir Kauno gatvėmis…Sąjungininkai paskutiniaisiais karo metais dažnai bombardavo pramoninius objektus Vienoje. Bombos stipriai apgriovė ir automobilių gamyklos korpusus – tik 1946 metų pavasarį iš sandėliuose likusių ir naujai pagamintų dalių surinkti pirmieji tokio pat kaip karo metais modelio nauji sunkvežimiai. Gamyba įsibėgėjo sunkiai – Austriją, nors formaliai nepriklausomą, valdė tarybinė karinė administracija, austrų įmonių problemomis ji ne itin rūpinosi. Tačiau Floridsdorfe po kurio laiko pavyko pradėti naujų modelių dyzelinių sunkvežimių ir autobusų gamybą. 1953 metais debiutuoja ÖAF 6D130 – klasikinės konstrukcijos kiek “barokinių” formų sunkvežimis su 6 cilindrų 130 AG dyzeliu po ilga “nosimi”. Jis gaminamas kaip 6 tonų sunkvežimis, savivartis, balninis vilkikas su pailginta miegama kabina. Vėl prasideda eksportas, tame skaičiuje ir į TSRS. Tačiau masinis austriškų automobilių tiekimas prasideda nuo modelio ÖAF 745. Tai modernizuotas “6D130” su iki 145 AG padidintos galios varikliu. Štai tokie automobiliai atsidūrė ir tuometinėje LTSR.

Įdomu... Nepamenu, kad būčiau matęs tokį gatvėse. Gal neitin daug buvo, o gal mano prisimenami laikai per jauni.

Autorius:  Paulius43 [ 2006 Rgs 12 Ant, 12:43 ]
Pranešimo tema: 

Istorija - geriau nei kokioj knygoj ar enciklopedijoj... :labas: :pirmas:

va, susimaisiau tarp Fiat (licencijos) ir MAN rysiu..

Autorius:  Gintukas [ 2006 Rgs 14 Ket, 17:53 ]
Pranešimo tema: 

Ką čia bepridursi, kai pademonstruotos enciklopedinės žinios. Pagarba istorikams.
Atsakymas:

Prikabinti failai:
aof 1.jpg
aof 1.jpg [ 40.14 KiB | Peržiūrėta 1736 kartus(ų) ]
aof 2.jpg
aof 2.jpg [ 40.02 KiB | Peržiūrėta 1736 kartus(ų) ]
aof 3.jpg
aof 3.jpg [ 34.62 KiB | Peržiūrėta 1736 kartus(ų) ]

Autorius:  Gintukas [ 2006 Rgs 14 Ket, 17:55 ]
Pranešimo tema: 

Dar: modelių gama

Prikabinti failai:
aof 4.jpg
aof 4.jpg [ 41.47 KiB | Peržiūrėta 1734 kartus(ų) ]
aof 5.jpg
aof 5.jpg [ 42.25 KiB | Peržiūrėta 1734 kartus(ų) ]
aof 6.jpg
aof 6.jpg [ 34.04 KiB | Peržiūrėta 1734 kartus(ų) ]

Puslapis 12 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/