Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Atsakyta: ZIS 115
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=26&t=7185
Puslapis 24

Autorius:  Rudge [ 2006 Rgs 27 Tre, 7:20 ]
Pranešimo tema: 

Ar nebus čia "110", ir lygtai biski pašarvuotas?

Autorius:  WANDERER [ 2006 Rgs 27 Tre, 7:31 ]
Pranešimo tema: 

rudge rašė:
Ar nebus čia "110", ir lygtai biski pašarvuotas?

Jis ne biski sarvuotas,normaliai.Bet modelis ne "110".

Autorius:  Sergejus [ 2006 Rgs 27 Tre, 7:35 ]
Pranešimo tema: 

Nu tada 101

Autorius:  AWD [ 2006 Rgs 27 Tre, 7:42 ]
Pranešimo tema: 

Sergejus rašė:
Nu tada 101


Taigi pas 101 stiklas vienas ir plokščias, o nuotraukoje du V-formos, tad 101 atpuola.
Kadangi šarvuotas ir ZiS'as, tai pavadinkime jį 115, gerai?

Autorius:  WANDERER [ 2006 Rgs 27 Tre, 7:45 ]
Pranešimo tema: 

AWD rašė:
Sergejus rašė:
Nu tada 101


Taigi pas 101 stiklas vienas ir plokščias, o nuotraukoje du V-formos, tad 101 atpuola.
Kadangi šarvuotas ir ZiS'as, tai pavadinkime jį 115, gerai?

LABAI GERAI :bravo:

Autorius:  Paulius43 [ 2006 Rgs 27 Tre, 10:30 ]
Pranešimo tema: 

Stalino versija - Zis 115 sarvuotas su grandinele durims "uzrakinti". Gera foto! Gal daugiau yra? (ir didesniu)

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 15 Sek, 18:32 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr191. Atspeta: ZIS 115

Siek tiek istorijos:....
Sarvuotu automobiliu Kremliaus garazuose prasidejo dar 1935m.,kada
is Amerikos i Maskva buvo pargabenta Amerikos prezidento Franklino Delano Ruzvelto dovana draugui J.V.Stalinui-sarvuotas"Packard Twelve"
baltos spalvos.Spalva Stalinui nepatiko,automobili perdaze juoda spalva.
Nuo sekanciu metu(1936m) sarvuoti automobiliai buvoti tiekiami i Tarybu Sajunga partijomis.Jie buvo naudojami VKP(b)vadams aptarnauti.Kalbama,kad dar pries kara,viename politbiuro pasitarime Stalinas pasake:"Mes ,vyriausybes nariai rodome bloga pavyzdi tuo,kad vazinejame uzsienietiskos gamybos automobiliais">Ko gero nuo sios frazes ir prasideda "ZiS 115"istorija.:
Vyriausybine uzduoti gavo 1942m,kada gamykla buvo evakuota uz Uralo ir dar nebuvo aisku,kada baigsis karas.
"ZiS 115"buvo tikra "ZiS 110"kopija.Pirminiam variante jo modelis "ZiS 110S"Gamybai jis buvo paruostas 1946-47m.m.Is isores jis praktiskai nesiskyre nuo "ZiS 110".Bet atskirti juos galima pagal sekancius pozymius:
-Turejo priekyje centre ant bamperio priesrukini zibinta.
-Buvo montuojamos didesnes ismieros padangos (7,50x17 vietoje7,50x16)
-Galiniu sparnu didesnes arku ispiovos is isores del padangu
- Langu stiklai neskaidrus(drumzlini)
-Taip pat neturejo baltu juostu is sono ant padangu.
Tai atrodo ir visi isoriniai skirtumai.Pagal projekta "ZiS 115"buvo pasleptai sarvuotas,o tai reiskia,kad jis neturejo niekaip skirtis nuo savo "brolio".Bet konstruktyviai "ZiS 115"buvo absoliuciai kitas automobilis.Visi sasi agregatai buvo modernizuoti ir sustiprinti,atsizvelgiant i padidejusias apkrovas.Variklis "ZiS 115"buvo paimtas standartinis nuo "ZiS 110"140 A.J.,bet buvo gaminamas dviem variantais.
1.Darbui TSRS vidurineje juostoje greituminiuose rezimuose buvo montuojama tepalo ausinimo sistema,kuria sudare papildomas dantratinis siurblys ir tepalinis radiatorius.Del temperaturos kontroles buvo sumontuotas aerotermometras ir ant atskiro skydelio sumontuotas su skale rodancia ribine temperatura.
2.Darbui kalnuotose vietovese variklis turejo sustiprinta ausinimo sistema,specialius alkuninio veleno skriemulius,specialius ventiliatorius,taip pat papildomus generatorius,kurie padidindavo ventiliatoriu ir vandens pompos apsukas.
Ausinimo sistema "ZiS 115"identiska,kaip ir "ZiS 110".Skirtumas tik tas,kad "ZiS 115"turejo plokstelini radiatoriu,kaip labiau efektinga prie tu paciu gabaritu("ZiS 110"turejo vamzdelini radiatoriu).
Elektrine iranga tokia pati,kaip "ZiS 110"tik turejo papildomos irangos:
-papildoma(rezervine)vibracine uzdegimo sistema su perjungeju is vairuotojo vietos(greitis ne didesnis nei 80-90 km/h)
- papidoma zibinta
-specialius garso signalus dvieju dembru S-12,S-14
-papildoma akumoliatoriu (su galimybe naudoti abu vienu metu)
Sankaba ir pavaru deze sustiprintos atsizvelgiant i apkrovima,taip pat sustiprintas ir galinis tiltas.Diferencialas dvieju satelitu.Priekine ir galine pakabos sustiprintos ir modernizuotos.
Ratu diametras:17"/431,8mm/ratlankio plotis:5"/127mm/.Padangos 7,50x17 o ju spaudimas:priekinese 2,5;galinese -3.
Stabdziai hidrauliniai didesnio diametro su papildomomkostrukcijos dtalem,kurios didino stabdymo efektyvuma.
Kebulas 6 vietu("ZiS 110" 7vietu)sarvuotas su priesskeveldriniu ir prieskulkiniu sarvu.Langu stiklu storis- 75mm.
Sarvuotas korpusas buvo gaminamas Pamaskves karineje gamykloje ir turejo spec.pavadinima:"Gaminys Nr.100".Kiekviena sarvuota plokste
priimdavo karine komisija,pries tai poligone kiekvienai sarvuotai plokstei atlikadavo bandymus apsaudant atitinkant auksciausia apsaugos kategorija.Gamyba siu korpusu buvo individuali kiekvienan automobiliui.
Ant kiekvienos,nors maziausios,detales buvo iskalti automobilio numeriai.
Soniniai stiklai yra nuleidziami.Pakelimui stiklu buvo naudojami hidrauliniai domkratai,o nuleisdavo specialia rankenele.Be iprastu duru spynu priekines desines puses ir abiejos galines durys is vidaus turejo specialias grandineles,kad vaziuojant is lauko puses nebutu galima atidaryti duru.
pirmos dalies pabaiga

Prikabinti failai:
zis115s.jpg
zis115s.jpg [ 5.83 KiB | Peržiūrėta 948 kartus(ų) ]
ryhs 1.jpg
ryhs 1.jpg [ 4.5 KiB | Peržiūrėta 948 kartus(ų) ]
ryhls.jpg
ryhls.jpg [ 3.81 KiB | Peržiūrėta 948 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 16 Pir, 7:30 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr191. Atspeta: ZIS 115

antra dalis :
Sedynes gaminant buvo naudojamai zasu pukai ir aukstos kokybes,brangia gelumbe.Priekines sedynes buvo apsiutos oda.
Paskutiniais gyvenimo metais J.V.Stalinas labai bijojo pasikesinimo i savo gyvybe,todel vaziuoidamas su "ZiS 115"sededavo ant papildomos atlenkiamos sedynes.Kalbant apie papildomas atlenkiamas "ZiS 115"sedynes,reikia pamineti,kad jos skyresi nuo "ZiS 110"(sedyniu atlenkiama nugarele buvo vientisa),skyresi ir nuo faetono "ZiS 110B"(jo
atlenkiama nugarele dalinosi pusiau),o "ZiS 115"atlenkiamu sedyniu nugareliu dalys buvo nevienodos,virsutine dalis mazesne.
"ZiS 115"automobiliai buvo komplektuojami dvieju tipu radijo imtuvais:
automobiliuose gamintuose iki 1953m.buvo montuojami"A-695",veliau "A-5".
Pasirinktinai siuose automobiliuose buvo montuojami kondincionieriai:pats kompresorius buvo montuojamas po kapotu,o visa iranga bagazineje,o pacios kondincienieriaus angos buvo sumontuotos gale is abieju sonu galinio lango.
Dinamines charakteristikos zymiai kuklesnes,negu "lengvojo"brolio"110"
is viso 120km/h.Vienok ir rodiklis yra ispudingas zinant,kad "ZiS 115" svoris vos ne dvigubai didesnis nei "ZiS 110"ir sieke daugiau nei 5 tonas.
Automobiliai buvo surenkami specialiame bokse lengvuju surinkimo ceche,su atskira praleidimo sistema.Pagal skirtingus vertinimus pro spec.bokso vartus isvaziavo 30-32 automobiliai.Is viso "ZiS 110"su visomis modifikacijomis buvo pagaminta-2089 automobiliai.
Suprantama,kad automobiliai,kurie veziojo "visu tautu vada"buvo apipinti istorijomis ir legendomis.Dabar jau sunku atrinkti kurios istorijos atitiko tikrove,kurios ne.Na pavyzdziui istorija apie ta momenta kada J.V.Stalinui buvo pademonstruotas pirmas "ZiS 115"automobilis":
Kalbama,kad aiskinant Stalinui automobilio technines charakteristikas ir ypatybes automobilio,sis pasidomejo:ar konstruktoriai garantuoja,kad automobilio sarvas apsaugos nuo automatinio ginklo apsaudimo.Jam atsake,kad pagal visus apskaiciavimus turi apsaugoti.Po sio atsakymo J.V.Stalinas pasiule patiems kostruktoriams atsisesti i si automobili ir patikrinti si patikimuma jei jie patys savo apskaiciavimais garantavo.
Po to ,kai konstruktoriai susedo i automobili,buvo isrikiuotas burys kariu su automatais,kurie pagal komanda ,apsaude si "ZiS-115".Po sio eksperimento pabaigos buvo apziuretas automobilis,bet buvo rasta nei vienos kulkos prasautos skyles automobilyje ir "ZiS 115"komisijos buvo priimtas.Paklausus apie konstruktoriu savijauta,vietoj atsakimo patraukdavo peciais ir pasakydavo "stai taip..."
antros dalies pabaiga....

Prikabinti failai:
sid.jpg
sid.jpg [ 21.36 KiB | Peržiūrėta 929 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 16 Pir, 7:51 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr191. Atspeta: ZIS 115

Trecia dalis:Automobiliu likimas:
Pats geriausias "ZiS 115"automobilis islikes siai dienai yra "ZiL'e"."ZiS 115"sasi Nr.43,kebulo Nr.43,variklio Nr.2620.Sis automobilis surinktas 1954m.,bandymuose buvo pravaziuota apie 1850km,ir atiduotas i "GON'a"
(garaz osobovo naznacenija-ypatingos paskirties garazas).Pagal garazo dokumentus jis buvo laikomas kaip rezervinis.Apie 1980m ,kaip nereikalinga grazino i "ZiL'a",is kur neuzilgo jis buvo isgabentas i Politech-
nini muzieju laikinam saugojimui.2001m metais "ZiL"gamyklos administracija pabande susigrazinti is muziejaus si automobili,bet ivyko konliktas su muziejaus administracija,kuri nenorejo grazinti sio eksponato.Tada nieko kito neliko "ZiL;o"administracijai ,kaip kreiptis i teisma.Teismas ivyko 2001m.ir gamyklos administracija teisma laimejo.
Automobili susigrazino,gasmyklos specialistu pagalba atrestauravo ir dabar stovi admistracinio pastato foje.

Prikabinti failai:
zis115.jpg
zis115.jpg [ 46.01 KiB | Peržiūrėta 926 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 16 Pir, 7:59 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr191. Atspeta: ZIS 115

-Antras automobilis-1949m.gamybos,kebulo Nr.202 issaugotas Rygos Motors muziejuje.Jis ten pakliuvo is Jaroslavlio padangu gamyklos.Ant jo buvo bandomos 17 coliu padangos.

Prikabinti failai:
av_09_-1.jpg
av_09_-1.jpg [ 17.55 KiB | Peržiūrėta 923 kartus(ų) ]
r_07.jpg
r_07.jpg [ 60.17 KiB | Peržiūrėta 896 kartus(ų) ]

Puslapis 24 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/