Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Atsakyta: BMW Dixi DA4
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=26&t=7268
Puslapis 12

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 06 Pen, 21:43 ]
Pranešimo tema:  Atsakyta: BMW Dixi DA4

Kokioje salyje ir kokia firma gamino si automobili?Koks tai modelis?

Prikabinti failai:
ap08_1150001.jpg
ap08_1150001.jpg [ 35.18 KiB | Peržiūrėta 948 kartus(ų) ]

Autorius:  Ledūklis [ 2006 Spa 06 Pen, 21:49 ]
Pranešimo tema: 

BMW Dixi?

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 06 Pen, 22:11 ]
Pranešimo tema: 

Ledūklis rašė:
BMW Dixi?

Teisingai :bravo: gal zinai tikslesni modeli?Irgal zinai kas pagamino jam kebula?

Prikabinti failai:
ap08_1140001.jpg
ap08_1140001.jpg [ 13.84 KiB | Peržiūrėta 939 kartus(ų) ]

Autorius:  Ledūklis [ 2006 Spa 06 Pen, 22:43 ]
Pranešimo tema: 

Tikriausiai BMW Wartburg DA-3.

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 07 Šeš, 9:42 ]
Pranešimo tema: 

Ledūklis rašė:
Tikriausiai BMW Wartburg DA-3.

Mazai suklydai,tai:BMW Dixi DA4 BMW Dixi DA4 Ihle Gebrueder Karosseriebau." Ihle Gebrueder Karosseriebau"-tai kebuluatelje,kuri pagamino si kebula."DA"-tai trumpinys;"Deutsche Ausfuehrung"(Vokiskas variantas arba vokiskas ispildymas.1932m.laidos.

Prikabinti failai:
ap08_.jpg
ap08_.jpg [ 57.66 KiB | Peržiūrėta 911 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 09 Pir, 8:53 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr.199. Atspeta: BMW Dixi DA4

Pirma dalis:
Pagrindine produkcija sios Bavarijos firmos tais laikais buvo aviaciniai varikliai.Prie sios produkcijos asortimento kiek veliau prisidejo ir motociklai.Tarp kitko i motociklu gamyba buvo ziurima,kaip i salutine gamyba,kad gauti papildomu pinigu,kurie butu panaudoti dvylikos cilindru aviaciniams varikliams gaminti.Tam tikslui turejo tarnauti ir automobiliu gamyba,kuria nutarta pradeti 1928m.
"nusileisti is dangaus ant zemes"bavarai svajojo anksciau ir savo konstruktoriu biuruose kuri ivairiu klasiu automobilinius projektus,net ir su varikliu,montuojamu skersai,ir priekiniu varomu tiltu.Bet pradeti gamyba nutare atsargiai,bandant kazka tai naujo ir nelabai nesudetingo
gamyboje.Spalio men.1d.diena firma sumokejusi 10mln.reichsmarkiu nusipirko gamykla Eisenach'e.Stebetojutaryba,kuria sudare trylika zmoniu
si pirkini ivertino teigiamai.Ypatingai dziaugesi tarybos nariai:E#mil Georg von Stauss ir Karl Schippert.Pirmas-todel,kad tuo metu dirbo
DEUTSCHE BANK Berlyno skyriaus direktoriumi ir planuodamas skaiciavo dividentus pagrindineje savo darbovieteje..Antras dirbo ne bet kuo,o buvo kompanijos "DAIMLER BENZ AG"direktorius.
Stuttgart nenorejo tureti daugiau sau konkurentu "Lux"klaseje,ju ir taip buvo daug-tuo metu nedaugelis galejo sau leisti isigyti istaigingus automobilius.Todel Schvabijos koncernas nutare savo 'agento' rankomis
nukreipti Bavarijos pajegumus mazu automobiliu gamybai.pavyzdziui tokius,kokius ne pirmus metus gamino "Gothaer Wagonfabrik" Eisenach'e.
Automobilius Eisenach'e pradejo gaminti dar XIX amziuje.Imone ikure
pikciausias Alfred Krupp'o konkurentas,ir antras Vokietijoje "patranku"karalius Heinrich Erchard,nusprendes,pries tai kaip tapti patranku"mesa" zmones pirmiausiai turi pasivazineti automobiliais ir
uz tai jam sumoketi pinigus.Isigijes prancuzu firmos "DEcauville"licenzija
pradejo gaminti automobilius "WARTBURG".Imonei siu automobiliu pardavimas dave dideli pelna.O jos akciju verte pakilo tris kartus.Bet po nedideles krizes 1900-1903m.m. Heinrich Erchard turejo savo akcijas parduoti ir pasitraukti.
Nauji seimininkai nutare,kad pirmiausiai reikia pakeisti firmos pavadinima.Pavadinimui jie pasirinko lotyniska zodi "DIXI"isvertus tai reikstu:"as pasakiau".Akcininkaineabejojo,kad automobiliai su "DIXI"pavadinimu taps paskutiniu zodziu Vokietijos automobiliu gamyboje ir pastatys riebu taska klausime,kieno Vokietijoje geriausia produkcija.Ir Vokietijos keliuose pasirode automobiliai,ant kuriu radoriaus groteliu puikavosi uzrasas "DIXI".Po karo vokietijoje pirkeju "liaudisko aautomobilio"kaip klases nebuvo.O kas gi ie automobiliu gamintoju nenorejo pakartoti Henrio Fordo sekmes?"DIXI WERKE"vadovybe 1927m isigijo anglu firmos "AUSTIN MOTOR COMPANY"licenzija'Austin Seven"modelio gamybai.
Pirma partija,kuria sudare 42 automobiliai buvo surinkta Londone,vairas buvo dar desineje puseje,bet ant kapoto jau puikavosi Kentauro figurele.Jau 1928m buvo pradeta Eisenach'e savo "DIXI DA1"
gamyba.Raides "DA"issifrojamos lengvai"Deutche Ausfuehrung"-"Vokiskas ispildymas arba vokiskas variantas".Vairas buvo perkeltas i kai-
re puse angliska magneto pakeite akumoliatoriniu uzdegimu,visas detales buvo pagamintos metriniu ismatavimu,vietoje coliniu,o ant ratu stebuliu
buvo isstampuotas uzrasas"DIXI".Per keleta menesiu sis modelis tapo labai populiariu tarp gydytoju.kurjieriu,inzinieriu, paprastu biurgeriu.Bet sita sekme neapsaugojo firmos nuo bankroto,ko ir lauke koncernas"Bayri-
sche Motoren Werke".
Pirmos dalies pabaiga

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 09 Pir, 11:34 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr.199. Atspeta: BMW Dixi DA4

Antra dalis:
1929m Liepos men.9d.naujame BMW prekybos centre,kuris buvo paciame Berlyno centre ,publikai buvo pristatytas mazos klases automobilis su indeksu 3/15.Tai nebuvo DIXI kopija,nes laikas nestovejo vietoje,ir todel automobilisa gavo visiskai nauja kebula:sukurtas ir pagamintas garsios kebulu atelje "AMBI-BUDD".Dvieju duru kebulas debiutanto pilnai pagamintas is lakstinio plieno,tai buvo absoliuti naujiena tokios klases automobiliui.Keturiu cilindru skysciu ausinamas variklis ,turejo 0,75ltr.darbini turi ir isvystydavo 15A.J.galia..Remas pagamintas is paprastu presuotu detaliu is lakstinio plieno,tarpusavyje jos sujungtos kniedijant.Priekinis ir galinis tiltai nedalomi.Reklaminiu lozungu,
BMW automobilines programos,tapo fraze:"Viduje daugiau,nei isoreje".
Is pirmo zvilgsnio paziurejus:tokios transporto priemonesgamyba vargu ar galejo buti sekmingu startu kompanijai,kuri jau tada turejo ambiciju:buti madu diktatoriumi Vokietijos automobiliu pramoneje.Vienok laikas parode,kad ziurint is komercijos tasko,tai buvo sveikas sprendimas.
Pragmatinis vokieciu pirkejas si automobili prieme su neregetu ikvepimu.
Dar gi!Juk,sunaudojant 6ltr.benzino 100km,judeti su"3 1/5"buvo pigiau nei
vaziuoti traukiniu.Kad padidinti automobiliu pardavima BMW komercinis skyrius naudojo labai drasius metodus,iskaitant taip vadinamas sutartis:
"nuomos ir isigijimo".Potencialiam pirkejui pradzioje buvo siuloma issinuo-
muoti kelioms dienoms.Ir aisku jei sis automobilis po keliu dienu patiks,sumoketi likusia suma ir gauti automobili asmeniniam naudojim.
Bazine versija sio automobilio kainavo 2200 Reichsmarkiu.Toks BMW pirkinys buvo naudingesnis,nei pirkinys analogiskos klases "Hanomag" ar visuones pripazinta bestseleri "OPEL Laubfrosch".1929m.spalio 25d.firma
"Adam Opel A.G.",neseniai isigyta isigyta Amerikos koncerno "General Motors",tapo viena is auku garsaus "juodojo penktadienio"kada subirejo bankai ir kada armija bedarbiu pasipilde milijonais nauju bedarbiu.
BMW AG"tuo metu sugebejo padidinti gamybos apimtis ,tuo paciu ir pelna,ir uzimti ketvirta vieta Vokietijoje tarp automobiliu gamintoju.
Antros dalies pabaiga

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 09 Pir, 12:10 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr.199. Atspeta: BMW Dixi DA4

Trecia dalis:
Si sekme aisku nebutu tokia jau svari jei ne sportiniai pasiekimai sio automobiliuko,kuri pagal iproti vis dar vadino "DIXI".Tik kai pirmieji automobiliukai paliko gamyklos varus,BMW vadovybe prieme sprendima:
Uzregistruoti iskart tris ekipazus prestizinese "Alpiu Lenktynese".Rizika buvo minimali-ko gali reikalauti is naujoko?Marsruto ilgis-2650km,ji driekesi kalnu keliais is Miuncheno per Fillach,Merrana,Lugana toliau iki ezero Kommo.Pasirodo,kad BMW komanda buvo vienintele kuri sugebejo
atvaziuoti iki finiso,neturedama nei vieno baudos tasko,pasiekdama vidutini greiti:42 km/h.Niekas nesitikejo tokio sensancingo rezultato is sio automobiliuko su varikliu,kurio darbinis turis 0,75Ltr.
Firmos reikalai klostesi taip gerai,kadf firmos vadovybe nutare 1930m.,atgaivinti uzmirsta "WARTBURG"marke, suteikiant ja naujai serijai"DA 3"is 150 automobiliu.Tai buvo dvivietis roadsteris su astriu galu,del sios formos,visi vadino "zuvies uodega".Variklis turejo didesni galinguma-18A.J.,todel su siuo automobiliu galima buvo pasiekti 100km/h
greiti.
1931 metai-tai laikas,kada pasirode naujas modelis "DA 4"ir buvo skirta buti paskutiniu "vokisku Austin'u".Kebulus kaip ir anksciau gamino "AMBI
-BUDD"bet vaziuokle turejo priekine nepriklausoma pakaba.Pirkejams buvo siuloma keleta kebulu variantu,bet labiausiai paplites buvo:uzdaras dvieju duru "limousine"kebulas uz 2500 Reichsmarkiu.Dvieju vietu kupe
galima buvo nusipirkti 2575 Reichsmarkiu,nors galima buvo nusipirkti uz 1900Reichsmarkiu sasi ir kebula uzsisakyti pagal savo fantazijas.
Trecios dalies pabaiga....

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 09 Pir, 13:00 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr.199. Atspeta: BMW Dixi DA4

Ketvirta dalis:
"Ihle"isvertus is vokieciu kalbos reiskia "isdarineta silke",bet broliai Ihle su zuvimi nieko bendro neturejo.Ju kebulu atlje"Ihle Gbrueder Karosseriebau"pradzioje 30u uziminejo tuo,kad gamino specialius roadster
kebulus naudojant nebrangiu firmu DIXI,DKW,FORD T sasi.Sportinius kebulus Bavarijos koncerno automobiliams pradejo gaminti 1932m.
Is pradziu buvo sunku isivaizduotiDIXI,kaip pagrinda greitam sportiniam roadsteriui.Nedididelis kebulas sumontuotas,ant lieknu ratu ir silpnas varikliukas...Bet Bruchsahl miestelyje galvojo kitaipAnt prailgintos sasi DIXI cia montuodavo aptaku dvivieti kebula is aliuminio.Butent ant "IHLE"rodsteriu pirma karta pasirode charakteringos BMW radiatoriaus"snerves",kurios pasekoje veliau taps firminiu bruozu visu BMW.Salonui padaryti buvo naudojama oda ir brangi mediena,o sonuose buvo montuojami semaforiniai posukiai. Didelio kebulo atsparumui automobilis turejo vieneres dureles is desines puses.Todel vairuotojui tekdavo sestis is keleivio puses.Bet didieji sportininkai,suprantama,taip nedarydavo,jie perlipdavo per borta. Vairuotojas ir keleivis sedejo zemai,zemai.Vairas su sliekiniumechanizmu stebindavo savo jautrumu,o priekiniai ratai pasisukdavo kartu su sparnais.Pavaru perjungimo svirtis-
neitiketinai ilga ir palisdavo po torpedo ant kurio sumontuoti:juostinis spidometras,tepalo spaudimo prietaisas,ampermetras ir net laikrodis.
Kadangi nebuvo atskiro bagazines dangcio,todel norint patalpinti i bagazine kelis lagaminus,reikejo atlenkti sedynes nugarele.Sulankstomo stogo neturejo buvo tik specialus tentas uzdengti salona nuo lietaus.O kad apsaugot nuo vejo virs stiklo islindusias galvas,reikedavo pirkti specialius lenktyninku salmus ir akinius.
Bet kuris biurgeris isigijes toki roadsteri,pasijausdavo truputi lenktyninku.
Nebutinai reikedavo pirkti sasi,firma perdarynedavo ir paprastus "DIXI".Uzsakovu trukumo firma nejaute,nes daugelis norejo perdaryti "dezute"i stilinga sportini roadsteri.
1932m.vasario men.baigesi agliskos licenzijos galiojimo laikas ir atejo laikas "BMW AM 1"-Automobile aus Muenchen"-tikro automobilio is Miuncheno.Tai buvo pilnai savas kurinys,kurio jau niekas nevadino "DIXI"

PABAIGA

Autorius:  WANDERER [ 2006 Spa 09 Pir, 13:07 ]
Pranešimo tema:  Koks tai automobilis Nr.199. Atspeta: BMW Dixi DA4

BMW Dixi DA4 Ihle Gebrueder Karosseriebau" Nuotraukos

Prikabinti failai:
1.jpg
1.jpg [ 14.14 KiB | Peržiūrėta 849 kartus(ų) ]
2.jpg
2.jpg [ 11.01 KiB | Peržiūrėta 849 kartus(ų) ]
3.jpg
3.jpg [ 11.49 KiB | Peržiūrėta 849 kartus(ų) ]

Puslapis 12 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/