Re: Jawa 354, 1961 metai (atkuriamieji darbai)
Parašytas: 04 Bir 2021, 18:58
Mano asmenine nuomone ir patirtimi tai labai bloga alyva Jawai... Aš per apie 8 metus važinėjimo vien Jawomis ir keletu skirtingų jų modeliais, tai galiu pasakyti. Vieną sezoną važinėjau su vienu varikliu jam pildamas na beveik beleką, tai pvz iš degalinių vadinamais "drūžbiniais" tepalais 2T skirtais ir pan, žodžiu pigiausiom 2t motoram skirtom alyvom. Pasibaigus sezonui išardžiau variklį ir jis buvo viduje sausas, ir suodžių buvo labai daug. Tą sezoną su šiuo motociklu prasukau apie 7000 km ir stūmoklinė grupė buvo smarkiai padilusi. Kitam sezonui šlifavau cilindrus naujiems remontiniams stūmokliams ir važinėjau su Motul 510 2T.(motul nereklamuoju, tik pateikiu pavyzdį kaip tinkamesnės alyvos alternatyvą būtent pagal Jawos parametrus.) Tą sezoną atvažiavau apie 12000-13000 km. Rudenį kai jau atvėso oras labai, nusprendžiau nusikelti galvas ir cilindrus pažiūrėti kaip kas. Tai variklis visas viduje pasidengęs alyva, ji jau palikusi balkšva tokia, bet variklis visas susitepęs, suodžių tikrai mažiau buvo negu su prieš tai naudotu tepalu pigiu. Tada supratau, kad į benziną pilama alyva tikrai turi didelę reikšmę variklio devėjimuisi. Išleisi gal būt daugiau ant geros alyvos per sezoną, bet gale sezono sutaupysi ant variklio dalių - ant variklio resurso pavadinkim. Sakau tai, ką realiai bandžiau pats ir pamačiau savo akimis.
Siūlau pabandyti išsivalyti suodžius, prieš surenkant nusifotografuoti stūmoklių viršus, nusirašyti ridą ir pabandyti išsirinkus kokią tinkamesnę alyvą Jawai piltis ir važinėtis. Ar Castrol ar Motul ar kitų firmų. Ir paskui sezono pabaigoj arba pravažiavus tokį pat kilometražą nusiimti galvas ir palyginti rezultatą. Būtų toks eksperimentas.
O kartingų alyva tikrai netinka ir ji praktiškai yra kaip ir "drūžbinė", savybės visai kitos, o kad rašo dvitakčiams - tai yra labai labai abstraktus dalykas ir tikrai ne visiems dvitakčiams motorams tinkamas.
Siūlau pabandyti išsivalyti suodžius, prieš surenkant nusifotografuoti stūmoklių viršus, nusirašyti ridą ir pabandyti išsirinkus kokią tinkamesnę alyvą Jawai piltis ir važinėtis. Ar Castrol ar Motul ar kitų firmų. Ir paskui sezono pabaigoj arba pravažiavus tokį pat kilometražą nusiimti galvas ir palyginti rezultatą. Būtų toks eksperimentas.
O kartingų alyva tikrai netinka ir ji praktiškai yra kaip ir "drūžbinė", savybės visai kitos, o kad rašo dvitakčiams - tai yra labai labai abstraktus dalykas ir tikrai ne visiems dvitakčiams motorams tinkamas.