Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

"Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=3&t=74540
Puslapis 23

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 11 Sek, 23:02 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

:labas: Gerbiamieji,

[b]Baltijos kelio atributiką Jums jau išsiuntėme registruotu paštu rugpjūčio 7 d.

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 14 Tre, 14:38 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

"Baltijos kelias 30" žygio dalyvių dėmesiui!

Rugpjūčio 18 d. Vilniuje vyks “Velomaratonas” – dviračių renginys ir todėl eismas miesto centre bei tiesioginis privažiavimas prie Katedros aikštės bus uždarytas. “Baltijos kelio 30” renginio dalyviams ir svečiams privažiavimas prie Katedros aikštės bus atidarytas tik nuo 7 val. iki 10 val. ir tik nurodytu maršrutu:

apylanka iš Kauno pusės: https://goo.gl/maps/fWkeZcfVC1SSHM4b8 - Savanorių pr. – Tūkstantmečio g. (toliau – Žirnių g.) – Liepkalnio g. – Dunojaus g. (toliau – Sukilėlių g. ir Drujos g.) – Subačiaus g. (toliau – Maironio g. ir Radvilaitės g.) – Šventaragio gatvė

Prikabintas failas:
1. Nuo Kauno pusės.JPG
1. Nuo Kauno pusės.JPG [ 58.75 KiB | Peržiūrėta 5245 kartus(ų) ]


apylanka iš Ukmergės pusės: https://goo.gl/maps/NN5XUcMSwoiuCxjF9 - Ukmergės g. – Konstitucijos pr. (toliau – Šeimyniškių g.) – Olandų g. – Drujos g. – Subačiaus g. (toliau – Maironio g. ir Radvilaitės g.) – Šventaragio gatvė.

Prikabintas failas:
2. Nuo Ukmergės pusės.JPG
2. Nuo Ukmergės pusės.JPG [ 61.37 KiB | Peržiūrėta 5245 kartus(ų) ]

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 16 Pen, 8:18 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

Baltijos kelio knyga su nurodytu maršrutu: https://www.facebook.com/pg/klasika/pho ... tn__=-UC-R

Knygą ir renginio katalogą gausite Vilniuje, arba Panevėžyje

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 16 Pen, 9:08 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

Baltijos kelias 30 - informacija:
http://www.klasika.us/2019/08/16/senovi ... os-kelyje/

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 19 Pir, 6:14 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

:labas:
Visų kraštų žiniasklaida apie mūsų renginį:
https://www.trtworld.com/europe/vintage ... um=amp_rss
https://www.sharjah24.ae/en/variety/fro ... nniversary
https://www.15min.lt/gazas/naujiena/gat ... 21-1189460
http://news.kuwaittimes.net/pdf/2019/aug/19/p21.pdf
https://zw.lt/wilno-wilenszczyzna/marsz ... -baltycki/
https://jp.lt/senoviniu-automobiliu-zyg ... anevezyje/
https://www.euronews.com/2019/08/18/bal ... RTTJJgeeZA
https://www.lrytas.lt/auto/technika/201 ... -11503540/
https://www.thejakartapost.com/life/201 ... OoEjyszBYo
https://news.yahoo.com/vintage-car-rall ... w2h-IWbY87
https://sg.news.yahoo.com/vintage-car-r ... 19132.html
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/1 ... 5qcv3-hVoQ
https://www.baltictimes.com/vintage_car ... egUXEHGpzo
https://sekunde.lt/leidinys/sekunde/bal ... pbiWS73rvs
https://www.delfi.lv/auto/zinas/foto-un ... lgKxyz9kws
https://www.thejakartapost.com/life/201 ... OoEjyszBYo
https://www.euronews.com/2019/08/18/bal ... fyeFQkou3o
https://www.trtworld.com/europe/vintage ... _G9LwhkHI8
https://jp.lt/senoviniu-automobiliu-zyg ... AVUtv5Upis
https://infa.lt/35775/automobiliu-zygis-baltijos-keliu/
https://indonesianews.worldtimes.news/v ... niversary/
https://theworldnews.net/lt-news/vilniu ... i-pamineti
https://www.elta.lt/lt/pranesimai-spaud ... nas-188495
https://today.line.me/id/pc/article/Vin ... ary-Zmo2o7
https://www.urdupoint.com/en/miscellane ... 92618.html
https://www.newsofbahrain.com/world/56322.html
https://fp.brecorder.com/2019/08/20190819507091/
https://www.likonic.pl/english/baltic-c ... om-parade/
http://www.baltic-course.com/eng/baltic ... &ins_print
http://l24.lt/en/society/item/316121-vi ... nniversary
https://www.expatica.com/ru/vintage-car ... niversary/
https://tehnikamaailm.ee/artikkel/balti ... -viljandis

Autorius:  kęstutis [ 2019 Rgp 26 Pir, 22:40 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

Įdomu būtų sužinoti kaip pasisekė renginys.
Kiek kelionės metu sugedo transporto priemonių, kurios turėjo nutraukti žygį? Kiek pasekė finišą? Koks buvo kolonos vidutinis judėjimo greitis, ar tai nebuvo problema važiuojant bendra kolona prieškariniam transportui?

Autorius:  egidas [ 2019 Rgp 28 Tre, 22:50 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

kęstutis rašė:
Įdomu būtų sužinoti kaip pasisekė renginys.
Kiek kelionės metu sugedo transporto priemonių, kurios turėjo nutraukti žygį? Kiek pasekė finišą? Koks buvo kolonos vidutinis judėjimo greitis, ar tai nebuvo problema važiuojant bendra kolona prieškariniam transportui?


“Baltijos kelias 30” – pirmoji žygio diena

Vilnius, Katedros aikštė
Rugpjūčio 18 d, (sekmadienį) į “Baltijos kelias 30” – senovinės technikos žygio Vilnius-Ryga-Talinas startą Katedros aikštėje, susirinko 150 istorinių transporto priemonių. Į Katedros aikštę ketino atvažiuoti 155 senoviniai automobiliai ir motociklai. Neatvyko 5 transporto priemonės: dvi dėl gedimų ir trys dėl nežinomų priežasčių. Seniausias automobilis, dalyvavęs parodoje Vilniuje – Ford T Touring, pagamintas 1921 m., o seniausias motociklas – 1928 m. pagamintas Indian Scout 101. Atvažiavo ir sunkioji technika – 1972 m. pagamintas autobusas Ikarus 55 LUX.

Sugiedojus trijų Baltijos šalių himnus, renginio iškilmingąją dalį pradėjo Senovinių automobilių klubo “Klasika” prezidentas Egidijus Einoris, pristatęs “Baltijos kelias 30” žygio esmę, tikslus ir dalyvius. Katedros aikštėje sveikinamąjį žodį tarė LR Seimo pirmininkas Viktoras Pranskietis, Estijos ambasadorė Lietuvoje Jana Vanaveski, Latvijos Liaudies Fronto pirmininkas Romualdas Ražukas. Garbingi svečiai, trijų šalių atrinktų automobilių vairuotojams įteikė valstybines vėliavas, kurios buvo vežamos visą istorinį Baltijos kelią nuo Vilniaus iki Talino.

Lietuvos Respublikos vėliavą įteikė LR seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis, Estijos – Estijos ambasadorė Jana Vanaveski, Latvijos – Liaudies Fronto pirmininkas Romualdas Ražukas.
Po to kalbėjo LR Seimo narys Laurynas Kasčiūnas ir Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės klubo pirmininkas Romas Pakalnis. Susirinkusiuosius sveikino Latvijos senovinių automobilių klubo pirmininkas Agris Šmits ir Estijos senovinės technikos klubų atstovas Veiko Praks. Klubas „Klasika“ visus pasisakiusiuosius apdovanojo Baltijos kelio atminimo medaliais. Po iškilmingos renginio dalies koncertavo modernaus folkloro grupė „Navija“ iš Biržų, buvo demonstruojamos istorinės Baltijos kelio nuotraukos.
Lygiai vidurdienį, senovinės technikos kolona organizuotai paliko Katedros aikštę ir pradėjo istorinį Baltijos kelio žygį Vilnius-Ryga-Talinas

Įdomūs faktai iš senovinės technikos parodos Vilniuje:
Parodoje Katedros aikštėje dalyvavo ir Istorinį Baltijos kelio 30-mečio žygį pradėjo 150 istorinės transporto priemonės
Apie Baltijos kelio senovinių automobilių žygio pradžią Vilniuje reportažus parengė ir visuomenę informavo visos pagrindinės Lietuvos televizijos ir Europos naujienų agentūros.
Šalių dalyvių vėliavas nuo Vilniaus iki Talino vežė:
Lietuvos – Arūnas Adomaitis su 1939 m. BMW 327 Sport Cabrio;
Latvijos – Agris Šmits su 1951 m. Citroen 11 B ir Andrejs Rode bei Janis Oskerko su 1937 m. Horch 853;
Estijos – Tarmo Uffert su 1938 m. Packard 1608.
Klubo „Klasika“ vėliavą vežė Stanislovas Bartkevičius su 1935 m. gamybos Mercedes Benz 290 Cabrio D.
Visiems dalyviams buvo išduotos kelio knygos, kuriose preciziškai buvo sužymėtas Vilnius-Ryga-Talinas žygio maršrutas ir laikas.
Dalyviams buvo išduoti renginio katalogai su visų dalyvių transporto priemonių nuotraukomis ir jų savininkų informacija. Tai labai palengvino ne tik organizatorių darbą, bet ir pačių dalyvių bendravimą.
Visi 150 istorinės technikos vienetai puikiai ir erdviai sutilpo Katedros aikštėje.
Labai gerai buvo organizuotas technikos įvažiavimas, parkavimas ir išvažiavimas iš Katedros aikštės. 150 senovinių automobilių ir motociklų iš Katedros aikštės išvažiavo per 8 minutes!
Pirmą kartą istorinės technikos parodoje, norint išvengti tepalo ir aušinimo skysčio teršalų, buvo panaudoti kartono lapai. Puikiai pasiteisinęs sumanymas! Kaip nebūtų keista, daugiausia teršalų paliko ne prieškariniai, bet sovietiniai automobiliai.
Išvykus paskutinei transporto priemonei, “Klasikos” tvarkdarių komanda operatyviai išvalė Katedros aikštės grindinį. Priekaištų iš Vilniaus m. savivaldybės ir gamtos apsaugos pareigūnų – nesulaukta.
Išvykstant iš Vilniaus, nesugedo nei vienas automobilis ar motociklas. Bent jau negauta nė vieno skambučio į techninės pagalbos telefonų numerius.
Pakeliui į Panevėžį, dėl variklių perkaitimų ar smulkių gedimų autostradoje sustojo keletas automobilių, bet visi jie vėliau sėkmingai pasiekė Panevėžio Cido areną.
Kolonos greitis autostradoje Vilnius-Panevėžys buvo 55 km/val. Visi suspėjo, tik šiek tiek atsiliko motociklistai. Prie įvažiavimo į Panevėžį pagrindinė kolona trumpam stabtelėjo ir palaukė visų atsilikusiųjų.

Autorius:  egidas [ 2019 Rgs 12 Ket, 2:14 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

Panevėžys, Cido arenos aikštė
Iš Vilniaus išvažiavusi senovinių automobilių ir motociklų kolona, be didelių gedimų ir trukdžių pasiekė Panevėžį. Priemiestyje, prie Šilagalio gyvenvietės, senovinę techniką pasitikę policijos pareigūnai, organizuotai ir darniai visus palydėjo iki Cido arenos. Tautinėmis juostomis ir valstybinėmis vėliavomis istorinės technikos entuziastus pasitikę panevėžiečiai, pakvietė Baltijos kelio minėjimui ir koncertui. Dalyvius ir visus susirinkusiuosius sveikino Panevėžio meras Rytis Mykolas Račkauskas, senovinių automobilių klubo „Klasika“ narys Alfredas Zigmantas, Latvijos senovinių automobilių klubo pirmininkas Agris Šmits ir Estijos senovinės technikos klubų atstovas Veiko Praks.

Po iškilmingos dalies, į renginį gausiai susirinkę panevėžiečiai galėjo apžiūrėti senovinės technikos parodą, pasiklausyti folkloro ansamblio „Pulkelis“, kapelos „Nevėžis“, liaudiškų šokių kolektyvo „Grandinėlė“ pasirodymų. Paskanavę kareiviškos košės ir šiek tiek pailsėję „Baltijos kelias 30“ žygio dalyviai atsisveikino su Panevėžiu ir pasuko link Pasvalio…

Įdomūs faktai iš senovinės technikos sustojimo Panevėžyje:
Panevėžyje istorinės technikos koloną papildė dar 15 prisijungusių automobilių ir motociklų.
Puikus Panevėžio policijos pareigūnų darbas! Istorinio žygio dalyvius pasitikę Panevėžio priemiestyje, organizuotai palydėjo iki Cido arenos, o po to, nuo arenos – iki Panevėžio aplinkkelio.
Panevėžio renginį (iškilmingąją dalį, dalyvių maitinimą, koncertą) organizavo ir finansavo klubo „Klasika“ nariai Alfredas ir Andrius Zigmantai.
Dalyviams ir šventės lankytojams košę dalino Karaliaus Mindaugo husarų bataliono kariai.
„Baltijos kelias 30“ žygio dalyvių nuomone, sustojimas Panevėžyje – pats įspūdingiausias, nuoširdžiausias ir tautiškiausias senovinės technikos sutikimas bei priėmimas visame trijų dienų žygyje.

Pasvalys, Sporto mokyklos aikštė
Įveikusi 45 kilometrus, skiriančius Panevėžį nuo Pasvalio, senovinė technika išsirikiavo aikštėje prie Pasvalio sporto mokyklos. Baltijos kelio žygio dalyvius ir miesto gyventojus pasveikino ir Baltijos kelią prisiminė Pasvalio rajono meras Gintautas Gegužinskas bei senovinių automobilių klubo „Klasika“ prezidentas Egidijus Einoris. Už šiltą ir nuoširdų priėmimą pasvaliečiams padėkojo ir tuo pačiu pakvietė pasigrožėti senoviniais motociklais bei automobiliais klubo „Klasika“ narys Alfredas Zigmantas. Parodos metu skambėjo dainos, kurias atliko grupės „Laiptai“ dainininkas Henrikas Balčiūnas.
Po trumpo Baltijos kelio minėjimo ir koncerto, senovinės techniko žygio dalyviai atsisveikinę su pasvaliečiais, patraukė į Rygą…

Įdomūs faktai iš senovinės technikos sustojimo Pasvalyje:
Senovinių transporto priemonių sustojimas Pasvalyje buvo pats trumpiausias iš visų sustojimų įvykusių Lietuvoje. Jeigu Vilniuje ir Panevėžyje Baltijos kelio 30-mečio renginiai truko po dvi valandas, tai Pasvalyje – tik vieną.
Esame dėkingi senovinės technikos klubo „Retrobroliai“ nariams už pagalbą parkuojant ir rikiuojant senovinę techniką Pasvalyje!
Dėkojame Pasvalio policijos pareigūnams už sutikimą ir palydą!
Nuo Vilniaus iki Pasvalio važiavę bendra kolona, senovinės technikos vairuotojai Rygą pasiekė atskiromis grupelėmis.
Maloniai nustebino Lietuvos gyvenviečių žmonės, kurie nuo Pasvalio iki Latvijos pasienio, žygio dalyvius pakelėse pasitiko su dainomis, muzika ir tautinėmis vėliavomis.

Ryga, Rygos Motormuziejus
Pirmosios dienos „Baltijos kelias 30“ žygis baigėsi jau sutemus, apie 21 valandą, žygio dalyviams atvykus į Rygos Motormuziejų. Muziejaus teritorijoje ir Bikernieki trasos prieigose visiems norintiems buvo pasiūlytos nemokamos vietos palapinėms ir automobilių parkavimui nakčiai. Vieni – pasinaudojo šia galimybe, kiti – išvažinėjo po užsisakytus viešbučius ir motelius. Taigi, baigėsi pirmoji senovinės technikos žygio „Baltijos kelias“ diena…

Autorius:  egidas [ 2019 Spa 16 Tre, 5:15 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

Prikabintas failas:
Baltic Way 30 badge for grill.jpg
Baltic Way 30 badge for grill.jpg [ 239.53 KiB | Peržiūrėta 4841 kartus(ų) ]


„Baltijos kelio 30“ dalyvių dėmesiui! Mūsų kolegos iš Estijos pagamino bronzinius atminimo ženklus, kurie tvirtinasi prie automobilio radiatoriaus grotelių.

Prikabintas failas:
Ženklas.jpg
Ženklas.jpg [ 160.48 KiB | Peržiūrėta 4841 kartus(ų) ]


Ženklo diametras – 94 mm, kaina – 15 eurų + siuntimas. Norėdami užsisakyti, prašome rašyti asmeninę žinutę, arba kreiptis el. paštu: [email protected]

Autorius:  Tangis [ 2019 Lap 16 Šeš, 6:13 ]
Pranešimo tema:  Re: "Baltijos kelias 30" - senovinės technikos žygis

“Baltijos kelias 30” – antroji žygio diena

Išaušus nuostabiam antrosios dienos rytui, žygio dalyviai susirinko šalia Rygos Motormuziejaus esančioje istorinėje Bikernieki lenktynių trasoje. Rikiuojantis paradui, prie jau važiavusių automobilių prisidėjo dar keliolika transporto priemonių. Savo kelionę žygyje pradėjo 1937 m. Horch 853, tapęs Latvijos vėliavnešiu, prie jo prisijungė gražuolis 1940 m. Mercedes-Benz 320A ir unikalus Ford Vairogs, pagamintas 1938 m. Dalyvių būrį papildė ne tik šie, bet ir dar keliolika sovietinių bei vakarietiškų automobilių ir motociklų.

Lygiai pagal tvarkaraštį, policijos lydima žygio dalyvių kolona pajudėjo link Rygos centro. Sklandus policijos darbas ir vietinių eismo dalyvių pagarba senovinei technikai, tiesiog stebino ir užtrukus vos keliolikai minučių, visi Baltijos kelio istorinės technikos eksponatai buvo išrikiuoti parodai prie Latvijos Laisvės simbolio. Nors pirmadienis – darbo diena, išskirtinis renginys pritraukė gausų būrį žiūrovų. Parodos lankytojai grožėjosi ne tik istorine technika, bet ir puikia nuotraukų ekspozicija, skirta istoriniam „Baltijos keliui“ atminti.

Įdomu tai, kad Latvijos senovinės technikos entuziastams paroda prie Laisvės paminklo buvo svarbi ir reikšminga ne vien tik kaip „Baltijos kelio“ istorijos dalis. Nors Latvijos senovinių automobilių klubas gyvuoja jau nuo 1972-ų metų, bet šioje vietoje iki šiol nė sykio nebuvo surengęs senovinių automobilių pasirodymo. Taigi, galima sakyti, kad tai dar vienas istorinis ir įsimintinas įvykis Latvijos senovinės technikos gerbėjų veikloje.

Pasibaigus parodai miesto centre, senoviniai automobiliai ir kita klasikinė technika atsisveikino su Latvijos sostine ir vėl pajudėjo istoriniu Baltijos keliu.

Sekantis sustojimas – Cesis. Turbūt mažai kas iš žygio dalyvių žinojo, ar net neįtarė, kad šis miestas prieš 30 metų suvaidino neeilinį vaidmenį Baltijos kelio istorijoje. 1989 m. rugpjūčio 12 d. Cėsi mieste įvyko Baltijos Tarybos posėdis, kuriame, Lietuvos Sąjūdžio, Estijos ir Latvijos Liaudies frontų vadovai pasirašė protokolą dėl trijų Baltijos kraštų gyventojų masinės politinės akcijos Molotovo–Ribbentropo paktui pasmerkti organizavimo. Renginys buvo pavadintas „Baltijos keliu“.

Atvykus į Cėsį ir miesto aikštėje pastačius senovinę techniką parodai, žygio dalyviai turėjo galimybę šiek tiek pailsėti ir pasistiprinti. Kol miestiečiai ir miesto svečiai apžiūrinėjo istorinius automobilius, latvių kariškiai pavaišino pietumis.
Po sotaus valgio ir trumpo poilsio, laikantis kelio knygose nurodyto tvarkaraščio ir maršruto, senovinės technikos entuziastai ir vėl leidosi į kelią.

Į antros žygio dienos pavakarę šventinė išskirtinių transporto priemonių koloną atvyko į Latvijos – Estijos pasienio ruožą. Išvažiuojant iš Cėsi, įvyko šioks toks nesusipratimas. Pasiklydus žygio vėliavnešiams, senovinės technikos kolona kiek pakriko, bet netoli Estijos pasienio gyvenvietės Lili ir vėl susijungė.
Keliaujant toliau, tvarkingai išsirikiavę senoviniai automobiliai ir motociklai bandė kirsti Latvijos –Estijos sieną, bet netikėtai susidūrė su nenumatytais sunkumais. Pasienyje susirinkę šimtai žmonių, rankose laikydami 30-ies metų senus Baltijos kelio plakatus ir vėl reikalavo laisvės Baltijos valstybėms! Iš kažkur atsiradę uniformuoti pasieniečiai, prašydami vizų ir muito mokesčio, užtvėrė įvažiavimą į Estijos respubliką!

Žinoma, tai tik teatralizuotas pokštas ir seniai praėjusių laikų priminimas. Užpildžius improvizuotą deklaraciją ir pasirašius joje, kiekvienas dalyvis be vargo kirto sieną ir tęsė „Baltijos kelio“ žygį. Čia pat, muitinės zonoje, pasikeitė parado vedlys ir Latvija užleido pirmenybę Estijos vėliavai. Ją, jau nuo pat Vilniaus, garbingai vežė Tarmo Uffert su 1938 m. pagamintu Packard Twelve. Toliau kelionė tęsėsi vaizdingomis pietų Estijos vietovėmis. Pravažiuojant šalutinius kelius, iš pažiūros negyvenamose vietovėse, tai vienur, tai kitur, žygio dalyvius sutiko ir sveikino mėlynų-baltų-juodų vėliavų miškas. Tarpe jų buvo matyti ir Lietuvos bei Latvijos spalvos.

Vėlų vakarą senovinės technikos kolona pasiekė Viljandi. Šventiškai pasipuošęs miestas svetingai sutiko žygio dalyvius. Turgaus aikštėje pastatytoje scenoje koncertavo populiarios muzikos grupė „Untsakad“ ir daugybė žmonių apžiūrėjo istorinių transporto priemonių parodą. Taip ir baigėsi antroji žygio diena.

http://www.klasika.us/2019/08/19/antroji-diena/

Puslapis 23 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/