Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū
Ačiū
Vykdomas projektas Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Moderatoriai: TVR, rcepa, Moderatoriai
Forumo taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
Plačiau: Visos taisyklės
III dalis. Projektai
1) Projektų skyrelis skirtas informuoti apie konkrečius vykdomus ar pabaigtus restauracijos ar artimus restauracijai projektus, kuriuose matosi restauracijos ar tvarkymo eiga.
2) Vienam projektui skirta viena tema. Temoje būtina pateikti nuotraukas, kuriose pateikiamas kompleksinis visos transporto priemonės tvarkymas.
3) Temos pavadinime turi matytis transporto priemonės pavadinimas ir pagaminimo metai.
4) Tema laikoma netinkama šiam skyreliui, jei iš vykdomo projekto matosi, kad technikai bus atliekami esminiai perdarymai, ar tai jau buvo padaryta. Esminiais perdarymais laikomi kėbulo, važiuoklės perdarymai, variklio pakeitimas, bei kiti pakeitimai, iš kurių akivaizdžiai matosi, kad transporto priemonė perdaryta.
Plačiau: Visos taisyklės
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Puikus projektas.
Stebulės turėtų tikt nuo Jawa 555 mopedų.
Stebulės turėtų tikt nuo Jawa 555 mopedų.
-
- Forumietis
- Pranešimai: 597
- Užsiregistravo: 17 Lie 2007, 00:23
- Miestas: Panevėžys
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Sutikite, tai labai subjektyvu. Komar ratlankis kainavo 14 Eur. Palaikius ir vieną, ir kitą rankose akivaizdu, kad Komar ratui reikėjo daugiau sąnaudų. Ten ir skylės stipinams kitaip išlankstytos, ir pats ratas žymiai tvirtesnis.
Stadion ratas, kurį atsisiunčiau, truputėlį skiriasi nuo originalo (profiliavimo plotis), ir tai viso labo viena detalė iš šimtų. Projekto vertė jau dabar viršijo bet kurio projekto samatą. Pvz., ruošiuosi suklastoti senovinius troselių šarvus. Jie apipinti audeklu. Perkant tokio troselio šarvą iš vokiečių, arba užsakant pas rusų meistrą, 6 troselių kaina maždaug 100 Eur. Todėl nupirkau paprastus troselius, kuriuos bandysiu apvilkti iš Aliexpress atsisiųstu apvalkalu.
Stadion ratas, kurį atsisiunčiau, truputėlį skiriasi nuo originalo (profiliavimo plotis), ir tai viso labo viena detalė iš šimtų. Projekto vertė jau dabar viršijo bet kurio projekto samatą. Pvz., ruošiuosi suklastoti senovinius troselių šarvus. Jie apipinti audeklu. Perkant tokio troselio šarvą iš vokiečių, arba užsakant pas rusų meistrą, 6 troselių kaina maždaug 100 Eur. Todėl nupirkau paprastus troselius, kuriuos bandysiu apvilkti iš Aliexpress atsisiųstu apvalkalu.
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Priekinio žibinto lankelis tik iš pažiūros toks pat, kaip visų dvibėgių mopedų. Ot ir ne. Naujesni platesni, be to (nesimato), jų tvirtinimas iš priekio prisukamu varžtu, o mano Riga - liežuvėliu iš apačios.
Taip atrodytų išvalyta gazo rankena. Ji ne visai komplektinė, trūksta lankelio iš viršaus. Pasigaminsiu iš skardos, tikiuosi bus labai panašu.
Na, ir brangiausia dalis. Variklio gaubtai. Auksas ir brangakmeniai čia - šiukšlės, kurių bet kada gali rasti lombarde ar parduotuvėje. Originalių variklio gaubtų niekas neparduoda. Iškilės turguje žmonės matė, ir kaip anekdotą pasakojo, kad lietuvis pardavė gaubtus už 80 Еur, o nupirkęs latvis už kelių eilių juos pardavė estui už 150 Eur.
Turiu tik pavyzdį, bandysiu gamintis pats. Nors yra galimybė įsigyti už 40 Eur stiklo audinio ir epoksidinės dervos gaminį - gaubtus.
Taip atrodytų išvalyta gazo rankena. Ji ne visai komplektinė, trūksta lankelio iš viršaus. Pasigaminsiu iš skardos, tikiuosi bus labai panašu.
Na, ir brangiausia dalis. Variklio gaubtai. Auksas ir brangakmeniai čia - šiukšlės, kurių bet kada gali rasti lombarde ar parduotuvėje. Originalių variklio gaubtų niekas neparduoda. Iškilės turguje žmonės matė, ir kaip anekdotą pasakojo, kad lietuvis pardavė gaubtus už 80 Еur, o nupirkęs latvis už kelių eilių juos pardavė estui už 150 Eur.
Turiu tik pavyzdį, bandysiu gamintis pats. Nors yra galimybė įsigyti už 40 Eur stiklo audinio ir epoksidinės dervos gaminį - gaubtus.
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Bandom žaisti skardininkus. Norsskardininkų duona čia nei nekvepia. Buvau aš pas juos. Jiems duok tiesias linijas ir aštriai statmenus kampus. Net nėra apie ką šnekėti. Žinodamas, kad man tai naujas dalykas, pradžiai prisižiūrėjau rusiško video apie metalo tempimą, ir paklausęs patarimo, išsikirpau aliuminio skardos. Nuo pirmo plaktuko dūžio žinojau, kad tai tik pratybos. Baisu pažiūrėti, kas gavosi
https://youtu.be/PDegeRSNMHw
https://youtu.be/PDegeRSNMHw
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Dvi dienas taukšėjau, prilamdžiau keturis lapus, ir vijau viltį, kad "dabar tai jau gausis".
Trečią dieną atsipjoviau milimetrinės skardos, ir parodžiau tai, ko išmokau. Tegu jį perkūnas tokį darbą. Keturios valandos taukšėjimo, ir pusėtinas rezultatas. Dviem gaubtams - viena darbo diena kaip nieko. Norint greičiau, reikia įrankių. Minkšto pado, kelių rūšių plaktukų, angliškojo rato, na ir, aišku, įgūdžių visą prūdą.
https://youtu.be/0nx-ZW7Hlro
Trečią dieną atsipjoviau milimetrinės skardos, ir parodžiau tai, ko išmokau. Tegu jį perkūnas tokį darbą. Keturios valandos taukšėjimo, ir pusėtinas rezultatas. Dviem gaubtams - viena darbo diena kaip nieko. Norint greičiau, reikia įrankių. Minkšto pado, kelių rūšių plaktukų, angliškojo rato, na ir, aišku, įgūdžių visą prūdą.
https://youtu.be/0nx-ZW7Hlro
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Plaunu spidometro reduktorių. Įdomi ir nepatikima konstrukcija. Pagaminta gana preciziškai, bet ten būtina užtikrinti švarą ir nuolatinį tepimą. Net yra tepimo taškas, nors vėlesniuose šio modelio laidose jo jau nebuvo. Pataupė.
Ir trosų įtempėjai. Gerai būtų, jei jie būtų kaip vėlesniuose modeliuose, per vidurį troso. Patys pirmieji ėjo va tokie, su metaliniu lankeliu, įsukamu į rankenos kelmą. Naujadarų yra kiek nori, bet profilis kitoks. O kaip dar lankelį pasidaryti? Jo diametras truputį daugiau nei šeši milimetrai. Varinis zamzdelis nesisriegia, veliasi. Tekintojas pasakė, kad ištekinus vamzdelį jo gražiai nesulenks, gniuždysis. Laužau galvą, iš ko pagaminti.
O kur dar veržlės.... Jūs kur nors matėte pirkti veržlių M11?
Ir trosų įtempėjai. Gerai būtų, jei jie būtų kaip vėlesniuose modeliuose, per vidurį troso. Patys pirmieji ėjo va tokie, su metaliniu lankeliu, įsukamu į rankenos kelmą. Naujadarų yra kiek nori, bet profilis kitoks. O kaip dar lankelį pasidaryti? Jo diametras truputį daugiau nei šeši milimetrai. Varinis zamzdelis nesisriegia, veliasi. Tekintojas pasakė, kad ištekinus vamzdelį jo gražiai nesulenks, gniuždysis. Laužau galvą, iš ko pagaminti.
O kur dar veržlės.... Jūs kur nors matėte pirkti veržlių M11?
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Imamės variklių. Vos nuėmus magnetą matyti skendimo žymės, viskas apimta rūdžių. Dabar aišku, kodėl Rička taip rpestingai man davė antrą degimą (matosi fone).
O kad karterio tepalo išleidimo skylė būtų užkimšta medžiu - matau pirmą kartą.
Vis dar gyvas guolis nuo čekoslovakijos laikų. Dar būtų neblogas, bet laikausi principo, kad guolius visus reikia keisti naujais. Jei po degimu prirūdijo, reikia suprasti, kad atviri guoliai nuodrėgmės irgi kentėjo.
Nuo čia prasidėjo vokiška pornografija ir rusiški keiksmažodžiai. Sankabos stalelio kojelės kliba, o dantratis - išlūžęs.
O kad karterio tepalo išleidimo skylė būtų užkimšta medžiu - matau pirmą kartą.
Vis dar gyvas guolis nuo čekoslovakijos laikų. Dar būtų neblogas, bet laikausi principo, kad guolius visus reikia keisti naujais. Jei po degimu prirūdijo, reikia suprasti, kad atviri guoliai nuodrėgmės irgi kentėjo.
Nuo čia prasidėjo vokiška pornografija ir rusiški keiksmažodžiai. Sankabos stalelio kojelės kliba, o dantratis - išlūžęs.
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Mopedo sankaba- pati nepatikimiausia, su kokia teko susidurti.
Forume rašome lietuviškai. !!!
Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
Antrasis variklis važiavęs. Daug. Pagal žvaigždutę - tarnavo ištikimai, ir važiavo toli.
O pradėjus ardyti paaiškėjo, kad jis visai ir ne Jawa. Pasirodo, dažnas reiškinys. Į šitus variklius puikiausiai lenda Š-50, 51, 52, 57 ir net 58 viduriai, alkūninis velenas, visas degimas, sankaba.... vienu žodžiu, viduriai visi svetimi. Ir niekas be ardymo nepasakys, kad transplantacija buvo. Bet man taip netinka. Man reikia gryno kraujo. Tikros Jawos, kaip ir turjo būti. Todėl sprendimas techniniu požiūriu nevykęs, bet originalumo prasme - garbės išsaugojimas, ir puoselėjimas senųjų tradicijų.
Alkūninis pasumtas nuo sankabos, dažnas reiškinys, nes išminant sankabą alkūninis stumiamas į šoną. Gilzė remiasi į karterį. Dėl to stūmoklis turėjo sunkiau vaikščioti ir labiau trintis vienu šonu.
Ilgasriegis taip iškastruotas, kad įvorės reikės ne ant 8, o ant visu 10.
O pradėjus ardyti paaiškėjo, kad jis visai ir ne Jawa. Pasirodo, dažnas reiškinys. Į šitus variklius puikiausiai lenda Š-50, 51, 52, 57 ir net 58 viduriai, alkūninis velenas, visas degimas, sankaba.... vienu žodžiu, viduriai visi svetimi. Ir niekas be ardymo nepasakys, kad transplantacija buvo. Bet man taip netinka. Man reikia gryno kraujo. Tikros Jawos, kaip ir turjo būti. Todėl sprendimas techniniu požiūriu nevykęs, bet originalumo prasme - garbės išsaugojimas, ir puoselėjimas senųjų tradicijų.
Alkūninis pasumtas nuo sankabos, dažnas reiškinys, nes išminant sankabą alkūninis stumiamas į šoną. Gilzė remiasi į karterį. Dėl to stūmoklis turėjo sunkiau vaikščioti ir labiau trintis vienu šonu.
Ilgasriegis taip iškastruotas, kad įvorės reikės ne ant 8, o ant visu 10.