Iš senų laikų, kur dar registracijos numeriai su Lietuvos vėliava, esu matęs tokių baisių perdarymų įteisintų, kad nenustebintų niekas. Bet dabar šiais laikais jau tikrai gan griežti reikalavimai...
Pvz, esu matęs (draugas buvo nupirkęs) apie 2002trais metais Lietuvoje įregistruotą įteisintą Citroen C15. Pagamintas buvo 95tais metais.
Galinės sėdynės rėmas suvirintas pačių, sėdimos dalys (pagal logotipus ant apmušalų etikečių) nuo kažkokios Audi galinių sėdynių. Diržai įdėti nuo bala žino ko, bet radau GOST numerius ir Sdelano v SSSR. Diržams yra tvirtinimo taškai, nes buvusi ir keleivinė versija, bet diržai prisukti ne prie jų, o prie sėdynės rėmo. Sėdynė būdoje prisukta taip, kad būtų kuo arčiau pertvaros, taigi, atvirkščiai, t.y. galiniai keleiviai žiūri į būdos duris. Rėmas prisuktas tiesiog prie grindų, jas pragręžus. Kadangi toje vietoje ne koks balkiukas ar pastorinta dviuba skarda, o paprasta plona grindų skarda, tai iš apačios po veržlėmis, kad būtų truputį tvirčiau, pakištos plieninės "šynos". Pertvara prisukta varžtais, nes, kaip ir minėjau, buvo ir keleivinė versija, tai tiesiog pusė jos nupjauta, kad būtų susisiekimas tarp priekio ir galo. Kodėl visos neišėmė, nežinia. Įlipimas į galą tik per būdos duris. Na, galima iš salono, bet reikia kabarotis per sėdynių viršų, siaurą tarpą. Teko, nes esam ant kablio vežę dviračius ir neatsidarė būdos durys
Atrodo nelabai saugu, bet legalu, 5 sėdimos vietos ir M1 kategorija. 2015tais metais tam kablukui dar buvom pravarę technikinę be kyšių, prie sėdynių nesikabinėjo labai, bet pabambėjo. Kažkaip sutarėm su kontrolierium, kad jo kolegos prieš daug metų įteisino, ir visus tuos metus praleido, kaip legalų, tai kodėl dabar turėtų būti nebelegalu, juk perdarymas yra kaip ir gaminimas, o ką gamintojas įdėjo - keisti nevalia.
Kiek pamenu iš vaikystės ir jaunystės, dauguma pirmųjų vakarietiškų mikriukų, kai dar važinėjo ir nemažai Latvijų, bet pradėjo rastis ir atvežtų, turiu omeny Tranzitus "kuilius", Mercedes Benz TN kuilius su plaktukiniais varikliais ir panašiai, buvo irgi padaryti iš krovininių. Dauguma buvo su lievom rankų darbo arba troleibusų arba autobusų parko sėdynių siuvėjų darbo sėdynėmis, kreivai suvirintais rėmais, kartais matydavosi negamykliniai šoniniai langai ir pan. Jaučiu, kad ir už juos, ir už tą C15, ekspertizėse buvo tiesiog susimokėta, nes tuo metu būdavo tokia galimybė. Pamenu tėvas nupirko priekabą su neaiškiais dokumentais, ar tai areštuota, ar tai tikrasis savininkas miręs ir neišeina atkurti giminystės ryšio, ar tai jau parduota į užsienį, kažkokia nesąmonė. Vienas skambutis laidiniu telefonu, kitas skambutis. Tada išėjo su kažkuo susitikt, grįžo. Kitą dieną išėjo ir vakare parvažiavo namo su numeriais ir dokumentais, pati priekaba iš kiemo nebuvo net išvažiavusi. Ir dabar ją turiu, dokumentuose parašyta SAVOS GAMYBOS, nors ant dišliaus yra privirinta gamyklinė lentelė su numeriais, ir tie numeriai yra dokumentuose. Tokie žavūs buvo laikai, ir visi mikriukai taip važinėjo, ir visai gerai buvo. Ir tie vairuotojai buvo kieti, kaip velniai. Viena ranka vairuoja, antra jungia bėgį, trečia per langą draugeliui mojuoja arba nesigaudančiam eisme vairuotojui su lipduku 70 grūmoja, ketvirta ranka skaičiuoja grąžą, jei davei ne Žemaitę ar paskui metalinį litą, o Valančių arba Jablonskį arba paskui jų metalinius analogus, o penkta ranka kolegai arba centriukui su racija telefonyrina, dažniausiai su grubiais keiksmažodžiais
Atsiprašau už lyrinį nukrypimą, Kęstuti. Tiesiog sukilo jausmai
O dėl perdarymo, tai aš taip net ir nesiūlyčiau, kad kažką keisti pačiam automobiliui. Turėjau omenyje, kad galbūt yra kokia nors keista teisinė tikimybė pakeisti tik kategoriją dokumentuose, paliekant esamą sėdimų vietų kiekį.