Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Pannonia T5 1972 restauravimas
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=67418
Puslapis 57

Autorius:  Artiom Patron [ 2017 Kov 07 Ant, 12:23 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Variklio tarpinių gamyba
Restauruojant variklį teko gamintis tarpines. Pritaikiau gan paprastą tarpinių pagaminimo būdą, kuris išdėstomas žemiau.

Metodika
    1. Ant paviršiaus, kuriam gaminama taprinė naudojant pieštukinius klijus lipdomas paprastas popieriaus lapas. Jeigu popieriaus lapas per mažas suklijuoti kelis lapus.
    2. Trupinamas pieštuko grafitas ant popieriaus paviršiaus
    3. Grafitas paskirstomas lapo paviršiuje iki aiškaus tarpinės kontūro atsiradimo. Jeigu grafito per mažai pakartoti antrą žingsnį.
    4. Popierius su tarpinės kontūru priklijuojamas prie būsimos tarpinės medžiagos.
    5. Pagal popierinį kontūrą išpjaunama tarpinė

Įrankiai
    - Kanceliarinis peiliukas

Medžiagos
    - Pieštukiniai klijai
    - Paprastas popierius
    - Tarpinės medžiaga (Paranitas - Temac TemaFlexD 750x1000x0.6 mm).

Paranitą įsigyjau http://www.autoaibe.lt. Autoaibė tuo tarpu įsigyja paranitą iš http://www.plastena.lt. Plastena turi didėsnį paranito asortimentą.

Apibendrinimas
0.6mm paranitas pasirodė per storas. Naudočiau plonėsnį.

Įdomu iš kokių medžiagų galimą pasigaminti panašios paskirties tarpines?

Nufilmavau tarpinės gamybos procesą. Jis nelabai dėtalus. Filmavau nepasiruošęs.


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: Paranito lapas

paranitas.jpg
paranitas.jpg [ 36.67 KiB | Peržiūrėta 3751 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Tarpinės kontūras

konturas.jpg
konturas.jpg [ 30.91 KiB | Peržiūrėta 3751 kartus(ų) ]
priklijuotas_konturas.jpg
priklijuotas_konturas.jpg [ 44.91 KiB | Peržiūrėta 3751 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Mažoji tarpinė

maza_tarpine.jpg
maza_tarpine.jpg [ 59.3 KiB | Peržiūrėta 3751 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Didžioji tarpinė

didele_tarpine.jpg
didele_tarpine.jpg [ 73.99 KiB | Peržiūrėta 3751 kartus(ų) ]

Autorius:  Laimiss123 [ 2017 Kov 09 Ket, 16:33 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Įdomus tarpinių gaminimo būdas. Aš gaminu tarpines sunkiojo transporto pavarų dėžėm, tai renkuosi paprastesnį būdą - korpusą, kur bus tarpinė patepu "atrabotke", uždedu paranitą, švelniai patrinu ir gaunasi puikus antspaudas, belieka tik iškirpti. Dėl paranito tai Plastenoj yra ir plonesnių - 0,5 ar 0,3 mm storio, tik kad parduodama dideliais lapais 2x2 m. Taip pat mano gamybos metodui labiau tinka Reinz paranitas, nes viena jo puse neslidi.

Autorius:  Zhynys [ 2017 Kov 09 Ket, 19:31 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Dar paprastesnis būdas yra uždėt elektrokartoną ar paranitą ant korpuso ir su mažu plaktuku apkalti per kantą. labai getai atsispaudžia kontūrai. Kad nepasislinktų reikia į dvi skyles varžtus įkišti per paranitą.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Autorius:  Artiom Patron [ 2017 Kov 15 Tre, 22:16 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Variklio cilindro dažymas
Internete pilna pavyzdžių Pannonijų variklių su nudažytais cilindrais. Nusprendžiau savo cilindrą tai pat pagražinti. Dažytojai cilindrą dengti milteliniais dažais mane atkalbino, kadangi cilindrui įkaitus dažai suminkštėja - trumpėja tarnavimo laikas. Cilindrui nudažyti senukuose radau aerozolinius karščiui atsparius dažus skirtus išmetimo kolektoriams dažytis. Jie atlaiko temperatūrą iki 600~650 laipsnių. Nudažius rezultatu likau patenkintas.

Prieš dažymą cilindro paviršius buvo smėliuojamas (cilindras buvo smėliuojamas kartu su detalėm, kurios paminėtos Variklio paviršių apdirbimas poste) ir nuriebintas acetonu.
Cilindrą dažiausi penkiais dažų sluoksniais(užtikrintai). Po kiekvieno sluoksnio cilindrą kepiau įkaitusioje orkaitėje maksimalioje temperatūroje po 15min. Leisdavau cilindrui atvėsti. Tada procesą pakartodavau iš naujo. Ir taip penkis kartus kol višta galutinai iškepė.

Kilo klausymas ar tikrai šio modelio motociklams būdingi juodai nudažytas cilindras ? :galvoti:

Prikabinti failai:
DSC08685.JPG
DSC08685.JPG [ 140.93 KiB | Peržiūrėta 3616 kartus(ų) ]
DSC08686.JPG
DSC08686.JPG [ 123.46 KiB | Peržiūrėta 3616 kartus(ų) ]
DSC08688.JPG
DSC08688.JPG [ 56.29 KiB | Peržiūrėta 3616 kartus(ų) ]
DSC08690.JPG
DSC08690.JPG [ 72.5 KiB | Peržiūrėta 3616 kartus(ų) ]
DSC08691.JPG
DSC08691.JPG [ 56.36 KiB | Peržiūrėta 3616 kartus(ų) ]

Autorius:  Artiom Patron [ 2017 Bal 03 Pir, 23:25 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Variklio greičio dėžės alyva
Pannonia variklio sankaba šlapi. T.y. greičių dėžė ir sankaba mirksta toje pačioje alyvoje. Pagal dokumentaciją į variklį alyva pilama vasara SAE 50 1,5 l., žiema SAE 35 1,5 l. Tokių tepalų neradau, įpyliau Manol alyvą UNIVERSAL SAE 15W-40 API SG/CD. Pasekoje pradėjo buksuoti sankaba.

Vėliau patarė pilti dyzelinių variklių alyvą M-10G2K. Jeigu patarėjas neklysta M10 seniau buvo pilama į tokio tipo variklius. Pakeitus variklio alyvą, sankaba kabina užtikrintai. :taip:

Prikabinti failai:
Failo aprašymas: M10

IMG_0402.JPG
IMG_0402.JPG [ 76.25 KiB | Peržiūrėta 3526 kartus(ų) ]

Autorius:  Raimis [ 2017 Bal 04 Ant, 8:06 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

M-10G2K - vadinamoji „Kamazinė“ alyva. Keista, kad sankaba taip sureagavo.

Autorius:  kęstutis [ 2017 Bal 05 Tre, 9:26 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Dėl alyvos taip ir turėtu būti. Kuo klampesnis tepalas, tuo gaunasi didesnis tepalo pleištas tarp detalių -na ir sankabos diskelių. Žinoma greičių dėžėm klampesnis gerai , bet sankabai gaunasi peilis. Šiuolaikiniams motociklams naudoti automobilinio tepalo į greičių dėžes ir tuo pačiu į sankaba negalima. Pilamas tik motociklams skirtas tepalas- 4T. Jų būna taip pat įvairių klampumų, tačiau jie pritaikyti būtent tam kad nebuksuotų šlapios sankabos. Na senuose moto variklių sukimo momentai nėra dideli todėl ant ribos atlaiko ir automobiliniai tepalai.

Autorius:  Artiom Patron [ 2017 Bal 06 Ket, 14:00 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Atskiras tepalų mokslas. Buvau užsukęs į kelias specializuotas motociklo parduotuves sostinėje, nei viena nepasiūlė kažko tinkamo mano varikliui.

Autorius:  karolis.666 [ 2017 Bal 06 Ket, 16:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Aš manau tiktų https://www.motul.com/lt/lt/products/3000-4t-20w50
arba https://www.motul.com/lt/lt/products/7100-4t-20w50
http://www.robidalis.lt/lt/total-tepala ... 20w-50.htm

Autorius:  abc [ 2017 Bal 06 Ket, 21:32 ]
Pranešimo tema:  Re: Pannonia T5 1972 restauravimas

Ką jūs čia vargstat ir išradinėjat dviratį su tom alyvom..Paimi, nusiperki pigiausio dyz tepalo,supili,ir važiuoji.Tas tinka visiems anų laikų motociklams ir nieks ten nebuksuoja.Šitie motociklai neišrankūs.

Puslapis 57 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/