Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

K-750M 1966
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=68923
Puslapis 119

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 08 Ket, 18:59 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Sveiki. Jūsų dėmesiui norėčiau pristatyti turimo motociklo K-750M restauravimo projektą. Kadangi tai mano pirmas projektas, kyla daug įvairių klausimų, į kuriuos ne visada eina rasti atsakymus, todėl tikiuosi sulaukti vieno ar kito patarimo iš labiau patyrusių šioje srityje, taip pat pasidalinti vienais ar kitais sprendimais.
Šiek tiek apie patį motociklą: pirkau jį prieš 16 metų, būdamas 2 kurso studentas ir apie techniką nelabai ką nusimaniau. Žinočiau tai, ką žinau dabar į jį nebūčiau net žiūrėjęs, tačiau tuo metu mane labai sužavėjo jo garsas ir dydis:) Gaila neturiu išlikusių nuotraukų iš tų laikų, tačiau tai buvo didelis frankenšteinas ir būklė buvo apgailėtina. Važinėjau su juo neilgai, nes po kelių 100 km bevažiuojant subyrėjo variklis - trūko stūmoklis. Išsiardžius variklį pamačiau, jog jis reikalauja kapitalinio remonto. Pasirinkimas buvo arba jį mesti šalin, arba bandyti remontuoti. Pasirinkau antrą variantą, tačiau kadangi buvau studentas, pinigų nelabai turėjau, todėl jis taip ir liko pusiau išardytas. Per sekančius 12 metų pabaigiau mokslus, susitvarkiau finansinę padėtį, įgijau daugiau proto ir žinių. Parsigabenau viską į Kauną ir pradėjau restauracijos darbus.
Iš tikro labai džiaugiuosi, kad nieko neremontavau tada, nes tuo metu labai knietėjo iš jo padaryti "a lia čioperį" (pagal to meto mados klyksmą), tad nieko neprigadinau. Dabar sau iškėliau tikslą jį atstatyti į originalią būklę, sudėti tuos mazgus, kurie jam priklauso pagal modelį. Kadangi tai visgi nebus pilnas originalas (neišliko originalus variklis), todėl nekeliu sau tikslo sudėti mazgus gamintus būtent 1966 metais arba naudoti tik tas medžiagas, kurios buvo naudotos tuo metu. Tačiau visa kita noriu padaryti taip, kaip priklauso.
Neturiu labai daug nuotraukų, be to šis motociklas tikrai nėra naujiena, nes šiame forume yra daug tikrai labai puikių darbų, iškeliančių kartelę labai aukštai. Tačiau manau, kad visada reikia siekti maksimumo, tad belieka į juos bent jau bandyti lygiuotis. :labas:
Šiuo metu darbų padaryta apie 70 %, gal ir daugiau, neskaitant lopšelio, kurio aplamai kol kas nejudinau. Pirma sudėsiu ir papasakosiu apie viską, ką esu iki šiol padaręs, o toliau tiesiog pildysiu temą

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 08 Ket, 19:14 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Kadangi pirma pradėjau ardyti variklį, tad nuo jo ir pradėjau. Taip pat teko įsigyti pavarų dėžę, nes prieš tai buvo naujesnė DNEPR su atbuliniu bėgiu. Trūkusį stūmoklį pasilikau atminimui :)

Prikabinti failai:
100_4047.JPG
100_4047.JPG [ 83.17 KiB | Peržiūrėta 17184 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Ankstesnis savininkas buvo pergręžęs kiaurai korpusą, tad teko virinti ir tvarkyti. Į kai kurias vietas, kur sriegiai buvo išmalti teko įsukti sriegių spirales.

CAM00047.jpg
CAM00047.jpg [ 54.64 KiB | Peržiūrėta 17184 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: Nusmėliavus ir nustikliavus tvarkytos vietos nesimato. Čia dar sena nuotrauka

CAM00052.jpg
CAM00052.jpg [ 68.75 KiB | Peržiūrėta 17184 kartus(ų) ]

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 08 Ket, 19:24 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Sutvarkius korpusus, prasidėjo variklio detalių keitimas:

Padaryti darbai:
- restauruotas alkūninis velenas
- nupirkti nauji cilindrai su stūmokliais ir galvomis. Jų specialiai neperdažiau, palikau originalius, gamyklinius dažus
- pakeistas paskirstymo velenėlis
- restauruotas smagratis, pakeisti sankabos varžtų pirštai
- pritrinti vožtuvų kėlikų varžtai (buvo didelės duobės)
- pakeisti SKF guoliai ir įvorės
- perinktas generatorius (liko viena detalė, nesu tikras ar ji nuo jo, bet apie tai vėliau)

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 08 Ket, 19:30 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Smagratis buvo keistas, tad jį uždėjus ant alkūninio veleno savaime aišku buvo pastebėtas didelis klibėjimas. Panaršęs internete radau patarimą, kaip naudojant vožtuvų pritrynimo pastą arba kitą abrazyvą reikia juos pritrinti. Teko paplušėti iš peties, tačiau rezultatas gavosi neblogas: pakėlus veleną smagratis likdavo prikibęs.

Prikabinti failai:
1455605331793.jpg
1455605331793.jpg [ 42.27 KiB | Peržiūrėta 17175 kartus(ų) ]

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 08 Ket, 19:42 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Taip pat surinkus patikrinau alkūninio ir paskirstymo velenų smagračių klibėjimą ir mušimą. Išdilimas pasirodė didelis, daugiau nei 4 mm jei tiksliai prisimenu, tad pakeičiau ir juos. Pakeitus jis sumažėjo, bet ne smarkiai, tad gal būt ir nebuvo būtina to daryti. Viename forume buvo parašyta, jog "...svarbiausia jog jis aplamai būtų", tad šitoje vietoje viskas tvarkoje, jis yra :D

Prikabinti failai:
CAM00024.jpg
CAM00024.jpg [ 127.08 KiB | Peržiūrėta 17168 kartus(ų) ]

Autorius:  Zvilgsnis [ 2016 Gru 09 Pen, 22:15 ]
Pranešimo tema:  Re: K-750M 1966

Na o kur gi nuotrauka drakono visu ūgiu :roll: norisi pamatyti :)

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 09 Pen, 23:16 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Beje, radau tą nelaimėlį stūmoklį. Visa likusi dalis gabalais buvo rasta karteryje. Cilindrą išmečiau, nes jame buvo gerų kelių milimetrų rėžiai per visą darbinį ruožą. Ir toks variklis mane dar nugabeno kelis km iki artimiausios sodybos. Liepsnos iš duslintuvo, anot draugo, važiavusio iš paskos, pasakojimo, buvo įspūdingos:)

Prikabinti failai:
IMG_20161209_230832.jpg
IMG_20161209_230832.jpg [ 101.3 KiB | Peržiūrėta 17046 kartus(ų) ]

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 09 Pen, 23:41 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Po variklio pradėjau rinkti pavarų dėžę, kurią gavau dovanų. Kaip sakoma, dovanotam arkliui į dantis nežiūrima, tad ir šiuo atveju neturėjau žalio supratimo apie jos pirminę būklę. Išardžius paaiškėjo, jog jos būklė taip pat nėra pati geriausia. Neskaitant purvo, kurį teko iškabinti iš vidaus visi dantračiai atrodė pakankamai neblogai. Tačiau pažiūrėjus atidžiau paaiškėjo, jog tarp pirmos pavaros dantračio ir antrinio veleno matomai kažkas pateko, nes matėsi graužimo žymės. Antrinį veleną pavyko gauti naują, tad jį ir pakeičiau. Kito pirmos pavaros dantračio negavau. Laimei, jo vidiniame paviršiuje nebuvo rėžių, tik "užvilkto" metalo žymės, tad truputį pašlifavus paviršių pavyko atstatyti. Neaišku, kaip jis laikys ateityje, tad jei ką, teks ieškoti toliau ir keisti.
Taip pat be naujų guolių ir riebokšlių pakeičiau naujas šakutes ir pavarų perjungimo selektorių (ar kaip jis vadinasi), nes jie irgi buvo gerokai padilę.
Sprendžiant iš vaizdo, ši pavarų dėžė buvo mačiusi gyvenimo ir pavaros tikriausiai nesijunginėjo sklandžiai. Viską surinkus ir suderinus, dabar pavaros jungiasi švelniai ir tiksliai. Na bet aišku tai dar reikės patikrinti važiuojant, gal būt per anksti džiaugiuosi:)

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 10 Šeš, 0:14 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Surinkus variklį ir pavarų dėžę atsirado galimybė jį užkurti. Tiesa sakant velniškai knietėjo išgirsti jo garsą po 16 metų, įsitikinti, kad bent jau šį etapą padariau gerai, arba bent jau kažkas gavosi. Iš dviejų medinių tašų sukonstravau laikančiąją konstrukciją, iš kavos dėžutės - improvizuotą degalų baką. Originalaus naudoti nenorėjau, nes jis buvo nešvarus. Maitinimo šaltis atstojo 6 V akumuliatorių. Sumontavau naują degimą su paskirstymo dangteliu, naują aukštos įtampos ritę. Sureguliavau kontakto tarpelį, vožtuvų tarpelius, pripyliau tepalo, susukau naujas žvakes, senus, bet gerus aukštos įtampos laidus. prijungiau degimo ankstintojo trosą. Vienintelė problema buvo karbiuratoriai. Kai pirkau motociklą, jis dirbo su K-301-ais. Tuo metu į tai dėl žinių trūkumo nekreipiau dėmesio, dabar aišku, jog negana to, kad variklis pats buvo smarkiai sudilęs, tai dar ir turėjo dirbti blogu mišiniu. Tą dieną dar neturėjau K-302 karbiuratorių, todėl sumontavau tuos pačius K-301-us. Variklis gali dirbti su jais, o jo ilgai laikyti užvesto neketinau.

Prikabinti failai:
IMG_20160828_111241 (copy).jpg
IMG_20160828_111241 (copy).jpg [ 127.5 KiB | Peržiūrėta 17036 kartus(ų) ]
IMG_20160828_111256 (copy).jpg
IMG_20160828_111256 (copy).jpg [ 98.73 KiB | Peržiūrėta 17036 kartus(ų) ]

Autorius:  Vima [ 2016 Gru 10 Šeš, 0:41 ]
Pranešimo tema:  K-750M 1966

Na viską dar kartą patikrinau, prileidau į karbiuratorius benzino, papumpavau, įjungiau degimą, su virpuliu širdyje nuspaudžiau užvedimo kojelę irrrr ..... nieko :) nė gyvos dvasios. Na aišku, pirma nusivylimo banga ir paieškos, ką esu praleidęs. Pasirodė, jog nors degimas ir buvo sumontuotas naujas, tačiau kontaktai matomai per laiką spėjo pasioksiduoti, ko pasekoje nebuvo kibirkšties. Pašveitus ir įsitikinus, jog kibirkštis atsirado, pakartota visa užvedimo procedūra irrrrr .... jis suriaumojo :puiku: Tai buvo velniškai maloni akimirka, kurios ko gero ilgai neužmiršiu.

Kaip jau minėjau, tai buvo tik bandymas, todėl ilgai jo užkurto laikyti neketinau. Kiek spėjau išgirsti, variklis dirbo gražiai, kažkokių tai pašalinių garsų nesigirdėjo. Ko gero dar anksti spręsti ar jo kapitalinis remontas pavyko gerai, reikia duoti jam ilgiau padirbėti įvairiais režimais, tačiau pati pradžia manau teikia vilčių. Tiesa išryškėjo keli trūkumai: reikės papildomai pareguliuoti degimą, nes jis šiek tiek per ankstyvas ir pastebėjau, jog per vieną pavarų dėžės dangtelį sunkiasi tepalas. Padariau klaidą, jog prieš surinkdamas popierinės tarpinės papildomai nesutepiau hermetiku, tad dabar teks truputį paardyti. Ką darysi. Šiuos darbus atliksiu jau prieš dėdamas variklį į rėmą, o kol kas variklį pastačiau į garažo kampą, apdengiau brezentu ir užsiėmiau rėmu ir kitais mazgais. Papildomas variklio nuotraukas galėsiu įkelti vėliau, kol kas prie jo dabar sunku prieiti :)

Puslapis 119 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/