Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Jawa 354
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=75044
Puslapis 23

Autorius:  virginijus007 [ 2019 Rgs 16 Pir, 11:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Išardant ratą bandžiau išsaugoti senus stipinus ateičiai perchromavimui ar percinkavimui... Bet kaikurie stipinai buvo gerai užsioksidavę stebulėje. Svarbiausia stebulė sveika. O ir šiaip pamąsčiau, kad gal būt tokiais smarkiai pakorodavusiais stipinais kad ir juos perchromavus nebūtų labai saugu važinėti, nes jie jau plonesni, silpnesni..?
Apvaliau stebulę plaudamas su slėgiu su benzinu, bei pašveičiau švytriniu popierium, bei iškaitinau ir iškaliau senus užsikirtusius guolius. Sugebėjo kažkaip nulūžti fiksatorius tik prisilietus, matyt jau buvo įskilęs, tai šiek tiek ilgiau užtrukau kol jį iškrapščiau..

Prikabinti failai:
ratas2.jpg
ratas2.jpg [ 161.78 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]
Ratas4.jpg
Ratas4.jpg [ 177.48 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]
ratas7.jpg
ratas7.jpg [ 129.11 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]
ratas8.jpg
ratas8.jpg [ 147.6 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]

Autorius:  virginijus007 [ 2019 Rgs 16 Pir, 11:49 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Ir paskutinis klausimas, darbinis stabdžio paviršius stebulėje, gerokai paveiktas korozijos. Pašveičiau švytriniu popieriumi, bet kaikur jau didelis iškorėjimas. Mąstau ar iššveisti kiek eina su švytriniu ar tekinimo staklėse nuimti/nulyginti paviršių? Mąstau, gal per tuos iškorėjimus paviršius nebus lygus ir geriau stabdys? Ar kaip tik užsivels kaladės, ar rūdys ar kartu ir slydimas padidės..?

Prikabinti failai:
Failo aprašymas: Vietomis geras vaizdas..

ratas9.jpg
ratas9.jpg [ 122.88 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]
Failo aprašymas: O čia jau gan didelis paviršiaus iškorėjimas..

ratas10.jpg
ratas10.jpg [ 115.41 KiB | Peržiūrėta 6451 kartus(ų) ]

Autorius:  Ledūklis [ 2019 Rgs 16 Pir, 22:39 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Labai smagu tokias temas matyt :) Manau tai nesunkiai ir galima paverst straipsniu žurnalui, nes internetas tai neapčiuopiamas ir laikinas nepastovus dalykas.
Tokia buvo mano pirma Jawa. (354, 1959) Dar ją tebeturim. Irgi buvo mišrainė. Kol važinėjau dėdavau bile ką, dabar pasilikta ir jau daugelį metų vis komplektuojamos originalios dalys. Norisi sukomplektuot, nes, kaip sakai, jau nelabai pasitaiko... Lyg jau viskas ir yra, tik dėt in savo vietas... Dalių gaut žymiai sunkiau nei 360 ir skiriasi beveik viskas, nors kol nežinojau ir iš pirmo žvilgsnio atrodo daug kas taip pat.
Sėdynę patariu pirk naują su viskuo, nes jau čia matau nelabai verta atkūrinėt.
Kas dėl Perako ar 500... Gaut tikrai galima, jei labai nori, tai atsiranda bet kas... Bet.. Originalių ir vienodų daiktų jau ne vienas turi. Tik turėk pinigų ir jau nieko nestebina.
Ką galiu pasakyt apie 354 ir kitas senas originalias Jawas. Tai motociklas kuris nepritaikytas šiandienai ir šiaip turi daugybę trūkumų, užknisančių gamyklinių sprendimų. Pavažinėjus su originaliais motociklais tai vien nusivylimai.
Matau, kad jau įdėjai elektroninį degimą, tas yra gerai.
Jei patinka Perakas ir kiti seni modeliai, patariu kada nors susikonstruot panašios išvaizdos unikalų motociklą pagal save. Žinau kad esi neeilinių gabumų ir didelės kantrybės žmogus. Ir kas svarbiausia supranti techninę dalį (ko pavyzdžiui aš visai nesigaudau). Tas yra didelė dovana. Tu gali sukurt kažką didingo, išskirtinio, kas tiktų būtent tau ir stebintų aplinkinius.
Linkiu didžiausios sėkmės.

Autorius:  virginijus007 [ 2019 Rgs 18 Tre, 9:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Ledūklis rašė:
Labai smagu tokias temas matyt :) Manau tai nesunkiai ir galima paverst straipsniu žurnalui, nes internetas tai neapčiuopiamas ir laikinas nepastovus dalykas.
Tokia buvo mano pirma Jawa. (354, 1959) Dar ją tebeturim. Irgi buvo mišrainė. Kol važinėjau dėdavau bile ką, dabar pasilikta ir jau daugelį metų vis komplektuojamos originalios dalys. Norisi sukomplektuot, nes, kaip sakai, jau nelabai pasitaiko... Lyg jau viskas ir yra, tik dėt in savo vietas... Dalių gaut žymiai sunkiau nei 360 ir skiriasi beveik viskas, nors kol nežinojau ir iš pirmo žvilgsnio atrodo daug kas taip pat.
Sėdynę patariu pirk naują su viskuo, nes jau čia matau nelabai verta atkūrinėt.
Kas dėl Perako ar 500... Gaut tikrai galima, jei labai nori, tai atsiranda bet kas... Bet.. Originalių ir vienodų daiktų jau ne vienas turi. Tik turėk pinigų ir jau nieko nestebina.
Ką galiu pasakyt apie 354 ir kitas senas originalias Jawas. Tai motociklas kuris nepritaikytas šiandienai ir šiaip turi daugybę trūkumų, užknisančių gamyklinių sprendimų. Pavažinėjus su originaliais motociklais tai vien nusivylimai.
Matau, kad jau įdėjai elektroninį degimą, tas yra gerai.
Jei patinka Perakas ir kiti seni modeliai, patariu kada nors susikonstruot panašios išvaizdos unikalų motociklą pagal save. Žinau kad esi neeilinių gabumų ir didelės kantrybės žmogus. Ir kas svarbiausia supranti techninę dalį (ko pavyzdžiui aš visai nesigaudau). Tas yra didelė dovana. Tu gali sukurt kažką didingo, išskirtinio, kas tiktų būtent tau ir stebintų aplinkinius.
Linkiu didžiausios sėkmės.


Džiugu, kad įdomi tema, vadinasi tinkamas sprendimas buvo pasidalinti. :) Manau forume tikrai yra geresnių, įdomesnių, retesnių projektų už šį, kurį būtų galima publikuoti kokiam tai žurnale. :)
Joo, kai pradėjau ardyti ir jau daryti kažką su šia Jawa, tikrai stebino ant kiek viskas čia skiriasi nuo 360 Jawos. Iš pirmo žvilgsnio tik viskas panašu, o šiaip tikrai viskas smarkiai skiriasi, galėsiu padaryti keletą nuotraukų.
Sėdynę bandysiu remontuoti kiek išeis rėmą, kiek leis kantrybė, yra keli sėdynių rėmai pasirinkimui, po to duosiu kažkam tai persiūti.
Na nenoriu girtis, bet tiesa tokia, kad jau gana ilgą laiką draugauju su Jawom, daug važinėju, tai senųjų Jawų silpniausias vietas jau kaip ir žinau. Buvo momentų kad neturėjau automobilio kasdieninam važinėjimui, tai su Jawa 360 tekdavo važinėt ir per saulę ir per lietų, net ir per sniegą šiek tiek. Silpniausios jų vietos būtų tokios pagrindinės ir kritinės (pagal eiliškumą nuo prasčiausio iki patenkinamo): tai elektros sistema, uždegimo sistema, karbiuratorius, galinės šakės tvirtinimo mazgas rėme (įvorės pirštas), stabdžių efektyvumas, vairas (ne visiem originalus patogus), ratų dydis (ir arba) greičių dėžės perdavimas ( greičiai nelabai tolygūs, pavyzdžiui: senute jei variklis pavargęs kad tolygiai bėgėtis, trečia pavara reikia daugiau „pakaitinti“, kitaip ketvirta pavara variklis „nevelka“ nebesibėgėja), priekinės šakės sakyčiau silpnokos na ir dar pagal kiekvieną vairuotoją dar galima vardinti ir vardinti......
Pagrindinė bėda - krovimas ir uždegimas, jau pas mane kaip ir išspręsta, prisitaikau kinietiškus degimus nuo motorolerių, nereikia jokio akumuliatoriaus ir Jawa kuriasi ranka, degimas nepabėga niekad, o ir patikimumas šio degimo man pasirodė dar didesnis negu Vapės. Tik dėl krovimo šiek tiek nepasiteisino, bet šiai Jawai bus daromas kitos versijos degimas, plačiau apie jį eigoje papasakosiu, kol kas variklio įdirbimui laikinai uždėtas senojo modelio vienfazis bekontaktis degimas.
Kitos silpnos vietos kurias išvardinau, dažniausiai būna silpnos nuo ilgametės nepriežiūros, o kad jos tarnautų gerai, reikia atidesnės ir kruopštesnės priežiūros, teisingo surinkimo, bet tam nevisada būna laiko.. Pavyzdžiui, persirinkus galinę šakę naujomis įvorėmis, pirštu, vietoj tepimo iš pavarų dėžės dedu štucerį, ir periodiškai pritepu tepalo tirštesnio negu iš pavarų dėžės. Tai vietai svarbiausia, kad būtų tepalo, kitaip, jei ji padirba sausai, labai greit sudyla įvorės, o kadangi iš dėžės alyva skysta, ji per lengvai atsirandančius nesandarumus iš mazgo greitai dingsta... Stabdžiai turi turėti gražų darbinį paviršių, lygų, ir kaladėlių medžiaga turi būti minkšta, kitaip atsiranda nesklandumai.. Karbiuratorius originalus tai yra irgi pakankamai nemažas galvos skausmas, bet teisingai persirinkus susireguliavus dar taip pat galima gyventi..... :galvoti:
Ateityje, jei tik bus laiko, tikrai darysiu kažkokį įdomesnį projektą, kuris jau bus perdarytos technikos skyrelyje..
Dėkoju už gražius žodžius, sėkmės tikrai prireiks, pačiam taip pat jos noriu palinkėti, reikėtų su Jawom kada tai kur nors susitikti, pakalbėti apie ką tikrai būtų :labas: :roll:

Autorius:  marjaxxx [ 2019 Rgs 18 Tre, 11:03 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Liuks, seksiu šį projektą. Gal tai privers pagaliau saviškę 353 pratęsti :)

Autorius:  Ledūklis [ 2019 Rgs 19 Ket, 23:16 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Nu nereikia nusivertint, įdomesnių ir retesnių gal ir yra, bet ir šitas labai įdomus :)
Dar man labai patiko požiūris, kad motociklas būtų gyvenęs Lietuvoje. Dabar prisiveža iš visur visko. O savas - visada mielesnis. Tai yra istorijos ir paveldo išlaikymas :puiku:
Ir dėl to jis tikrai pakankamai retas, nes 354 ir 353 modeliai buvo patys pirmi kurie jau buvo oficialiai vežami į Lietuvą. Žinojau, bet dabar tiksliai nepamenu metų ir mėnesio nuo kada vežė, bet šitos dar kur su ampermetrais tai buvo tik pati pradžia vežimo, todėl jų buvo tikrai nedaug, o išliko tai išvis mažai. 1960 ampermetro jau nebebuvo, o "senes" gamino ir vežė dar keliolika metų... Tai pagalvokit, koks tik jų procentas liko čia, tikrų, lietuviškų... O Perakų buvo pakliuvę kažkiek Lietuvoj, bet jas tik atsivežė pavieniai jūreiviai, karininkai. O šitas pačias pirmas jau oficialiai atvežtas 354, 353 tai manau irgi dar nebilekas įsigijo nes tai juk naujovė buvo. Tą kur mes turim tai irgi draugelis iš kurio pirkau, sakė kad kažkokio karininko buvus. Taigi kas pamato, net ir vyresni žmonės, labai stebisi ir klausia, kas čia bake yra per prietaisas? Ir daugumas tokios būna nematęs.
Gerai apibūdinai trūkumus, tikrai, taip ir yra. Dar yra toki nelabai geri dalykai kaip kaukuolė, kur ten sunku viską surinkt, ardyt, taisyt (nepatogiai padaryta), šoninės skardos. Ir grandinės apsauga. Kurią ne tik sunku uždėt ir nuimt, bet per ją gali būt ir labai didelių problemų.
O kas Jawoj gero, tai varikliai neblogi, ypač vieno cilindro (patvaresnis, paprastesnis). Gerai traukia, dvicilindrė tai iš vis be proto.
Dėl šakės tepimo. Tai tu ten dedi in patį galą to kiauro varžto tepimo tašką, ar kaip?
Dėl sėdynės. Pagrindą tai aišku gali susivirint. Bet porolonas 354 retai jau kuris geras būna originalus. Kažkaip "sukrinta" jie.
O kas ten per gelažys prisuktos gale prie sparno šonų?

Autorius:  virginijus007 [ 2019 Gru 06 Pen, 11:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Ledūklis rašė:
Nu nereikia nusivertint, įdomesnių ir retesnių gal ir yra, bet ir šitas labai įdomus :)
Dar man labai patiko požiūris, kad motociklas būtų gyvenęs Lietuvoje. Dabar prisiveža iš visur visko. O savas - visada mielesnis. Tai yra istorijos ir paveldo išlaikymas :puiku:
Ir dėl to jis tikrai pakankamai retas, nes 354 ir 353 modeliai buvo patys pirmi kurie jau buvo oficialiai vežami į Lietuvą. Žinojau, bet dabar tiksliai nepamenu metų ir mėnesio nuo kada vežė, bet šitos dar kur su ampermetrais tai buvo tik pati pradžia vežimo, todėl jų buvo tikrai nedaug, o išliko tai išvis mažai. 1960 ampermetro jau nebebuvo, o "senes" gamino ir vežė dar keliolika metų... Tai pagalvokit, koks tik jų procentas liko čia, tikrų, lietuviškų... O Perakų buvo pakliuvę kažkiek Lietuvoj, bet jas tik atsivežė pavieniai jūreiviai, karininkai. O šitas pačias pirmas jau oficialiai atvežtas 354, 353 tai manau irgi dar nebilekas įsigijo nes tai juk naujovė buvo. Tą kur mes turim tai irgi draugelis iš kurio pirkau, sakė kad kažkokio karininko buvus. Taigi kas pamato, net ir vyresni žmonės, labai stebisi ir klausia, kas čia bake yra per prietaisas? Ir daugumas tokios būna nematęs.
Gerai apibūdinai trūkumus, tikrai, taip ir yra. Dar yra toki nelabai geri dalykai kaip kaukuolė, kur ten sunku viską surinkt, ardyt, taisyt (nepatogiai padaryta), šoninės skardos. Ir grandinės apsauga. Kurią ne tik sunku uždėt ir nuimt, bet per ją gali būt ir labai didelių problemų.
O kas Jawoj gero, tai varikliai neblogi, ypač vieno cilindro (patvaresnis, paprastesnis). Gerai traukia, dvicilindrė tai iš vis be proto.
Dėl šakės tepimo. Tai tu ten dedi in patį galą to kiauro varžto tepimo tašką, ar kaip?
Dėl sėdynės. Pagrindą tai aišku gali susivirint. Bet porolonas 354 retai jau kuris geras būna originalus. Kažkaip "sukrinta" jie.
O kas ten per gelažys prisuktos gale prie sparno šonų?


Taip šių Jawų retumas ir įdomumas tikrai yra, tuom gal jos mane ir traukia. :) Apie trūkumus tai taip, grandinės apsaugos dar nepaminėjau, per kurią pats vieną kart vos nesitėškiau atsitiktinės sėkmės dėka. Kaip sakant ieškot galima tų trūkumų kiek tik nori ir visur galėsi jų rast, vieniem vat dydis netinka motociklo, o man pagal ūgį sakyčiau pats gazas, kitiem vairas nepatogus ir pan. Na o variklio garsas dvicilindrės senutės tai man yra kaip gražiausia muzika pasaulio...

Taigi sveiki visiem,
Šiuo momentu neturiu visiškai laiko, nes pakeista nauja darbovietė ir reikia laikytis egzaminus joje, o kurgi dar laukiantis ir ant nosies jau kabantis šeimos pagausėjimas.. :roll: Todėl projektai apstoja, garaže dėl skubėjimo padaryta tik betvarkė ir vienintėlis dalykas ką padarau, tai greitai užsukęs į garažą ko tai pasiimti ar pasižiūrėti, turėdamaas kelias laisvas minutes užkuriu 354-os motorėlį, pakvepinti garažo ir pasiklausyti nuostabiausio 350cc dvicilindrio dvitakcio Jawos variklio čiurlenimo. Tad kantrybės stebintiem projektą, paplidymas tikrai bus, yra ir kitų projektų įdomesnių, kuriais galėtų pasidalinti ir kurie mažais žingsneliais taip pat judinami į priekį. Šiuo momentu ką galiu pasakyti tai linksmų švenčių visiem, kad Kalėdų senelis atneštų šauniausių dovanų Jūsų projektams ir darbingų ateinančių Naujųjų Metų! :labas: :ragai: :choras: :proga:

Autorius:  augism [ 2019 Gru 06 Pen, 14:12 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Maladiec! Vis paskaitau Tavo rašinėlius, vis pakeliu ranką parašyti: "Puikus darbas" ir susigėstu, bet žinok, šilta malonu skaityti.
Gal pasidalintumėt, kur perkate JAWA dalis? Manyčiau, jawaparts.com ne vienintelis puslapis.

Autorius:  virginijus007 [ 2019 Gru 13 Pen, 15:04 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

augism rašė:
Maladiec! Vis paskaitau Tavo rašinėlius, vis pakeliu ranką parašyti: "Puikus darbas" ir susigėstu, bet žinok, šilta malonu skaityti.
Gal pasidalintumėt, kur perkate JAWA dalis? Manyčiau, jawaparts.com ne vienintelis puslapis.


Dėkoju, už gerus žodžius, malonu, kad mano rašliavos ne veltui nueina.

Galiu atskleisti, kad Jawa dalis perku iš daug kur, kur tik randu, klausinėjuosi vis. Turguose nepraleidžiu galimybių apsilankyti, ir pan. Naujas pirkdavau Kaune iš Jadvygos, kai dar Kaune dirbau. Patogiausia ir kaip pastovus klientas jau ir nuolaidėlių gaudavau ar susitardavau. Bet ten nedidelė įvairovė, tuo atveju, jeigu reikia kažkokios retesnės ir dabar pat, tai negausi, nebent užsisakyti. Manau Marius Motoveržliaraktyje gerą darbą Lietuvos ir netik Jawistams padaręs su savo parduotuve. Kainos pas jį geros visai, o ir pasirinkimas nemažas. Turiu lenkijoj pažįstamų iš Jawa-Čž klub polska, tai ir su jais kartais pasiderinu kokią dalį parvežti, kai jie šiltuoju laiku užsuka pas mus į svečius. Žodžiu apskritai Jawom ir kitai senai technikai dalių paieškos - tai tarsi medžioklė kartais. Priklausomai nuo to kas ieškoma.
Taigi ką galiu pavardinti dalių pirkimui (Jawom) tai: Jadvyga kaune, Motoveržliaraktis, Jawa.lv mototehnik.cz ir kiti.

Autorius:  virginijus007 [ 2020 Lie 13 Pir, 11:21 ]
Pranešimo tema:  Re: Jawa 354

Sveiki! :labas:

Kuris laikas jau, reikia bent kokio atnaujinimo.

Ir vakarykštės tarptautinės Jawa motociklų dienos progą, (2020.07.12) nedidelį atnaujinimą padariau, su ašaromis akyse, kad šiuo metu neturiu nei vienos Jawelės su TA palakstymui! Vaiko auginimas atima praktiškai visą mano laisvalaikį. Ir gal neužpyks kolega, kurio motocikliuko varikliuką renku, kad keletą valandų paaukojau savo Jawelės pakrapštymui (darbai tęsiasi poto prie kur reikia).

Taigi, ta stebulė, atsarginė, kurią turėjau, pasirodo prasukta viena guoliaviete, gan smarkiai, guolis krenta laisvai, kažkaip iškart to nepastebėjau, tai po vakarykštės apžiūros nusprendžiau, abu esamus ant Jawos ratus remontuoti ir po to gražinti tam pačiam motociklui, o atsarga ir išlieka atsargoje.

Pirma foto, vaizdas garaže, projektų pilna, beveik nei vienas nejudinamas apart šios Jawos. Na, bet dauguma nors nejudinama, bet komplektuojamos dalys, o tai irgi manau, į gerą.

Na, ką čia daug pasakysi, Jawai ratus išimti tai kaip du pirštus....... :D Greita ir nesunku. Imant lauk ratus, pastebėti kiti keli skirtumai nuo naujesnių įprastų 360/559, tai galinio rato stabdžių lėkštės fiksatorius kitoks, grandinės įtempėjai lyg kitokie šiek tiek, na gal kokie savadarbiai..

Priekinė padanga Pneumant, lyg ant Panonia motociklų eidavo originaliai, bet jos lyg R19 būdavo, tai gal tiesiog bus šita priklydusi iš Jawos tėviškės iš anų laikų. Priekinė nors sena, bet minkšta, tad čiupau montuoti sunkiausią - galinę rusišką. Kieta kaip akmuo, gerai paprakaitavau, senai bebuvau montavęs motociklo padangą, ką dar kalbėti apie rusišką. Pasimatė, kad ratus kažkoks išminčius jau buvo remontavęs. Stipinai, ratlankis stebulė apdažyti kažkokiais pilkais dažais, aišku nieko neardant, ratlankis po padanga nugruntuotas buvęs matyt prieš pat užmontuojant padangą... Vietomis padanga nuo ratlankio tiesiog nusiplėšė. Turiu prastos patirties su šiom „Voshodinėm“ padangom, tad jų ir netausoju, dėsiu kažką gražiau ant Jawos.

Ratai keliauja į dabartinę remonto būstinę - balkoną! Greitai išardžiau galinį ratą, pasiruošiau plovimui. Iškart pasitikrinau ir guoliavietes, šiai stebulei, neįdealios, bet tikrai geresnės už tą atsarginės stebulės. Kažko telefonas labai durniuoja, neišėjo sufokusuoti gražiai guoleviečių tai foto ir nebededu.

Prikabinti failai:
Jawa_grz.jpg
Jawa_grz.jpg [ 152.81 KiB | Peržiūrėta 2268 kartus(ų) ]
Jawa_grz_1.jpg
Jawa_grz_1.jpg [ 140.11 KiB | Peržiūrėta 2268 kartus(ų) ]
Jawa_grz_2.jpg
Jawa_grz_2.jpg [ 133.12 KiB | Peržiūrėta 2268 kartus(ų) ]
Ratai.jpg
Ratai.jpg [ 199.79 KiB | Peržiūrėta 2268 kartus(ų) ]

Puslapis 23 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/