Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Pirmasis tarybinis mopedas Riga1
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=75623
Puslapis 38

Autorius:  augism [ 2020 Sau 31 Pen, 16:03 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Šiandien tiek. Tikiuosi yra skaitančių, nes rašyti, kelti foto ir aprašinti prieš mėnesį išgyventus išgyvenimus - savotiškai neįprasta. Norisi parašyti, kad šiandiena gavau rėmą su dalimis iš miltelinio dažymo.

Autorius:  sumskas2 [ 2020 Vas 01 Šeš, 18:13 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

augism rašė:
Sutikite, tai labai subjektyvu. Komar ratlankis kainavo 14 Eur. Palaikius ir vieną, ir kitą rankose akivaizdu, kad Komar ratui reikėjo daugiau sąnaudų. Ten ir skylės stipinams kitaip išlankstytos, ir pats ratas žymiai tvirtesnis.
Stadion ratas, kurį atsisiunčiau, truputėlį skiriasi nuo originalo (profiliavimo plotis), ir tai viso labo viena detalė iš šimtų. Projekto vertė jau dabar viršijo bet kurio projekto samatą. Pvz., ruošiuosi suklastoti senovinius troselių šarvus. Jie apipinti audeklu. Perkant tokio troselio šarvą iš vokiečių, arba užsakant pas rusų meistrą, 6 troselių kaina maždaug 100 Eur. Todėl nupirkau paprastus troselius, kuriuos bandysiu apvilkti iš Aliexpress atsisiųstu apvalkalu.

Labas. Lenku turgui prekiauja cekas ir prekiauja kozukais (naujadaras) atrodo kaip seni 1m kaina 27zlotai (pats pirkau)

Autorius:  augism [ 2020 Vas 02 Sek, 13:13 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Kaukolės atvėrimas visada būdavo kvapą užimantis ir jaudinantis veiksmas
https://youtu.be/KMWr6ZsTQP8

Apžiūrimos, defektuojamos detalės. Pasikartosiu, buvo priiimtas imti patį sveikiausią bloką, ir į jį iš kito bloko sudėti originalias, nors ir technologiškai prastesnes dalis. Sakysite, na ir kas, juk viduje niekas nematys. Gal ir nematys, bet aš žinosiu. Viskas iki paskutinio varžtelio turi būti originalu.

Bėgių perjungimo dantratis specifinis, jis gražus. Dešinėje matosi padrožtas. Išmesti negalima, padėsime visai blogiems laikams.

Mane stebina pavarų dėžėje rastos varinės įvorės. Būtų bronzinės - suprantu, dabar, varis....

Iš suvirintojo paėmiau suvirintas stalelio kojeles, tvarkingai, apvirinta, aptekinta. Ir krumpliaratis privirintas. Laikys. Aš juk mopedu važinėsiu gražiau, ir jokių staigių bėgių perjungimų.

Variklyje buvęs degimas paskendęs, be to, matyti, prikolchozintas svetimas priekalėlis. Ačiū Dievui, kartu su mopedu buvusiame lagamine originalus Made in Cekoslovakia degimas.
Labai gaila, bet indukcinei ritei - kajūk. Tikrinant su akumuliatoriu silpnutė, vos vos ir tik retkarčiai matoma kibirkštis. Tuo pačiu patikrinus Ričkos babiną paaiškėjo, kad ir ji bloga. Bet man neįtikėtinai pasisekė, prietemoje pamačiau vos įžiūrimą blyksėjimą PO APVALKALU. Nors ji ir visai nauja, kažkoks gudrutis tikrino ją gerai neprijungęs masės. Aišku, kibirkštis rado sau artimesnį kelią. Liūdesys. Pas čekus tokia ritė 25 Eur, ir kur dar siuntimas. Pervynioti 9500 apvijų plauko storumo laideliu - ne mano nosiai. Nors stakles ir turiu pasidaręs. Kol kas atidedam. Laisvai gali paaiškėti, kad pas čekus gali reikėti kreiptis dar ir dar ne kartą.

Prikabinti failai:
IMG-20200109-220354.jpg
IMG-20200109-220354.jpg [ 72.73 KiB | Peržiūrėta 1678 kartus(ų) ]
varine-ivore.jpg
varine-ivore.jpg [ 39.52 KiB | Peržiūrėta 1678 kartus(ų) ]
IMG-20200110-131451.jpg
IMG-20200110-131451.jpg [ 136.16 KiB | Peržiūrėta 1678 kartus(ų) ]
IMG-20200111-211256.jpg
IMG-20200111-211256.jpg [ 138.24 KiB | Peržiūrėta 1678 kartus(ų) ]
IMG-20200111-211401.jpg
IMG-20200111-211401.jpg [ 74.86 KiB | Peržiūrėta 1678 kartus(ų) ]

Autorius:  augism [ 2020 Vas 02 Sek, 13:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Taip atrodo Ričkos degimas. Tai nuo Vairo gamykloje gaminto generatoriaus, štai kodėl jame nėra šviesų apvijos. Daiktas tikrai naujas. Ir blogas :(

Du varikliai, du karbiuratoriai. Forumuose ir literatūroje apibūdinami kaip itin nepatikimi, nenuspėjami, sunkiai pasiduodantys reguliavimui. Absoliuti dauguma, kas važiuoja Riga1 toliau nei 20 km, visi deda perėjimą ir Deltos, Karpatai karbiuratorių K60B. Bet ne aš, aš tikiu stebuklais.

Aš turiu viltį, kad visas reikalas plastmasiniame oro filtro futliare, kuris pas čekus parduodamas už nenormalią 87 Eur sumą. Pasak specialistų, jis viso labo dekoratyvinė dalis, truputį slopinantis garsą. Jei gu kas nors turite panašų - būčiau dėkingas už atsiliepimą.

Ir variklio varžtai. Turi būti originalūs, o jie taip nužįsti, kad ten jau ne minusas, o X ženklas. AIšku, yra novadielas, štai, jie matyti. Bet ne tai. Originalūs -su laisva dalimis. Suvarytus varžtus nuvežiau argonščikui, jis apvirino galvutes, aš jas šveičiau su elektriniu galastuvu, taisiau tekinimo staklėmis, ir su metalo pjūkliuku dariau minusą. Vis tiek gavosi Šššš.... :( Užbėgsiu už akių, pasakysiu, kas išgelbėjo geras draugas, Vairo gamyklos Ekspermentinio cecho viršininko pavaduotojas, kuris pasikuitęs senose atsargose rado senųjų varžtų.

Prikabinti failai:
IMG-20200111-224028.jpg
IMG-20200111-224028.jpg [ 96.74 KiB | Peržiūrėta 1676 kartus(ų) ]
003.jpg
003.jpg [ 103.5 KiB | Peržiūrėta 1676 kartus(ų) ]
004.jpg
004.jpg [ 52.22 KiB | Peržiūrėta 1676 kartus(ų) ]
vyrp11-36113167a-800.jpg
vyrp11-36113167a-800.jpg [ 25.62 KiB | Peržiūrėta 1676 kartus(ų) ]
001-apibraukta.jpg
001-apibraukta.jpg [ 73.26 KiB | Peržiūrėta 1676 kartus(ų) ]

Autorius:  augism [ 2020 Vas 02 Sek, 13:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Toliau kelias vedė pas reklamos kūrėjus. Jie paėmę variklio bloką, variklio dangtelius, nuskanavo, ir tiksliai, pagal esamą situaciją (gal blokas pavestas, patrauktas į šoną) padarė brėžinį ant Corel Draw, ir su lazeriu iškirto paranitines tarpines. Net ir degimui, kur jos nereikia :)

Na, ir visa matematika bei iškrypėliavimas nepadoriomis formomis aukštoje plotmėje su rėmo lentele.
Štai, internete surastas ir parduodamas egzempliorius. Fuj! Visai ne tai! Žemiau yra gyvas pavyzdys. Atkreipkite dėmesį, raidės nevienodo aukščio. Skaičių ir raidžių storis nevienodas, netvarkingas, iškraipytas trafaretinio piešimo. Turi būti tikra sovietinė dvasia. Ačiū Arūnui, suprato mano iškreiptą mintį, visą dieną kreivino linijas, plonino, ir spausdino ant konservų dėžutės skardos. Toks rezultatas - GUD!

Prikabinti failai:
001.jpg
001.jpg [ 93.05 KiB | Peržiūrėta 1674 kartus(ų) ]
Riga-1-1961-g-1.jpg
Riga-1-1961-g-1.jpg [ 51 KiB | Peržiūrėta 1674 kartus(ų) ]
3409160230.jpg
3409160230.jpg [ 99.04 KiB | Peržiūrėta 1674 kartus(ų) ]
002 (1).jpg
002 (1).jpg [ 91.53 KiB | Peržiūrėta 1674 kartus(ų) ]

Autorius:  kęstutis [ 2020 Vas 02 Sek, 19:45 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Nuotraukoje manyčiau kad tai bronzinė, ar žalvarinė įvorė (matosi geriau jos vidurys - gelsvas) tik apnešta tepalo. Varis būtu rausvu atspalviu. Kai man prireikia varžtelių su minuso atsuktuvu, aš perku nerūdijančio plieno šešiakampius varžtus. Dedu į tekinimo stakles ir aptekinu galvutę. Su kampiniu šlifuokliu + 0,8mm nedideliu diskeliu padarau įpjovimą. Pašveičiu galvutę su švitriniu ir veiloku. Lieka kaip naujai chromuotas varžtelis ir niekada nesurūdys.
Rašėte kad rėmas ir kitos dalys grįžo iš miltelinio dažymo. Ar šios detalės buvo pradžiai smėliuotos, glaistytos spec. glaistais? ar ruoštos kitaip? Koks gavosi rezultatas? Girdėjau kad toks dažymas bijo benzino, ar tiesa?

Autorius:  augism [ 2020 Vas 02 Sek, 23:20 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Benzino tikrai nebijo. Dalys buvo šratuojamos, gruntuojamos, ir iš karto dažomos. Lieka visi krateriai ir nelygumai, bet esamų atveju rezultatas mane tenkino. Tiesą pasakius, pigu. Atidaviau senais dažais dažytas dalis, paėmiau gatavas, dviem spalvom, 60 EUR. Nuostolis - įlenktas bakas. Duokit patarimų, kaip tiesiant.
Tie kas ilenke - neistiesins, tema nepletotina.

Prikabinti failai:
IMG_20200202_221821.jpg
IMG_20200202_221821.jpg [ 42.55 KiB | Peržiūrėta 1608 kartus(ų) ]

Autorius:  tadas1991 [ 2020 Vas 03 Pir, 12:16 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Galima bandyti suspaustu oru, bet dešinėje apačioje atrodo gana aštriai, tai likutinis įmušimas turbūt vistiek matysis. Ir perspausti negalima, nes išsitiesins kur nereikia. Dar žinau, kad tiesina su spec įrankiais, visokiais kabliais ir mentelėm lenktom, per užpylimo skylę. Bandykit skambint į meninius lyginimus ir siųst foto, jei nenorit perdažyt. Bet kas kokybiškai tuo užsiima, tai kainuos tiek, kiek špakliavimas ir dažymas.

Autorius:  augism [ 2020 Vas 03 Pir, 22:35 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Ačiū, Tadai
Atidaviau kebulininkui, pavartęs rankose nuteikė optimistiškai, sakė iš 6 įlenkimų 5 bandys ištiesinti be virinimo. Paskutinis įlenkimas nedidelis, labai toli nuo užpylimo angos.
Perdažyti vis tiek ruošiuosi. Nenutaikiau spalvos.

Autorius:  augism [ 2020 Vas 06 Ket, 14:23 ]
Pranešimo tema:  Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Kaip ir visuomet darau, Moment klijais priklijavau tarpinę. Prieš uždengdamas iš viršaus patepsiu Litol'u. Skirdamas variklio blokus niekada nenaudoju atsuktuvo, ylų ir jokių kitų daiktų, todėl tarpinė gaunasi daug kartinė.

Po bėgių perjungimo svirtele teko padėti net tris poveržles, ir tik tada perjungiamasis krumpliaratis atitolo saugiu 1 mm atstumu.

Ant pedalų veleno dedasi neįprastas 17x1 guminis O-ring žiedelis. Nuotraukoje bandau įgrūsti 1,5mm storio. Nieko neišeina.

Paskutinė nuotrauka turėjo būti pirmoji. Ant stiklo priklijuoto švitrinio popieriaus pritryniau blokus.

Prikabinti failai:
010.jpg
010.jpg [ 89.26 KiB | Peržiūrėta 1525 kartus(ų) ]
007.jpg
007.jpg [ 97.99 KiB | Peržiūrėta 1525 kartus(ų) ]
006.jpg
006.jpg [ 93.89 KiB | Peržiūrėta 1525 kartus(ų) ]
008.jpg
008.jpg [ 60.38 KiB | Peržiūrėta 1525 kartus(ų) ]
003.jpg
003.jpg [ 37.78 KiB | Peržiūrėta 1525 kartus(ų) ]

Puslapis 38 Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/