Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

LADA Samara (Sputnik) 1991m.
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=40&t=77062
Puslapis 13

Autorius:  kęstutis [ 2022 Sau 01 Šeš, 13:32 ]
Pranešimo tema:  LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Sveiki. :labas:
Prieš 30 metų svajojau apie tokį automobilį, bet tik dabar įsigijau. Norėčiau atlikti remonto darbus ir važinėjant pasidžiaugti "devintuku".
Keliamus pirkimo kriterijus turėjau, kad būtų variklis -1,5 litro, greičių dėžė 5 pavarų į priekį, trumpieji priekiniai sparnai ir kapotas.
Automobilis turi nemažai trūkumų, bet atitiko mano keliamus reikalavimus. Automobilį pirkau praeitais metais (2021m. :D ). Parvežtas iš Lenkijos. Detaliau sekančiose pasisakymuose.
Prikabintas failas:
DSC_0741.JPG
DSC_0741.JPG [ 91.91 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0649.JPG
DSC_0649.JPG [ 115.77 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0638.JPG
DSC_0638.JPG [ 137.96 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0656.JPG
DSC_0656.JPG [ 95.26 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0667.JPG
DSC_0667.JPG [ 104.57 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0679.JPG
DSC_0679.JPG [ 148.81 KiB | Peržiūrėta 15446 kartus(ų) ]

Autorius:  kęstutis [ 2022 Sau 02 Sek, 9:35 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Kėbulo stovis neblogas. Dugnas puikaus stovio padengtas antikorozine danga. Durų, kapotų ertmės taip pat padengtos antikorozine danga. Kėbulo šonai matosi perdažyti iki kantuko. Kapotas ir stogas tikėtina kad dar nebuvo perdažyti. Rūdys matomos ant kairės pusės priekinių durų ir priekinio sparno apatinėje dalyje, bei dešinės pusės priekinių durų pačioje apatinėje dalyje. Rūdys paviršinės, kiaurai skylių nėra, tai tikėtina kad virinimo darbų nebus, užteks tik tas vietas smėliuoti. Vairuotojo durys stovi netaisyklingai, tikėtina kad jos buvo užgautos. Reikės jas priversti atsistoti į reikiamą vietą. Priekinio kapoto vienas šonas atvipęs, bet ten tarpas manau susireguliuos nesunkiai. Problemėlė su galinio dangčio tarpais. Gal jis keistas kitu, bet jis kaiptai ilgesnis ir išlenda už galinių sparnų , tai kaip jį pavyks sureguliuoti dar neturiu minčių :galvoti: . Kėbulą planuoju visą perdažyti, tik nežinau dėl spalvos. Ar likti originalią, tai būtų pliusas autentiškumui, ar keisti ieškant gražesnės spalvos :?:
Prikabintas failas:
DSC_0692.JPG
DSC_0692.JPG [ 86.63 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0696.JPG
DSC_0696.JPG [ 152.05 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0736.JPG
DSC_0736.JPG [ 124.96 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0739.JPG
DSC_0739.JPG [ 129.97 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0753.JPG
DSC_0753.JPG [ 134.83 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC_0765.JPG
DSC_0765.JPG [ 124.48 KiB | Peržiūrėta 15395 kartus(ų) ]

Autorius:  Raimis [ 2022 Sau 03 Pir, 14:58 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Svajonės yra tokis dalykas, kuris kartais išsipildo. Su kuom ir sveikinu. :labas:.
Pati mašina yra įdomi tuom, kad tai epochos pasikeitimo simbolis. TSRS gamintojai tada atrado, kad yra ir kitokių konstrukcijų, nei klasikinė komponuotė. :D
Puikiai prisimenu 1984-uosius, kai tarnaujant armijoje teko lankytis Maskvos LŪPP ir pamatyti gyvą stebuklą- VAZ 2108 :apalpti: :)

Prikabinti failai:
2108.jpg
2108.jpg [ 177 KiB | Peržiūrėta 15252 kartus(ų) ]

Autorius:  Ledūklis [ 2022 Sau 03 Pir, 21:27 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Kas buvo jaunas apie 1990 metais, daug kas svajojo apie tokį automobilį, nes jis atrodė "beveik kaip užsienietiškas". Spalvos mandriausios buvo vyšninė ir šlapio asfalto. Ir juos baisiai vogė.
Labai gerai išpildyt svajones, kai kurios ateina ir po daug metų, bet jas pildyt reikia :)

Autorius:  kęstutis [ 2022 Sau 04 Ant, 20:45 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Taip ši svajonė stipri jaunystės prisiminimų gausa, nes tai buvo modeliai 08;09 kurie savo važiavimo dinamika keitė nusistovėjusias važiavimo manieras. Anais laikais Šilutėje buvo firma ( gal tuo metu vadinosi kooperatyvas) kuris šiems modeliams iš stiklo pluošto audinio gamindavo visam automobiliui tiuningo apdailas. Tai slenksčiai, buferiai, durų šonai, spoileriai. Visas komplektas buvo dažomas automobilio spalva ir tapdavo kaip sportiniai bolidai.
Šiais laikais su šio automobilio dinamika nenustebinsi nieko :D . Lada 2109(2108) tik mūsų istorijos dalis.
Automobilis užsiveda ir važiuoja. Variklio trūkumas, kad padavus staigiai gazo, variklis prislopsta. Neveikia karbiuratoriaus greitintuvas.
Nuspręsta imti lauk karbiuratorių, viską išvalyti ir susireguliuoti. Bet atsukus varžtus, karbiuratoriaus nuimti neina nuo smeigių. :apalpti: Galvojau kad prikepęs prie tarpinės. Bet pasirodo karbiuratorius veržtas tiek, kad užsivalcavo karbiuratoriaus skylės ties smeigėmis. Teko darbuotis gerą valandą, kol karbiuratorius buvo nuimtas. Greitintuvo membrana nesuplyšusi, bet nuo jos senumo dingęs gumos sluoksnis ir ji tampa nesandari. Eilinio VAZ membrana yra šiek tiek kitokia ir netinka. Bet šiuo klausimu padėjo firma iš Alytaus ir tinkama membrana jau pas manę. Kita bėda kad stipriai veržiant karbiuratorių, sugebėjo deformuoti jo plokštumą kuri jungiasi su kolektoriu. Teko lyginti paviršių, pritrinant. Surinkus viskas kaip ir gerai. Reguliavimui pasiduoda, prislopimo kaip ir nebėra. Tik truputį kiek patsoso nori kol pinai nėra užkaitusi. Ten sudėtingas karbiuratorius. Sovietai bandė iš jo išspausti kad 100km naudotų apie 6 litrus benzino. Su laiku dar reikėtų pakeisti storą apie 8mm tekstolitinę tarpinę tarp karbiuratoriaus ir kolektoriaus, nes ji šiek tiek buvo prisitaikiusi prie lenkto nuo veržimo karbiuratoriaus.
Prikabintas failas:
DSC04064.JPG
DSC04064.JPG [ 174.67 KiB | Peržiūrėta 14924 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04507.JPG
DSC04507.JPG [ 140.38 KiB | Peržiūrėta 14924 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04510.JPG
DSC04510.JPG [ 128.11 KiB | Peržiūrėta 14924 kartus(ų) ]

Autorius:  valdas [ 2022 Sau 05 Tre, 13:19 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

1985 vasario mėn. su draugu nuskridome i Syktyvkarą {Komi respublika}pirkti 2107. Sniego buvo tiek, kad matėsi tik garažo kaminukas kur stovėjo tas septintukas, ištraukti tą mašiną iš garažo jokiu vilčių, šeimininkas patarė palaukti pora savaičių, tada sugalvos ką nors. Buvom labai pikti, nutarėm skristi namo, ne pirmas kartas. Iki skridimo likus parai uzsukom į auto dalių parduotuvę, isikalbėjus su pardavėju kaip mums nesiseka, jis sako važiuokite į bazę, gavo 10 mašinų su varančiais priekiniais ratais, kurių niekas neperka, nes kaip paaiškino padangų uztenka 4-5tuks. km. Nuvažiavus į bazę sužinojom, kad visom mašinom išdalintos paskiros, už 100 rublių gaunu paskiros savininko adresą, pasirodo jis karininkas. pamosikavus 500 rublių jis sutinka ją perleisti, parašo įgaliojimą su teise parduoti. Grižom į parduotuvę, nusiperku dar 2 "liuksines" padangas, kad davažiuoti iki namų :) dvi kanistras benzinui, piltuvėlį, šmėlį {krosnelė} Tai buvo pirmi metai, kai buvo atidarytas kelias, kad galėtum pasiekti Kirovą. pravažiavus 150km prasidėjo puga, teko stoti, tamsu, nelabai jauku, bet mašinoi šilta, lauke netoli-30. prašvitus pradėjome jausti smakių kvapą. Užgesinau variklį, duris sunkiai atidarėme, užpūstė, nuėjus prie bagažinės pamatėme, kad dumam nėr kur eiti, sniego metras. Kelionėje užtrukom savaite, tai buvo vienas iš pirmųjų aštuntukų Lietuvoje, po mėnesio buvo parduotas už 12,5tūks. valdiška kaina buvo 8350 rublių. paminėsiu, kad pirmieji buvo komplektuojami su good year arba mišelin padangom. pirma karta 2108 pamačiau Toljatyje 1982m. gamyklos poligone. Toljačio gamykla- tai miestas mieste. Aštuntukam padėjau atkeliauti iš Novasibirsko, Taškento, Kazanės, devintukam iš Evlaho {Azerbaidžianas) Stepanokerto (Kalnų Karabahas}Pati tobuliausia mašina kuri buvo pagaminta svietų sąjungoje.

Autorius:  kęstutis [ 2022 Sau 07 Pen, 14:12 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Ačiū visiems, kad pasidalinate prisiminimais, tai praturtina šią temą :geras:
Judame toliau. Pagrindiniai stabdžiai stabdo gerai, bet rankinis nelaiko. Tempiasi rankena iki pat viršaus. Nuimu galinius ratus, būgnus ir prieinu prie stabdžių kaladėlių. Dešinėje pusėje viskas gerai, o kairėje stabdžių trosas neužkabintas už kaladėlės svirties. Surinkus, rankinis stabdis laiko puikiai. Peršasi išvada, kad lenkas ką tai keičiant pamiršo užkabinti trosą, o ardyti vėl nepaslinko :galvoti: .
Patikrinus generatoriaus dirželį, pasimatė kad jis jau atgyveno. Nupirktas naujas lygus be karpelių. Tikrinant paskirstymo dirželį jis iš išvaizdos atrodo puikiai, žymės tiek ant veleno smagračio, tiek velenėlio žyma sutampa su apsaugos tvirtinimo atsikišimui - taip kaip radau internete. Būtų kaip dirželis neturintis pailgėjimo. Bet trampliorius stovi stipriai užankstintas. Dirbant varikliui bandžiau pasukinėti trampliorių, bet sukant vienur ar kitur variklio darbas prastėja. Žiūrėjau internete filmuką kaip 2108 keitinėjo paskirstymo diržą permetant dantį į priekį ir atgal. Kai metė į priekį vieną dantį variklis žymiai pagyvėjo ant traukos. Po to pasakojo kad geriau taip nedarykite, nes mokslas nėra patvirtinęs ar varikliui tai nepakenks. Jei permesčiau aš dantį į priekį, tai tramplioriaus padėtį reikėtų keisti ir jis manau stovėtų geroje pozicijoje. Galvoju kodėl trampliorius stovi užankstintoje pozicijoje :galvoti: , gal tos žymės nėra tikslios, ar dirželis prasitampęs? Gal esate kas su tuo susidūrę?
Prikabintas failas:
DSC04066.JPG
DSC04066.JPG [ 98.2 KiB | Peržiūrėta 14683 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04071.JPG
DSC04071.JPG [ 94.45 KiB | Peržiūrėta 14683 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04520.JPG
DSC04520.JPG [ 228.28 KiB | Peržiūrėta 14683 kartus(ų) ]

Autorius:  tadas1991 [ 2022 Sau 10 Pir, 4:53 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Paskutinėje fotografijoje matom Bosch gamintojo žalios spalvos elektros jungtis. Kažin, kokio gamintojo pats komponentas, kuris ja prijungtas.
O dėl skirstytuvo padėties, tai ar žiūrėjot tik pagal reguliavimui skirto griovelio ir varžto/veržlės padėtį? ar žiūrėjot ir po dangteliu, ar pastačius į fiksavimo padėtį - skriejikas savo vietoje? Galbūt tiesiog neteisingai įstatytas agregato dantratis ir po to teko suktis iš padėties reguliuojant? Čia gryni spėliojimi, nežinant konstrukcijos. Netgi nežinau, ar jį suka velenėlio galas, ar sukamas dantračiu nuo alkūninio veleno ar kokio specialaus tik jam ir/ar tepalo siurbiui ar dar kam nors skirtu diržo ar dantračio sukamu velenu.

Pats esu šįek tiek kitokią, bet panašią situaciją turėjęs su Citroen BX 1.4i(mono) 1991mų metų, kad perrinkinėjau tepalą leidžiantį skirstytuvą (sukamas vožtuvų velenėlio galu), keičiau riebokšlį. Būdamas dar jaunuolis be patirties, nepažiūrėjau, kad jungtis ekscentrinė, ir kad jos įkalamas/presuojamas kaištis ne ekscentrinis, t.y. lenda ir apsukus 180laipsnių. Kiek paskui bežiūrėjau, kaip turėtų būti, visvien surinkdamas nepataikiau teisingu kampu užfiksuoti ant ašies tos detalės. Taigi, surinkus ir sustačius viską į savo vietas (degimo kampo nereguliavau, buvau pasižymėjęs brūkšniu) - automobilis netgi nesiveda. Iškart supratau, kame kampas, ardyti iš naujo nebenorėjau, nes automobilis buvo ne meilei, o važiavimui, tad tiesiog apkeičiau vietomis žvaklaidžius. Parduodamas, naujam savininkui, kuris buvo mano draugas, irgi papasakojau, kad jeigu keisis laidus, tai arba keistų po vieną, arba persirašytų cilindrų numerius, nes neatitinka.

Autorius:  kęstutis [ 2022 Sau 10 Pir, 19:29 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

Nupirkau gražiai iliustruotą knygą 2108 ir 2109 modeliams.
Ten pažiūrėjus viskas puikiai matosi. Trampliorius stovi ant vožtuvų velenėlio galo ir jungiasi su lopetėle. Jei būtų ardytas ir per klaidą apsukta lopetėlė (tikėtina kad išcentrinė) , manau tramplioriaus padėtis ankstinimo kampo atžvilgiu nepasikeis, tik bėgunokas atsirastų už 180 laipsnių . Persikiša laidai prisilaikant sekos 1-3-4-2 ir tiek. Skaičiau rusų forume, kad gali būti pasinešiojusi šponkė ant pirminio veleno ir tada pradeda duoti paklaidas. Reikia sukti lauk 1 žvakę, nustatyti viršutinį tašką ir tada žiūrėti žymas. Būna ir nauji diržai su paklaidomis, kad statant gaunasi 0,5 danties į priekį arba 0,5 atgal. Rekomenduoja dėti 0,5 danties į priekį, nes diržas su laiku tempiasi ir žymės pareina į vietas.
Skirstytojas matau kad Vengrijos, komutatoriaus užrašai rusiški. O kieno ten viduje sudėtos dalys tai nežinau. Esu girdėjęs kad pirmųjų aštuntukų elektronika ožiuodavosi. Po to ką tai tobulino dėl patikimumo. Tai ir nežinau pas mano devintuką ar jau patikima elektronika ar ieškotis papildomo komutatoriaus ir skirstytuvo kad kelyje sugedus turėčiau ką keisti? :galvoti:
Prikabintas failas:
DSC04573.JPG
DSC04573.JPG [ 137.37 KiB | Peržiūrėta 14525 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04563.JPG
DSC04563.JPG [ 292.03 KiB | Peržiūrėta 14525 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04567.JPG
DSC04567.JPG [ 86.76 KiB | Peržiūrėta 14525 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04576.JPG
DSC04576.JPG [ 103.37 KiB | Peržiūrėta 14525 kartus(ų) ]
Prikabintas failas:
DSC04578.JPG
DSC04578.JPG [ 123.36 KiB | Peržiūrėta 14525 kartus(ų) ]

Autorius:  tadas1991 [ 2022 Sau 11 Ant, 14:59 ]
Pranešimo tema:  Re: LADA Samara (Sputnik) 1991m.

kęstutis rašė:
Nupirkau gražiai iliustruotą knygą 2108 ir 2109 modeliams.
Ten pažiūrėjus viskas puikiai matosi. Trampliorius stovi ant vožtuvų velenėlio galo ir jungiasi su lopetėle. Jei būtų ardytas ir per klaidą apsukta lopetėlė (tikėtina kad išcentrinė) , manau tramplioriaus padėtis ankstinimo kampo atžvilgiu nepasikeis, tik bėgunokas atsirastų už 180 laipsnių . Persikiša laidai prisilaikant sekos 1-3-4-2 ir tiek. Skaičiau rusų forume, kad gali būti pasinešiojusi šponkė ant pirminio veleno ir tada pradeda duoti paklaidas. Reikia sukti lauk 1 žvakę, nustatyti viršutinį tašką ir tada žiūrėti žymas. Būna ir nauji diržai su paklaidomis, kad statant gaunasi 0,5 danties į priekį arba 0,5 atgal. Rekomenduoja dėti 0,5 danties į priekį, nes diržas su laiku tempiasi ir žymės pareina į vietas.
Skirstytojas matau kad Vengrijos, komutatoriaus užrašai rusiški. O kieno ten viduje sudėtos dalys tai nežinau. Esu girdėjęs kad pirmųjų aštuntukų elektronika ožiuodavosi. Po to ką tai tobulino dėl patikimumo. Tai ir nežinau pas mano devintuką ar jau patikima elektronika ar ieškotis papildomo komutatoriaus ir skirstytuvo kad kelyje sugedus turėčiau ką keisti? :galvoti:
Prikabintas failas:
DSC04573.JPG
Prikabintas failas:
DSC04563.JPG
Prikabintas failas:
DSC04567.JPG
Prikabintas failas:
DSC04576.JPG
Prikabintas failas:
DSC04578.JPG

Na taip, šitoj konstrukcijoj nesumaišysi kitaip, kaip 180 laispnių. Tuomet tikrai gali būti išdilimas.
O dėl skirstymo diržų ilgių netikslumo, tai gal vertėtų pirkti vakarietiškų gamintojų diržus? Ar ir su jais problemos? Yra šiem varikliam kokių tik nori: Bosch, Continental, Dayco, Gates.. Pats dirželis apie 5eur tekainuoja, o su tempėju galima į 25-30eur tilpti. Palyginus su šiuolaikinių automobilių diržų komplektų kainomis, ypač visokų V6 ir V8, tai juokinga suma.
Dėl išdilimo turbūt tikėtiniausias variantas. Arba kažkas priburta. Tai jei dėl išdilimo, galima sureguliuoti su strobo pistoletu, bet jei yra laisvumas kažkur, kur neturėtų būti, tai ne tik kad plaukios kampas, bet ir bėda progresuos toliau.
Dėl pribūrimo, turbūt tokio amžiaus žiguliukams dar nėra bėdos su detalių katalogais atburti. Mano minėtam BX vien pagal katalogą buvo berods po porą galimų vokiškų Bosch ir prancūziškų Ducellier skirstytuvo modelių, ką montavo surinkimo linijoj. Jei dar kažkas uždėjo kažka kito panašaus arba kadaise pakeitė variklį nuo kokio Ispanijoj surinkto Peugeot, kur galėjo būti dar koks papildomas variantas, ką arčiau buvo atsivežti, po to visai sunku surast teisybę. Pradžioje netgi ieškojau naudoto. Bet kai sužinojau apie tiek variantų, ir kad beveik visais atvejais tada eina kitoks komutatorius ir kitokie laidai, kuriuos buvau šviežiai įdėjęs naujus, ir apsiėmiau remontu.

Dėl tos žaliosios Bosch jungties, tai spėju ten bus holo daviklis įdėtas vakarietiškų gamintojų. Arba kopija. Arba panaudota tik jungtis pagal licenciją arba nelegaliai. Šito tipo hermetinė jungtis PSA koncerno tam tikruose modeliuose buvo naudojama iki kokių 2013tų metų. Vėlesniuose jau nebeteko matyti. BMW gal ir dabar dar naudoja

Puslapis 13 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/