minde rašė:WANDERER rašė:stai dvi idomios nuotraukos,tiesa,antroje data neteisinga
Kokia transporto priemgongė antroje nuotraukoje? Ar vadinamoji „pigutka“ – konkė be arklių - automotrisė - atobusas ant bėgių? Kokius variklius į juos montuodavo?
http://lt.wikipedia.org/wiki/Vilniaus_a ... _tramvajus
Po karo tramvajų atgaivinti ėmėsi vilnietis inžinierius Pigutkovskis. Jis keliuose vagonuose įrengė senus motorus. Taip patobulintas tramvajus, inžinieriaus garbei pavadintas „pigutka", vėl ėmė kursuoti miesto gatvėmis. Ekspertų nuomone, suremontavus pabėgius ir bėgius, kelionė iš Katedros aikštės iki Paspieškos turėjo trukti ne ilgiau kaip 10 minučių. Reguliarus eismas prasidėjo 1924 m. liepos 25 d. Tačiau seni varikliai nuolat gedo, vagonai susidėvėjo, o naujų įsigijimu niekas nepasirūpino. Be to, konkurenciją sudarė modernesnė transporto priemonė - autobusai.
taip tai tramvajus su vidaus degimo variklio,kokios markes variklis buvo montuojamas as neturiu tokios informacijos:
"...... Po karo Lenkų okupuotame Vilniuje tik 1924 m. pradėta rūpintis visuomeniniu transportu. Tais metais inžinierius Pigutkovskis pasiūlė miestui senuose „konkės“ vagonuose sumontuoti variklius ir taip įgyvendinti ilgai brandintą svajonę atgaivinti tramvajų.
1924 m. gegužės 25 d. dienraštis „Vilenskoje utro“ rašė: „Vakar 11 valandą dienos buvo paleistas bandomasis tramvajus linija Katedros aikštė-Pospeška. Tramvajuje, kurį vairavo inžinierius Pigutkovskis, sėdėjo magistrato nariai su prezidentu Bankovskiu priešakyje. Nepaisant to, kad kelio danga ir bėgiai ne visur buvo tinkamos būklės, vagonas nuriedėjo iki Pospieškos ir kelionė užtruko tik 18 minučių. Grįžtant sustota du kartus: pirmą kartą dėl variklio gedimo, antrą – kai vagonas nuvažiavo nuo bėgių. Dėl šių eismo trukdžių grįžtant atgal vagonas atstumą įveikė per 22 minutes. Po to vagoną, pilną keleivių, paleido į Pospiešką ir atgal.“ Po keleto dienų panašūs vagonai pradėjo važinėti ir į Antakalnį. Inžinieriaus garbei vilniečiai šią transporto priemonę praminė „pigutka“. Tačiau „pigutka“ veikė neilgai - vos keletą metų. Seni vagonai susidėvėjo, o naujais niekas nepasirūpino. Tramvajaus direkcija vagonus išpardavė gyventojams, o iš bėgių miesto magistratas padarė Vilnios upės užtvaras....."