Oldtimers forumas
http://www.oldtimers.lt:80/

Senasis Vilnius
http://www.oldtimers.lt:80/viewtopic.php?f=6&t=6823
Puslapis 2533

Autorius:  WANDERER [ 2009 Gru 04 Pen, 6:37 ]
Pranešimo tema: 

minde rašė:
WANDERER rašė:
stai dvi idomios nuotraukos,tiesa,antroje data neteisinga

Kokia transporto priemgongė antroje nuotraukoje? Ar vadinamoji „pigutka“ – konkė be arklių - automotrisė - atobusas ant bėgių? Kokius variklius į juos montuodavo?

http://lt.wikipedia.org/wiki/Vilniaus_a ... _tramvajus

Po karo tramvajų atgaivinti ėmėsi vilnietis inžinierius Pigutkovskis. Jis keliuose vagonuose įrengė senus motorus. Taip patobulintas tramvajus, inžinieriaus garbei pavadintas „pigutka", vėl ėmė kursuoti miesto gatvėmis. Ekspertų nuomone, suremontavus pabėgius ir bėgius, kelionė iš Katedros aikštės iki Paspieškos turėjo trukti ne ilgiau kaip 10 minučių. Reguliarus eismas prasidėjo 1924 m. liepos 25 d. Tačiau seni varikliai nuolat gedo, vagonai susidėvėjo, o naujų įsigijimu niekas nepasirūpino. Be to, konkurenciją sudarė modernesnė transporto priemonė - autobusai.

taip tai tramvajus su vidaus degimo variklio,kokios markes variklis buvo montuojamas as neturiu tokios informacijos:
"...... Po karo Lenkų okupuotame Vilniuje tik 1924 m. pradėta rūpintis visuomeniniu transportu. Tais metais inžinierius Pigutkovskis pasiūlė miestui senuose „konkės“ vagonuose sumontuoti variklius ir taip įgyvendinti ilgai brandintą svajonę atgaivinti tramvajų.
1924 m. gegužės 25 d. dienraštis „Vilenskoje utro“ rašė: „Vakar 11 valandą dienos buvo paleistas bandomasis tramvajus linija Katedros aikštė-Pospeška. Tramvajuje, kurį vairavo inžinierius Pigutkovskis, sėdėjo magistrato nariai su prezidentu Bankovskiu priešakyje. Nepaisant to, kad kelio danga ir bėgiai ne visur buvo tinkamos būklės, vagonas nuriedėjo iki Pospieškos ir kelionė užtruko tik 18 minučių. Grįžtant sustota du kartus: pirmą kartą dėl variklio gedimo, antrą – kai vagonas nuvažiavo nuo bėgių. Dėl šių eismo trukdžių grįžtant atgal vagonas atstumą įveikė per 22 minutes. Po to vagoną, pilną keleivių, paleido į Pospiešką ir atgal.“ Po keleto dienų panašūs vagonai pradėjo važinėti ir į Antakalnį. Inžinieriaus garbei vilniečiai šią transporto priemonę praminė „pigutka“. Tačiau „pigutka“ veikė neilgai - vos keletą metų. Seni vagonai susidėvėjo, o naujais niekas nepasirūpino. Tramvajaus direkcija vagonus išpardavė gyventojams, o iš bėgių miesto magistratas padarė Vilnios upės užtvaras....."

Autorius:  minde [ 2009 Gru 04 Pen, 8:42 ]
Pranešimo tema: 

Įdomu. Tik kad tas vagonėlis kažko atrodo per modernus, kad būtų iš konkės perdarytas. Jeigu prieky stiklas, tai pro kur tada vadžios išvestos? Ar tas stiklas jau irgi vėlesnių, motorinių laikų modernizacija?

Zuokas neoriginalus.

Autorius:  WANDERER [ 2009 Gru 18 Pen, 8:53 ]
Pranešimo tema: 

Vilnius 1941m

Prikabinti failai:
Wilna_002.jpg
Wilna_002.jpg [ 121.68 KiB | Peržiūrėta 951 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2010 Sau 13 Tre, 6:58 ]
Pranešimo tema: 

Vilnius, 1939 m. spalio 28 d.

Prikabinti failai:
1939.jpg
1939.jpg [ 50.87 KiB | Peržiūrėta 955 kartus(ų) ]

Autorius:  viktoras [ 2010 Sau 15 Pen, 21:47 ]
Pranešimo tema: 

tai va kokie arbonai i mano gimtaja Nowa Wilejka vazinejo :shock:

Prikabinti failai:
5e9c7273f2d4.jpg
5e9c7273f2d4.jpg [ 61.74 KiB | Peržiūrėta 950 kartus(ų) ]

Autorius:  WANDERER [ 2010 Sau 16 Šeš, 6:54 ]
Pranešimo tema: 

viktoras rašė:
tai va kokie arbonai i mano gimtaja Nowa Wilejka vazinejo :shock:
Viktorai tai su ARBON'u nieko bendro neturi,tai "FIAT" greiciausiai "621"modelio vaziuokle,o kebulas ko gero vietines gamybos,ir sis autobusas priklause kokiam tai privatininkui,o "ARBON'bendroves autobusai buvo "SAURER"markes autobusai-ir pagrinde aptarnavo miesto marsrutus :wink:

Autorius:  viktoras [ 2010 Sau 16 Šeš, 11:46 ]
Pranešimo tema: 

WANDERER rašė:
viktoras rašė:
tai va kokie arbonai i mano gimtaja Nowa Wilejka vazinejo :shock:
Viktorai tai su ARBON'u nieko bendro neturi,tai "FIAT" greiciausiai "621"modelio vaziuokle,o kebulas ko gero vietines gamybos,ir sis autobusas priklause kokiam tai privatininkui,o "ARBON'bendroves autobusai buvo "SAURER"markes autobusai-ir pagrinde aptarnavo miesto marsrutus :wink:


Kestai, zinau, bet mano senelis arbonais vadino ir LAZus bei Ikarusus :) bet man si nuotraukyte nerealiai patiko :puiku:

Autorius:  jonny [ 2010 Sau 17 Sek, 12:33 ]
Pranešimo tema: 

viktoras rašė:
WANDERER rašė:
viktoras rašė:
tai va kokie arbonai i mano gimtaja Nowa Wilejka vazinejo :shock:
Viktorai tai su ARBON'u nieko bendro neturi,tai "FIAT" greiciausiai "621"modelio vaziuokle,o kebulas ko gero vietines gamybos,ir sis autobusas priklause kokiam tai privatininkui,o "ARBON'bendroves autobusai buvo "SAURER"markes autobusai-ir pagrinde aptarnavo miesto marsrutus :wink:


Kestai, zinau, bet mano senelis arbonais vadino ir LAZus bei Ikarusus :) bet man si nuotraukyte nerealiai patiko :puiku:


Mano senelis taip pat arbonais vadino visus autobusus nuo PAZu iki LAZu. Nors gyveno rytu Lietuvoje ir turbut net Vilniuje nera buves iki 8 desimtmecio. Idomu is kur toks sio pavadinimo paplitimas :?:

Autorius:  Saule [ 2010 Vas 03 Tre, 21:58 ]
Pranešimo tema: 

Vilnius iš aukščiau

Prikabinti failai:
img006.jpg
img006.jpg [ 470.54 KiB | Peržiūrėta 951 kartus(ų) ]

Autorius:  viktoras [ 2010 Vas 04 Ket, 8:23 ]
Pranešimo tema: 

Saule rašė:
Vilnius iš aukščiau

na cia aiskiai LTSR vaizdelis.

Puslapis 2533 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/