Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Kov 28 Ket, 20:21

Visos datos yra UTC + 2 valandos





Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 260 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 8:21 
Atsijungęs
moderatorius
moderatorius

Užsiregistravo: 2004 Lap 06 Šeš, 18:27
Pranešimai: 2640
Miestas: Vilnius
Ir štai įkeliu keletą istorinių nuotraukų 1950m. Vilniuje vingio parke buvusio siaurojo vaikų geležinkelio.


Prikabinti failai:
1.jpg
1.jpg [ 79.66 KiB | Peržiūrėta 2904 kartus(ų) ]
2.jpg
2.jpg [ 60.32 KiB | Peržiūrėta 2904 kartus(ų) ]
3.jpg
3.jpg [ 41.78 KiB | Peržiūrėta 2904 kartus(ų) ]
Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 8:28 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2005 Sau 09 Sek, 17:46
Pranešimai: 338
Miestas: Vilnius
TVR rašė:
O štai šis lokomotyvas L-2289 stovi Ignalinoje AB "Lietuvos Geležinkeliai" esančioje vaikų stovykloje.


Prieš kokius 30 metų yra tekę būti šioje stovykloje, tada toje pačioje vietoje stovėjo ne garvežys, o vengriško keleivinio dyzelinio traukinio priekinė dalis

_________________
GAZ-69A - kaip neversk, vistiek 69


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 9:23 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2005 Sau 29 Šeš, 12:25
Pranešimai: 267
Labai įdomu (taip tik dėl bendro supratimo) kokiomis vietomis Vingio parke vinguriavo tas siaurukas, ar nupasakosite ar nupaišysite, kažkada domėjausi, bet taip ir neradau.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 10:18 
Atsijungęs
moderatorius
moderatorius
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Spa 20 Tre, 10:11
Pranešimai: 1104
Miestas: Vilnius
Dar kiek pamenu, važinėjo ir autotrukinukas ant RAF ar ERAZ bazės su viena ar dviem keleivinėm priekabom.

_________________
Buick Special 1954
Chrysler Imperial 1960
Lincoln Continental Convertible 1966
http://www.retrorent.lt
Klasikinių ir retro automobilių nuoma.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 10:20 
Atsijungęs
moderatorius
moderatorius

Užsiregistravo: 2004 Lap 06 Šeš, 18:27
Pranešimai: 2640
Miestas: Vilnius
sv32 rašė:
Labai įdomu (taip tik dėl bendro supratimo) kokiomis vietomis Vingio parke vinguriavo tas siaurukas, ar nupasakosite ar nupaišysite, kažkada domėjausi, bet taip ir neradau.


Iki antrojo pasaulinio karo Vilniuje buvo gana plačiai išvystytas siaurasis geležinkelis. Mažasis vaikų geležinkelis buvo statomas per Vingio parką ėjusio siaurojo geležinkelio vietoje. Šis geležinkelis buvo nutiestas 20 a. 3- iame dešimtmetyje ir ėjo iš Burbiškių per Vingio parką, Žvėryną, Šnipiškes, per Šilo tiltą, Antakalnį į Turniškes. Tai buvo 600 mm. pločio vėžės,16,31 km. ilgio siaurasis geležinkelis. Antrojo pasaulinio karo metais nuniokotas.

Vaikų geležinkeliui buvo paskirtas Vingio parko ruožas nuo Neries iki Gerosios Vilties gatvės. Statyba prasidėjo 1946 m. pradžioje. Buvo klojamas kelias, statomos stotys, peronai, iešmų postai. Ryšininkai statė semaforus, krivūlių aparatus, vedė telefono liniją. Kartu su suaugusiais dirbo ir vaikai. Jie padėjo statyti kelio ženklus,sodino gėles. Liepos mėnesį speciali komisija priėmė darbus ir mažasis vaikų geležinkelis pradėjo savo veiklą. Buvo pastatytos keturios stotys: 'Pergalės', 'Sporto', 'Komjaunimo' ir 'Pionierių'.
Pradinis ilgis buvo 3.6 km.

Vaikų geležinkelis Vilniuje buvo atidarytas 1946 metais rugpjūčio 4 dieną.

Vaikų geležinkelis, kaip dalis viso Vilniaus siaurojo geležinkelio tinklo, buvo naudojamas ir krovinių bei anglies pervežimui į Vilniaus elektrinę. 1946 metų pabaigoje vaikų geležinkelis buvo pailgintas iki 12 km, nes juo buvo pradėtas vežioti kuras iš Vilniaus prekių stoties į miesto elektrinę. Tuo metu vaikų geležinkelio parką sudarė : 3 krovininiai, 1 keleivinis ir 1 manevrinis garvežiai, 36 krovininiai ir 5 keleiviniai vagonai. 1954 metais, paleidus šiluminę stotį, kuro pervežimai vaikų geležinkeliu buvo nutraukti.
Vaikų geležinkelis buvo ardomas du kartus.
Pirmajį kartą 1956 metais, kai statant estradą Vingio parke reikėjo kelio, kuriuo buvo vežamos statybinės medžiagos. Tada vaikų geležinkelis sutrumpėjo iki 1.6 km.
Antrajį kartą 1979 metais, kai per Vingio parką buvo vedama šiluminė trasa ir tiesiami vamzdžiai. Tada galutinai buvo išardytas vaikų geležinkelis.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 17:43 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2005 Sau 29 Šeš, 12:25
Pranešimai: 267
Labai dėkoju M Ronny ir TVR už išsamius atsakymus, štai kaip prasiplečia akiratis bent jau man, ir manau, kad dėl šios rūšies literatūros trūkumo jie liko nepelnytai primiršti kaip ir Kaune kur nuo senamiesčio į Panemunę taip pat buvo siaurukas. Bet norėčiau sugryžti į tuos senesnius laikus kai Vilniaus kraštas likęs Lenkijos valdžioje prilygo atkampaus neturtingo krašto padėčiai ir vis tik statėsi tokios pagalbinės linijos kuriomis galėjo judėti keleiviai, kroviniai (buvau kitokios nuomonės apie šį laikotarpi Vilniuje). Ir dar esu skaitęs, kad II pasaulinio karo metais vokiečiai Vingio parke turėjo didelius sprogmenų sandėlius ir tam labai gerai pasitarnavo siaurukas.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 01 Ket, 19:21 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
sv32 rašė:
Labai dėkoju M Ronny ir TVR už išsamius atsakymus, štai kaip prasiplečia akiratis bent jau man, ir manau, kad dėl šios rūšies literatūros trūkumo jie liko nepelnytai primiršti kaip ir Kaune kur nuo senamiesčio į Panemunę taip pat buvo siaurukas. Bet norėčiau sugryžti į tuos senesnius laikus kai Vilniaus kraštas likęs Lenkijos valdžioje prilygo atkampaus neturtingo krašto padėčiai ir vis tik statėsi tokios pagalbinės linijos kuriomis galėjo judėti keleiviai, kroviniai (buvau kitokios nuomonės apie šį laikotarpi Vilniuje). Ir dar esu skaitęs, kad II pasaulinio karo metais vokiečiai Vingio parke turėjo didelius sprogmenų sandėlius ir tam labai gerai pasitarnavo siaurukas.

Tamsta esate teisus.Sandeliai buvo Vingio parke,mazdaug toje vietoje kur ejo kelias parku tarybiniais metais nuo taip vadinamu"antru vartu"is tuometines K.Konarskio gatves.Salia to tako buvo atrakcionai is desines is kaires puses mazdaug toje vietoje buvo per kara tie sandeliai.
TVR nepaminejo dar vienos atsakos gelezinkelio:t.y.nuo Gerosios Vilties gatves sankryzos su Savanoriu pr.:Savanoriu pr.viduriu ejo iki dabartines
Duonos kepyklos ir kariniu sandeliu pastato prie dabar esancio PC"RIMI"


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 02 Pen, 12:05 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2005 Rgp 22 Pir, 13:20
Pranešimai: 1217
[quote="sv32"]Labai dėkoju M Ronny ir TVR už išsamius atsakymus, štai kaip prasiplečia akiratis bent jau man, ir manau, kad dėl šios rūšies literatūros trūkumo jie liko nepelnytai primiršti kaip ir Kaune kur nuo senamiesčio į Panemunę taip pat buvo siaurukas.

Dėl Kauno miesto siaurojo geležinkelio. Siaurasis geležinkelis, pastatytas vokiečių, ėjo iš Geležinkelio stoties palei upę į Senamiestį. Bėgiai vietomis dar buvo išlikę ir 1960-65 metais. Dėl Panemunės tai kiek abejoju - kaip į ją nukakti per upę?


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 03 Šeš, 21:06 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis

Užsiregistravo: 2005 Sau 29 Šeš, 12:25
Pranešimai: 267
Apie ne mažiau idomų ruožą Kaune, Senamiestis-Panemunė, mačiau užrašą geležinkelio muziejuje, kodėl deformavo vietovardį, nežinau. Mes Panemune vadinam kairį Nemuno krantą nuo šilo iki Jiesios upės žiočių, ar nebus su vietovardžių naudojimu skirtingais laikotarpiais kaip pvz. Vilniuje sakydavo Žvėrynas turėdami galvoje Šnipiškes (prie dab. Geležinio Vilko gv.). Taip pat Kaune buvo siauruko ruožas ir šioje pusėje (kairėje) kuris tesėsi nuo Aleksoto iki Aukštutinės Panemunės, bet norėjau gryžti prie dešinio kranto idomu kokiems poreikiams kaizeriniai kariūnai naudojo šį ruožą, nes ar pačiame senamiestije buvo kokie itvirtinimai, jug fortai yra atokiau, ar tai buvo taikūs tikslai, gal klystu.
Nors ir nukrypau nuo pradinės temos minties apie ieškoma garvežiuką, šiek tiek paieškojes radau manau įdomios informacijos, 1940 m. maršrutas iš vingio parko per tiltą kuris buvo apie kilometrą toliau dabartinio pėsčiūjų tilto pagal tėkmę toliau, pro dabartinius svečių namus suko paribio gatve o toliau kaip buvo nurodyta TVR. Pėsčiūjų tilto nebuvo o keldavo trosinis keltas ka liudija Žvėrino pusėje akmeninio grindinio fragmentai.
O tiesdami vamzdynus žadėjo atstatyti siauruką, bet.. persitvarkimo laikais bėgiai su visais lokomotyvais ir vagonais dingo, proziška istorijos pabaiga.
Pridedu 1926 m. nuotrauką siaurukas žvėryne, (taip parašyta antraštėje).


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: nuotrauka

1926[1].jpg
1926[1].jpg [ 58.22 KiB | Peržiūrėta 2813 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Re: bendros
StandartinėParašytas: 2007 Kov 04 Sek, 11:24 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
sv32 rašė:
Apie ne mažiau idomų ruožą Kaune, Senamiestis-Panemunė, mačiau užrašą geležinkelio muziejuje, kodėl deformavo vietovardį, nežinau. Mes Panemune vadinam kairį Nemuno krantą nuo šilo iki Jiesios upės žiočių, ar nebus su vietovardžių naudojimu skirtingais laikotarpiais kaip pvz. Vilniuje sakydavo Žvėrynas turėdami galvoje Šnipiškes (prie dab. Geležinio Vilko gv.). Taip pat Kaune buvo siauruko ruožas ir šioje pusėje (kairėje) kuris tesėsi nuo Aleksoto iki Aukštutinės Panemunės, bet norėjau gryžti prie dešinio kranto idomu kokiems poreikiams kaizeriniai kariūnai naudojo šį ruožą, nes ar pačiame senamiestije buvo kokie itvirtinimai, jug fortai yra atokiau, ar tai buvo taikūs tikslai, gal klystu.
Nors ir nukrypau nuo pradinės temos minties apie ieškoma garvežiuką, šiek tiek paieškojes radau manau įdomios informacijos, 1940 m. maršrutas iš vingio parko per tiltą kuris buvo apie kilometrą toliau dabartinio pėsčiūjų tilto pagal tėkmę toliau, pro dabartinius svečių namus suko paribio gatve o toliau kaip buvo nurodyta TVR. Pėsčiūjų tilto nebuvo o keldavo trosinis keltas ka liudija Žvėrino pusėje akmeninio grindinio fragmentai.
O tiesdami vamzdynus žadėjo atstatyti siauruką, bet.. persitvarkimo laikais bėgiai su visais lokomotyvais ir vagonais dingo, proziška istorijos pabaiga.
Pridedu 1926 m. nuotrauką siaurukas žvėryne, (taip parašyta antraštėje).

1982m.kada mes ruoseme senoviniu automobiliu ir motociklu paroda Vingio parke Estrados patalpose ,tuo metu dar buvo baigiama kloti silumine trasa toje vietoje kur ejo begiai.Tuo metu buvo kalbama apie planus kurti pramogu miesteli ir ten perkelti siuos begius i ta miesteli.O tas miestelis turejo buti irengtas mazdaug toje vietoje,kur dabar SIEMENS ARENA.
Kalbant apie Zveryna ir Snipiskes, tai jie visada buvo skirtingi rajonai pasiziurekite senus Vilniaus miesto planus


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 260 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 26  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 78 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  




Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Technika nepriklausomoje Lietuvoje 1918-1940

[ Eiti į: 1 ... 44, 45, 46 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2024 Vas 23 Pen, 15:30

rcepa Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Moteris + automobilis nespalvotose fotografijose

[ Eiti į: 1 ... 7, 8, 9 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2024 Sau 07 Sek, 22:00

Fon Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Tarybinių laikų vaizdelis

[ Eiti į: 1 ... 93, 94, 95 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Lap 29 Tre, 19:32

Vikas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Garo katilai-mašinos Lietuvoje iki 1940 metų.

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Spa 29 Sek, 17:50

geguzis12 Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Oldtimer`ių judėjimas Pabaltijyje 1974-...

[ Eiti į: 1 ... 64, 65, 66 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Spa 13 Pen, 17:57

Vikas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Moteris + motociklas

[ Eiti į: 1 ... 64, 65, 66 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Spa 11 Tre, 16:33

terensweb Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų You tube esantys video apie senovinę techniką

[ Eiti į: 1 ... 29, 30, 31 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgs 17 Sek, 11:13

Adamas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų WH transporto foto

[ Eiti į: 1 ... 366, 367, 368 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgp 21 Pir, 9:14

peziss Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų WEHRMACHT'AS LIETUVOJE

[ Eiti į: 1 ... 8, 9, 10 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Rgp 11 Pen, 7:34

BRAZINI Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Senų laikų motociklų fotografijos

[ Eiti į: 1, 2, 3, 4, 5 ]

forume Nuotraukos/video

Paskutinis pranešimas:

2023 Bir 11 Sek, 14:53

geguzis12 Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų