Peržiūrėti neatsakytus pranešimus | Peržiūrėti aktyvias temas
Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos 1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms. 2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai. 3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img"). 7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja. 9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai. Plačiau: Visos taisyklės
Autorius |
Žinutė |
Domaso
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 15:21 |
|
|
Naujokas |
|
Užsiregistravo: 2008 Sau 11 Pen, 22:56 Pranešimai: 3 Miestas: Kaunas
|
Sveiki,
Toptelėjo į galvą mintis, kai prisiminiau, kad egzistuoja toks dalykas - "Pasiaukojantis anodas" (Sacrificial Anode). Tai labiau už plieną koroduojantis metalas, pvz. magnis ar cinkas, kuris prijungiamas prie katodo (t.y. tam tikro daikto korpuso), taip jį apsaugodamas nuo korozijos (pats anodas pasiaukoja ir koroduoja).
Galvoju, ar įmanomas tokio dalyko pritaikymas automobilio kėbului, ar bent jau labai konkrečioms jo vietoms? Sakykime, jei prijungtume magnio ar cinko strypelį/juostelę, kad ir ties galinės arkos kraštu (kur labiausiai rūdija) - ar būtų apčiuopiamas efektas?
Kiek žinau, taip apsaugomi laivai, viršžeminiai ir požeminiai vamzdynai, ir netgi metaliniai karstai, ir t.t.
Dalintis:
|
|
|
Į viršų |
|
|
viktoras
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 16:31 |
|
Užsiregistravo: 2004 Vas 10 Ant, 11:41 Pranešimai: 984 Miestas: Vilnius
|
cinkas labiau koroduoja uz pliena? kazka Jus cia maisot...
_________________ Oldtimeristui nanotechnologijos yra viskas, kas užsukama mažesniu nei 22 raktu.
|
|
Į viršų |
|
|
Domaso
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 16:35 |
|
|
Naujokas |
|
Užsiregistravo: 2008 Sau 11 Pen, 22:56 Pranešimai: 3 Miestas: Kaunas
|
Aš irgi labai nustebau, bet taip visur rašo, kad kaip pasiaukojantis anodas, labiausiai naudojami yra cinkas ir magnis...
Taip išeina, kad cinkuotų automobilių kėbuluose "aukojasi" cinko sluoksnis, ir kai jis baigiasi, iškyla rūdys?
Cituoti: Galvanized coatings will not degrade (crack, blister, and peel) as with other barrier coatings such as paint. However, zinc is a reactive material and will corrode and erode slowly. For this reason, the protection offered by a galvanized coating is proportional to its thickness and to the corrosion rate. It is therefore important to understand zinc's corrosion mechanism and what factors affect the rate.
Galvanic (Cathodic) Protection
The second shielding mechanism is zinc's ability to galvanically protect steel. When base steel is exposed, such as at a cut edge or scratch, the steel is cathodically protected by the sacrificial corrosion of the zinc coating. This occurs because zinc is more electronegative (more reactive) than steel in the galvanic series, as shown below.
If the coating is consumed, why use it?
In the case of a zinc coating, the rate of corrosion that it undergoes while protecting steel is considerably lower than that of the steel (by at least a factor of 10). In this way, a thin coating of zinc can protect steel for a long time.
|
|
Į viršų |
|
|
virgas
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 17:34 |
|
|
Forumietis |
|
Užsiregistravo: 2004 Rgs 12 Sek, 8:52 Pranešimai: 2167 Miestas: Alytus
|
Domaso rašė: Galvoju, ar įmanomas tokio dalyko pritaikymas automobilio kėbului, ar bent jau labai konkrečioms jo vietoms? Sakykime, jei prijungtume magnio ar cinko strypelį/juostelę, kad ir ties galinės arkos kraštu (kur labiausiai rūdija) - ar būtų apčiuopiamas efektas?
Kiek žinau, taip apsaugomi laivai, viršžeminiai ir požeminiai vamzdynai, ir netgi metaliniai karstai, ir t.t. Tikrai, buvo tokia teorija ir net siuloma ta daryt praktiskai. Tikrai esu mates lekturos situo klausimu, bet deja, neturiu jos ir neprisiminsiu, kaip vadinosi. Bet kuriuo atveju- jusu mintis nelauzta is pirsto ir paieskojes medziagos tikrai rasit.
|
|
Į viršų |
|
|
Andrius831
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 20:15 |
|
|
Forumietis |
|
Užsiregistravo: 2008 Sau 12 Šeš, 23:59 Pranešimai: 444 Miestas: KLAIPĖDA
|
Domaso rašė: Sveiki,
Toptelėjo į galvą mintis, kai prisiminiau, kad egzistuoja toks dalykas - "Pasiaukojantis anodas" (Sacrificial Anode). Tai labiau už plieną koroduojantis metalas, pvz. magnis ar cinkas, kuris prijungiamas prie katodo (t.y. tam tikro daikto korpuso), taip jį apsaugodamas nuo korozijos (pats anodas pasiaukoja ir koroduoja).
Galvoju, ar įmanomas tokio dalyko pritaikymas automobilio kėbului, ar bent jau labai konkrečioms jo vietoms? Sakykime, jei prijungtume magnio ar cinko strypelį/juostelę, kad ir ties galinės arkos kraštu (kur labiausiai rūdija) - ar būtų apčiuopiamas efektas?
Kiek žinau, taip apsaugomi laivai, viršžeminiai ir požeminiai vamzdynai, ir netgi metaliniai karstai, ir t.t.
Teko susidurti su laivų metaliniu paviršių apsauga, tiek povandenine dalimi, tiek užtvindama ir veliau nusausinamos(balastiniai tankai ) vadinami protektoriais, taipat aušinimo sistemose, ir galiu pasakyti, ju nauda metaliniam paviršiui akivaizdi buvo.Tik matai, metaliniam paviršiui kuris nera po vandeniu, tas aktyvesnio metalo juostelė nebus veiksminga, reikai paviršių dengti pilnai(cinkavimas).O kiek įsiminė frazė iš chemijos pamoku, magnis , cinkas yra aktyvesnis metalas, todel jis pirmas ieina i reakciaj su deguonimi ir vandeniu. Atiduodams save gelbsti musm taip brangu geležį.
_________________ Klaipėda
|
|
Į viršų |
|
|
viktoras
|
Parašytas: 2010 Bal 17 Šeš, 22:04 |
|
Užsiregistravo: 2004 Vas 10 Ant, 11:41 Pranešimai: 984 Miestas: Vilnius
|
Domaso rašė: Aš irgi labai nustebau, bet taip visur rašo, kad kaip pasiaukojantis anodas, labiausiai naudojami yra cinkas ir magnis... Taip išeina, kad cinkuotų automobilių kėbuluose "aukojasi" cinko sluoksnis, ir kai jis baigiasi, iškyla rūdys? Cituoti: Galvanized coatings will not degrade (crack, blister, and peel) as with other barrier coatings such as paint. However, zinc is a reactive material and will corrode and erode slowly. For this reason, the protection offered by a galvanized coating is proportional to its thickness and to the corrosion rate. It is therefore important to understand zinc's corrosion mechanism and what factors affect the rate.
Galvanic (Cathodic) Protection
The second shielding mechanism is zinc's ability to galvanically protect steel. When base steel is exposed, such as at a cut edge or scratch, the steel is cathodically protected by the sacrificial corrosion of the zinc coating. This occurs because zinc is more electronegative (more reactive) than steel in the galvanic series, as shown below.
If the coating is consumed, why use it?
In the case of a zinc coating, the rate of corrosion that it undergoes while protecting steel is considerably lower than that of the steel (by at least a factor of 10). In this way, a thin coating of zinc can protect steel for a long time.
sorry, tikrai buvau neteisus. Is tikruju cia nieko naujo. Yra tokia elektrochemine metalu eile, kuo kairiau joje randasi metalas, tuo jis yra labiau chemiskai aktyvus, kuo desiniau, tuo maziau aktyvus. Is drusku labiau chemiskai aktyvus metalas gali isstumt maziau chemiskai aktyvu. Siek tiek radau kazka aprasyto ukrainieciu Wikipedijoje. Bet ten tesingai pamineta, kad si elektrochemine eile galioja tik druskose. Oksidu ir hidrooksidu ( o rudys butent yra oksidai ir hidrooksidai) atveju galioja kiti desniai, todel matyt toks budas nelabai ir tinka apsaugai nuo rudziu.
_________________ Oldtimeristui nanotechnologijos yra viskas, kas užsukama mažesniu nei 22 raktu.
|
|
Į viršų |
|
|
Raimis
|
Parašytas: 2010 Bal 18 Sek, 15:15 |
|
Užsiregistravo: 2004 Vas 09 Pir, 11:24 Pranešimai: 8594 Miestas: Alytus
|
Toks apsaugos būdas dar taikomas elektriniuose vandens šildytuvuose- gana storas metalo (gal cinko ar pan.) strypas tvirtinamas viduje, ir teko matyti po 4-5 metų eksploatacijos, kad to strypo daugiau nei pusė sugraužta.
_________________ Forume rašome lietuviškai. !!!
|
|
Į viršų |
|
|
npn
|
Parašytas: 2010 Bal 18 Sek, 15:47 |
|
|
Forumietis |
|
Užsiregistravo: 2007 Lap 11 Sek, 20:46 Pranešimai: 543 Miestas: Kaunas
|
minde rašė: Na tai cinkavimas ir yra būtent tokia antikorozinė priemonė, kai susidaro galvaninė metalų pora, kur cinkas yra teigiamas elektrodas ir pritraukia neigiamus oksidacinius jonus. Kam dar cinkavimas skirtas, jei ne apsaugai nuo rūdžių? Juk cinkuota geležis mažiau rūdyja, net jei cinko sluoksnis kažkiek ir pažeistas. O aliuminis, tur būt, veikia priešingai – pūdo arti esančią geležį?
Na aliuminiu rodos kartais būna išmetimo sistemos dalys padengtos, būtent apsaugai nuo rūdžių. Ne cinkas gal todėl, kad blogai bei pavojinga jį virinti (nuodinga, gali labai liūdnai baigtis) ir tas pats nuo temperatūros poveikio kad nenutiktų. Kita vertus aliuminės kniedės pliene arba atvirkščiai nėra labai gerai. Dar blogiau varis + aliuminis ir panašiai. Cinkuota geležis mažiau rūdyja, nes sunaudojamas cinkas, jo danga plonėja.
|
|
Į viršų |
|
|
Dabar prisijungę |
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 172 svečių |
|
Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume Jūs negalite prikabinti failų šiame forume
|
|
|
|
Paskutinės sukurtos temos |
|
IZH JUPITER-2 1969 m. PDF instrukcija/katalogas
Jonas Kakava
» 2024 Bal 13 Šeš, 17:19
|
|
Tarybiniai dokumentai - auto registravimas
hid3
» 2024 Kov 02 Šeš, 0:03
|
|
senovinis lempinis imtuvas su UTB (FM)
satsek12
» 2024 Kov 26 Ant, 9:08
|
|
Išmetimo kolektoriaus dažymas
Valkata
» 2024 Vas 26 Pir, 10:34
|
|
Nesikuria audi 1.6d 1985m
Audifanas123
» 2024 Vas 04 Sek, 18:03
|
|
Iž-49 Saturno ženklo vieta ant variklio sankabos dangčio
Smygolas
» 2024 Sau 21 Sek, 21:31
|
|
Motociklo su (sovietiniai dokumentais) registravimas
Kro0liK
» 2023 Rgs 22 Pen, 17:37
|
|
Kuro bako padengimas rūdims atsparia medžiaga
zpla
» 2023 Rgs 22 Pen, 20:31
|
|
Reikia Kauniečių pagalbos.
sgso
» 2023 Rgs 14 Ket, 13:01
|
|
Karburatoriaus Pekar K68 adatos guma
inkilas
» 2023 Rgs 02 Šeš, 20:01
|
Paskutinės aktyvios temos |
|
IZH JUPITER-2 1969 m. PDF instrukcija/katalogas
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Bal 13 Šeš, 17:19
Jonas Kakava
|
|
Tarybiniai dokumentai - auto registravimas
[ Eiti į: 1, 2 ]
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Kov 28 Ket, 10:43
marjaxxx
|
|
senovinis lempinis imtuvas su UTB (FM)
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Kov 26 Ant, 9:08
satsek12
|
|
Senos automobilinės radijos perdarymas į FM
[ Eiti į: 1, 2 ]
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Kov 26 Ant, 9:06
satsek12
|
|
Išmetimo kolektoriaus dažymas
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Vas 26 Pir, 10:34
Valkata
|
|
Dazymas
[ Eiti į: 1 ... 33, 34, 35 ]
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Vas 19 Pir, 22:41
kukutis
|
|
Nesikuria audi 1.6d 1985m
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Vas 04 Sek, 18:03
Audifanas123
|
|
Iž-49 Saturno ženklo vieta ant variklio sankabos dangčio
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Sau 21 Sek, 21:31
Smygolas
|
|
Pakonsultuokite dėl smėliavimo
[ Eiti į: 1 ... 13, 14, 15 ]
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2024 Sau 16 Ant, 19:02
npn
|
|
Motociklo su (sovietiniai dokumentais) registravimas
forume Bendros diskusijos
Paskutinis pranešimas:
2023 Rgs 25 Pir, 7:28
virginijus007
|
Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į
|