Atsakyta Motorinio dviračio rėmas

Jei Jūs turite/matėte ar į Jūsų rankas pateko nežinomas eksponatas ar dalis - kolegos iš forumo pabandys Jums padėti.
Forumo taisyklės
Klausti daikto kainos ir diskutuoti apie kainą yra draudžiama.
Kuo aiškiau suformuluokite temos pavadinimą.
D.R.P.
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 668
Užsiregistravo: 23 Rgp 2010, 22:10
Miestas: Panevėžys

Motorinio dviračio rėmas

Standartinė D.R.P. »

Kokio motorinio rėmas? Panašus į LVZ-902, PVZ, ZIF motorinių dviračių rėmus. Šiek tiek skiriasi rėmo galinė dalis.

DSCF3279.JPG

DSCF3280.JPG

DSCF3281.JPG

DSCF3282.JPG

DSCF3283.JPG

DSCF3284.JPG
Paskutinį kartą redagavo D.R.P. 31 Geg 2021, 23:22, redaguota 1 kartą(us).
D.R.P.
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 668
Užsiregistravo: 23 Rgp 2010, 22:10
Miestas: Panevėžys

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė D.R.P. »

DSCF3285.JPG

DSCF3286.JPG

DSCF3287.JPG

DSCF3288.JPG

DSCF3289.JPG

DSCF3290.JPG
D.R.P.
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 668
Užsiregistravo: 23 Rgp 2010, 22:10
Miestas: Panevėžys

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė D.R.P. »

DSCF3291.JPG

DSCF3292.JPG

DSCF3293.JPG

DSCF3294.JPG
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė Raimis »

ŠDG V-72.
Šiaulių dviračių gamykla? „Vairas- 1972“?
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė augism »

Aš ne istorikas, ir žinių daug neturiu.
Paskambinau Vairo gamyklos mopedų variklių eksperimentinio cecho darbuotojui. Buvusiam cecho direktoriaus pavaduotojui, trumpai ėjusį ir direktoriaus pareigas. Iš mano žodžių (nuotraukų el. pašte dar nematęs) pasakė, kad tai bus "samadielščikų" iš dviračių gamyklos darbas. Jo žodžiais, žmonės turėjo galimybę darbe pasinaudoti staklėmis, dažnai ir sau, ir pardavimui sukonstruodavo įdomius aparatus. Ką turima omenyje "pardavimui"? Gryna chaltūrkė. Atlyginimas ne per didelis, todėl prie jo prisidurdavo kaip galėdavo. Jei gaminys pavykdavo, padarydavo ir po keletą egzempliorių. Dabar, iš kur ŠDG ? Trafaretą pagaminti nesunku, o gamyklos logotipas priduodavo "karmos taškų". Esu kelis kartus skaitęs apie tai, kad kokio nors batų fabriko darbininkai iš parsineštų padų ir odinių dalių siūdavo batus, ir sėkmingai prekiavo, prisidurdami prie algos. Žmonės nelabai pirko. Tada išliejo ant pado užrašą "Made in Europe". Iš karto reikalai pagerėjo.
Vienu žodžiu, daugiau spėlionių. Tiesa, Vitalijus (konstruktorius) pasakė, kad motorinių dviračių būti negalėjo, nebent dviračiai. Tai ir vėl nežinau. Jei "samadielščikas" pasigamino dviratį stipresniu rėmu, ir į jį įdėjo varikliuką, tai kodėl gi negalėjo... gal galėjo taip būti.
D.R.P.
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 668
Užsiregistravo: 23 Rgp 2010, 22:10
Miestas: Panevėžys

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė D.R.P. »

Ačiu Raimis už duotą kryptį , { kuria įš pradžių niekaip nepatikėjau,nebent užpurkštų raidžių sutapatinimas su Šiaulių gamykla }. Ypač dėkingas Augustinui už surinktą įnformaciją įš Šiaulių "vairo ", kuriam reikėtų įšrašyti atskirą premiją. Manau nėra Lietuvoje didesnio entuziasto motorinių dviračių klausimu.
Dabar kas liečia patį rėmą tai įškart mačiau ,kad tai kažkoks pusiau namudinis ,pusiau fabrikinis darbas , nes vamzdžių sujunginėti namie rusyje taip be tam tikrų staklių neimanoma .Esu turėjes LVZ gamybos rėmą , kuris įš toliau žiurint vizualiai nelabai skiriasi.
Rėmas manau dažytas gamyklos dažymo kameroje , raidės ir papuošimai irgi atrodo neblogai { neužpeckioti bet kaip }. Netgi po sėdyne ant rėmo vamzdžio įškaltas numeris, kaip priklauso .Tikriausiai buvo pagamintas ne vienas.
Pradinis mano klausimas skaitau ,kad įšsprestas .Augustino surinkta versija teoriškai pasitvirtina kadangi :
Žmogelis pas kurį buvo šis rėmas tarybiniais laikais ir po to prekiavo turguje su naujomis dviračių detalėmis . Tai buvo Šiaulių "vairo " ereliukų pilnas asortimentas ,mopedų variklių nujos dalys ir tt. Matomai turėjo ryšį su cechų vadovais ,o su darbininkais irgi ,kurie ir pagamino šį rėmą .
Vartotojo avataras
Raimis
ekspertas
ekspertas
Pranešimai: 8585
Užsiregistravo: 09 Vas 2004, 11:24
Miestas: Alytus

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė Raimis »

Smagu, kad pavyko išsiaiškint. Unikalus daiktas.
Forume rašome lietuviškai. :Lietuva: !!!
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė augism »

Tada net gi žinau "žmogelį"... Kostas gyveno visai šalia "Vairo" gamyklos, esu pas jį buvęs. Bėda, tik kad labai neatsakingai mėgavosi alkoholiu, todėl amžiną jam atilsį.... Kai reikėjo sutvarkyti namus po mirties, sakė, kad visas rūsys, ir du namo aukštai buvo sausai prikišti mopedų dalių. Aš tokius žodžius vadinu "tempėjais". Dirbdami valdišką darbą negalėjo pareiti namo ko nors neprigriebę. Jei sankaba į kišenę netelpa, tai nors saują varžtų įsideda. Taip ir gyveno... :puiku:
Vidminas
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 564
Užsiregistravo: 06 Geg 2004, 12:46
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė Vidminas »

Tatai galima pavadinti tarybine Enšteino reliatyvumo teorijos atmaina:
Teorija otnositelnosti: otnositj što nibutj domoj . :!: (čia rusiškai lietuviškom raidėm)
Vartotojo avataras
PASHKA31
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 278
Užsiregistravo: 19 Kov 2008, 21:01
Miestas: Vilnius

Re: Motorinio dviračio rėmas

Standartinė PASHKA31 »

Labai abejoju dėl savadarbio versijos:
1. Kam savadarbiui gaminti logotipų trafaretus.
2. Ar buvo Vairo gaminių su tokiais galinių ratų tvirtinimais ir kitomis, motorinio rėmui būdingomis dalimis?
3. Labai jau rėmas panašus į LVZ 902.

Manau, kad tai dalis nežinomos "Šiaulių Vairo" istorijos: galimai tai ekspermentinio motorinio dviračio rėmas. Gal tokį motodviratį, paėmę pavyzdį iš Lvovo, Penzos, Rygos dviračių gamyklų, planavo gaminti Šiauliuose. Kaip pavyzdys paimti ukrainietiški motodviračiai ir truputi pakeista (tech. dokumentuose turbūt vyravo frazės: patobulinta, pagerinta, pakeista). Vyskas vyko apie 1972 metus, todėl ir modelis pavadintas ŠDG V72. Vėliau kažkas turbūt nepavyko ir projektas liko tik projektu.
Čia subjektyvi mano nuomonė.
Skelbti atsakymą