Ledūklis rašė:Labai smagu tokias temas matyt
Manau tai nesunkiai ir galima paverst straipsniu žurnalui, nes internetas tai neapčiuopiamas ir laikinas nepastovus dalykas.
Tokia buvo mano pirma Jawa. (354, 1959) Dar ją tebeturim. Irgi buvo mišrainė. Kol važinėjau dėdavau bile ką, dabar pasilikta ir jau daugelį metų vis komplektuojamos originalios dalys. Norisi sukomplektuot, nes, kaip sakai, jau nelabai pasitaiko... Lyg jau viskas ir yra, tik dėt in savo vietas... Dalių gaut žymiai sunkiau nei 360 ir skiriasi beveik viskas, nors kol nežinojau ir iš pirmo žvilgsnio atrodo daug kas taip pat.
Sėdynę patariu pirk naują su viskuo, nes jau čia matau nelabai verta atkūrinėt.
Kas dėl Perako ar 500... Gaut tikrai galima, jei labai nori, tai atsiranda bet kas... Bet.. Originalių ir vienodų daiktų jau ne vienas turi. Tik turėk pinigų ir jau nieko nestebina.
Ką galiu pasakyt apie 354 ir kitas senas originalias Jawas. Tai motociklas kuris nepritaikytas šiandienai ir šiaip turi daugybę trūkumų, užknisančių gamyklinių sprendimų. Pavažinėjus su originaliais motociklais tai vien nusivylimai.
Matau, kad jau įdėjai elektroninį degimą, tas yra gerai.
Jei patinka Perakas ir kiti seni modeliai, patariu kada nors susikonstruot panašios išvaizdos unikalų motociklą pagal save. Žinau kad esi neeilinių gabumų ir didelės kantrybės žmogus. Ir kas svarbiausia supranti techninę dalį (ko pavyzdžiui aš visai nesigaudau). Tas yra didelė dovana. Tu gali sukurt kažką didingo, išskirtinio, kas tiktų būtent tau ir stebintų aplinkinius.
Linkiu didžiausios sėkmės.
Džiugu, kad įdomi tema, vadinasi tinkamas sprendimas buvo pasidalinti.
Manau forume tikrai yra geresnių, įdomesnių, retesnių projektų už šį, kurį būtų galima publikuoti kokiam tai žurnale.
Joo, kai pradėjau ardyti ir jau daryti kažką su šia Jawa, tikrai stebino ant kiek viskas čia skiriasi nuo 360 Jawos. Iš pirmo žvilgsnio tik viskas panašu, o šiaip tikrai viskas smarkiai skiriasi, galėsiu padaryti keletą nuotraukų.
Sėdynę bandysiu remontuoti kiek išeis rėmą, kiek leis kantrybė, yra keli sėdynių rėmai pasirinkimui, po to duosiu kažkam tai persiūti.
Na nenoriu girtis, bet tiesa tokia, kad jau gana ilgą laiką draugauju su Jawom, daug važinėju, tai senųjų Jawų silpniausias vietas jau kaip ir žinau. Buvo momentų kad neturėjau automobilio kasdieninam važinėjimui, tai su Jawa 360 tekdavo važinėt ir per saulę ir per lietų, net ir per sniegą šiek tiek. Silpniausios jų vietos būtų tokios pagrindinės ir kritinės (pagal eiliškumą nuo prasčiausio iki patenkinamo): tai elektros sistema, uždegimo sistema, karbiuratorius, galinės šakės tvirtinimo mazgas rėme (įvorės pirštas), stabdžių efektyvumas, vairas (ne visiem originalus patogus), ratų dydis (ir arba) greičių dėžės perdavimas ( greičiai nelabai tolygūs, pavyzdžiui: senute jei variklis pavargęs kad tolygiai bėgėtis, trečia pavara reikia daugiau „pakaitinti“, kitaip ketvirta pavara variklis „nevelka“ nebesibėgėja), priekinės šakės sakyčiau silpnokos na ir dar pagal kiekvieną vairuotoją dar galima vardinti ir vardinti......
Pagrindinė bėda - krovimas ir uždegimas, jau pas mane kaip ir išspręsta, prisitaikau kinietiškus degimus nuo motorolerių, nereikia jokio akumuliatoriaus ir Jawa kuriasi ranka, degimas nepabėga niekad, o ir patikimumas šio degimo man pasirodė dar didesnis negu Vapės. Tik dėl krovimo šiek tiek nepasiteisino, bet šiai Jawai bus daromas kitos versijos degimas, plačiau apie jį eigoje papasakosiu, kol kas variklio įdirbimui laikinai uždėtas senojo modelio vienfazis bekontaktis degimas.
Kitos silpnos vietos kurias išvardinau, dažniausiai būna silpnos nuo ilgametės nepriežiūros, o kad jos tarnautų gerai, reikia atidesnės ir kruopštesnės priežiūros, teisingo surinkimo, bet tam nevisada būna laiko.. Pavyzdžiui, persirinkus galinę šakę naujomis įvorėmis, pirštu, vietoj tepimo iš pavarų dėžės dedu štucerį, ir periodiškai pritepu tepalo tirštesnio negu iš pavarų dėžės. Tai vietai svarbiausia, kad būtų tepalo, kitaip, jei ji padirba sausai, labai greit sudyla įvorės, o kadangi iš dėžės alyva skysta, ji per lengvai atsirandančius nesandarumus iš mazgo greitai dingsta... Stabdžiai turi turėti gražų darbinį paviršių, lygų, ir kaladėlių medžiaga turi būti minkšta, kitaip atsiranda nesklandumai.. Karbiuratorius originalus tai yra irgi pakankamai nemažas galvos skausmas, bet teisingai persirinkus susireguliavus dar taip pat galima gyventi.....
Ateityje, jei tik bus laiko, tikrai darysiu kažkokį įdomesnį projektą, kuris jau bus perdarytos technikos skyrelyje..
Dėkoju už gražius žodžius, sėkmės tikrai prireiks, pačiam taip pat jos noriu palinkėti, reikėtų su Jawom kada tai kur nors susitikti, pakalbėti apie ką tikrai būtų