npn rašė: Kita vertus net jei taršai apskaičiuoti nebūtina, negi išduotų naują techninį pasą tokį pat pustuštį.
Seniau būdavo taip, kad "po stogeliu" apžiūrėdavo ir surašydavo trūkstamus duomenis iš duomenų lentelės, iš galbūt turimų senų dokumentų (užsienietiškų), iš praktikos (kai darbuotojas patyręs ir pažįsta tuos variklius ir modelius mintinai). Po stogeliu važiuoti reikdavo tada, jei dokumente trūkdavo kokių nors reikalingų duomenų ir darbuotojas galėjo juos rasti kažkur po kapotu arba šiaip apžiūrėjęs, pvz kuro rūšis, masės (iš lentelės), pasikeitusi spalva), arba jeigu būdavo seno pavyzdžio techninis pasas, t.y. arba laminatas, arba vertikaliai sulankstoma knygelė (apie 2002-2006 metų, kiek pamenu, paskui pradėjo išdavinėti tokio formato, kaip dabar), arba jau toks kaip dabar, bet senesnis, negu kažkiek metų.
Bet prieš kelis metus padarė, kad nebereikia po stogeliu važiuoti jau niekada, jeigu mašina yra registruota Lietuvoje. Tai man buvo toks kuriozas su ta Audi 80, kad irgi buvo registruota Lietuvoje 98tais metais, pagal išmuitinimo pažymą ir netgi dar Policijoje. Įpratęs pagal seną tvarką nuvažiavau po stogeliu, sulaukiau eilės. Darbuotojas pasižiūrėjo, paklausė, ar nepakeičiau spalvos arba variklio, ir jeigu ne - sako eik į salę ir viskas.
Salėje surašė tai, ką rado sename laminate. Tai kuro rūšis buvo benzinas, pirmos registracijos data tapo 1986-01-01 (nes laminate rašydavo tik gamybos datą, ir buvo skaičiai 86). Automobilio savojo svorio nebuvo, todėl įrašė 0kg (ne brūkšnelis ar "nėra duomenų", o būtent 0kg). Bendroji masė buvo, parašė iš laminato. Variklio darbinio tūrio nebuvo, parašė 0ccm (vėlgi, kaip ir su savuoju svoriu). Variklio galios nebuvo, parašė 1kw.
Viskas, ko reikia, kaip ir yra. Pagal lenteles gautųsi naujam savininkui labai geras CO2 skaičius
Bet galimai vistiek pasiųstų į ekspertizę dėl kokių nors priežasčių, kad pvz akivaizdžiai neatitinka arba pastebėta (jų pačių) klaida. O gal ir ne.
Dabar taip nebepaeitų. Čia buvo praeitais metais. Va matot, jum ir išrašė siuntimą ekspertizei.
Seniau tas tokio lygio, kaip jum padarė, ekspertizes jie patys ir be mokesčio po stogeliu padarydavo.
Dabar dalinai gavosi, kad kam nebereikia po stogeliu, tai palengvėjo procedūra, o kam reikia ir trūksta duomenų - belekiek daugiau vargo ir visai nemažai pinigų į balą, kad kugelis nuo lentelės nurašytų svorį į dokumentą arba pamatęs po kapotu benzininį variklį, parašytų, kad benzinas. Na su darbiniu tūriu jau yra kitaip, bet žinau tokių variklių, kur pvz nesiskiria iš išorės niekuo 1,6/1,8/2,0, nes tarp jų skiriasi tik alkūninio veleno alkūnės ir švaistiklio ilgiai, ir pagal tai darbinis tūris. Tai irgi, net pats geriausias ekspertas, atėjęs, nieko ten ir nepasakys.
Tiesa, jei kalbam apie šiuolaikinius automobilius, ten jau galima pradėti diskutuoti. Eilinio žmogelio akis galimai gali jau ir sumaišyti Common rail turbodyzelinį variklį ir Common rail turbobenzininį variklį, nes komponentai ir jų kiekis labai panašūs ir labai panašiai atrodo. Galima primityviai paieškoti uždegimo žvakių, bet jos ne visada labai matomoj vietoj būna. Patyrusi mechaniko akis aišku atskirs tikrai, bet jau galima dėl to ginčytis. Jau dabar benzinų be turbinų praktiškai nebėra, ir benzinai jau turi ir suodžių filtrus bei kitas dyzelines detales, taip tapdami ne tik nebe paprastesni, bet kartais dar ir sudėtingesni, brangiau remontuojami, mažiau patikimi ir ilgaamžiai. Kalbu apie tai, kad dabar yra benzininių variklių, kurie be remonto nebenuvažiuoja 100kkm.