Puslapis 34

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 16 Gru 2020, 13:42
augism
Tai kad ne... Aš nuoširdžiai patikejau, kad čia siūlymas dar labiau tobulinti. Tik įpurškimo srityje esu net ne žalias, o visai nesudygęs :D

Sužinojau, kad dviems cilindrams uždegimas sudėtingėjo beveik dvigubai. Bet čia ne kliūtis. Vis gi, norėčiau pasiteirauti, kokių motociklų gamtoje daugiau: vieno ar dviejų cilindrų? Ir tuo pačiu, gal būt yra taip, kad pvz., vienacilindriai neturi problemų su degimu. Arba būtent dvicilindriai.

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 16 Gru 2020, 18:34
virginijus007
augism rašė:Tai kad ne... Aš nuoširdžiai patikejau, kad čia siūlymas dar labiau tobulinti. Tik įpurškimo srityje esu net ne žalias, o visai nesudygęs :D

Sužinojau, kad dviems cilindrams uždegimas sudėtingėjo beveik dvigubai. Bet čia ne kliūtis. Vis gi, norėčiau pasiteirauti, kokių motociklų gamtoje daugiau: vieno ar dviejų cilindrų? Ir tuo pačiu, gal būt yra taip, kad pvz., vienacilindriai neturi problemų su degimu. Arba būtent dvicilindriai.


Manau kad daugiausia yra 1 cilindro motociklų, vien jau kiek motorolerių visokių ir keturačių, bet jei paimti grynai motociklus tik (dvirates motorines TP virš 125cc varikliais) tai viencilindrių ir dviejų cilindrų in line arba v formos tikriausia daugiausia, kas jau virš dviejų cilindrų tas rečiau sutinkami. Manau paprastas dalykas, mažiau cilindrų, mažiau uždegimo sistemos dalių, paprasčiau viskas padaryta, o kur mažiau ir paprasčiau ten ir patikimiau, bet ne visad taip, būna ir išimčių..

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 16 Gru 2020, 19:07
kęstutis
Čia tik mano nuomonė.
Klausimas buvo tik apie motociklus.
Tie motociklai kurie turi problemas su degimu ir iškrovinėja akumuliatorių, tai pagrinde sovietinio paveldo motociklai -IŽ (1 arba 2 cilindrai); DNIEPR(2cilindrai) ir JAWA (1 ir dauguma 2 cilindrai, tai Čekoslovakų bet priklausė sovietų blokui). Šiuo metu jų yra likusi tik mažuma, didžioji dalis kaip ir viso seno transporto iškeliavo į metalyną. Dėl bandymo tam sukurti naują gaminį ir paleisti verslu kitiems - turbūt labai sunki misija. Nes yra jau užpatentuotų gaminių kaip Vape ir t.t.
Kas rizikuos ant savo kailio pirkti nepatentuotą, be garantijos gaminį ir leistis į kelionę? Dėl jau pagamintų el. degimų kainos dydžio tai viena iš priežasčių kad maža paklausa, mažas išperkamumas ir gaminys privalo turėti didelę kainą kad atsipirktų visi kaštai. Be to ten komplekte gali būti generatorius, indukcinė ritė, komutatorius ir degimas - holo daviklis.
Jei kalbant plačiai apie motociklus tai "britvos" ir dalis kelioninių motociklų turi 4 cilindrus. Čioperiai ir dalis kelioninių motociklų turi 2 cilindrus. Yra ir 1 bei 6 cilindrų agregatai. :moped:

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 17 Gru 2020, 03:40
tadas1991
2 cilindrų keturtakčiam varikliui, jei variklis ne V formos, o cilindrai eilėje arba vienas prieš kitą (opozitas) sistemą visai nebūtina daryti sudėtingą. Skirsis tik tuo, kad babinos reikės su dviem išėjimais.
Pas juos dažniausiai (praktiškai turbūt visada, jei nenorim vibracijų) abu stumokliai būna viršuje vienu metu, tiesiog vienam tuo metu baigiasi suspaudimo taktas, o kitam baigiasi išmetimo taktas. Tai šaunama kibirkštis į abi žvakes vienu metu, viename cilindre uždegant suspaustą mišinį, o kitame nepadarant nieko.
Angliškai tai vadinama "Wasted spark". Tokias sistemas turėjo labai daug benzininių automobilių (maždaug 1990-2010), kurie jau nebeturėjo degimo skirstytuvo ir vienos bendros ritės, o kibirktį jau valdė įpurkškimo kompiuteris (arba kibirkšties kompiuteris (liaudiškai RENIX'as (80-90tųjų Renault turėdavo pakankamai komplikuotas Renix atskiras uždegimo sistemas tiek su karbiuratoriais, tiek su įpurškimais, yra kam prigijo), jei tokią sistemą kas kada uždėjo ant karbiuratorinių variklių, manau yra tokių variantų buvę). Tai iš to kompiuterio pagal alkūninio veleno padėtį gaunamas impulsas. Kad sutaupyti ričių kiekį, būdavo dvi ritės (kartais viename sujungtame bloke), iš kurių kiekvienos valdė po dvi žvakes. Poromis būna tie cilindrai, kurį stumokliai viename aukštyje, dažniausiai 1-4 ir 2-3. Dar naujesniuose jau kiekvienas cilindras valdomas atskirai ir babinos keturios, o tokie prasidėjo jau nuo kokių 2000tųjų. Bet ten labiau dėl ekologijos ir darbo tolygumo (stebimas alkūninio veleno judėjimo greitis ties kiekvieno cilindro darbo takto vieta), senstant ir dėvintis mechaninei variklio daliai, kad galėtų kompiuteris kiekvieno cilindro kibirkštį ir kuro kiekį valdyti atskirai, taip išlaikydamas švaresnį ir tolygesnį variklio darbą. Todėl šiuolaikiniai varikliai net ir labai blogos būklės dažnai dar gana gražiai dirba, ypač pašilę, "prisiadaptavę".

Su dvitakčiu tikriausiai taip neveiktų, nes vienas stumoklis viršuje, kitas apačioje. Darbo-įsiurbimo takto gale šauti kibirkštį turbūt ne puikiausiai idėja, gali ir užsidegt, arba jei vis dar per daug išmetamųjų dujų - išdegt bent dalis tik vėliau reikiamo mišinio kiekio.

O keturtakčiam tai labai supaprastina sistemą. Nebent jeigu dar labiau norit taupyti elektrą, bet manau jau ir taip užtektų, nes minėjot, kiek mažėja naudojama galia, vien tik perdarius in elektroninį. Kitas argumentas gali būti toks, kad sumažinamas žvakių keitimo intervalas. Bet tikrai ne dvigubai. Jos turbūt labiau sensta nuo savo gyvenimo sąlygų, negu nuo iššautų kibirkštų skaičiaus. Tai toks dalykas turbūt aktualus tik naudojant žvakes, kurios markiruojamos su A raide priekyje.

Ir padėtį tokiu atveju reikia nusiimti nuo alkūninio veleno, o ne velenėlio, kas ne pas visus keturtakčius su mechaniniais degimais yra numatyta. Kitaip teks programiškai dauginti iš dviejų, spėjant sekančio apsisukimo vidurio padėtį pagal kelių praeitų apsisukimų laiką, taip įvertinant ne tik apsisukimo greitį, bet ir a/dekseleracijos greitį. Nors tikriausiai tas ir taip turėtų būti daroma, jei kibirkštis su ankstinimu, tik nedalinant į dvi dalis.
Arba nusiimti ne VMT ar AMT, o tikslią padėtį, bet tada jau tikrai dar sudėtingesnė sistema su kitokiu davikliu ir dantytu žiedu arba dar kitokiu davikliu ir magnetiniu žiedu.

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 17 Gru 2020, 08:30
virginijus007
tadas1991 rašė:.......
Su dvitakčiu tikriausiai taip neveiktų, nes vienas stumoklis viršuje, kitas apačioje. Darbo-įsiurbimo takto gale šauti kibirkštį turbūt ne puikiausiai idėja, gali ir užsidegt, arba jei vis dar per daug išmetamųjų dujų - išdegt bent dalis tik vėliau reikiamo mišinio kiekio.

........


Bet Vape degimas būtent taip ir veikia, kibirkštis skeliama tiek VMT tiek AMT, abiejuose cilindruose vienu metu. Ir puikiai veikia...

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 17 Gru 2020, 09:49
marjaxxx
Ant Jawa 638 irgi būtent taip pasidariau bekontaktį degimą: skelia tiek viršuj, tiek apačioj. Detonacijų ar prasto darbo nepastebėjau tikrai.

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 17 Gru 2020, 22:00
tadas1991
Įdomu. Vadinasi, galvoje įsivaizduojama teorija praktikoje neveikia. Tai tokiu atveju, jei dviejų cilindrų dvitakčiam galima duoti kibirkštį vienu metu abiejuose cilindruose, t.y. ir apačioje, ir viršuje, tai mano pezalai negalioja ir atsiprašau už juos. O temos autoriaus pasvarstymas, kad dviems cilindrams labai sukomplikuoja sistemą, irgi ne visai teisybė, nes tiesiog reikia dvigubos babinos ir šiek tiek daugiau galios komponentams.

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 17 Gru 2020, 22:43
augism
Ne visai, Tadai.
Tas degimas, apie kurį šneku, mikroprocesorius. Jame užduodama kreivė priklausomai nuo apsukų. Todėl kiekvienai kibirkščiai atskira mikroschema.
Nieko ten sudėtingo su ta mikroschema. Tik pačią schemą truputį papildyti.
O tai, kad viena kibirkštis bus atliekama - jokia bėda. Tas degimas skelia tokią kibirkštį, kad žvakės užpylimas tampa neįmanomu.

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 18 Gru 2020, 22:58
Ledūklis
augism rašė:Šią temą pradėjau siekdamas, kad kiekvienas senos technikos mėgėjas už priimtiną kainą galėtų pasidaryti sau elektroninį degimą. Nesuprantu, kaip ten už jį buržujai sugeba užsireikalauti 200 EUR.
Pats perku radiodetales pas kiniecius, jų kaina degimui neviršija 7-10 EUR.
Litavimo valandų kaina... Galvoju, turint noro kiekvienas savarankiškai susilituos. Čia gi smagu!
Mane labiau stabdo įkomponavimo į patį motociklą procesas. Matote, tai kad neturiu aš motociklo. Aišku, galėčiau bandymus daryti ant turimo Simson S50 arba Delta. Bet įdomu būtų prie kokio ИЖ prieiti, ten generatorius atskira dalis, kaip automobiliuose, ar ne?


Norai geri, bet yra tas kad kiekvienas iš tikrųjų čia esam labai skirtingi.
Mus vienija tik sena technika, bet požiūris, pomėgiai ir sugebėjimai gali absoliučiai skirtis.
Pvz. aš galiu pasivirint, nusišpalkiuot, nusidažyt kaip man tinka, o jau kur techninė dalis, varikliai tai prasideda savęs prievartavimas. Elektronikos komponentų litavimas jau nekalbant apie supratimą tai iš vis kosmosas. Taigi kiekvienas to tikrai nepasidarys. Todėl suprantama kad yra žmonių kurie perka Vape ir prašo kad kažkas jiems tai sumontuotų ar kitaip perdarytų degimą.
Aš ir vis kartais galvoju kada gal reiks pas jus kreiptis dėl D-5 variklio degimo perdarymo. Kažkada padariau gražų Ryga-5 motorinį bet taip ir kabo pakartas nes važiavo labai trumpai. Kažkas su degimu. O ten degimas tas mažiukas. Taip ir liko.
Tas pats ir su kitais perdarymais, vieniem patinka, kitiem ne už tai ir kaip sako "mėto akmenim" ar pan. Reikia ir tų originalų ir tų perdarymų, bet viskas priklauso nuo situacijos...

Re: Alternatyvi elektroninio degimo sistema: ar reikalinga?

Parašytas: 19 Gru 2020, 11:34
augism
Oi, dėl D5 tik parašykit. Sulituociau, dabar sergu, laiko atsirado.

Ar galėtume kas nors parašyti, kokios min ir Max motociklo apsukos. Su nedidele atsarga.