Puslapis 2124

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 29 Sau 2020, 09:59
Rudge
VAZ priekinis.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 04 Vas 2020, 07:18
Vima
Ar gali būti taip, jog amortizatorius +/- horizontalioje padėtyje nedirba, o pastatytas vertikaliai pradeda veikti? :? Bent jau maniškis taip elgiasi. Radau kas juos restauruoja ir Kaune (Siūlų g. 3), meistras didelių problemų su juo nemato, tad siūlo kol kas jo neskersti.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 04 Vas 2020, 09:38
tadas1991
Vima rašė:Ar gali būti taip, jog amortizatorius +/- horizontalioje padėtyje nedirba, o pastatytas vertikaliai pradeda veikti? :? Bent jau maniškis taip elgiasi. Radau kas juos restauruoja ir Kaune (Siūlų g. 3), meistras didelių problemų su juo nemato, tad siūlo kol kas jo neskersti.

Žinoma, kad gali. Ypač jei vienpusio veikimo.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 04 Vas 2020, 09:42
Vima
Žinoma, kad gali. Ypač jei vienpusio veikimo.


Reiškiasi be reikalo jį apkaltinau neveiksnumu. Na nuo to tik geriau. Viena problema mažiau :)

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 16 Vas 2020, 23:01
Vima
Dirbam toliau. Ko gero pats sunkiausias darbas ligi šiol buvo išmetimo sistemos surinkimas. Ją sudaro priekinės alkūnės-vamzdžiai, galinių cilindrų kolektoriai, dujų surinkimo/perskirstymo bakelis ir duslintuvai. Duslintuvų kol kas nejungiau, reikės jiems gauti naujus varinius sandarinimo žiedus, be to maišys galinės šakės sumontavimui. Bakelis tvirtinamas prie rėmo dviem varžtais, jų tvirtinimo kilpos buvo nupjautos. Viskas laikėsi ant galinio cilindro kolektoriaus. Kodėl taip padaryta tada nesusimasčiau, kilpos buvo pagamintos naujos ir įvirintos į jų originalias vietas. Prieš vežant dažyti buvau viską surinkęs, bet gerai nesuvaržęs, o tai ir buvo klaida. Priekiniai vamzdžiai variklio apačioje yra gerokai palamdyti, vieno iš jų galas, kurį suveržia sąvarža yra paplotas. Taip paprastai surinkti ir suveržti niekaip nepavyko. Paprasčiausias sprendimas ir būtų buvęs netvirtinti prie rėmo, pakabinti viską ant galinių kolektorių. Užtrukau geras pora valandų kol šiaip ne taip jį surinkau taip, kaip kad turėtų būti. Labai tikiuosi kad bus sandaru ir nereikės jo ardyti vėl.
Pats išmetimo sistemos sandarinimo būdas įdomus ir ligi šiol nematytas. Naudojami platūs variniai žiedai, kuriais užsandarinama sujungimo vieta. Jų analogų nėra arba bent jau neradau. Originalius galima gauti, bet kainuoja nemažai. Deja, 3 žiedus reikės keisti, nes nepavyko jų numauti prieš vežant bakelį dažyti. Tikėjausi, kad jų temperatūra nepaveiks, deja klydau. Galinių cilindrų kolektoriai ir bakelis buvo dažyti kažkokiais naujais milteliniais dažais, atlaikančiais 600 laipsnių temperatūrą. Bus matyti kaip jie laikys.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 16 Vas 2020, 23:42
Vima
Na ir šiandien po ~ 10 metų variklis vėl buvo užkurtas. Ne iš pirmo karto, kaip kad pilna Youtube video, bet visgi ... :puiku:
Viskas prasidėjo nuo to, jog teko truputį pavargti su akumuliatoriumi. Naudojau turimą ne pirmos jaunystės mašininį akumuliatorių ir užvedimo laidus. Nieko gero, suka, bet sunkiai. Susiradau pačioje tolimiausioje dėžėje, savaime aišku, turimus maitinimo laidus nuo mašininio audio stiprintuvo. Vienas labai trumpas, kitas labai ilgas. Pabandžiau taip sujungti, jau su varžtais - geriau, bet vis tiek kažkaip vangiai - šyla ilgasis laidas. Nors ir nesinorėjo, tačiau gavau jį trumpinti ir tai padėjo. Starteris suko variklį smagiai, netgi rodė didesnę tepalo slėgio vertę, nei kad fiksavau anksčiau. Toliau įsitikinau, jog visose žvakėse yra kibirkštis ir ji tokia, kokia turėtų būti. Prijungiau improvizuotą kuro baką - Coca Cola butelį, atjungiau starterio relę ir paspaudžiau užvedimo mygtuką. Kuro pompa veikia tik tada, kai starteris suka, ne taip, kaip kad dabartiniuose - vos įjungus degimą. Na ir jokio garso. Paspaudžiau dar kelis kartus - nieko. Dar kartą - pradėjo zysti. Matomai buvo pastrigus, benzinas sudrėkino ir pradėjo veikti. Žodžiu, viskas ok. Kibirkštis yra, benzinas pumpuojamas, ko daugiau laukti. Prijungiu starterio relę, nuspaudžiu užvedimo mygtuką, variklis sukasi, bet nesikuria. Na ok, reiškiasi nebus, taip kad būna Youtube'j, sukam dar kartą. Vėl nieko. Trečia kartą - nieko. Vieną kartą vienas cilindras pokštelėjo tuom viskas ir pasibaigė. Ryškiai nesupranta variklis ko aš iš jo noriu. Išsuku kelias žvakes - sausos. Belieka arba sukti dar ilgiau, arba panaudoti panelių valiklį (jis ne tos sprogus kaip kad eteris, todėl extra atvejais kartais panaudoju, plius skaniai kvepia). Susuku žvakes, susirandu kur yra tas valiklis, na ir prieš papurškiant, dar kartą pabandau užvesti...ir jis užsiveda. Išspjauna debesėlį visokių dulkių, suodžių, pradžioje trimis cilindrais, paskui prisijungia ir ketvirtas. Kuo padėjo tas žvakių išsukimas nežinau, greičiausiai sutapimas ir tai nėra svarbu. Nuo to laiko jis kūrėsi labai gerai ir greitai. Leidau jam dirbti tik maksimum pusę minutės, nes dar nebuvo prijungtas radiatorius, tad nenorėjau bereikalingai kaitinti, o be to garaže greitai baigėsi oras. Na kol kas viskas nuteikia optimistiškai. Tepalo slėgis buvo daugiau 7 bar tikrai (turi būti tarp 5-8 bar esant tepalo temperatūrai 60 C), nes mano turimas prietaisas tik tiek terodo, o rodyklė stengėsi parodyti daugiau.

Taigi vaizdelis neblogas. Aišku, pažiūrėsim kas darysis kai prijungsiu radiatorių ir leisiu jam užkaisti iki darbinės temperatūros. Esu padaręs trumpą video su antru variklio užvedimu, bet jis vis tiek per didelis įkelti čia.

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 20 Vas 2020, 08:58
Vima
Ar verta naudoti nerūdijančio plieno varžtus išmetimo kolektoriams prisukti? Galvoju sriegius sutepti variniu tepalu, klausimas ar jie neatsisuks nuo vibracijos ? :?

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 20 Vas 2020, 11:11
Zergman
Į savo enduro motociklo galvą išmetimo kolektoriaus tvirtinimui susisukau titanines špilkas ir veržles, kol kas niekas neatsisuko :) manau, kad pavažinėjęs paveršit, jei ką... o tepalo gal net nereikia, įdomu kas iš jo liks prie kelių šimtų laipsnių temperatūros...

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 20 Vas 2020, 14:53
tadas1991
Vima rašė:Ar verta naudoti nerūdijančio plieno varžtus išmetimo kolektoriams prisukti? Galvoju sriegius sutepti variniu tepalu, klausimas ar jie neatsisuks nuo vibracijos ? :?

Vario nenaudokit, ypač kur yra aliuminis ir plienas. Gaunasi labai dideli potencialų skirtumai vietoj vienos metalų poros - trys metalų poros. Plius labai daug svyruojanti temperatūra. Elektrocheminė korozija garantuota. Išvis tas varis nesąmonė. Kiek matau, kur jį labiausiai naudoja, ten jis labiausiai ir netinka. O tai yra stabdžiams ir (kažkodėl... KODĖL????) variklio galvučių tarpinėms?? Pamatau tą blizgutį raudoną ir kartais supykina netgi.
Jei norit tepti išmetimo varžtus - tepkit keraminio pagrindo tepalu. Jis baltas, skirtas purkštukams, kaitinimo žvakėms. Gana brangus, bet nereikia didelio kiekio. Būna purškiamas, tas pigesnis, bet ten mažesnė keramikos koncentracija.
Jei nerandat ar nelabai užtenka pinigų, tepkit grafito tepalu. Varis pats pamatėt ant duslintuvų tarpinių, kiek temperatūros laiko. Grafitą naudoja elektrodams aukštakrosnėse. Taip pat laidus, bet nėra metalas ir kogero nesudarys ir metalų poros, ir neištirps, neužklijuos sriegių :)

Re: Suzuki GV 1200 Madura, 1985

Parašytas: 20 Vas 2020, 15:20
Vima
tadas1991 rašė:
Vima rašė:Ar verta naudoti nerūdijančio plieno varžtus išmetimo kolektoriams prisukti? Galvoju sriegius sutepti variniu tepalu, klausimas ar jie neatsisuks nuo vibracijos ? :?

Vario nenaudokit, ypač kur yra aliuminis ir plienas. Gaunasi labai dideli potencialų skirtumai vietoj vienos metalų poros - trys metalų poros. Plius labai daug svyruojanti temperatūra. Elektrocheminė korozija garantuota. Išvis tas varis nesąmonė. Kiek matau, kur jį labiausiai naudoja, ten jis labiausiai ir netinka. O tai yra stabdžiams ir (kažkodėl... KODĖL????) variklio galvučių tarpinėms?? Pamatau tą blizgutį raudoną ir kartais supykina netgi.
Jei norit tepti išmetimo varžtus - tepkit keraminio pagrindo tepalu. Jis baltas, skirtas purkštukams, kaitinimo žvakėms. Gana brangus, bet nereikia didelio kiekio. Būna purškiamas, tas pigesnis, bet ten mažesnė keramikos koncentracija.
Jei nerandat ar nelabai užtenka pinigų, tepkit grafito tepalu. Varis pats pamatėt ant duslintuvų tarpinių, kiek temperatūros laiko. Grafitą naudoja elektrodams aukštakrosnėse. Taip pat laidus, bet nėra metalas ir kogero nesudarys ir metalų poros, ir neištirps, neužklijuos sriegių :)


:labas: Dėkoju už patarimus. Vario tepalas kogero visus traukia dėl to, jog užrašyta ant tūtelės naudojimo temperatūra iki ~ 1000 C, bent jau ant mano turimo. Tiesa sakant abejojau ar iš vis juos tepti, bent jau ligi šiolei niekada netepiau. Kas dėl nerūdijančio plieno varžtų - tai dėl to, kad gal ilgiau išliks nesurūdiję, nors nežinau kaip jie elgiasi pakaitinti. Priekyje ten kaip ir neaktualu, nes matomai temperatūra nebūna labai didelė. Galinių alkūnių tvirtinimo varžtai tuo tarpu visi buvo surūdiję, nors atsisuko be didesnių bėdų.