Puslapis 12

Atsakyta: Start (mikroautobusas)

Parašytas: 09 Kov 2006, 19:46
WANDERER
Stai nuotraukoje pateiktas automobilis.Kokia jo marke?Kur gamintas.ir kada pradetas?

Parašytas: 09 Kov 2006, 19:54
Paulius43
Start. Ant Gaz-21 bazes. Gamintas neprisimenu kur... Kiek egzemplioriu buvo gal pasakysit? keliasdesimt ar keli simtai? ir gal yra duomenu kiek ju buvo lietuvoj?

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:05
Raimis
Gamintas Rusijoje, ne pagrindinėse auto gamyklose, bet vienoje iš užsiimančiu autoremontu (miesto irgi tiksliai nepamenu). Plastikinis kėbulas. Tokį automobilį galima pamatyti filmo "Kaukazo belaisvė" pabaigoje.

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:08
Algis
Ar čia nebus ,,Belka''kadaise Vilniuj buvo.

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:19
Paulius43
kad Start vadinasi.. Belka - kiek zinios sako, buvo prototipai Nami...

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:20
WANDERER
Paulius43 rašė:Start. Ant Gaz-21 bazes. Gamintas neprisimenu kur... Kiek egzemplioriu buvo gal pasakysit? keliasdesimt ar keli simtai? ir gal yra duomenu kiek ju buvo lietuvoj?
.
Tu teisus,galejai neskubeti ir leisti kitiems paspelioti.
O cia siek tiek istorijos:
Pirmas tarybinis serijinis automobilis su plastmasiniu kebulu pasirode Ukrainoje.Tai buvo turejes energinga,i ateiti nukreipianti pavadinima mikroautobusas "START".Neiprasto savo gamybos technologija "START" gamyba 1964m.uzsieme Severodonecke buvusios automobiliu tresto "Glavdonbasstroj"eksperimentines dirbtuves,Automobilio gamyboje dalyvavo dar kelios sio miesto imones.Kaip zinia tuo metu praktiskai vieninteliu TSRS gaminamu mikroautobuso modeliu buvo RAF-977D"Latvija"Tai buvo labai paklausi masina,o RAF'ogamybiniai pajegumai pernelyg mazi kad patenkinti tokios salies kaip TSRS poreikius.Tad naujo mikroautobuso pasirodymas buvo svarbus visais atzvilgiais.
Ukrainietiskas "START",kaip ir latviskasis "RAF" naudojo vienintelius tuo metu prieinamus masines gamybos lengvojo automobilio "GAZ -21"agregatus.Vis del to skirtingai nei populiarusis "rafikas",ukrainieciu "START" isejo didesnis ir erdvesnis-ilgis 5,5m vietoje 4,9m,plotis 1,9m vietoje 1,81metro,o svarbiausiai,jo salone su vairuotoju susesdavo ne 10 kaip "Latvijoje",o net 12 zmoniu.Tuo metu "START"svere tik 1312kg,arba 400 kg maziau nei "LATVIJA"Kuriant
kebula 'startui'aktyviai dalyvavo Charkovo automobiliu ir keliu instituto specialistai.Dirbtuvese "starto"kebulas buvo klijuojamas is stiklo audinio ant mediniu modeliu,po to slifuojamas ir spakluojamas.Dideliu taip pagaminto kebulo privalumu buvo mazas svoris,ir tai ,kad jis nerudijo.Be to jis atsparesnis susidurimo atveju.
Atskirai reikia aptarti originalu automobilio dizaina.Tarybinei akiai,ypac lyginant su ramiu "europietisku"formu "Latvija",jis buvo itin neiprastas-pabreztinai dinamiskas ir ekstravagantiskas.Zinovas pasakys-tikra sestojo desimtmecio pabaigos "amerika".Tai velgi paaiskinama paprastai
-amerikietiska automobilio estetika visada dare dideli poveiki tarybiniu automobiliu kurejams.Itin dideli ispudi visuomenei padare 1959m.JAV paroda Maskvoje.Nuo tada daugeliui grazus tapo butent toks,kaip tada pademonstruoti,automobilis.Nereikia stebetis,kad masyvus ukrainietisko mikroautobuso priekis su placia radiatoriaus apdaila ir sudvejintais sibintais buvo toks,kaip 1959m.modelio "Ford Galxy",o automobilio gale suformuoti 45 laipsniu kampu pasvire"ryklio plaukmenys"suo juose sumontuotais galiniais zibintais primine tu paciu metu "Buick Electra"modeli.Jei jau stebetis tai tuo,kad lengvuju automobiliu dizaino elementai buvo panaudoti mikroautobusui.To nesugalvojo net patys amerikieciai!
Keistokai automobilis atrode is profilio.Abejos sonines dureles buvo automobilio priekyje,ju virsutine dalis buvo veidrodiniai simetriska,uz ju -
platejantis V- formos statramstis dalino automobilio virsutine dali i dvi velgi beveik simetriskas dalis ir atrodo,vienas laike visa gana ilga stoga.Priekinis stiklas nuo "GAZ 21",kas supaprastino aprupinima atsarginemis dalimis.
Kopijuodami amerikiecius,"SART"dizaineriai parinko gana dailu dvieju spalvu nudazyma:pagrindine spalva-"dramblio kaulo",apacioje kebula juose vysnine arba melyna juosta.Tiesa is arciau pasiziurejus automobilis susizavejimo nekele-jis buvo kiek grubletas,jis neblizgejo kaip nitroemale dazyti metaliniai kebulai.Ka padarysi-plastmase yra plastmase.Bet tuo metu "START atrode efektingai!
Severodonecke pagaminti mikroautobusai dazniausiai buvo naudojami ivairiose organizacijose kaip tarnybiniai.Kai kuriuose buvo irengiamos minkstos sdynes,staliukas,baras,net televizorius.Siandien toki automobili pavadintume verslininko ofisu ant ratu.O Maskvoje keletas "START'u"dirbo
marsrutiniais taksi.
Mikroautobusai "START" ir analgiski "DONBASS"buvo gaminami iki 1964m.pabaigos,tad speta pagaminti vos kelesdesimt automobiliu.Vienas is ju pateko oLietuva ir cia ilgai vazinejo,visada patraukdamas kitu eismo dalyviu demesi savo neeiline isvaizda.
Nuotraukoje ,kuri pateikta misleje,daryta Trakuose 1975m.

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:22
Paulius43
atsiprasau... :oops:

Parašytas: 09 Kov 2006, 21:30
Algis
Apie 1970m. stovėdavo priePDG ir ant šono budavo parašyta ,,Belka'' gal ta pati?

Parašytas: 10 Kov 2006, 11:00
WANDERER
Algis rašė:Ar čia nebus ,,Belka''kadaise Vilniuj buvo.

Stai kaip atrode "Belka"

Parašytas: 10 Kov 2006, 13:47
WANDERER
radau dar viena nuotrauka daryta Rusijoje,atsiprasau uz kokybe: