Puslapis 18

Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 10:29
augism
Buvo pradėtas gaminti 1961m., pirmoji partija ėjo su čekoslovakų Jawa 552 varikliu. Net instrukcijose ir atsarginių dalių kataloguose buvo nurodomos dalys Jawa 552 varikliui. Jis buvoa dedamas į Jawa Stadion S11 ir S22 modelius.
Vėliau vr
Variklius ėmė tiekti Šiaulių "Vairas" gamykla, kuri nusipirkusi čekoslovakų licenziją pradėjo 1:1 variklį Š-50. Skyrėsi tik užrašas ant dangtelio.

Mopedais nesidomiu, bet tai pirmasis mopedas, su pedalais. Dalių beveik nėra, yra deficitų, kurių neįmanoma rasti. Kartas nuo karto pasirodo, ir nuperkami už nenormalius pinigus. Pvz., gazo rankenėlė 30 eur.
Bet kai 100km nuo namų pamčiau už 20 Eur parduodamą Riga 1 be variklio, spjoviau į pažadus sau nepirkti lavonų. Pirkinys
Priedo lagaminas dalių, kai kurios itin vertingos.
Spidometras buvo jungiamas nuo galinio rato, užstrigus dantračiams buvo dažnai prasukamas, trosas nutrūkdavo. Deficitas. O buvęs savininkas sumeistravo antiprasisukimą :)

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 10:56
augism
Taigi , rankenėlės. Dumble ar pelkėje laikytas vairas, su neaiškios kokybės rankenėlėmis, 50 Eur. Vairui kajuk, bandom išsaugoti rankenėles.
Ratair irgi savi, nuo nieko kito netinka. Stebulės kraštas su užuolanka, panašus į Jawa. 36 stipinai , kai vėlesni modeliai Riga3 ir toliau, ėjo su 32.
Tikėjausi išsaugoti ratlankį, bet paaiškėjo, kad saulė pro jį šviečia kiaurai. Stipinų nepavyko išsaugoti nei mirkant, nei kaitinant. Bulgarkė :(

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 11:08
augism
Ratlankių yra pas čekus. Kaina kosminė. Dairausi pas lenkus. Jie turi nacionalinį lengvąjį motocikliuką Komar. Jei Jawa ratas 1,25×19, o Komar 1,4×19, tai gal tie 0,15 colio (0,15×2,54=0,381 mm) nieko tokio? Imam. Lenkų siuntimas Lietuvon brangus 14,5 Eur, perku per tarpininko sandėlį www.pirklenkijoje.lt Kvailys! Už svorį lietuviai įklijavo 12,56 Eur, te tau skūpaus ekonomija. Praleidžiu nesėkmę, kad įdėjo ne tuos ratlankius. Grąžinau nemokamai, bet naujų atsiuntimas vėl +12,56 Eur. Ir po to paaiškėjo, kad ratlankis per platus, atrodo žiauriai.

Ardom priekinę šakę. Konstrukcija įdomi, vėliau ją supaprastino. Kaip ir viską, ir kokybės neliko. Viena gudri veržlė neatsisuka. Prasisuka. Užgriebti nėra kaip. Ką daryti?

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 11:15
augism
Visi šaukė pjauk, pjauk chamūtą... O aš šykštus. Man gaila. Pamačyjo draugas, taisantis motociklus Aleksas iš Radviliškio. Tereikėjo tinkamo įrankio!

Vairo guoliavietė solidi, tokia tik ant šių mopedų.

Ir spalva. Mėgstu likti ištikimas pirminei mopedo spalvai, kokia ji buvo krikšto metu :)

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 11:28
augism
"Lomat - ne stroit" mopedas išrinktas, garaže benzino dvokas, viskas plaunama, defektuojama.
Atėjo metas pagalvoti apie variklį. Rėmas 1961 metų, prašosi Jawa motoro. Turiu net 2 Š-50, ir nei vieno cilindro. Padėjo Ričardas, jis dabar šypsosi skaitydamas :) Atvežė man 2 variklius, iš jų reikia surinkti 1 sau, kitą grąžinti. Be to, atvežė rėmą su neišlaužta vieta kojelei (silpnoji vieta), ir gerą galinę žvaigždę. Ech, kainavo tai kainavo... pinigų visada truks.

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 11:48
augism
Visada būna pirms kartas. Visų su pagarba ir baime tariamas žodis chromavimas. Paruošimu irgi nesirūpinau, viskas įeis į kainą. Dėkui Valentinui ;)

Keltas skirtingų laidų skirtumų. Galinės šakės grandinės įtempėjas nežymiai skiriasi. Imu blogesnį. Nes originalas, 1961 metai. Ir priekinės šakės tiltelis. Vienam reikia poveržlės, kitas, ankstesnis, preso išspausta užuovarta. Kas pigiau gamyboje, papildoma preso operacija, ar stora poveržlė D25 ?

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 12:04
augism
Aš vis dar tikiu stebuklais, kad rankenėles pavyks išsaugoti. Litras WD, nieko. Tik kaitinimas padėjo, bet kiek oksidacijos!
4 bėggių perjungimo rankenėlės. Tik viena tinka. Pati silpniausia, suveržiama sąvarža, kurią įraudęs kolūkietis ar atkaklus ponierius verždavo iki pokštelėjimo. Ne daug jų išgyveno. Daug buvo iš karto keičiama į naujesnio modelio, fiksuojamo varžtu.
Sukirmjjusio vairo viduje puikiai išsilaikę laidyno spalvos. Tik Riga1 laidynas buvo vairo viduje, vėliau niekas nesivargino. O liaudies mopedistui į pagalbą ėjo įžymioji mėlynos spalvos izoliacinė juostelė.
Emblema irgi specifinė. Joje nesimušė rėmo ar variklio numeriai. Tik užrašas dažais.

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 19:49
kęstutis
Įdomus projektas, bus gražus mopedas. Linkiu sėkmės darbuose. :labas:
Rašote kad rankena 4 bėgių. Ar mopedas Riga yra buvęs su 4 pavarų varikliu? kiek pamenu jie tik dvi pavaras turėdavo.
Dėl originalaus ratlankio pločio skaičiavimo, -1,25 colio yra 3,175 cm. Ar toks siauras originalus ratlankis?

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 19:52
tadas1991
kęstutis rašė:Įdomus projektas, bus gražus mopedas. Linkiu sėkmės darbuose. :labas:
Rašote kad rankena 4 bėgių. Ar mopedas Riga yra buvęs su 4 pavarų varikliu? kiek pamenu jie tik dvi pavaras turėdavo.
Dėl originalaus ratlankio pločio skaičiavimo, -1,25 colio yra 3,175 cm. Ar toks siauras originalus ratlankis?

Ne taip perskaitėse. Autorius rašo, kad jis turi keturias bėgių perjungimo rankenėles, bet iš jų tik viena tinkama.

Re: Pirmasis tarybinis mopedas Riga1

Parašytas: 30 Sau 2020, 22:18
augism
Taip, bégiai 2, rankenélé 4, ir originali, nuo Riga 1, tik viena.
Kiek doméjausi, plotis rašomas vidinés dalies, kaip padangos. Ir cia Komar ratlankis "pasidaré" per platus, nes jo sieneliu storis yra kur kas didesnis. Taip vizualiai ratlankiai atrodo tiesiog neproporcingai platüs, o užmontavus 2.25x19 padangas, tiesiog gailiai.
Nuotraukoje originalus ratlankis, Stadion naujas ir Komar per platus