Čia reikalas toks, kad kol bus padaryta, dar tris kartus pasikeis įstatymai ir/arba jų naudojimo/taikymo praktika. Todėl šiuo metu kažko tokio klausti visiškai nėra prasminga.
Techninės apžiūros įregistravimui reikia jau kokius 5-6 metus. 2014tais dar nereikėjo kažkuriuo metu, bet 2015tų pačioje pradžioje jau tikrai reikėjo.
Draudimo įregistravimui reikia jau turbūt kokius 15 metų. Kai 2008tais registravau savo pirmą transporto priemonę, jau tikrai reikėjo.
Savadarbės priekabos seniau buvo leižiamos gaminti namuose bet kaip, paskui tik su rimtais brėžiniais, dabar man atrodo jau iš viso nebelabai galima. Ir kad žmonės nepirktų senų tokių priekabų ir neperdarinėtų pagal save, dabar jau jas pradėjo ir registruojant bei kartais netgi varant techninę apžiūrą fotografuoti.
Nuo Liepos 1d. bus įvestas automobilio registravimo mokestis. Volga kainuos tikrai nepigiai, nes sveria daug ir darbinis tūris taip pat nemažas. Jei dėsit kažkokį neoriginalų variklį, tai istorinio statuso negausit niekaip, todėl susimokėti teks.
Bet gali ir dar daug kas pasikeisti.
Viskas nuolat keičiasi.
Jei išvis kada bus padaryta, ar jau bus panašu į tai, kad jau galima pradėti daryti, tai tuomet ir domėkitės.
Pradžioj siūlau pasidaryti visą kėbulą ir jį pasiruošti iki tiek, kad bereiktų tik variklio. Jei variklio kompiuterį ir jo laidynus montuosite ir į saloną, pasilikit priėjimus papildomiems laidams suvedžioti.
Kolega neseniai dėjosi variklį iš Peugeot 405 1,9TD 66kw į Peugeot 205 1,9D 47kw. Ten iš esmės identiškas variklis, tik su turbina ir interkūleriu. Biškį netelpa į tuos procentus, todėl teko daryti ekspertizes ir gauti leidimus iš transporto inspekcijos. Bet su ekspertizėm jam nors ir buvo gan daug chlapato, bet vis tik buvo viskas pakankamai įmanoma, nes visos reikalingos dalys gamtoje egzistuoja, kadangi reikiamos variklio pagalvės, jų kronšteinai, varžtai ir visi kiti dalykai gamtoje egzistuoja ir buvo naudojami tame pačiame kėbule su dar galingesniais, nei 66kw, varikliais, taip pat ant jo tinka uždėti ir viskas stojasi į vietas. Jis tai galėjo įrodyti pateikdamas pačio Peugeot gamyklinės programos dalių schemas su brėžiniais ir dalių kodais. Taip pat galėjo pateikti įrodymus, kad tinka pavarų dėžė, sankabos valdymo įtaisai, kad naudos tokio pat automobilio, tik galingesnės versijos stabdžius, ir kad jie tinka, kad vairo mechanizmai pas abiejų galių versijas sutampa. Kad aplamai tas kėbulas turėjo tokios galios ir dar galingesnius variklius ir yra pritaikytas tokiai galiai. Man atrodo, kad nors ta informacija tuo metu ir buvo prieinama viešai, bet jis vis tiek turėjo kreiptis į Peugeot atstovybę Lietuvoje ir gauti tą informaciją su jų parašu ir antspaudu.
https://peugeot-klubas.lt/topic/62198-peugeot-205-19td/Labai gali būti, kad tavęs paprašys tiesiog pateikti tavo variklio pagalvių kronšteinų stiprumo skaičiavimus bei gamyklinius sertifikatus, kad tai yra būtent tas testuotas gaminys, ir tuo viskas ir baigsis.
Kitas dalykas, kad jeigu dabar dokumentuose nėra galios arba darbinio tūrio, kuo labai patikėčiau, žinant, kaip buvo registruojami automobiliai iki kokių 2000tųjų metų (pats neseniai pardaviau Audi 80, Lietuvoje pirmąkart įregistruotą 1998tais metais, dokumentuose nebuvo nei variklio numerio, nei darbinio tūrio, nei galios. Audi 80 1986, benzinas, kėbulo numeris. Praktiškai ir viskas), tai jums reikės dar vienos ekspertizės, kad tuos duomenis gautumėte. Ir jei bandysite juos gauti be buvusio variklio, vėl gali kilti keblumų.
Viskas įmanoma, bet reikia suprasti, kad vien teisinės dalies atlikimo kaina, o ypač dar jeigu ir skaičiuojant savo laiką, beveik garantuotai tavo Volgos kainą viršys kelis kartus.
Kitas klausimas, ar išvis yra prasmė tokį pakeitimą legalizuoti. Tipo kasdieninio naudojimo automobilis su ekonomišku ir galingu šiuolaikišku benzininiu varikliu? Norėčiau pamatyti ir pavairuoti tokią Volgą. Tikriausiai spjaučiau po pirmos valandos mieste