Sveiki, apgailestaujame už laikinus nesklandumus, forumas yra atnaujinamas, kad veiktų geriau, saugiau ir paprasčiau.
Ačiū

Laikymo sąlygos, konservacija

Čia diskutuojama apie viską kas susiję su senovinėmis transporto priemonėmis, išskyrus sritis kurios patenka į kitas forumo kategorijas.

Moderatoriai: Baronas, Moderatoriai, Baronas, Moderatoriai

Forumo taisyklės
I dalis. Bendrosios nuostatos
1) Forume būtina laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, bei bendrų etikos normų: neįžeidinėti diskusijų dalyvių, jų pomėgių ar transporto priemonių, būti sąžiningiems. Pagarbos pašnekovui laikymasis – esminis kultūringo bendravimo forume bruožas. Forumas yra skirtas išsilavinusiems ir kultūringiems žmonėms.
2) Forume netoleruojamas betikslis žinučių rašymas. Į tai įeina ir rašymas ne tam skirtose temose, tų pačių žinučių kartojimas, emocijų reiškimas, dviejų vartotojų viešas susirašinėjimas. Bet kokias pastabas dėl forumo taisyklių laikymosi turi teisę pateikti tik forumo moderatoriai.
3) Forumas yra skirtas senovinių transporto priemonių gerbėjams. Forume senovine laikoma tokia transporto priemonė, kuriai žinutės parašymo dieną yra suėję 30 ir daugiau metų. Diskusijos apie jaunesnes transporto priemones draudžiamos.
5) Iš kiekvienos naujai sukurtos temos pavadinimo turi būti suprantama temos (diskusijos, klausimo) esmė. (Teisingas temos pavadinimas – „GAZ 69 priekinis tiltas“, neteisingas temos pavadinimas – „Priekinis tiltas“.).
6) Visos forume pateikiamos nuotraukos turi būti pateikiamos naudojant failų prisegimą. Draudžiama įdėti nuotraukas, kurios užsikrauna iš kitų puslapių (funkcija "img").
7) Kiekvienas vartotojas, savo žinutėje prisegdamas failą, kartu patvirtina bei prisiima iš to išplaukiančią atsakomybę, kad failas pateikiamas nepažeidžiant kitų asmenų autorinių teisių. Visi ginčai dėl autorinių teisių yra sprendžiami teisme tarp autoriaus ir tariamai jo teises pažeidusio asmens. Forumas nėra teismas ir autorinių ginčų nenagrinėja.
9) Forume skatinamas bendravimas taisyklinga lietuvių kalba. Kitos tautybės forumiečiams leidžiami daliniai nukrypimai.

Plačiau: Visos taisyklės
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Ledūklis
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 1412
Užsiregistravo: 29 Vas 2004, 00:03
Miestas: Alytus

Laikymo sąlygos, konservacija

Standartinė Ledūklis »

Tokie orai, klimatas, kad viskas rūdija tiesiog akyse. Aižėja gumos, oksiduojasi ir visa kita.
Suprantu, kad tai natūralus ir neišvengiamas 100 proc. procesas, bet gal pasidalintumėt, kaip laikote, saugote, konservuojate sezonams techniką?

Mano paties patirtis, įžvalgos:
Chromuotas detales nutepu moviliu.
Padangas ir kameras laikau tamsiame rūsyje.
Detales ir techniką (išskyrus gumas) stengiuosi laikyt ten kur sausa, bet kad to sausumo, bent jau mano gyvenamoje vietovėje, galima sakyt, niekur nėra (Dzūkijos ir Suvalkijos rubežius, molis, prie pelkių).
Techniką būtina judinti, naudoti. Jei mašina šiuo metu nevažinėji, tai bent praeinant paspaudyti sankabos, stabdžių pedalus.
Senus dažus, paviršius įtrinti tepalais, saliarka ar nupurkšti autopanelių blizgikliu.

Nepaisant visko, rodos, kad irimo procesas paspartėjęs ir kai kas nuveina velniop net nespėjus pabaigti restauruoti ar panaudoti. O tai visiškai apmaudu, Sizifo darbas ir vergovė daiktams.

Peršasi išvados, kad, jei įmanoma, reikia daiktą restauruoti konservavimo būdu (kaip Raimis Yž-49, Gicevičiai DKW ir pan.). Jei tai tik įmanoma konkrečiu atveju. Nes daiktai jau ir taip surūdiję, o taip išlaikoma ir autentika.
Neviltis ima, kai viskas akyse byra.

Ką išmokau per ekonomikos paskaitas: "Daiktų kiekis turi atitikt sandėliavimo galimybes".

Taigi, geriausia, jei nėra galimybių, daiktų atsisakyt, bet jeigu "Daiktas turi aiškią funkciją ir emocinę vertę", ir jo dar kol kas jo norisi, kaip tinkamiau prižiūrėt?

Pasidalinkit mintimis.
Tel. 86 vienas 558 vienas 44.
augism
Forumietis
Forumietis
Pranešimai: 604
Užsiregistravo: 03 Sau 2011, 21:47
Miestas: Radviliškis

Re: Laikymo sąlygos, konservacija

Standartinė augism »

Kolega, matau, akcentuoja automobilio laikymo sunkumus, o pas mane, jei kas žino, vien motoriniai dviračiai ir mopedai.
Visą savo techniką laikau mediniame name, kurį paverčiau garažu-sandėliu. Dalis motorinių sukabinta pastogėje, dalis, sunkesnių - sustatyta ant grindų.
Nieko naujo nepasakysiu: iš nuvalytų, nušlifuotų chromuotų ratlankių lenda rūdelės, visos grandinės - rūdija, seni dažai, kur nupoliruota, taškuojasi rūdelėmis, vienu žodžiu :verkti2: Tai pala, dar nekalbu apie bakus, jų viduje irgi korozija nelaukia. Spėju, nesustotų ir tada, jei bakai būtų iki viršaus pripilti benzino.
Kiekvieno motorinio dviračio instrukcijos pabaigoje rašoma apie ilgalaikį saugojimą, trumpas vertimas:
1. Kruopščiai nuplauti ir sausai nuvalyti;
2. Ištuštinti baką ir karbiuratorių, baką praskalauti alyva;
3. Chromuotas dalis sutepti berūgščiu vazelinu;
4. Į cilindrą įpilti 20-30 g alyvos ir kelis kartus pasukti alkūninį veleną, palikti jį žemutiniame taške;
5. Saugant žemesnėje nei -5'C temperatūroje padangas numontuoti, arba sumažinti slėgį iki 0,8 atm. Kai kur rašoma, kad mopedą laikyti ne pastatytą ant padangų, o pakeltą ant stovelių (ant ašių).

Nuo savęs pridėčiau, kad reiktų sutepti troselių vidų ir grandinę storai ištepti litolu ar pan. tepalu. Aš dar uždengiu ploniausiu polietilenu, nedulka.

Kaip ten bebūtų, matyt, protingiausia būtų didžiąją dalį savo gėrio nuvežti į Šeduvą, kur Retromobile muziejuje būtų mažesni temperatūrų svyravimai negu palėpėje po šiferiu.
Skelbti atsakymą