Oldtimers forumas

Senovinių transporto priemonių gerbėjai
Dabar yra 2024 Bal 27 Šeš, 18:12

Visos datos yra UTC + 2 valandos





Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 14 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2007 Spa 08 Pir, 13:42 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
SAKSONIJOS RITERIS-"HORCH-853"
Vienoje televizijos laidoje ,kuri buvo filmuojama automobilių modelių parduotuvėje,jaunas parduotuvės vadybininkas,demonstruodamas lengvojo automobilio "Horch 853"modelį,įtįkinėjo žiurovus,kad būtent tokiu puikiu automobiliu važinėjo liūdnai pagarsėjęs Trečiojo reicho fiureris Adolfas Hitleris.
Tačiau kaip tik šio epizodo tarnybos ketvirtojo dešimtmeečio Vokietijos vadovų garažuose labai įdomioje šio vieno gražiausių istorijoje automobilių "biografijoje"kaip tik ir nėra.
Iš tikrųjų didelis,tačiau grakštaus silueto kabrioletas "Horch-853"buvo labai populiarus tarp aristokratų,bohemos atstovų,juo mėgo pasipuikuoti galingos Vokietijos pramonės magnatai.
Tačiau vieno tikslo "Auto Union"koncerno vadovybė niekada nepasiekė-"Horch"-automobiliai taip ir netapo oficialiais Trečiojo reicho valstybiniais automobiliais.Įvairaus rango fiureriai,sekdami Hitleriu,važinėjo "Mewrcedes Benz"automobiliais.
Tiesa,kai kurie Trečiojo reicho bosai neoficialiai mėgo pasirodyti ir su "Horch"markės automobiliais.Liudytojai teigia matę kaip.pavyzdžiui "nacis Nr.2"Hermann Goering ne kartą sėdo į "Horch - 853"su "Erdmann en Rossi"atelje pagamintu kėbulu.Bet tai greičiau tai buvo išimtys- išsišokti prieš patį Hitlerį,fanatiškai mėgusį Mercedes Benz"markės automobilius ryžosi nedaugelis....
Ketvirtojo dešimtmečio pradžioje iš naujo Saksonijoje veikusių firmų 'AUDI","DKW","HORCH"ir "WANDERER"pagrindu sukurto automobilių koncerno "AUTO UNION"vadovybė nutarė iš esmės atnaujinti automobilių gamą.Prestižiniams koncerno modeliams konstruktorius Fritz Fiedler sukūrė visą gamą 8 cilindrų variklių,kurie dirbo tyliai ir tolygiai.
ai būta jau trečiosios tokių variklių kartos.Verta paminėti,kad pirmieji aštuoncilindriai "Horch-303"buvo pristatyti visuomenei dar 1926 metais Berlyno automobilių salone.
Kaip tik "303"-iasis tapo pirmuoju vokišku serijiniu automobiliu su 8 cilindrų varikliu.Tais laikais per keletą metų jų buvo pagaminta daug-net
1471 automobilis.Šis modelis pelnė gerą vardą kaip solidus,gerai pagamintas ir patikimas.Geras įvaizdis netruko pereiti ir kitiems aštuonių cilindrų automobiliams"HORCH".Beje,iki pat šios markės automobilių gamybos pabaigos modelių su kitokiais varikliais Zwickau gamykloje ir negamino,todel ištisus 15 metų buvo užėmusi kone pusę Vokietijos aukštos klasės automobilių rinkos.
1935metų vasario 11dieną iš gamyklos cecho išriedėjo pirmasis "853"serijos sportinių kabrioletų.Beje,šio automobilio apdaila buvo visiškai baigta likus vos trims dienoms iki Automobiliu parodos Berlyne atidarymo.Nepaisant skubėjimo pirmojo "Horch-853",šasi numeris:853001,debiutas pavyko.Pakrautas i furgoną užsnigtais keliais,per kalnus,jis dvi dienas keliavo į Berlyno automobilių parodą,kuri prasidėjo daugiau kaip prieš 70metų-1935-ųjų vasario 14 dieną.
Likus kelioms valandoms iki parodos atidarymo pastatytas į "Auto Union"stenda-jis tapo pagrindiniu šios parodos traukos magnetu.Publika stebėjosi šio automobilio didingumu ir elegantiškumu,nė nenutuokdama,jog jo formas sukūrė iki tol nieko neišgarsėjęs firmos dizaineris Wilhelmas Behmas.Vėliau niekam taip ir nepavyko patobulinti jo ranka nubrėžtų linijų....
Ne tik išore,bet ir automobilio konstrukcija nusipelnė pagyrimo:5,0litro darbo tūrio 100AG/3400aps/min.galios variklis,vienas gražiausių automobilo istorijoje kėbulų,komfortiška nepriklausoma visų ratų pakaba.....
Be serijinių 853-iųjų,Zwickau ant tos pačios važiuoklės vėliau buvo surinkti vos septyni(vienas is ju po karo vazinejo Estijos keliais)dar dailesni "Horch 855 Sport-roadster"
Didžiulis ir dailus,su įspūdingaisratus gaubiančiais,pereinančiais i plačius pakojus,jis ir stovėdamas atrodė labai dinamiškas.Žibintai -didesni už žmogaus galva.Viduje-oda aptraukti krėslai,apdaila is poliruotos brangios medienos.Paleisto variklio beveik negirdėti.
Bet...skubos darbą velnias neša-naujojo "Horch"priekinė ratų pakaba pateikė nemalonų siurprizą pirmiesiems pirkėjams,sumokėjusiems už ji beveik 14000reichsmarkiu.Anuomet už šiuos pinigus buvo galima nusipirkti porą ne pačių pigiausių kabrioletų "Mercedes Benz 230".
Važiuojant priekiniai ratai sitpriai vibruodavo,posūkiuose automobilis pavojingai"plaukiojo",todel greitai dėvėjosi padangos.Firmąč klientai greitai užvertė reklamacijomis.
Teko stabdyti "853"-iųjų gamyba.
Per kelis paskutinius 1936metų mėnesius i gamyklą buvo grąžinta 350paqrduotų automobilių.Jiems vėliau buvo sustiprinta priekinė pakaba,bei rėmas.


Pirmos dalies pabaiga


Dalintis: Dalintis Facebook
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2007 Spa 15 Pir, 10:00 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
Konstukcija.:
"horch 853"konstrukcija gerokai skyrėsi nuo to,prie ko esame įpratę šiandien.Automobilis turėjo orginalų"De Dion"sistemos varomąjį tiltą ant išilginių lingių su neapkrautais pusašiais.Priekinė pakaba turėjo vieną skersinę lingę(vėliau tobulinant įgavo ir antrąją).Abi pakabos tiek priekinė tiek galinė-turėjo dvipusio veikimo "Komet"firmos pagamintus amortizatorius.Į hidraulinę stabdžių sistemą konstruktoriai sumontavo vakuminį stiprintuvą.
"Horch 853"turėjo 8 cilindrų variklį su viršutiniais vožtuvais.Vožtuvai sumontuoti nuimamoje variklio galvutėje ir valdomi viršutinio paskirstymo velenėlio.Paskirstymo velenėlis su alkūniniu velenu sujungti per vertikalų velenėlį ir dviem poromis cilindrinių dantračių su specialiais dantimis.Valdymo mechanizmas.sumontuotas viršutinio velenelio variklio gale,garantavo tikslų darbą.
Variklį maitina dvigubas "Solex"karbiuratorius su krentančiu srautu.Arčiau bloko esanti karbiuratoriaus kamera skirta:1,2,7,8cilindrams,kita kamera-3,4,5 ir 6 cilindrams,dėl to įleidžiamasis vamzdis turi du atskirus degiojo mišinio pralewidimo takus.Įleidžiamasis vamzdis yra pašildomas perdirbtomis dujomis.Be to yra rankinis degalų mišinio pašildymo valdymas.Karbiuratorius aprūpintas oro filtru su metalinėmis drožlėmis,išmirkytomis tepaluose.Oro filtras sumontuotas kartu su galingu slopintuvu turėjo mažinti įsiurbiamo oro keliamą triukšmą.
Kai kuriuose automobiliuose buvo sumontuota speciali sistema,palengvinanti variklio paleidimą esant žemai oro temperatūrai.Šią "Waleks-Dole"sistemą sudarė rankinis degalų siurblys,sumontuotas prietaisų skydelyje.vamzdelių su purkštukais sistema,sumontuota degiojo mišinio įleidimo vamzdyje.
Benzinas buvo imamas iš bendro degalų bako.Variklio sūkio momentas ratams buvo perduodamas per vieno disko sausą sankabą ir keturių pavarų dėžę.
Pirmųjų laidų automobiliuose buvo sumontuot0s pavarų dėžės su sinchronizuotomis visomis pavaromis,išskyrus pirmąją,o 4 pavara buvo pagreitinti.Vėlesnių laidų automobiliams buvo montuojamos visiškai sinchronizuotos pavarų dėžės.Pavarų perjungimo svirtis buvo sumontuota ant pavarų dėžės dangtelio.Nuo pavarų dėžės sūkio momentas perduodamas į užpakalinius ratus vientisu kardanu su minkštais šarnyrais.

KĖBULAS

Automobilio kėbulas-atviras,dvejų durų,4-5vietų kabrioletas.Jis turi medinį karkasą,pagamintą iš buko,apkaltą 1,3mm.storio lakštiniu plienu.Pats kėbulas uždėtas ant masyvaus X formos rėmo.Priekinės sėdynės atskiros,o gale krėslas.primenantis dvivietę sofą,nors prireikus ten gali tilpti trys keleiviai.Šonuose sumontuoti porankiai,o juose-peleninės.
Sėdynių apmušalai iš natūralios odos,jos spalva parenkama pagal pirkėjo pageidavimą.Prietaisų skydelis pagamintas is medžio ir padengtas laku,paryškinančiu medžio struktūrą.Skydelyje sumontuotas didelis spidometras,jo skalė sugraduota iki 160km/h.Be įprasto skaitiklio,jame įmontuotas ir dienos važiavimo skaitiklis.Vietoj pirštinių nišos įmontuotas laikrodis ir savotiškos konstrukcijos barometras."Horch 853"prietaisai buvo aukso spalvos skalėmis,o "Horch 853A"prietaisai-su juodos spalvos skalėmis.Vėlesnėse laidose barometro nebuvo,jo vietoje įmontuota vadinasmoji pirštinių niša su dangteliu.
Uždegimo spynelė turi du raktus: vienam raktui lizdas iš dešinės vairo pusės,antram-iš kairės vos matyti skylutė.Nežinant tokių gudrybių,"horcho"lengvai nepaleisi netgi turėdamas raktelius.
Priekinį V formos langą galima atidaryti į priekį.Priekinės sėdynės atlenkiamos į priekį,kad lengviau būtų galima įsėsti ant galinės sėdynės.Gale automobilis turi turi nedidelę bagažinę,kurioje telpa tik du benzino kanistrai.Tolimai kelionei buvo naudojamos bagažinės - skrynios
tvirtinamos ant kėbulo gale esančių atlenkiamų 'ragų'.
Atsarginiai ratai montuojami priekinių sparnu nišose.95 litru talpos bakas itaisytas po bagažine.Beje 100kilometrų kelio "853-iasis"sunaudodavo 22 litrus degalų.
Minkštasis sudedamas uždaros padėties stogas buvo tvirtinamas virš priekinio lango speciliais užraktais.Paversti uždarą automobnilį atviru pakakdavo kelių minučių.Atidarytas stogas buvo pritvirtinamas specialiais fiksatoriais,kad savaime neužsidarinėtų.Kėbulą šildė galingas šildytuvas,todėl ,kai stogas buvo pakeltas,už lango spigino net 15 laipsnių šaltis,viduje buvo galima sėdėti vienais marškiniais.
Sėdintiems ant galinės sėdynės salono apšvietimas sukuria jaukiąč aplinką.....

VAIRAVIMAS

Važiuojant dideliu (ilgis 5300mm,plotis-18300,posūkio spindulys-7m,svoris 2300kg)automobiliu 30-40km/h greičiu,jis atrodo nerangus ir sunkus kaip senas lygintuvas,o didžiulis vairo ratas stebina savo gremėzdiškumu.
Bet netrukus viskas ima klostytis į gera,ir valdymo įranga pačiu laiku atsiranda po ranka.Šiek tiek pasitreniravus važiuoti tokiu automobiliu vis maloniau...Ypač įsibėgėjus iki 100-120km/h"horchas"pasirodo visiškaikitoks.Važiuojant dideliu greičiu variklio beveik negirdėti-jis dirba be triukšmo,o salone sėdintys girdi tik vėjo užesį.
Iš išorės automobilis atrodo ganėtinai agresyvus.Iš vairuotojo sėdynės matyti ilgas variklio antvožas,užsibaigiantis"Horch"emblema-'sparnuotu Žemės rutuliu",pagal kurią ypač lengva orientuotis valdant automobilį


Antros dalies pabaiga


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2007 Spa 22 Pir, 11:19 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
MISTIKA

"Horch 853"antrą kartą "gimė"1937-ųjų sausį,kai pro gamyklos vartus vienas po kito išvažiavo modernizuoti automobiliai.
"Horch 853"turėjo kažkokią mistinę trauką.Jis tarsi užbūrė visus,jam lengvai atleisdavo tai,dėl ko kitas automobilis visam laikui įgijęs sunkiai atsikratomą "nevykėlio" reputaciją.
Be to nevalia pamiršti,kad "Horch 853"-aukštos klasės automobilis,todėl
tais laikais pats savininkas prie vairo sėsdavo retai,dažniausiai šiuos automobilius vairavo samdyti profesionalūs vairuotojai,sugebėdavę suvaldyti aqutomobilį iškilus sudėtingiausiomis situacijoms.
Nuo 1937 metų "Horch 853"tapo vienu prestižiškiausių automobilų Vokietijoje.Tokius automobilius vokiečiai vadino "Traumauto"-svajonių automobis.1937metų spalį pasirodęs "Horch 853A"su forsuotu iki 120AG ir 3600aps/min varikliu sustiprino šią csėkmę.Būtent "Horch 853"1937 metų liepos mėnesį tapo 25-tūkstantiniu firmos 8 cilindrų automobiliu.
"Auto Union" veikla plėtojosi sėkmingai."Horch 853"pirko ne tik vokiečiai.Itin noriai jais važinėjo Šveicarijoje ir Didžiojoje Britanijoje.Ten sportškos išvaizdos,galingas bei elegantiškas "Horch 853" sėkmingai konkuravo su aristokratiškais "Bentley"Vienintelis dalykas,kuris šiek tiek mažino pardavimą-stiprėjančios antivokiškos nuotaikos.


LEGENDOS PBAIGA


Aišku,kad Saksonijos koncerno mastu nedidukas "Horch 853"skyrius pagrindinio pelno nedavė.Didžiausias pajamas visą laiką skaičiavo kompaktiškų ir nebrangių vadinamųjų liaudiškų "DKW" su dviejų cilindrų varikliais pardavėjai.Bet ne paskutinę vietą jų populiarumui turėjo dizainas-konstruktoriai sąmoningai mažutį "DKW Front"padarė panašų į didžiulį automobilį-svajonę "Horch 853".
Netgi prasidėjus karui konstruktoriai ir dizaineriai jungtiniame "Auto Union" konstruktorių biure Chemnitz'e kūrė naujus modelius tarp jų ir neįprastus aerodinaminius kėbulus.
Vis dėl to pro gamyklos vartus kur kas daugiau išvažiuodavo karinių automobilų.1940metų sausį "Horch 853A" gamyba buvo nutraukta.Nuo
1935metų vasario iki 1937ųjų rugsėjo buvo pagaminta 619 automobilių"Horch 853",o nuo 1937 metų spalio iki 1940-ųjų sausio pagamintas 401 automobilis"Horch 853A".Tokios klasės modeliams tada tikrai buvo nemažai.
Tam tikras kiekis rekvizuotų "Horch 853"netgi pakliuvo į frontą.Sonose nuotraukose galima pamatyti solidžius generolus sėdinčius ištaiginguose atviruose automobiliuose.Jeigu Vokietijos autostradose ir gatvėse,apstatytose moderniomis vilomis,šie automobiliai važinėjo gana sėkmingai,tai Rusijos keliuose(jeigu apskritai juos galima buvo pavadinti keliais)klimpdavo ir strigdavo.

RUSIJA

Po šešerių metų karo nugalėtojai įžengė į Berlyną.Tada į Rytus pradėjo riedėti ešelonai su trofėjine technika.Maskvos pakraščiuose atsiradoi aikštelės,kuriose buvo statomi trofėjiniai automobiliai.Pirmiausia šiose aikštelėse apsilankydavo įvairaus rango valdininkai ir karininkai bei jų vaikai.Patys ištaigingiausi ir elegantiškiausi automobiliai,tarp jų "Horch 853",atsidurdavo jų garažuose.
Pirmi po karo "853-iojo" savininkai persėdo į naujesnius "ZiM"arba"Pobiedas",o turėtus "853-iuosius"parduodavo arba dovanodavo pavaldiniams.Šie vėliau juos elegantiškus kabrioletus perdarydavo,pritaikydami jiems tarybinių automobilų agregatus.Daug TSRS atsidūrusių"Horch 853"nepataisomai sugadinti,surūdijo ir supuvo metalo laužynuose,tik vienas kitas pakliuvo į rankas tų žmonių,kurie išmano apie tokius automobilius ir juos vertina.

EUROPA

Vakarų Europoje likusių "Horch 853"likimas buvo kitoks.Vokietijoje po karo išlikusių "853-iųjų"savininkai neafišavo labai.Netgi šiandien pirmųjų "Horch 853"pirkėjų,skirtingai nei tų,kurie pirko kitus ištaigingus prancūzų,anglų ar amerikiečių gamybos automobilius,pavardes sužinoti nelengva.
Tikriausiai pasaulyje nėra tokio senovinių automobilių kolekcininko,kuris nesvajotų papildyti savo turimą kolekciją "Horch 853"
automobiliu.Šis pomėgis tikrai nepigus.Už "gerai papuvusi",bet sukomplektuotą automobilį galima"gauti" ir 100tūkst.eurų.O gerai ir protingai restauruoto,turinčio dokumenttuotą praeitį egzemplioriaus kaina prasideda nuo 250 tūkst.euru.
Senieji automobiliai,kaip ir senas vynas-kasmet vis brangesni.Prieš 70 metų sukurtas ir tikra automobilizmo legenda tapęs "Horch 853"-vienas iš jų.


Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2008 Sau 14 Pir, 11:50 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
Stai tokiame stovyje 1986m.Samaroje rado Gunars Dortans "Horch 853"1935m.,idomus tuo kad jo vaziuokles numeris 853003


Prikabinti failai:
horch1.jpg
horch1.jpg [ 22.71 KiB | Peržiūrėta 3384 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2008 Bal 13 Sek, 12:54 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
Tas pats "Horch -853":- pirma nuotrauka daryta saskrydyje-ralyje "Riga-Lorupe'84",
o antra nuotrauka daryta pries kelis metus


Prikabinti failai:
H 853   2.jpg
H 853 2.jpg [ 70.3 KiB | Peržiūrėta 3198 kartus(ų) ]
h853.jpg
h853.jpg [ 101.8 KiB | Peržiūrėta 3158 kartus(ų) ]


Paskutinį kartą redagavo WANDERER 2008 Bal 13 Sek, 19:27. Iš viso redaguota 1 kartą.
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 2008 Bal 13 Sek, 19:26 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
WANDERER rašė:
Stai tokiame stovyje 1986m.Samaroje rado Gunars Dortans "Horch 853"1935m.,idomus tuo kad jo vaziuokles numeris 853003

O taip sis automobilis atrode po restauravimo darbu


Prikabinti failai:
horch2.jpg
horch2.jpg [ 24.33 KiB | Peržiūrėta 3200 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2008 Spa 13 Pir, 15:49 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
Maskva,1981m.birzelio men........,po keliu metu sis automobilis atsidure Lietuvoje


Prikabinti failai:
H-853  1981.jpg
H-853 1981.jpg [ 58.03 KiB | Peržiūrėta 3111 kartus(ų) ]


Paskutinį kartą redagavo WANDERER 2011 Bir 07 Ant, 13:48. Iš viso redaguota 1 kartą.
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: Saksonijos riteris-Horch 853
StandartinėParašytas: 2008 Spa 16 Ket, 18:32 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
Maskvoje,...ir Rusijos platybese


Prikabinti failai:
Horch 853 12.jpg
Horch 853 12.jpg [ 50.7 KiB | Peržiūrėta 3042 kartus(ų) ]
Horch 853 1.jpg
Horch 853 1.jpg [ 43.65 KiB | Peržiūrėta 3042 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2009 Bal 05 Sek, 13:07 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
po karo


Prikabinti failai:
H853.jpg
H853.jpg [ 124.04 KiB | Peržiūrėta 1573 kartus(ų) ]
Horch 853.jpg
Horch 853.jpg [ 89.26 KiB | Peržiūrėta 1578 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2009 Bal 05 Sek, 13:09 
Atsijungęs
Forumietis
Forumietis
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2004 Geg 31 Pir, 19:39
Pranešimai: 4225
pritaisu skydelis


Prikabinti failai:
Horch 853 p.l..jpg
Horch 853 p.l..jpg [ 130.89 KiB | Peržiūrėta 1589 kartus(ų) ]
Horch 853 von 1936.jpg
Horch 853 von 1936.jpg [ 152.73 KiB | Peržiūrėta 1582 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 14 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 11 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume Patvirtinkite tapatybę
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  




Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 Paskutinės sukurtos temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

kęstutis » 2021 Sau 25 Pir, 0:06

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

Paviekšniai » 2019 Rgs 26 Ket, 0:51

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

Fon » 2019 Spa 09 Tre, 18:34

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

Paviekšniai » 2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

spoileriz » 2017 Spa 19 Ket, 17:49

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

kęstutis » 2018 Bal 21 Šeš, 11:09

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

Rapka » 2017 Spa 25 Tre, 7:45

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Pigu palyginus ir idomu

evris » 2017 Spa 19 Ket, 22:57

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų augism pasivažinėimai: į Kurtuvėnus su Gauja

augism » 2017 Bir 29 Ket, 8:31

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Straipsnis iš 1909m. savaitraščio "ŠALTINIS"

geguzis12 » 2016 Geg 28 Šeš, 10:57


 Paskutinės aktyvios temos 
Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kolekcininkai ryja seilę

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2021 Sau 26 Ant, 12:42

Direktorius Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Knyga "Viešasis transportas Marijampolės krašte"

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2020 Vas 21 Pen, 16:01

Algimantas Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų IŽ-50

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Spa 10 Ket, 18:14

Fon Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Savamokslio meistro kūriniai: nuo pikapo iki traktorių

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Rgs 15 Sek, 20:35

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Švediški kariniai dviračiai

[ Eiti į: 1, 2, 3, 4 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Geg 07 Ant, 6:18

pabllo Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų Kelionė su JAWA 350/360 į Italiją 2017

[ Eiti į: 1, 2, 3 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2019 Sau 25 Pen, 8:59

Raimis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų KAG

[ Eiti į: 1 ... 5, 6, 7 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Gru 28 Pen, 15:26

Paviekšniai Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Tema turi prikabintų failų „Vilniaus troleibusams“ – 50 metų!

[ Eiti į: 1 ... 6, 7, 8 ]

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Spa 26 Pen, 7:23

Rudge Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Senas transportas

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2018 Bal 21 Šeš, 11:09

kęstutis Peržiūrėti naujausius pranešimus

Naujų pranešimų nėra Pedalais minamų mašinėlių mokymai CCCP (dokumentika)

forume Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga

Paskutinis pranešimas:

2017 Spa 25 Tre, 7:45

Rapka Peržiūrėti naujausius pranešimus



Įvairiais klausimais rašykite forumo administracijai į

Oldtimers administracija


Į viršų